市場調査レポート
商品コード
1297049
航空機カラーリングの世界市場Global Aircraft Livery Market |
航空機カラーリングの世界市場 |
出版日: 2023年06月26日
発行: Aviation & Defense Market Reports (A&D)
ページ情報: 英文 150+ Pages
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運航者または所有者は、航空機のカラーリングを作成するために、異なるデザイン、シンボル、表記、グラフィック、およびその他の識別子を航空機本体に適用することができます。航空機のカラーリングは変化し、個人や組織のアイデンティティを表すサブセットとなっています。新造機では、エアバスやボーイングは3色のペイントスキームを無償で塗装します。白は最も軽い色であり、航空機の重量は即座に燃料消費量につながり、ひいては収益性に直結することを忘れてはなりません。さまざまな意味で、航空会社の機体カラーは非常に重要であり、乗客に航空会社の内部を垣間見せ、重要な第一印象を与えます。通常のオフライン広告やインターネット広告に比べ、航空機の機体デザインは顧客とコミュニケーションをとるための優れた媒体です。特別な機体デザインは、即座に効果が得られるものであればなおさらです。私たちは、さらに芸術的で魅力的な未来の空を期待するだけです。
航空会社のタイトルは通常、特定の方法で書かれます。これはまさに、タイポグラフィ・デザイナーがロゴタイプと呼ぶものです。仕様には、書体、活字のサイズ、活字のケース(大文字または「大文字」、大文字と小文字、小文字のみ)、カット(ローマ字または直立文字、イタリック体または斜体、レギュラー/コンデンス/エキスパンデッドタイプ)、ウェイト(太字、中字、細字)、プロポーションが含まれます。書体は市販のもの、または特別にデザインされ著作権で保護されたカスタム書体(タイトまたはルーズセッティングの単位に加え、活字のカーニングの量と程度で定義される)でなければなりません。機体ごとにサイズが異なり、大型機ほどタイトルが大きくなります。航空会社のカラーリング・タイプは、通常、平面から読むようにデザインされているため、航空機の曲面に合わせて変更されることが多い。グラフィックデザイナーは、航空会社のモノグラムやエンブレムを幾何学的に定義します。その結果、ロゴとして知られるようになります。さらに、ロゴは曲面に合わせて変更され、どの角度から見ても同じように見えます。
2大商用ジェット機メーカーにとって、2021年は、COVID-19の流行によって引き起こされた2020年以上の困難の後の回復の年でした。現在のロシアとウクライナの紛争にもかかわらず、2022年はすでに順調に進行しており、民間航空機製造事業にとって再び回復の年になると予想されます。しかし、ボーイングとエアバスの納入がパンデミック以前の水準に回復するまでには、まだ長い道のりがあります。したがって、今後数年間は、航空機の機体カラーに対する大きな需要が見込まれます。また、世界中の航空会社によってイベントや製品のプロモーションが行われるマーケティング分野からの需要も大きいと予測されています。国際的なスポーツ・イベントや映画のプロモーションは、航空機の内装品市場にさらなる成長をもたらす見込みです。
飛行機は高度を飛行する際に大きな温度変化を経験し、機内を不快にするだけでなく、さらなる問題を引き起こす可能性もあります。新技術の利用により、航空会社は人目を引く黒い機体をデザインできるようになり、同時に経費も削減できるようになっています。この方法では、熱は外側の層を通ってから下の層で反射します。
国際民間航空機関(ICAO)は、2035年までに旅客輸送量と貨物輸送量の両方が4倍になると予測しています。中産階級の可処分所得の増加と格安航空会社の出現は、航空旅客増加の2つの要因です。航空旅客の増加に伴い、機内エンターテインメントや接続サービスへの需要も大きく伸びています。カナダ、米国、ブラジル、インドネシア、フィリピン、中国、サウジアラビア、インドなどの主要国では、航空旅客数が増加しています。コロナウィルスの流行をきっかけに「新常態」として出現した単調な日常から逃れようとする人々の行動は、リベンジ・トラベルあるいはリベンジ・ツーリズムと呼ばれます。また、「ロックダウン疲労」と呼ばれる状態、つまり単調さの結果として悪化する疲労からも生じます。これらの要因は、航空機のカラーリングに対する需要を大幅に増加させます。
塗料供給とカラーリング・デザインを組み合わせた特別なソリューションを航空会社の顧客に提供するため、スイスのROLLE社は、英国の航空会社ブランド・デザイン・コンサルタント会社Aerobrand社と提携を結びました。顧客は、カリフォルニア州バーバンクと英国シルドンにあるPPG LIVERY LABSMの航空機用塗料・デザイン施設でデザイナーと密接に協力し、オーダーメイドの塗料色を製作したり、カラーリングのデザインに直接意見を提供したりできるようになります。
カンピーナスのヴィラコポス空港では、ブラジルの航空会社アズール・リーニャス・アエリアスが "世界で最もマジカルな艦隊 "を再結成しました。この艦隊の3機にはそれぞれ、ミッキーマウス、ミニーマウス、ドナルドダックというディズニーの3大キャラクターが描かれた特別なカラーリングが施されています。
チェンナイで開催されている第44回チェス・オリンピックの開会式を記念して、インドの人気航空会社スパイスジェットが特別カラーリングの機体をデビューさせました。タミル・ナードゥ州政府との提携によるこの取り組みは、スパイスジェットの最も貴重なメディア資産である航空会社の新しいカラーリングが、広告のための特徴的なプラットフォームとして使用された一連の提携の中で最も新しいものです。
当レポートでは、世界の航空機カラーリング市場について調査分析し、市場の成長促進要因、10年間の市場見通し、各地域の動向などの情報を提供しています。
