表紙:持続可能な製品とサービスによる新市場の開拓:ベンダー、事業者、クラウドプロバイダーにとっての機会
市場調査レポート
商品コード
1773139

持続可能な製品とサービスによる新市場の開拓:ベンダー、事業者、クラウドプロバイダーにとっての機会

Unlocking New Markets with Sustainable Products and Services: Opportunities for Vendors, Operators and Cloud Providers


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英文 25 Slides
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持続可能な製品とサービスによる新市場の開拓:ベンダー、事業者、クラウドプロバイダーにとっての機会
出版日: 2025年07月11日
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文 25 Slides
納期: 即日から翌営業日
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概要

「ベンダー、通信事業者、クラウドプロバイダーは、産業界の環境負荷低減を支援することで、新たな市場を開拓することができるが、競合は激しくなると思われます。」

持続可能性に焦点を当てた製品やサービスの市場規模は、2035年までに世界で4,500億米ドルを超えると予想されています。しかし、この市場は細分化されており、複数の業界のソリューション・プロバイダーが新たな持続可能性の収益をターゲットとして、すでに激しい競争を繰り広げています。

当レポートでは、事業者、TowerCo、ベンダー、クラウドプロバイダー、ソフトウェア企業など、デジタルインフラのエコシステムに属する企業に存在する商機を明らかにしています。当レポートでは、様々な業界の企業が直面している持続可能性の課題と、その課題にどのように取り組んでいるのかを考察しています。また、企業が持続可能性の目標を達成するために役立つデジタルソリューションの種類と、それを支援するソリューションをすでに発表しているデジタルインフラ企業を特定しています。最後に、この市場の潜在的価値を長期的に予測しています。

当レポートで回答した質問

  • 重要な業界の現在の排出プロファイルとは。
  • これらの産業における現在および将来の持続可能性の優先課題は何か。デジタル製品やサービス別、これらの優先事項にどのように対処できるか。
  • デジタル・インフラ・エコシステムのどの業種の企業に、持続可能性を実現するソリューションを収益化する商機があるか。
  • 市場の主なベンダー、事業者、クラウドプロバイダーはどこか、また、どのような持続可能性に焦点を当てたソリューションを提供しているか。
  • 市場機会はどの程度あるのか。

当レポートの対象者

  • ベンダー、通信事業者、クラウドプロバイダーの戦略、製品マーケティング、マーケティング担当役員。
  • デジタルソリューションがどのように進化し、この技術がどのようにビジネスの持続可能性目標の達成に役立つかを理解する必要がある、環境改善を実現する責任者。
  • 持続可能性に焦点を当てた製品やサービスがどのように新たな収益をもたらすかを理解しようとする投資家。
  • 多国籍企業がどのように市場をターゲットにしているかを理解したい持続可能性ソリューションの専門プロバイダー。
目次

"Vendors, operators and cloud providers can tap into new markets by helping industries to reduce their environmental impact, but competition will be strong."

The addressable market for sustainability-focused products and services is expected to exceed USD450 billion worldwide by 2035. However, this market is fragmented, and competition is already fierce, with solution providers from multiple industry verticals targeting new sustainability revenue.

This report identifies the commercial opportunities that exist for companies in the digital infrastructure ecosystem, such as operators, towercos, vendors, cloud providers and software companies. It looks at the sustainability challenges faced by businesses in different industry verticals, and how they are attempting to tackle these challenges. It identifies the types of digital solutions that can help businesses to meet their sustainability goals, and the digital infrastructure companies that have already launched solutions to assist them. It concludes with long-term estimates of the potential value of this market.

Questions answered in this report:

  • What are the current emission profiles of important industry verticals?
  • What are the current and future sustainability priorities across these industries? How can these priorities can be addressed with digital products and services?
  • In which verticals do companies in the digital infrastructure ecosystem have commercial opportunities to monetise sustainability-enabled solutions?
  • Which are the main vendors, operators and cloud providers in the market, and what sustainability-focused solutions are they offering?
  • How large is the market opportunity?

Who should read this report:

  • Strategy, product marketing and marketing executives at vendors, operators and cloud providers, who need to understand the nature and extent of the market opportunity.
  • Executives responsible for delivering environmental improvements, who must understand how digital solutions are evolving and how this technology can help them to achieve the sustainability goals of their businesses.
  • Investors that seek to understand how sustainability-focused products and services could deliver new revenue.
  • Specialist sustainability solution providers that want to understand how multinational businesses are targeting their markets.