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市場調査レポート

世界の自動車OEMテレマティクス市場

The Global Automotive OEM Telematics Market - 2nd Edition

発行 BERG Insight 商品コード 311763
出版日 ページ情報 英文 180 Pages
納期: 即日から翌営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=115.18円で換算しております。

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世界の自動車OEMテレマティクス市場 The Global Automotive OEM Telematics Market - 2nd Edition
出版日: 2015年10月21日 ページ情報: 英文 180 Pages
概要

2014年、OEMによる車載テレマティクスシステムの出荷台数は、世界で総計1,100万ユニットに達しました。今後2020年にかけては31.1%のCAGRで推移し、2020年には5,600万ユニットに達すると予測されています。また、組込みシステムを利用するテレマティクスの利用者数は2014年の2,050万人から39.9%のCAGRで推移し、2020年には1億5,340万人に達すると予測されています。しかしながら、ユーザーの多くはeCallなどのセーフティサービスのみの限定的な利用にとどまる見通しであり、ひとつ以上のプレミアムテレマティクスサービスを利用するアクティブユーザーの数は、2020年末時点で1億1,000万人となると推計されています。

当レポートでは、世界の自動車OEMによる組込みテレマティクスシステムの市場について調査し、世界の自動車利用の動向、テレマティクスのインフラ・用途・コネクティビティの種類と概要、主要各社によるテレマティクスの提供価値、システムの出荷台数および利用者数の推移と予測(地域別)などをまとめています。

エグゼクティブサマリー

第1章 世界の乗用車市場

  • イントロダクション
    • 乗用車の利用:地域別
    • 新規登録台数の動向
  • 自動車製造業者
  • 自動車OEMのテレマティクスサービス:概要
    • 組込み・ハイブリッドテレマティクスシステム
    • 自動車OEMによるテレマティクスサービス:北米
    • 自動車OEMによるテレマティクスサービス:欧州
    • 自動車OEMによるテレマティクスサービス:アジア太平洋
    • ビジネスモデル
  • 法規制の遵守
    • 自動車のセキュリティ・安全性・緊急通報に関する法規制
    • 排出
  • 市場動向
    • HEV・PHEV・EV
    • サービスとしてのカーシェアリング・個人輸送
    • ADAS・自律運転技術

第2章 カーテレマティクス ソリューション

  • カーテレマティクスインフラ
    • 自動車区分
    • トラッキング区分
    • ネットワーク区分
    • サービス区分
  • カーテレマティクス アプリケーション
    • eCall・ロードサイドアシスタンス
    • 盗難車のトラッキング
    • 自動車保険用テレマティクス
    • 自動車の診断・保守
    • リース車両・レンタル車両の管理
    • ETC・渋滞税
    • 遠隔操作・コンビニエンスサービス
    • ナビ・インフォテインメント
    • Wi-Fiホットスポット
  • コネクティビティオプション
    • テザードデバイス
    • スマートフォン統合ソリューション
    • 組込みコネクティビティソリューション
    • SIMソリューション・組込みUICC

第3章 OEMテレマティクスによる提供価値

  • BMW
  • Daimler Group
  • Fiat Chrysler Automobiles
  • Ford Motor Company
  • General Motors
  • ホンダ
  • Hyundai Motor Group
  • Jaguar Land Rover Automotive
  • マツダ
  • 日産
  • PSA Peugeot Citroen
  • Renault Group
  • スバル
  • Tesla Motors
  • トヨタ
  • Volkswagen Group
  • Volvo Car Group

第4章 テレマティクスソリューションプロバイダー

  • テレマティクスサービスプロバイダー
    • Airbiquity
    • Altea
    • Beijing Yesway Information Technology
    • Connexis
    • Octo Telematics
    • PATEO
    • SiriusXM Connected Vehicle Services
    • WirelessCar
  • モバイル通信事業者
    • AT&T
    • Deutsche Telekom
    • Sprint
    • Telefonica Group
    • Verizon Communications・Verizon Telematics
    • Vodafone and Vodafone Automotive

