![]() |
市場調査レポート
商品コード
1383256
回転翼機エンジンの世界市場 (2023年~2033年)Global Rotorcraft Engine Market 2023-2033 |
||||||
|
回転翼機エンジンの世界市場 (2023年~2033年) |
出版日: 2023年11月20日
発行: Aviation & Defense Market Reports (A&D)
ページ情報: 英文 150+ Pages
納期: 3営業日
|
ヘリコプターは、さまざまなエンジンを使って動力を生み出し、自らを推進します。どのエンジンを選ぶかは、ヘリコプターの大きさ、目的、要求性能などによって決まります。
タービンエンジンはターボシャフトエンジンとも呼ばれ、現代のヘリコプターに搭載されている最も一般的なエンジンです。タービンエンジンは出力重量比が高く、信頼性が高く、高高度でも十分な性能を発揮します。燃焼室内で燃料を燃焼させ、高温の排気ガスを発生させてタービンを駆動させ、軸動力を発生させます。この軸動力は、ヘリコプターのローターシステムの動力に使われます。タービンエンジンは、垂直離陸、ホバリング、前進飛行に必要な動力を供給します。
ピストンエンジンは、小型のヘリコプター、特に訓練用、レクリエーション用、軽作業用のヘリコプターに搭載されています。これらのエンジンは、自動車用エンジンと同じ原理で作動し、通常、航空グレードガソリンまたはAVGAS (航空用ガソリン) で作動します。ピストンエンジンは、タービンエンジンに比べてパワーは劣りますが、飛行条件によっては燃料消費量が少ないです。また、タービンに比べて整備やオーバーホールのコストが掛かりません。設計によっては、ピストンエンジンが1基または複数基搭載されていることもあります。
ラジアルエンジンはピストンエンジンの一種で、シリンダーが中央のクランクシャフトの周りに円形に配置されています。ラジアルエンジンは現代のヘリコプターではあまり見かけなくなりましたが、初期のヘリコプターや一部のビンテージヘリコプター、レプリカヘリコプターではよく使われていました。ラジアルエンジンは信頼性が高く、低回転数で高トルクを発生できるため、さまざまな用途に適しています。
電気推進への関心が高まるにつれ、ヘリコプター用のハイブリッドエンジンや電気エンジンが開発されてきました。これらのエンジンは、従来の燃焼エンジンと電気モーターを組み合わせたもの、あるいは完全に電気で駆動するものです。電気推進には、排出ガスが少ない、騒音レベルが低い、運用コストが下がる可能性があるなどの利点があります。一方、ヘリコプター用の電気推進はまだ初期段階にあり、普及はこれからです。
当レポートでは、世界の回転翼機エンジン市場について分析し、全体的な市場規模の動向見通しや、地域別・国別の詳細動向、主要技術の概略、市場機会などを調査しております。
Helicopters generate power and propel themselves using a variety of engines. The engine chosen is determined by factors such as the size, purpose, and performance requirements of the helicopter.
Turbine engines, also known as turboshaft engines, are the most common type of engine found in modern helicopters. Turbine engines have high power-to-weight ratios, are reliable, and perform well at high altitudes. They generate shaft power by burning fuel in a combustion chamber, resulting in hot exhaust gases that drive a turbine. This shaft power is used to power the rotor system of the helicopter. Turbine engines provide the power required for vertical takeoff, hovering, and forward flight.
Piston engines power some smaller helicopters, particularly those used for training, recreational flying, or light utility missions.These engines work on the same principles as automobile engines and typically run on aviation-grade gasoline or avgas. Piston engines are less powerful than turbine engines, but they use less fuel in certain flight conditions. In addition, they are less expensive to maintain and overhaul than turbines. Depending on the design, piston-powered helicopters may have one or more piston engines.
Radial engines are a type of piston engine in which the cylinders are arranged in a circular pattern around a central crankshaft. While radial engines are less common in modern helicopters, they were common in early helicopter designs and some vintage or replica helicopters. They have a distinctive sound and appearance.Radial engines are well-known for their dependability and ability to generate high torque at low rotational speeds, making them suitable for a variety of applications.
With the growing interest in electric propulsion, hybrid and electric engines for helicopters have been developed. These engines either combine traditional combustion engines with electric motors or are entirely electric. Electric propulsion has advantages such as lower emissions, lower noise levels, and possibly lower operating costs. Electric propulsion for helicopters, on the other hand, is still in its early stages, with widespread adoption yet to come.