An operator or owner may apply different designs, symbols, notations, graphics, and other identifiers on the aircraft body to create an aircraft livery. Aircraft liveries changed and became a subset of aircraft that represented the identity of the person or organization. On a new aircraft, Airbus and Boeing will paint a three-color paint scheme gratis; each additional color will cost the carrier money. Remember that White is the lightest color and that an aircraft's weight immediately correlates to its fuel consumption, which in turn directly correlates to its profitability. In many ways, airline liveries are highly significant, and they give passengers a glimpse inside the airline and a crucial first impression. Compared to normal offline and internet advertising, aircraft liveries are a great medium to communicate with the customers. Special liveries are an effort that should never be disregarded, especially when immediate benefits have been realized. We can only anticipate future skies that will be even more artistic and captivating.
The title of the airline is typically written in a certain way. This is precisely what typographic designers refer to as a logotype. The specification includes typeface, type size, type case (capitals or "uppercase," upper and lowercase, lowercase only), cut (Romans or upright letters, italics or slanted letters, regular/condensed/expanded type), weight (bold, medium, light), and proportion. Typefaces must be commercially available or specially designed and copyrighted custom typefaces (defined as units of tight or loose setting, plus amount and degree of type kerning). Each member of the fleet has a different size, and larger planes have greater titles. Airlines' livery type is frequently altered to accommodate curved aircraft surfaces because it is typically designed to be read from a flat surface. Graphic designers define the monogram or emblem of the airline in terms of geometry. The specification that results is known as a logo. Additionally, logos are altered to fit curved surfaces and look the same from all angles.
For the two biggest commercial jet manufacturers, 2021 was a year of recovery after a more than difficult 2020 caused by the COVID-19 epidemic. Despite the current conflict between Russia and Ukraine, 2022 is already well under way and is anticipated to be another year of recovery for the commercial aircraft manufacturing business. However, there is still a long way to go before deliveries resume to their pre-pandemic levels at Boeing and Airbus. Hence there will be significant demand for aircraft liveries in the years to come. Also there will be significant demand from the marketing segment where an event or product will be promoted by airlines around the world. International sporting events and movie promotions will provide additional growth for the aircraft liveries market.
