市場調査レポート
商品コード
1296969
防衛用ベトロニクスの世界市場Global Defense Vetronics Market |
防衛用ベトロニクスの世界市場 |
出版日: 2023年06月26日
発行: Aviation & Defense Market Reports (A&D)
ページ情報: 英文 150+ Pages
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最新のベトロニクス ソリューションはプラットフォーム固有であり、サイズ、重量、消費電力 (SWaP) を削減します。多くの LRU と機能を統合することにより、ベトロニクス ソリューションは、データ制御/配布、コンピューター リソース、乗組員制御/表示、発電/管理などの任務を通信、制御、調整します。迅速に実装できる費用対効果の高いカスタマイズされたソリューションで、独自のプラットフォームのニーズに対応する市販の標準ベースのテクノロジーを使用して、強力なミルスペック認定の設計を提供することが急務となっています。ミッション システムは地上軍用車両の「ペイロード」であり、機動性や保護などの車両の主要な機能を補完します。兵器;指揮、制御、通信、コンピュータ、インテリジェンス (C4I);音響射撃者の位置特定。 360° カメラビジョン (可視または赤外線);レーダー;レーザー警告;およびその他のサブシステムにより、車両はさまざまな困難な任務を遂行できるようになります。
陸上車両のミッション システムに適用できる情報技術の進歩は、急速な革新サイクルをたどっています。優れた状況認識と、より迅速かつ効率的かつ正確な軍事効果を提供する能力を備えています。ただし、その複雑さによりそのような可能性が実現されない可能性があり、多数のミッション システム サプライヤーの関与は、主要なベスト プラクティスのアーキテクチャ技術の標準化によって制御する必要があります。乗組員の各メンバーに独自の目的に合わせた共通の端末セットを提供することで、すべての機器を 1 か所から操作でき、いわゆる「グループウェア」を使用することで、口頭だけでなくデジタルでもコミュニケーションをとることができます。
現在、軍用車両のミッション システムには多数の独立した個別のサブシステムが採用されていますが、情報が共有されず、運用が困難です。 「特に、より高性能で適応性が高く、IT ベースのミッション システムに対する需要が高まっているため、そのようなシステムを導入可能にし、複雑さを管理し、経済的にし、イノベーションを促進するには、オープンアーキテクチャのアプローチが重要です。機動性とダイナミックな軍事作戦には、高速で信頼性の高い情報ネットワークが不可欠であり、車載情報技術は戦場を変革し、戦術的優位性を維持するために不可欠な機能を提供します。
オープンリファレンスアーキテクチャシステムへの動きは、最適な状況認識と戦闘能力を提供するネットワーク化された情報技術を装備する軍用陸上車両、特に装甲戦闘車両 (AFV) に対する需要の高まりによって促進されています。統合ミッション システムを使用して、作戦に関与するすべての種類の陸上車両間で完全なデータ交換の相互運用性を確保することが、運用面と経済面 (コスト削減) の両面で重要になっています。オープンソース テクノロジー標準のおかげで、大幅なコスト増加を伴うことなく、ネットワーク環境での運用効率と有効性を大幅に向上させることができます。これは、市場の成長を促進する主要な市場動向の 1 つです。
最新のデジタル通信システムは、近隣の電気機器からの影響を受けやすくなっています。 Vetronic 機器は十分に保護されており、車内に設置されている他のシステムの機能に干渉したり、機能を損なったりすることはありません。また外部からの影響を受けにくいのも特徴です。軍用規格のコネクタ、耐候性密閉ハウジング、容易なメンテナンス、最小限の部品、低消費電力が設計上の主な利点です。トラクションを獲得するには、耐久性の高いソリューションが必要です。これらは、市場の成長に影響を与える技術市場の動向の一部です。 3D プリンティングは、今後も市場の成長に影響を与えるもう 1 つの主要な技術市場動向の 1 つです。
防衛費の増加により、より新しい陸上車両の調達が可能になります。各国はまた、プラットフォーム間の情報のスムーズな流れを実現する陸上車両用の次世代 C4ISR ソリューションの開発にも投資しています。防衛費の増加は、既存の陸上車両を新しい技術や装備でアップグレードすることも促進するでしょう。調達は、欧州とアジア太平洋地域における地政学的な状況によっても左右されます。
市場予測には、包括的な市場分析と市場規模が含まれます。市場分析には、地域の市場規模、促進要因、制約、機会が含まれます。地域分析には国別の市場規模も含まれます。
