表紙:航空衛星通信:動向と予測(2024年~2034年)
市場調査レポート
商品コード
1734973

航空衛星通信:動向と予測(2024年~2034年)

Aeronautical Satellite Communications: Trends and Forecasts 2024-2034


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英文 15 Slides
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航空衛星通信:動向と予測(2024年~2034年)
出版日: 2025年05月23日
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文 15 Slides
納期: 即日から翌営業日
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概要

"容量供給の増加、競合価格、航空会社のビジネスモデルの進化が、機内接続の未来を再構築しています。"

当レポートは航空衛星通信(サットコム)市場を分析しています。2024年から2034年までの同市場の収益と就航機数の予測を提供しています。また、市場規模、成長率、主要プレーヤーに関する情報も提供しています。

衛星通信事業者やサービスインテグレーター向けに、さまざまなビジネスモデルにおけるエンドユーザー向けソリューションの最適化方法に関する提言も掲載しています。

収録範囲

  • 市場成長の洞察:ワイドボディ機、ナローボディ機、ビジネス機の機内接続(IFC)市場の進化に関する詳細な予測
  • 技術動向:マルチ軌道、ハイブリッド接続、衛星および空対地(ATG)ソリューションの進歩に関する分析
  • 競合情勢:航空衛星通信業界の主要企業、新規参入企業、パートナーシップの詳細と統合
  • 収益とARPUの予測:サービスと機器の収益予測の内訳、価格動向と容量コストの推移
  • 地域市場分析:様々な地域におけるIFCの導入と需要に関する洞察
  • 投資および戦略ガイダンス:航空会社、衛星通信事業者、機器ベンダー、投資家向けの要点

セグメンテーション

業界

  • 航空

可変

  • 就航ユニット
  • 設備収入
  • 容量需要
  • キャパシティ収入
  • サービス収入
  • 卸売収入
  • 小売収入合計

用途

  • ワイドボディ機
  • ナローボディ機
  • ビジネスジェット機
  • 空対地サービス

周波数帯域

  • 固定衛星サービス(FSS)
  • 静止型高スループット衛星(GEO HTS)Ka-、Ku-バンド
  • 非静止型(非GEO)HTS
  • Lバンド

地域

  • アジア
  • 大西洋地域
  • 欧州
  • インド洋地域
  • ラテンアメリカ地域
  • 中東・アフリカ地域
  • 北米
  • 太平洋地域

回答された質問

  • 2024年から2034年にかけての民間航空、ビジネス航空、一般航空、ビジネスジェット機、ワイドボディ機、ナローボディ機向けIFC市場の成長予測は?
  • 地域別のIFC採用動向は?
  • 非静止軌道(非GEO)衛星プロバイダー(Amazon KuiperやStarlinkなどの参入企業を含む)の台頭は、市場力学にどのような影響を与えるか?
  • 無料の機内Wi-Fi接続の採用拡大による影響は?

本レポートの対象者

  • 市場動向とGEOおよび非GEOソリューションの競合ポジションを理解する衛星事業者
  • アンテナメーカーおよびベンダー:マルチ軌道および電子制御アンテナ(ESA)の進化する技術ニーズを把握
  • 市場成長、収益予測と投資機会に関する洞察を得るための投資家および財務チーム

掲載企業

  • Air Canada
  • Air France
  • Amazon Kuiper
  • Delta
  • Deutsche Telekom
  • Etihad
  • Emirates
  • Eutelsat OneWeb
  • Finnair
  • Gogo
  • Hawaiian Airlines
  • Intelsat
  • Inmarsat
  • Japan Airlines
  • JetBlue
  • Neo Space Group
  • Panasonic Avionics
  • Qatar Airways
  • SAS
  • Satcom Direct
  • SmartSky Networks
  • SES
  • Starlink
  • Telesat
  • T-Mobile
  • United Airlines
  • Viasat
目次

"Increasing capacity supply, competitive pricing and evolving airline business models are reshaping the future of in-flight connectivity."

This report analyses the aeronautical satellite communications (satcom) market. It provides forecasts for revenue and the number of in-service units in this market between 2024 and 2034. It also provides information about the market size, growth rate and major players.

This report includes recommendations for satellite operators and service integrators on how to optimise solutions for end users across a range of business models.

Coverage:

  • Market growth insights: detailed projections for the evolution of the in-flight connectivity (IFC) market for widebody, narrowbody and business aircraft
  • Technology trends: analysis of multi-orbit, hybrid connectivity and advances in satellite and air-to-ground (ATG) solutions
  • Competitive landscape: details of the major players, new entrants and partnerships in the aeronautical satcom industry, plus consolidation
  • Revenue and ARPU forecasts: breakdown of the service and equipment revenue forecasts, pricing trends and capacity cost evolution
  • Regional market analysis: insights into IFC adoption and demand in various geographies
  • Investment and strategic guidance: takeaways for airlines, satellite operators, equipment vendors and investors

Segmentation:

Verticals

  • Aeronautical

Variable

  • In-service units
  • Equipment revenue
  • Capacity demand
  • Capacity revenue
  • Service revenue
  • Wholesale revenue
  • Total retail revenue

Application

  • Widebody aircraft
  • Narrowbody aircraft
  • Business jets
  • Air-to-ground services

Frequency band

  • Fixed satellite services (FSS)
  • Geostationary high-throughput satellite (GEO HTS) Ka-, Ku-band
  • Non-geostationary (non-GEO) HTS
  • L-band

Geographical regions

  • Asia
  • Atlantic Ocean Region
  • Europe
  • Indian Ocean Region
  • Latin America
  • Middle East and Africa
  • North America
  • Pacific Ocean Region

Questions answered:

  • What is the projected growth of the IFC market for commercial aviation, business aviation, general aviation, business jets, widebody aircraft and narrowbody aircraft between 2024 and 2034?
  • What are the IFC adoption trends by region?
  • How will the rise of non-geostationary orbit (non-GEO) satellite providers (including players such as Amazon Kuiper and Starlink) affect market dynamics?
  • What is the impact of the growing adoption of free in-flight Wi-Fi connectivity?

Who should read this report:

  • Satellite operators to understand market trends and the competitive positioning of GEO and non-GEO solutions
  • Antenna manufacturers and vendors to identify evolving technology needs for multi-orbit and electronically steered antennas (ESAs)
  • Investors and finance teams to gain insights into market growth, revenue forecasts and investment opportunities

Companies mentioned:

  • Air Canada
  • Air France
  • Amazon Kuiper
  • Delta
  • Deutsche Telekom
  • Etihad
  • Emirates
  • Eutelsat OneWeb
  • Finnair
  • Gogo
  • Hawaiian Airlines
  • Intelsat
  • Inmarsat
  • Japan Airlines
  • JetBlue
  • Neo Space Group
  • Panasonic Avionics
  • Qatar Airways
  • SAS
  • Satcom Direct
  • SmartSky Networks
  • SES
  • Starlink
  • Telesat
  • T-Mobile
  • United Airlines
  • Viasat