市場調査レポート
商品コード
1297010
防衛用ヘッドアップディスプレイの世界市場Global Defense Heads Up Display Market |
防衛用ヘッドアップディスプレイの世界市場 |
出版日: 2023年06月26日
発行: Aviation & Defense Market Reports (A&D)
ページ情報: 英文 150+ Pages
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航空機の計器類は、パイロットに飛行に必要な情報をすべて表示するダイヤル式計器から始まりました。これらのダイヤルはすべて計器盤の上にあり、パイロットはコックピットを見下ろす必要がありました。軍用機では光学反射式照準器が使われ始めました。これはパイロットの前方視界にあるガラス板に投影され、照準が容易になるようにしたものです。1958年、英国海軍はBlackburn Buccaneer攻撃機のために新しいタイプの照準器を作っています。Buccaneerは爆弾を投下しながら超低空を高速で飛行するように設計されていたからです。
目標を確認してから爆弾を投下するまでの時間はわずか数秒であり、パイロットが爆弾投下地点や計器を見下ろす時間はありません。そのため、空爆用照準器が開発されました。この照準器は、装着済みの爆弾と照準を、コンバイナーグラスに投影される高度や対気速度の表示を組み合わせたものです。反射照準器はジャイロ式照準器へと発展し、航空機の動きを考慮して照準点を変更し、弾丸の落下を自動的に計算するようになっています。
英海軍はヘッドアップディスプレイ (HUD) の導入後、Buccaneerのパイロットがコックピットを見下ろすことなく、重要な情報を目の前にしながら外界の視点を保つことができるため、機体のコントロールがうまくなったことに気づきました。この時点で、英国海軍はHUDに表示される情報を増やし、武器を指し示すだけでなく、一般的な操縦に役立つようにすることを選択しました。フランスは1960年代に最初の洗練された航空機用HUDを発明しました。彼らは標準化されたHUDシンボルシステムを導入し、機種間の移行を容易にするとともに、すべての重要な飛行データをパーツ視野に集中させました。HUDの導入以来、コックピットの計器パネルは、それほど重要でない二次的な情報やバックアップ情報を表示するために解放されました。
軍用戦闘機では、HUDは対気速度、コンパスによる姿勢方向、加速度飛行経路ベクトル、その他の航法データを表示します。また、銃の照準情報、ミサイルのキューイング、標的照準器ボックス、方向、射程距離も表示します。HUDに表示される情報量を適正なレベルまで減らし、過飽和を避けるため、最も関連性の高い読み出しをそれぞれ表示するモードに分けられました。これらのモードには、離陸と着陸のナビゲーションが含まれます。
一般的なHUDは、拡張ビジョンと強化ビジョンの両方の要素が組み合わされています。拡張ビジョンシステムは、航空機に搭載された複数のセンサーからのデータを使用して、視界の悪い状況でパイロットに特別な情報を提供します。パイロットの環境をより直感的に視覚化するために3Dビジュアルを生成するアルゴリズムの採用は、合成ビジョンと呼ばれています。視覚を強化するためのセンサーフュージョンは、市場の成長を促進する主要な市場動向のひとつです。
HUDは、フロントガラスの前面に設置されるクリアスクリーンや、軍用パイロットのヘルメット内に設置されるディスプレイといった形態が今後も選ばれると考えられます。ホログラフィック光学系やAR HUDはまだ数年先の話です。現在、拡張現実 (AR) アプリケーションにますます必要とされる大視野ヘッドアップディスプレイの設計は、光学部品が本質的に大きいため、制約を受けています。大視野ディスプレイは、ヘッドアップディスプレイ市場の成長を左右する重要な市場動向となると思われます。
国防支出の増加は、新規調達活動や、より新しい技術や機能を備えた既存プラットフォームの更新市場を牽引します。防衛費の増加は、HUDを利用する新しい航空機やその他のプラットフォームの調達を促進します。調達はまた、欧州とアジア太平洋における優勢な地政学的条件によっても促進されます。
AE Systemsは民間機・軍用機用の新しい軽量コンパクトなヘッドアップディスプレイ (HUD) のリリースを発表しました。LiteWaveはラップトップサイズのHUDで、パイロットの頭上に配置され、方向・高度・速度などの重要な情報をパイロットの目の前に即座に表示します。LiteWaveは、一般的なHUDよりも70%小型・軽量であるため、コックピット面積が限られている航空機にも設置することができます。また、設置が最大80%迅速化され、分かりやすい設計のため、メンテナンスが容易で費用も抑えられます。BAE Systems独自の特許取得済み導波管技術を採用したLiteWaveは、特定の飛行姿勢に合わせて簡単に変更でき、悪天候や夜間でもパイロットが優れた状況認識を維持するのに役立ちます。
Tejas Mk2の最初の試作機は2022年8月に「ロールアウト」する予定でしたが、2022年末に延期されました。初めて離陸するのは2023年後半と予想されています。当初は4機の試作機が計画されています。第4.5世代戦闘機と称されるTejas Mk2は、軽量級ではなく中量級に分類されます。Hindustan Aeronautics (HAL) が、この単発式・多目的超音速戦闘機を製造します。タッチセンサー式の広域ディスプレイと、暗視ゴーグルと併用可能な広角ホログラフィック・ヘッドアップディスプレイシステムが、ガラス張りのコックピットの大半を占めています。
Aircraft instrumentation began with dial gauges that displayed all of the required information for flight to the pilot; these dials were all located on the instrument panel, requiring the pilot to look down into the cockpit to see. Military aircraft began using optical reflector gun sights, which were projected on a glass pane placed in the pilot's forward view to make aiming easier. In 1958, the British Royal Navy created a new sort of gun sight for the Blackburn Buccaneer attack aircraft since the Buccaneer was designed to fly at very low level at great speed while delivering its bombs.