A plane experiences a large temperature change when flying at altitude, which not only makes the inside of the aircraft uncomfortable but may also result in additional issues. With the use of new technology, airlines can now design eye-catching, black liveries while also cutting expenses. Heat is transmitted through the outer layer before reflecting off the bottom layer in this method, which entails placing a reflective base layer beneath a dark pigment layer.
The International Civil Aviation Organization (ICAO) projects that both passenger and freight traffic should quadruple by 2035. An increase in middle-class disposable income and the emergence of low-cost airlines are two factors that have contributed to an increase in airline passengers. The demand for in-flight entertainment and connectivity services has grown significantly along with the increase in airline passengers. The number of passengers flying has increased in major nations like Canada, the United States, Brazil, Indonesia, the Philippines, China, Saudi Arabia, and India. When people seek to escape the monotonous routine that has emerged as the "new normal" in the wake of the coronavirus epidemic, this behavior is referred to as revenge travel or tourism. It also results from a condition known as "lockdown fatigue," or exhaustion that worsens as a result of monotony. These factors significantly increase the demand for aircraft livery.
In order to offer airline customers a special solution that combines paint supply with livery design, ROLLE, Switzerland has established a partnership with U.K. airline brand and design consultancy Aerobrand. Customers will be able to collaborate closely with designers at PPG LIVERY LABSM aircraft coatings and design facilities in Burbank, California, and Shildon, United Kingdom, to produce bespoke paint colors and provide direct input on the design of their livery.
At the Viracopos airport in Campinas, Brazilian airline Azul Linhas Aereas reassembled their "World's Most Magical Fleet." Each of the three planes in this fleet has a special livery painted on it that features one of Mickey Mouse, Minnie Mouse, or Donald Duck, three of Disney's most well-known characters.
To commemorate the opening ceremony of the 44th Chess Olympiad taking place in Chennai, SpiceJet, India's favorite airline, debuted a special livery on its aircraft. The effort, in partnership with the Tamil Nadu government, is the most recent in a string of partnerships in which SpiceJet's most valuable media asset, the airline new livery, has been used as a distinctive platform for advertising.
Market Definition
Market Segmentation
By Region
By Aircraft Type
By Fitment
10 Year Market Outlook
The 10-year market outlook would give a detailed overview of changing dynamics, technology adoption overviews and the overall market attractiveness is covered in this chapter.
Market Technologies
This segment covers the top 10 technologies that is expected to impact this market and the possible implications these technologies would have on the overall market.
Global Market Forecast
The 10-year market forecast of this market is covered in detailed across the segments which are mentioned above.
Regional Market Trends & Forecast
The regional market trends, drivers, restraints and Challenges of this market, the Political, Economic, Social and Technology aspects are covered in this segment. The market forecast and scenario analysis across regions are also covered in detailed in this segment. The last part of the regional analysis includes profiling of the key companies, supplier landscape and company benchmarking.
North America
Drivers, Restraints and Challenges
PEST
Market Forecast & Scenario Analysis
Key Companies
Supplier Tier Landscape
Company Benchmarking
Europe
Middle East
APAC
South America
Country Analysis
This chapter deals with the key defense programs in this market, it also covers the latest news and patents which have been filed in this market. Country level 10 year market forecast and scenario analysis are also covered in this chapter.
US
Defense Programs
Latest News
Patents
Current levels of technology maturation in this market
Market Forecast & Scenario Analysis
Canada
Italy
France
Germany
Netherlands
Belgium
Spain
Sweden
Greece
Australia
South Africa
India
China
Russia
South Korea
Japan
Malaysia
Singapore
Brazil
Opportunity Matrix
The opportunity matrix helps the readers understand the high opportunity segments in this market.
Expert Opinions
Hear from our experts their opinion of the possible outlook for this market.
Conclusions
About Aviation and Defense Market Reports