市場調査レポート
商品コード
1298217
船舶用スクラバーの市場:技術別、アプリケーション別、設置別:世界の機会分析と産業予測、2021-2031年Marine Scrubber Market By Technology, By Application, By Installation : Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031 |
船舶用スクラバーの市場:技術別、アプリケーション別、設置別:世界の機会分析と産業予測、2021-2031年 |
出版日: 2023年03月01日
発行: Allied Market Research
ページ情報: 英文 411 Pages
納期: 2~3営業日
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船舶用スクラバーは、排気ガス浄化システム(EGCS)とも呼ばれ、船舶エンジンの排気ガスから有害ガスや粒子状物質の排出を削減するために海事産業で使用される技術です。
このシステムは、環境に放出される前に排気ガスから硫黄酸化物(SOx)、窒素酸化物(NOx)、その他の汚染物質を除去することで機能します。
船舶用スクラバー(排ガス浄化システム)は、舶用エンジンの燃焼プロセスの結果として発生する排ガスから、粒子状物質や、硫黄酸化物(SOx)や窒素酸化物(NOx)などの有害成分を除去し、汚染防止を行うために使用されます。スクラバー内のアルカリ性洗浄剤は、排ガスの流れに押し流され、排ガスの酸性度を中和し、排ガス中の粒子破片を除去します。使用済みの洗浄剤はその後、洗浄水とともに回収され、保管されるか、排水としてすぐに処分されます。洗浄された排気は、大気中に排出されます。船舶用スクラバーは、石灰や苛性ソーダを使用して水を脱硫し、硫酸塩を生成します。アルカリ性であるため、スクラバーは海水、カルシウムやナトリウムの吸着剤を添加した淡水、または水和石灰のペレットをスクラビング媒体として使用します。
アジア太平洋市場は、中国やインドなど、他地域との貿易が拡大し、自給自足が進むにつれて経済が成長している国々によって、最も有望な市場となっています。オーストラリアや韓国のような国々は規範を厳格に守っており、排出削減製品に対する需要を生み出しています。その他アジア太平洋地域諸国もゼロ・エミッションを掲げているため、排ガス浄化システムの需要が高まると予想されます。
地域のバンカリング・ハブを確立するという北京の目標に沿って、中国のクリーン船舶燃料の輸出は2021年に前年比24%増加しました。税関総署が発表した数字によると、IMOの排出規制を遵守するために硫酸塩濃度を最大0.5%に抑える必要がある超低硫黄燃料油(VLSFO)の輸出量は1,919万トンに達しました。一方、中国がIMO排出規制を遵守し始めた2020年の生産量は1,547万トンでした。中国は12月だけで130万トンのクリーン船舶燃料を販売しました。これは11月の175万トンから減少し、2020年の同時期の247万トンを下回っています。中国での輸出ビジネスが船舶の需要を増やし、大気排出削減製品の需要を生み出しています。
日本では、COVID-19の発生にもかかわらず、技術企業であるバルチラが2020年に記録的な数のスクラバーを納入しました。これは、世界の船隊の長期的な対策としての排ガス低減装置への根強い関心を浮き彫りにしています。2020年11月、日本の造船所ジャパンマリンユニオン(JMU)に、日本が所有する新造大型原油船(VLCC)に25MWスクラバーを搭載するためのサイズオーダーが発注されました。この新造VLCCの購入は、排ガス処理技術の長期的な実行可能性を実証するものです。このシステムは、オープン・ループで稼動するよう設定されます。船舶用スクラバーの需要は、スクラバーがフルライフサイクル資産としていかに重要であるかを示しています。
インドは、国際海事機関(IMO)が2020年に策定した国際水域での排出に関する規則を遵守しています。2023年、インド海運総局からの通達は、国内のいくつかの港が現在スクラバーの使用を許可していないことを指摘しました。同総局によると、インドの一部の港湾は、IMO2020に準拠するためにスクラバーを使用している船舶であっても接岸を許可していないです。これらの港湾は、接岸に先立ち、船舶に低硫黄燃料油への切り替えを促しています。IMO2020の商船に対する硫黄キャップ要件を遵守するために、すべてのインドの港湾が従わなければならないプロセスが、海運局長に知らされました。船舶に船舶用スクラバーを搭載することを義務化する厳しい規則や規制が施行されたことで、市場における船舶用スクラバーの需要が生まれました。
アジア太平洋諸国もカーボンニュートラルと大気排出の削減に取り組んでいます。マレーシアの炭素政策は炭素削減に依存しています。このセクターの環境と気候変動への影響は、炭素削減対策を支援することで対処できます。安全・安心な海運を確保するため、マレーシアはIMO条約の約半分を受け入れ、海洋環境保護を最優先事項としています。第12次マレーシア計画(12MP)を発表した際、イスマイル・ヤコブ首相は、2050年までにカーボン・ニュートラルを目指すと強調しました。もう一つの国ニュージーランドは、2022年5月26日にMARPOL附属書Ⅵとして知られるIMO条約を批准しました。附属書Ⅵの基準は、海洋保護規則第199編「船舶による大気汚染の防止」(Part 199)によってニュージーランドの法律に導入されます。Part199の段階的施行は2022年8月26日に開始されます。2022年5月26日から、ニュージーランドはIMOの船舶汚染防止条約(MARPOL)附属書VIの締約国となります。アジア太平洋地域におけるこのような市場開拓は、排出削減ツールや装置の市場創出につながると期待されます。
