![]() |
市場調査レポート
商品コード
1383248
高高度疑似衛星の世界市場 (2023年~2033年)Global High Altitude Pseudo Satellites Market 2023-2033 |
||||||
|
高高度疑似衛星の世界市場 (2023年~2033年) |
出版日: 2023年11月20日
発行: Aviation & Defense Market Reports (A&D)
ページ情報: 英文 150+ Pages
納期: 3営業日
|
高高度疑似衛星(HAPS)は空中気体の一種で、従来の航空機よりは遥かに高く、従来の衛星よりは低い高度で運用されます。通常は高度17~22km (11~14マイル) の成層圏で、長期間にわたり静止した、あるいはほぼ静止したプラットフォームとしての役割を果たすことを目的としています。
HAPSの利用可能な用途として、通信やリモートセンシング、監視、環境モニタリング、災害管理、調査などが挙げられます。HAPSは、通信信号の中継局として機能し、広域のデータを収集し、特定の地域を一貫してカバーすることができます。HAPSには、従来の衛星にはない利点がいくつかあります。HAPSは比較的早く、安価に配備できます。
HAPSにはまた、特定の場所の上空を長時間ホバリングできるという利点もあり、通信の中継や災害監視などの用途に有用です。
HAPSの大半は太陽電池で駆動します。HAPSにはソーラーパネルが搭載され、搭載されたシステムや推進機構に電力を供給します。日中に太陽から発電して、夜間に使用するために余剰エネルギーをバッテリーに蓄えます。HAPSは上空で比較的静止した位置を維持することを目的としており、これは特に通信に役立ちます。位置を調整し、風や大気の状態に対抗するため、電気スラスターやプロペラなど様々な推進システムを使用します。
HAPSは、通信中継器・カメラ・センサー・その他のデータ収集機器など、さまざまなペイロードを輸送することができます。高高度で安定した位置にあるため、継続的なデータや観測を提供することができます。HAPSには数多くの用途があります。例えば、遠隔地やサービスが行き届いていない地域へのインターネットアクセスの提供、農業活動の監視、野生生物の追跡、汚染の監視、リアルタイムの画像や通信サービスの提供による災害対応の支援などに利用できます。
HAPS技術は、規制の枠組み、航空管制、効率的で信頼性の高い推進システムの開発といった課題に直面しています。技術的な課題としては、ステーションの維持能力を保ちながら、エネルギー効率の良い推進力の必要性とのバランスをとることも挙げられます。HAPSプロジェクトは、いくつかの企業や組織によって進められています。主な事例として、エアバスのZephyr、AeroVironmentのGlobal Observer、GoogleのProject Loon(遠隔地へのインターネットアクセス提供に重点を置いている)、様々な宇宙機関や大学の研究イニシアチブなどが挙げられます。
当レポートでは、世界の高高度疑似衛星市場について分析し、全体的な市場規模の動向見通しや、地域別・国別の詳細動向、主要技術の概略、市場機会などを調査しております。
High Altitude Pseudo Satellites (HAPS) are a type of aerial vehicle that operates at much higher altitudes than traditional aircraft but at lower altitudes than traditional satellites. They are intended to serve as long-duration, stationary, or near-stationary platforms in the stratosphere, typically at altitudes ranging from 17 to 22 kilometers (11 to 14 miles).
Communication, remote sensing, surveillance, environmental monitoring, disaster management, and research are all possible uses for HAPS. They can serve as communication signal relay stations, collect data over large areas, and provide consistent coverage of specific regions. HAPS has several advantages over traditional satellites. They can be deployed relatively quickly and cheaply.
They also have the advantage of being able to hover over a specific location for an extended period, which is useful for applications such as communication coverage or disaster monitoring.
The majority of HAPS are solar-powered. They are outfitted with solar panels, which power the onboard systems and propulsion mechanisms. They generate electricity from the sun during the day and store excess energy in batteries for use at night. HAPS is intended to maintain a relatively stationary position in the sky, which is particularly useful for communication. To adjust their position and counteract wind and atmospheric conditions, they use various propulsion systems such as electric thrusters or propellers.
HAPS can transport a wide range of payloads, such as communication transponders, cameras, sensors, and other data collection instruments. Because of their high altitude and stable position, they can provide continuous data and observations. HAPS has numerous applications. They can, for example, be used to provide internet access to remote or underserved areas, monitor agricultural activities, track wildlife, monitor pollution, and aid in disaster response by providing real-time imagery and communication services.
HAPS technology faces regulatory framework, air traffic management, and the development of efficient and reliable propulsion systems challenges. A technical challenge is also balancing the need for energy-efficient propulsion while maintaining station-keeping capabilities. HAPS projects are being worked on by several companies and organizations. Airbus' Zephyr, AeroVironment's Global Observer, Google's Project Loon (focused on providing internet access to remote areas), and various space agency and university research initiatives are among them.