第5章 市場予測・動向

  • カーテレマティクス市場の予測
    • 自動車売上予測
    • EU28カ国+EFTAおよび東欧のカーテレマティクス
    • 北米のカーテレマティクス
    • ラテンアメリカのカーテレマティクス
    • アジア太平洋のカーテレマティクス
    • 中東・アフリカのカーテレマティクス
    • ハードウェア&サービス収益予測
    • データモデム・チップセット出荷量:技術別
  • 導入の動向
    • 地域的な義務化が大衆市場向けセーフティサービスを推進
    • 多くの国でOEM SVTサービスがアフターマーケットサービスと競合
    • コネクテッドナビゲーション:無償スマートフォンアプリとの競合に直面
    • クラウドベースのシステムがコネクテッドインフォテインメントサービスを推進
    • 遠隔操作機能が標準に
    • CRM・車両診断がカスタマーケアの向上を可能に
    • 多くの国で利用ベース保険は依然としてアフターマーケットサービスに
    • プライバシーに関する懸念が道路利用料課金のための衛星追跡システムの障壁に
    • Wi-Fiホットスポット:乗客への利便性の高いコネクティビティの提供に成功
  • バリューチェーン分析
    • 自動車サプライヤー
    • テレマティクスサービスプロバイダー
    • 自動車製造業者
    • 通信産業関連事業者
    • ソフトウェア・アプリケーション・コンテンツサプライヤー

図表

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目次

What are the latest trends on the global car OEM telematics market? Berg Insight estimates that almost 15 percent of all cars sold worldwide in 2014 were equipped with OEM embedded telematics. Examples of applications include eCall and roadside assistance, stolen vehicle tracking, vehicle diagnostics, connected navigation and infotainment, Wi-Fi hotspot, convenience applications, usage-based insurance, leasing and rental fleet management, as well as electronic road charging. Get up to date with the latest industry trends in this new 180-page report in Berg Insight's M2M Research Series.

Table of Contents

Table of Contents

List of Figures

Executive summary

1 The global passenger car market

  • 1.1 Introduction
    • 1.1.1 Passenger cars in use by region
    • 1.1.2 New passenger car registration trends
  • 1.2 Car manufacturers
    • 1.2.1 Toyota Motor Corporation
    • 1.2.2 Volkswagen Group
    • 1.2.3 General Motors
    • 1.2.4 Renault-Nissan Alliance
    • 1.2.5 Ford Motor Company
    • 1.2.6 Hyundai Motor Group
    • 1.2.7 Fiat Chrysler Automobiles
    • 1.2.8 BMW Group
    • 1.2.9 Daimler Group
    • 1.2.10 Honda Motor
  • 1.3 Overview of car OEM telematics services
    • 1.3.1 Embedded and hybrid telematics systems
    • 1.3.2 Car OEM telematics services in North America
    • 1.3.3 Car OEM telematics services in Europe
    • 1.3.4 Car OEM telematics services in Asia-Pacific
    • 1.3.5 Business models
  • 1.4 Regulatory compliance
    • 1.4.1 Vehicle security, safety and emergency call regulations
    • 1.4.2 Vehicle emissions
  • 1.5 Market trends
    • 1.5.1 Hybrid electric, plug-in hybrid electric and all-electric vehicles
    • 1.5.2 Car sharing and personal transportation as a service
    • 1.5.3 ADAS and autonomous driving technologies