船舶用スクラバー市場は、技術タイプ、用途、設置、地域によって区分されます。技術タイプベースでは、湿式技術と乾式技術に分けられます。用途ベースでは、バルクキャリア、コンテナ船、オイルタンカー、ケミカルタンカー、クルーズ、その他に分類されます。設置方法別では、新設と改修に分類されます。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAに分析されます。市場促進要因、抑制要因、市場機会については、市場力学をよりよく理解するために本調査で説明しています。さらに、主な投資分野についてもハイライトしています。さらに、業界の競合シナリオと各利害関係者の役割を理解するためのポーターのファイブフォース分析も含まれています。本調査では、主要市場プレーヤーが市場での足場を維持するために採用した戦略を特集しています。
企業は船舶用スクラバー市場における主要な開発戦略として、製品開発、提携、製品発売を採用しています。この市場に参入している主要企業は、Alfa Laval AB、Andritz AG、Fuji Electric Co., Ltd.、GEA Group AG、Kwang Sung Co Ltd.、Mitsubishi Heavy Industries Ltd.、Pacific Green Marine Technologies、Valmet Oyj、Wartsila Oyj Abp、Yara International ASAです。
A marine scrubber, also known as exhaust gas cleaning system (EGCS), is a technology used in the maritime industry to reduce the emission of harmful gases and particulate matter from the exhaust gases of ships' engines. The system works by removing sulfur oxides (SOx), nitrogen oxides (NOx), and other pollutants from the exhaust gases before they are released into the environment.
Marine scrubbers, or exhaust gas cleaning systems, are used to remove particulate matter and hazardous components, such as sulfur oxides (SOx) and nitrogen oxides (NOx), from the exhaust gases created as a result of combustion processes in marine engines to perform pollution control. The alkaline scrubbing material in the scrubber is pushed through exhaust gas streams to neutralize the gases' acidic nature and remove any particle debris from the exhaust. The used cleaning agent is subsequently collected with wash water, which can either be put in storage or disposed of right away as effluent. The mechanism discharges the cleansed exhaust into the atmosphere. Marine scrubbers employ lime or caustic soda to de-sulfate the water, which results in sulfate-based salts that can be easily discarded because they don't harm the environment. Due to their alkaline nature, scrubbers may use sea water, fresh water with additional calcium or sodium sorbents, or pellets of hydrated lime as the scrubbing medium.
The Asia-Pacific market is the most promising market due to countries such as China and India, whose economies are increasing as their trade with other regions grows and the countries are becoming self-sufficient. Countries such as Australia and South Korea strictly follow the norms, creating demand for the emission reduction products. The rest of Asia-Pacific countries follow the mission of zero emissions; therefore, these countries are also expected to give rise to exhaust gas cleaning systems.