VICTORYベースのベトロニクスとオープンシステム標準電子機器を備えたJLTV戦闘車両は、オシュコシュによって配備されています。オシュコシュ JLTV は、オープンシステムの標準電子機器を備えた多用途の軽量実用車および戦闘車両です。この戦闘車両は、既存の耐地雷待ち伏せ防御 (MRAP) 級設計と同等の防御力を提供すると予測されていますが、最新の装甲 HMMWV 戦闘車両よりも大幅に優れています。 JLTV には、陸軍の VICTORY 電子規格を満たすベトロニクスアーキテクチャが装備されています。 VICTORY は、Vehicular Integration for C4ISR/EW Interoperability の頭字語です。指揮、制御、通信、コンピュータ、諜報、監視、偵察/電子戦は C4ISR/EW と略されます。 JLTV のモジュール式でスケーラブルなオープン アーキテクチャのベトロニクスは、急速に成長する C4ISR スイートを処理できるように設計されています。
今日の車両電子システムは、C4ISR(指揮、制御、通信、コンピュータ、諜報、監視、偵察)、他の戦場資産との相互運用性、必要に応じて無人化できる能力にますます重点を置いています。また、米国国防総省 (DoD) がアップデートや新しい設計においてモジュラー オープン システム アプローチ (MOSA) を推進しているため、オープン アーキテクチャで開発される可能性も高くなります。軍用地上プラットフォームの場合、「ベトロニクス」という用語は、車両エレクトロニクス (ベトロニクス) によって、強化された指揮、制御、通信、コンピューター、諜報、監視、偵察 (C4ISR) がどのように可能になるかを指します。位置、ナビゲーション、およびタイミング (PNT)。電子戦(EW)能力。オプションの無人機能。そしてより大規模な防衛ネットワークへの接続。
世界の防衛用ベトロニクスの市場規模は、最適な状況認識と戦闘能力を提供するネットワーク化された情報技術を装備する軍用陸上車両、特に装甲戦闘車両への需要の高まりによって成長しています。当レポートでは、世界の防衛用ベトロニクス市場について調査しており、市場分析、市場予測、市場動向など、包括的な情報を提供しています。
10年間の防衛用ベトロニクス市場分析により、防衛用ベトロニクス市場の成長、市場力学の変化、採用技術の概要、全体的な市場の魅力について説明しています。
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上記のセグメントにわたり、この市場の10年間の防衛用ベトロニクス市場予測について説明しています。
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Modern vetronics solutions are platform-specific, lowering size, weight, and power consumption (SWaP). By merging many LRUs and functionalities, vetronics solutions communicate, control, and coordinate duties like data control/distribution, computer resources, crew controls/displays, and power generation/management. Delivering a strong mil-spec qualified design using commercial off-the-shelf standard-based technology addressing unique platform needs in a cost-effective customized solution that can be implemented fast is a pressing need. Mission systems are the 'payload' of ground military vehicles, supplementing the vehicles' primary capabilities, which include mobility and protection. Weapons; command, control, communications, computers, and intelligence (C4I); acoustic shooter locating; 360° camera vision (visible or infrared); radar; laser warning; and other subsystems enable the vehicle to undertake a range of difficult missions.