2 Car telematics solutions

  • 2.1 Car telematics infrastructure
    • 2.1.1 Vehicle segment
    • 2.1.2 Tracking segment
    • 2.1.3 Network segment
    • 2.1.4 Service segment
  • 2.2 Car telematics applications
    • 2.2.1 eCall and roadside assistance
    • 2.2.2 Stolen vehicle tracking
    • 2.2.3 Motor insurance telematics
    • 2.2.4 Vehicle diagnostics and maintenance
    • 2.2.5 Leasing and rental fleet management
    • 2.2.6 Electronic toll collection and congestion charging
    • 2.2.7 Remote control and convenience services
    • 2.2.8 Connected navigation and infotainment
    • 2.2.9 Wi-Fi hotspot
  • 2.3 Connectivity options
    • 2.3.1 Tethered devices
    • 2.3.2 Integrated smartphone solutions
    • 2.3.3 Embedded connectivity solutions
    • 2.3.4 SIM solutions and embedded UICC

3 OEM telematics propositions

  • 3.1 BMW
    • 3.1.1 Overview of BMW group passenger car models
    • 3.1.2 BMW ConnectedDrive infotainment and mobility services
    • 3.1.3 The MINI Connected smartphone integration system
  • 3.2 Daimler Group
    • 3.2.1 Overview of Mercedes-Benz passenger car models
    • 3.2.2 The COMAND Online infotainment system
    • 3.2.3 Mercedes-Benz connected services
    • 3.2.4 COMAND Online and Connect Me services in Europe
    • 3.2.5 Mbrace: Mercedes-Benz' connected service platform in the US
  • 3.3 Fiat Chrysler Automobiles
    • 3.3.1 Overview of Fiat Chrysler Automobiles passenger car models
    • 3.3.2 The Uconnect infotainment systems
    • 3.3.3 Uconnect Access connected services
  • 3.4 Ford Motor Company
    • 3.4.1 Overview of Ford passenger car models
    • 3.4.2 The Ford SYNC infotainment system
    • 3.4.3 Ford SYNC connected services
  • 3.5 General Motors
    • 3.5.1 Overview of the main GM passenger car brands
    • 3.5.2 GM OnStar telematics services
    • 3.5.3 Connected infotainment systems and apps
  • 3.6 Honda Motor Company
    • 3.6.1 Overview of Honda and Acura passenger car models
    • 3.6.2 Overview of Honda and Acura telematics solutions
    • 3.6.3 The HondaLink in-car connectivity system
    • 3.6.4 The AcuraLink connected car systems and services
  • 3.7 Hyundai Motor Group
    • 3.7.1 Overview of Hyundai and Kia passenger car models
    • 3.7.2 Overview of the Hyundai Motor Group's telematics solutions
    • 3.7.3 The Hyundai Blue Link telematics service in the US
    • 3.7.4 The Kia UVO infotainment system and UVO telematics services
  • 3.8 Jaguar Land Rover Automotive
    • 3.8.1 Overview of Jaguar Land Rover passenger car models
    • 3.8.2 Jaguar Land Rover InControl telematics services
  • 3.9 Mazda Motor Corporation
    • 3.9.1 Overview of Mazda passenger car models
    • 3.9.2 The Mazda Connect infotainment system
  • 3.10 Nissan Motor Company
    • 3.10.1 Overview of Nissan and Infiniti passenger car models
    • 3.10.2 The Nissan CARWINGS telematics service.
    • 3.10.3 The Infiniti Connection connected car services
    • 3.10.4 The NissanConnect and Infiniti InTouch connected infotainment systems
  • 3.11 PSA Peugeot Citroën
    • 3.11.1 Overview of Peugeot and Citroën passenger car models
    • 3.11.2 PSA Peugeot Citroën telematics services
  • 3.12 Renault Group
    • 3.12.1 Overview of Renault and Dacia passenger car models
    • 3.12.2 The Carminat TomTom and Renault R-Link connected infotainment systems 121
  • 3.13 Subaru
    • 3.13.1 Overview of Subaru passenger car models
    • 3.13.2 The Subaru STARLINK infotainment and smartphone connectivity system
    • 3.13.3 G-BOOK telematics services in Japan
  • 3.14 Tesla Motors
    • 3.14.1 Overview of Tesla passenger car models
    • 3.14.2 Tesla telematics and infotainment services
  • 3.15 Toyota Motor Corporation
    • 3.15.1 Overview of Toyota and Lexus passenger car models
    • 3.15.2 Overview of Toyota and Lexus telematics services
    • 3.15.3 New T-Connect and G-LINK telematics services for the Japanese market
    • 3.15.4 Entune/Enform and Safety Connect telematics services for North America
    • 3.15.5 The Toyota T-Connect telematics services in the Middle East
    • 3.15.6 Toyota and Lexus connected infotainment systems in Europe
  • 3.16 Volkswagen Group
    • 3.16.1 Overview of Volkswagen Group passenger car brands and models
    • 3.16.2 The Audi Connect telematics service
    • 3.16.3 The Porsche Car Connect telematics service
    • 3.16.4 The Volkswagen Car-Net telematics services
  • 3.17 Volvo Car Group
    • 3.17.1 Overview of Volvo passenger car models
    • 3.17.2 The Volvo On Call telematics service
    • 3.17.3 The Volvo Sensus Connect infotainment system