The time between identifying the target and releasing it was only seconds, leaving no time for the pilot to look down into a bomb site or at his instruments. This resulted in the development of the strike sight, which combined the previously established bomb and aiming reticule x' with altitude and airspeed readouts in a single display projected onto a combiner glass. The reflex sight evolved into the gyro gun sight, which calculated bullet drop automatically by changing the aim point to account for aircraft motion.
The Royal Navy noticed that after the introduction of the HUD, Buccaneer pilots got better at controlling their aircraft because they could keep their perspective of the outside world while having all the critical information in front of them without having to look down into the cockpit. At this point, the Royal Navy opted to increase the information displayed on the HUD to make it more useful for general piloting rather than only weapon pointing. The French invented the first sophisticated airplane HUD in the 1960s. They introduced a standardized HUD symbol system to ease the transition between aircraft types, as well as centralizing all critical flight data in the parts field of view. Since the introduction of the HUD, the cockpit instrument panel has been freed up to display secondary and backup information that is less time critical.
In military combat aircraft, the HUD displays air speed, attitude direction via compass angle of attack acceleration flight path vector and other navigation data. It also displays gun aiming information, missile cueing and target designator box, direction and range. To reduce the quantity of information displayed on the HUD to a fair level and avoid oversaturation, it was divided into modes that display the most relevant readouts for each. These modes include takeoff and landing navigation. Air-to-air and air-to-ground communications
A typical HUD is combined with both enhanced and synthetic vision elements in synthetic and enhanced vision. Enhanced vision systems use data from multiple sensors on the aircraft to deliver extra information to pilots in low-visibility situations. The employment of algorithms to generate 3D visuals to provide a more intuitive visualization of the pilot's environment is referred to as synthetic vision. Sensor fusion for enhanced vision will be one of the key market trend that drives the growth of the market.
HUDs will remain clear screens located in front of the windshield or displays within military pilot helmets. Holographic optics and AR HUDs are still a few years away. Currently, the design of large field-of-view head-up displays, which are increasingly required for augmented reality applications, is constrained by the optical components' inherently large size. Large field of view displays will be the key market trend that influences the heads up display market growth.
Increasing defense spending will drive the market for new procurement activities and upgrades to existing platforms with newer technologies and capabilities. The increase in defense spending will encourage procurement of new aircrafts and other platforms that utilize HUDs. Procurement will also be driven by prevailing geo political conditions in Europe and the Asia Pacific.
As per Heads up Display market analysis, BAE Systems has announced the release of a new lightweight, compact Head-Up Display (HUD) for commercial and military aircraft. LiteWave is a laptop-sized HUD that is positioned above the pilot's head and displays essential information such as direction, altitude, and speed immediately in front of their eyes. LiteWave can be installed in aircraft with even the most limited cockpit area because it is 70% smaller and lighter than a typical HUD. It's also up to 80% faster to install, and its straightforward design makes maintenance easier and less expensive. LiteWave, which is powered by BAE Systems' unique, patented waveguide technology, can be easily changed to suit any particular flying position and helps the pilot to maintain outstanding situational awareness even in bad weather or at night.
The first Tejas Mk2 prototype was expected to "roll out" in August 2022, however that deadline has been pushed back to the end of 2022. It is expected to take off for the first time in late 2023. Four prototypes are planned at first. The Tejas Mk2, billed as a 4.5-generation fighter aircraft, will be classified as middleweight rather than lightweight. Hindustan Aeronautics manufactures this single-engine, multi-role supersonic combat plane (HAL). A touch-sensitive wide area display and a wide-angle holographic head-up display system that can be employed with night vision goggles will dominate the glass cockpit.
Heads Up Display Market Report Definition
Heads Up Display Market Segmentation
By Type
By Region
By End user
Heads Up Display Market Analysis for next 10 Years
The 10-year heads up display market analysis would give a detailed overview of heads up display market growth, changing dynamics, technology adoption overviews and the overall market attractiveness is covered in this chapter.
Market Technologies of Heads Up Display Market
This segment covers the top 10 technologies that is expected to impact this market and the possible implications these technologies would have on the overall market.
Global Heads Up Display Market Forecast
The 10-year heads up display market forecast of this market is covered in detailed across the segments which are mentioned above.
Regional Heads Up Display Market Trends & Forecast
The regional heads up display market trends, drivers, restraints and Challenges of this market, the Political, Economic, Social and Technology aspects are covered in this segment. The market forecast and scenario analysis across regions are also covered in detailed in this segment. The last part of the regional analysis includes profiling of the key companies, supplier landscape and company benchmarking. The current market size is estimated based on the normal scenario.
North America
Drivers, Restraints and Challenges
PEST
Market Forecast & Scenario Analysis
Key Companies
Supplier Tier Landscape
Company Benchmarking
Europe
Middle East
APAC
South America
Country Analysis of Heads Up Display Market
This chapter deals with the key defense programs in this market, it also covers the latest news and patents which have been filed in this market. Country level 10 year market forecast and scenario analysis are also covered in this chapter.
US
Defense Programs
Latest News
Patents
Current levels of technology maturation in this market
Market Forecast & Scenario Analysis
Canada
Italy
France
Germany
Netherlands
Belgium
Spain
Sweden
Greece
Australia
South Africa
India
China
Russia
South Korea
Japan
Malaysia
Singapore
Brazil
Opportunity Matrix for Heads Up Display Market
The opportunity matrix helps the readers understand the high opportunity segments in this market.
Expert Opinions on Heads Up Display Market Report
Hear from our experts their opinion of the possible analysis for this market.
Conclusions
About Aviation and Defense Market Reports