The advancement of information technology applicable to land vehicle mission systems follows a rapid innovation cycle. It has the capability of providing superior situational awareness as well as speedier, more efficient, and precise military effects. However, its complexity may prevent such potential from being realized, and the engagement of numerous mission system suppliers must be controlled by the standardization of key best-practice architectural techniques By providing each member of the crew with a common terminal set for their unique purpose, they can operate all of their equipment from a single place and, with the use of so-called 'groupware,' they can communicate not just verbally, but also digitally.
Currently, numerous independent and individual sub-systems are employed for a military vehicle mission system, which does not share information and is difficult to run. "Especially with the increased demand on higher performing, more adaptable, and increasingly IT-based mission systems, an Open Architecture approach is important to make such systems deployable, to manage complexity, to make them economical, and to promote innovation. For today's highly mobile and dynamic military operations, fast and reliable information networks are critical. Vehicle-mounted information technology is transforming the battlefield, giving capabilities critical to maintaining a tactical advantage.
The movement toward open reference architecture systems is fueled by a rising demand for military land vehicles, particularly armored fighting vehicles (AFVs), to be outfitted with networked information technology that provides optimal situational awareness and combat capabilities. Using integrated mission systems to ensure full data-exchange interoperability across all types of land vehicles involved in an operation has become critical, both operationally and economically (cost savings). The operational efficiency and effectiveness in a networked environment can be dramatically increased with no significant cost increase thanks to open-source technology standards. This is one of the major market trends that will drive the growth of the market.
Modern digital communications systems are susceptible to influence from neighboring electrical devices. Vetronic equipment is well protected and will not interfere with or compromise the function of other systems placed in the car. It is also not susceptible to external influence. Military-standard connectors, climatically sealed housing, easy maintenance, minimal parts, and low power consumption are the key design advantages. The need for ruggedized solutions is to gain traction. These are some of the technological market trends that are influencing the growth of the market. 3D printing is also one of the other key technological market trends that will continue to influence market growth.
Increasing defense spending will enable the procurement of newer land vehicles. Nations are also investing in developing the next generation of C4ISR solutions for land vehicles for the smooth flow of information across platforms. The increase in defense spending will also encourage upgrading existing land vehicles with newer technologies and equipment. Procurement will also be driven by prevailing geo-political conditions in Europe and the Asia Pacific.
The market forecast includes a comprehensive market analysis and market size. The market analysis includes regional market size, drivers, restraints, and opportunities. The regional analysis also includes country-wise market size.
JLTV combat vehicles with VICTORY-based vetronics and open-systems standard electronics are being fielded by Oshkosh. The Oshkosh JLTV is a multi-role light utility and combat vehicle with open-systems standard electronics. The battle vehicle is projected to provide protection comparable to that of existing Mine Resistant Ambush Protected (MRAP) class designs, but substantially better than the latest armored HMMWV combat vehicles. The JLTV is equipped with a vetronics architecture that meets the Army's VICTORY electronics standard. VICTORY is an acronym that stands for Vehicular Integration for C4ISR/EW Interoperability. Command, control, communications, computers, intelligence, surveillance, and reconnaissance/electronic warfare are abbreviated as C4ISR/EW. The modular, scalable, open-architecture vetronics of the JLTV are designed to handle rapidly growing C4ISR suites.
Today's vehicle electronics systems are increasingly focused on C4ISR [command, control, communications, computers, intelligence, surveillance, and reconnaissance], interoperability with other battlefield assets, and the capacity to be unmanned if necessary. They are also more likely to be developed on open architectures, as the United States Department of Defense (DoD) pushes for a modular open systems approach (MOSA) in updates and new designs. For military ground platforms, the term "vetronics" refers to how vehicle electronics (vetronics) enable enhanced command, control, communications, computers, intelligence, surveillance, and reconnaissance (C4ISR); position, navigation, and timing (PNT); electronic warfare (EW) capability; optional unmanned capability; and connection to a larger defense network.