4 Telematics solution providers

  • 4.1 Telematics service providers
    • 4.1.1 Airbiquity
    • 4.1.2 Altea
    • 4.1.3 Beijing Yesway Information Technology
    • 4.1.4 Connexis
    • 4.1.5 Octo Telematics
    • 4.1.6 PATEO
    • 4.1.7 SiriusXM Connected Vehicle Services
    • 4.1.8 WirelessCar
  • 4.2 Mobile operators
    • 4.2.1 AT&T
    • 4.2.2 Deutsche Telekom
    • 4.2.3 Sprint
    • 4.2.4 Telefónica Group
    • 4.2.5 Verizon Communications and Verizon Telematics
    • 4.2.6 Vodafone and Vodafone Automotive

5 Market forecasts and trends

  • 5.1 Car telematics market forecasts
    • 5.1.1 Car sales forecast
    • 5.1.2 Car telematics in the EU28+EFTA and Eastern Europe
    • 5.1.3 Car telematics in North America
    • 5.1.4 Car telematics in Latin America
    • 5.1.5 Car telematics in Asia-Pacific
    • 5.1.6 Car telematics in the Middle East and Africa
    • 5.1.7 Hardware and service revenue forecast
    • 5.1.8 Data modem chipset shipments by technology
  • 5.2 Application trends
    • 5.2.1 Mass market safety services driven by regional mandates
    • 5.2.2 OEM SVT services compete with aftermarket services in many countries
    • 5.2.3 Connected navigation faces competition from free smartphone apps
    • 5.2.4 Cloud-based systems facilitate delivery of connected infotainment services
    • 5.2.5 Remote control features become standard
    • 5.2.6 CRM solutions and vehicle diagnostics enable improved customer care
    • 5.2.7 Usage-based insurance to remain an aftermarket service in most countries
    • 5.2.8 Privacy concerns may block satellite tracking systems for road charging
    • 5.2.9 Wi-Fi hotspots enable convenient connectivity for passengers
  • 5.3 Value chain analysis
    • 5.3.1 Automotive suppliers
    • 5.3.2 Telematics service providers
    • 5.3.3 Car manufacturers
    • 5.3.4 Telecom industry players
    • 5.3.5 Software, application and content suppliers

