表紙:中小企業向け固定通信とモバイルの融合アプローチ:通信事業者10社のケーススタディ
市場調査レポート
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1565340

中小企業向け固定通信とモバイルの融合アプローチ:通信事業者10社のケーススタディ

Approaches to Fixed-mobile Convergence for SMEs: Ten Telecoms Operator Case Studies


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英文 31 Slides
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中小企業向け固定通信とモバイルの融合アプローチ:通信事業者10社のケーススタディ
出版日: 2024年10月01日
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文 31 Slides
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、通信事業者が中小企業向けに固定-モバイル融合(FMC)バンドルをどのように構成しているかを調査し、これらのバンドルの利点を評価しています。また、モバイル機器と中小企業の固定PBXソリューションとの統合に使用されている技術ソリューションについても論じています。

目次

  • なぜ通信事業者は、中小企業に固定サービスとモバイルサービスの両方を一括購入させたいのか
  • 中小企業向けのFMC戦略は、通信事業者別どのように異なるのか
  • 中小企業にFMCソリューションを採用してもらおうとする際、通信事業者はどのような課題に直面し、どのように克服しようとしているのか

ケーススタディ

  • A1 Telekom
  • Deutsche Telekom
  • Dstny
  • Enreach KPN
  • Proximus
  • Swisscom
  • Telefonica
  • Verizon
  • Vodafone Business
目次

"Telecoms operators should offer IT services as a benefit to their fixed-mobile convergence SME customers, along with small discounts to maximise adoption and protect margins."

This report explores how telecoms operators are structuring their fixed-mobile convergence (FMC) bundles for small and medium-sized business (SMEs) and assesses the benefits of these bundles. It also discusses the technical solutions that are used to integrate mobile devices with SMEs' fixed PBX solutions.

Key questions answered in this report:

  • Why do telecoms operators want SMEs to take both fixed and mobile services as a single purchase?
  • How do FMC strategies for SMEs vary between operators?
  • What challenges do operators face when trying to get SMEs to adopt their FMC solutions and how are they trying to overcome them?

Case studies included in this report:

  • A1 Telekom
  • Deutsche Telekom
  • Dstny
  • Enreach
  • KPN
  • Proximus
  • Swisscom
  • Telefonica
  • Verizon
  • Vodafone Business