In line with Beijing's objective to establish a regional bunkering hub, China's exports of clean marine fuels increased by 24% in 2021 compared to the previous year. According to figures released by the General Administration of Customs, exports of very low-sulfur fuel oil (VLSFO), which must have a maximum sulphate concentration of 0.5% to abide by IMO emission regulations, reached 19.19 million tons. In contrast, 15.47 million tons were produced in 2020, the year China began to abide by IMO emission regulations. China sold 1.3 million tons of the clean marine fuel for the month of December alone. This is a decrease from the 1.75 million tons sold in November and lower than the 2.47 million tons sold during the same period in 2020. The export business in China is creating more demand of the marine vessels, thus creating more demand for air emission reduction products.
In Japan, despite the COVID-19 outbreak, the technological company Wartsila delivered a record-breaking number of scrubbers in 2020. This highlights the persistent interest in exhaust gas abatement devices as long-term fixes for the global fleet. A sizing order for the installation of a 25 MW scrubber aboard a brand-new Japanese-owned Very Large Crude Carrier (VLCC) was placed with the Japanese shipyard Japan Marine Union (JMU) in November 2020. The purchase of this brand-new VLCC demonstrates the long-term viability of technologies for exhaust gas treatment. The system will be set up to operate in an open loop. The demand of scrubbers for marine vessels shows how important scrubbers are as full-lifecycle assets.
India is complying with the rules framed by the International Maritime Organization (IMO) in 2020 regarding the emission in the international waters. In 2023, a notification from India's Directorate General of Shipping noted that several of the nation's ports currently do not allow the use of scrubbers. According to the Directorate, some Indian ports do not allow ships to berth even when they are using scrubbers to comply with IMO 2020. Prior to berthing, these ports urge the ships to switch to low-sulfur fuel oil. the process that must be followed by all Indian ports to comply with the IMO 2020 Sulfur Cap Requirements for Merchant Ships was made known to the Director General of Shipping. The execution of strict rules and regulation making it mandatory to have a marine scrubber in the ships, thus creating demand for the marine scrubbers in the market.
Asia Pacific countries are also working towards the carbon neutrality and reduction of air emission. Malaysia's carbon policy depends on carbon reduction. The environmental and climate change effects of the sector could be addressed by supporting carbon reduction measures. To ensure safe and secure shipping, Malaysia has accepted approximately half of the IMO treaties, with marine environmental protection being a top priority. While introducing the 12th Malaysia Plan (12MP), Prime Minister Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob emphasized that the government's goal is to become carbon neutral by 2050. Another country New Zealand ratified the IMO treaty known as MARPOL Annex VI on May 26, 2022. The standards of Annex VI are implemented into New Zealand law by the Marine Protection Rules Part 199: Prevention of Air Pollution from Ships (Part 199). Progressive implementation of Part 199 begins on August 26, 2022. From May 26, 2022, New Zealand will be a party to the IMO Convention for the Prevention of Pollution from Ships (MARPOL), Annex VI. These developments in the Asia Pacific region are expected to create market for the emission reduction tools and devices.
The marine scrubber market is segmented on the basis of technology type, application, installation, and region. On the basis of technology type, it is divided into wet technology, and dry technology. On the basis of application, it is classified into bulk carriers, container ships, oil tankers, chemical tankers, cruises, and others. On the basis of Installation, it is classified into new build, and retrofit. On the basis of region, the market is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA. Growth drivers, restraints, and opportunities are explained in the study to better understand the market dynamics. This study further highlights key areas of investment. In addition, it includes Porter's five forces analysis to understand the competitive scenario of the industry and the role of each stakeholder. The study features strategies adopted by key market players to maintain their foothold in the market.
Companies have adopted product development, partnership, and product launch as their key development strategies in the Marine scrubber market. The key players operating in this market are Alfa Laval AB, Andritz AG, Fuji Electric Co., Ltd., GEA Group AG, Kwang Sung Co Ltd., Mitsubishi Heavy Industries Ltd., Pacific Green Marine Technologies, Valmet Oyj, Wartsila Oyj Abp, and Yara International ASA.