Glossary

List of Figures

  • Figure 1.1: Car parc by region (World 2007-2013)
  • Figure 1.2: Passenger car parc density by region (World 2013)
  • Figure 1.3: New car registration data (World 2007-2014)
  • Figure 1.4: Top 10 countries by new passenger car and light truck registrations (2014)
  • Figure 1.5: Top 20 passenger car manufacturers by revenues (World 2014)
  • Figure 1.6: Passenger car registrations by manufacturer (EU28+EFTA 2014)
  • Figure 1.7: Passenger car registrations by manufacturer (North America 2014)
  • Figure 1.8: Passenger car registrations by manufacturer (Japan 2014)
  • Figure 1.9: Passenger car registrations by manufacturer (China 2014)
  • Figure 1.10: Telematics subscribers by carmaker (World 2013-2014)
  • Figure 1.11: Car OEM telematics availability in North America (September 2015)
  • Figure 1.12: Car OEM telematics availability in the EU (September 2015)
  • Figure 1.13: Car OEM telematics availability in Asia-Pacific (September 2015)
  • Figure 1.14: Top selling highway capable all-electric cars (World 2015)
  • Figure 1.15: Registered highway capable BEVs and PHEVs (World 2014)
  • Figure 1.16: Car sharing and mobility service companies (World Q4-2014)
  • Figure 2.1: eCall application lifecycle
  • Figure 2.2: SVT application lifecycle
  • Figure 2.3: Motor insurance telematics application lifecycle
  • Figure 2.4: Vehicle diagnostics application lifecycle
  • Figure 2.5: Leasing and rental fleet management application lifecycle
  • Figure 2.6: Electronic toll collection application lifecycle
  • Figure 2.7: Convenience services and remote control application lifecycle
  • Figure 2.8: Connected navigation application lifecycle
  • Figure 2.9: Connectivity options
  • Figure 3.1: Connected car services by car brand (Europe September 2015)
  • Figure 3.2: Connected car services by car brand (North America September 2015)
  • Figure 3.3: Connected car services by car brand (China and Japan September 2015)
  • Figure 3.4: BMW ConnectedDrive services and prices (USA and Europe 2015)
  • Figure 3.5: Mercedes-Benz Mbrace services and price plans (USA 2015)
  • Figure 3.6: Chrysler Uconnect Access services and prices (USA 2015)
  • Figure 3.7: Ford SYNC features and services (2015)
  • Figure 3.8: GM OnStar services and price plans (North America 2015)
  • Figure 3.9: GM OnStar LTE Wi-Fi hotspot data plan prices (USA 2015)
  • Figure 3.10: AcuraLink services and price plans (North America 2015)
  • Figure 3.11: Hyundai Blue Link services and price plans (USA 2015)
  • Figure 3.12: Jaguar Land Rover InControl services (Europe 2015)
  • Figure 3.13: Infiniti Connection services and price plans (USA 2015)
  • Figure 3.14: NissanConnect Services subscription packages (USA 2015)
  • Figure 3.15: Subaru STARLINK telematics service packages (USA 2015)
  • Figure 3.16: Toyota and Lexus telematics systems (2015)
  • Figure 3.17: Lexus Enform services and prices (USA 2015)
  • Figure 3.18: Porsche Car Connect services and price plans (Europe 2015)
  • Figure 3.19: VW Car-Net services and price plans (USA 2015)
  • Figure 4.1: M2M communication and managed service providers (Q3-2015)
  • Figure 5.1: New car sales, by region (World 2013-2020)
  • Figure 5.2: Telematics shipments and active subscribers (EU28+EFTA 2013-2020)
  • Figure 5.3: Telematics shipments and active subscribers (Eastern Europe 2013-2020)
  • Figure 5.4: Telematics shipments and active subscribers (North America 2013-2020)
  • Figure 5.5: Telematics shipments and active subscribers (Latin America 2013-2020)
  • Figure 5.6: Telematics shipments and active subscribers (Asia-Pacific 2013-2020)
  • Figure 5.7: Telematics shipments and active subscribers (MEA 2013-2020)
  • Figure 5.8: Telematics hardware and service revenues (World 2013-2020)
  • Figure 5.9: Telematics hardware and service revenues (EU28+EFTA 2013-2020)
  • Figure 5.10: Telematics hardware and service revenues (North America 2013-2020)
  • Figure 5.11: Telematics hardware and service revenues (ROW 2013-2020)
  • Figure 5.12: Shipments of cellular data modems for embedded TCUs (World 2013-2020)
  • Figure 5.13: SIM-cards managed by service providers by region (World 2013-2020)
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