市場調査レポート
商品コード
1266528
航空宇宙・防衛における人工知能・ロボット世界市場:タイプ別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)、用途別(軍事、商業、宇宙):機会分析と産業予測、2021年~2031年Artificial Intelligence And Robotics In Aerospace And Defense Market By Type (Hardware, Software, Services), By Application (Military, Commercial, Space): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031 |
航空宇宙・防衛における人工知能・ロボット世界市場:タイプ別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)、用途別(軍事、商業、宇宙):機会分析と産業予測、2021年~2031年 |
出版日: 2023年02月01日
発行: Allied Market Research
ページ情報: 英文 280 Pages
納期: 2~3営業日
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航空宇宙・防衛分野における人工知能とロボティクスの世界市場は、2022年から2031年までのCAGRが7.9%で、2021年の172億米ドルから成長し、2031年までに358億4,810万米ドルを獲得すると想定されます。
AIと機械学習は、スマートテクノロジーの構成要素であり、これまで手作業で行われていたプロセスにプログラム可能なインテリジェンスを組み込み、合理化と最適化を図るものです。これにより、全体的な効率と精度が向上し、完了するまでのスピードも向上します。
航空宇宙工学のロボットは、非破壊の超音波検査や計測検査を行うことができ、高い精度で製造の生産性を向上させることができます。また、組立工程では、画像処理による剥離検査、亀裂検査、ファスナー検査などを行うことができます。これらの要因が、航空宇宙・防衛分野における人工知能とロボティクスの市場成長を後押ししています。
製造業におけるロボットの使用は、操作プロセスを簡素化し最適化します。一方、従来のロボットの運用プロセスには、ロボットの近くで働く作業員の安全性に関わるリスクが含まれています。例えば、ロボットが完成品の梱包作業を行う場合、作業者は梱包後の作業を同時に行うことはできないです。そのため、協働ロボットを導入することで、現場の作業者と一体となったモノづくりが可能になります。その結果、協働ロボットが開発されたのです。より安全で、プログラミングが簡単で、他の機械との統合も容易です。航空機部品の需要の高まりは、高品質の航空機部品やシステムをより短時間で生産するために、協働ロボットを製造工程に取り入れることをサプライヤーに促しています。さらに、COVID-19の大流行を受けて製造工程の安全基準が変化したことも、市場の成長を後押しするでしょう。
ロボットの自動化は、特に中小企業にとっては困難です。多額の初期設備投資が必要です。さらに、ロボットのプログラミングやメンテナンスに関する労働者のトレーニングも必要です。中小企業は、包装、溶接、組み立てなど、さまざまな用途にロボットを使用しています。一方、製品の仕様が変われば、ロボットの動作も変わる可能性があります。その結果、カスタマイズが必要となり、ロボットに追加コストが発生します。その結果、これらの要因がこの市場の成長を阻害する可能性があります。
AIとロボットの開発および統合への投資の増加、およびAIベースの機器の研究開発および取得に向けた防衛予算の配分の増加は、市場の見通しを高めると予想されます。例えば、2020年に中国人民解放軍(PLA)が公表した21,000件の装備品契約のうち、約350件の記録がAIシステムおよび装備品に揃えられました。NATOは、AI分野での競争に打ち勝つための初期戦略として、2021年10月に10億米ドル相当のイノベーションファンドを立ち上げる計画を発表しました。2021年6月、米国防総省は、国防総省(DoD)予算2022の一部として、AIおよび機械学習技術に8億7,400万米ドルを支出する計画を発表し、AIベースの技術に対する予算配分が前年比で50%増加したことを示しました。予測期間中、このような投資は軍事分野の市場成長を促進すると予想されます。
COVID-19のパンデミックが世界中に広がる中、多くの世界の航空宇宙・防衛産業企業がその影響を感じています。本稿では、COVID-19が航空機製造や防衛などの産業に及ぼす短期、中期、長期の影響に関する懸念と、対応、回復、繁栄のために講じることができる次のステップについて説明します。民間航空会社では、従業員の帰宅、乗客の旅行中止、顧客の新機種納入延期などにより、生産の混乱と需要の鈍化が起きています。現在、メンテナンスの必要性が低いため、スペアパーツの需要も減少しています。航空機メーカーはもともと資本集約型であるため、短期的にはキャッシュフローや流動性に懸念が生じます。COVID-19が直ちに、あるいは中期的に影響を与えることはないため、請負業者は防衛面で有利な立場にあります。航空機製造と同じ理由で生産が減速する可能性はありますが、これらのプロジェクトの予算はパンデミック以前に設定されており、プロジェクトは国防に不可欠であるため、今後2年間の需要に影響が出ることはまずありません。
The global artificial intelligence and robotics in aerospace and defense market is envisioned to garner $35,848.10 million by 2031, growing from $17,200.00 million in 2021 at a CAGR of 7.9% from 2022 to 2031.
AI and machine learning are components of smart technology that incorporate programmable intelligence into previously manual processes to streamline and optimize them. This improves overall efficiency and accuracy, as well as the speed with which they are completed.
Robots in aerospace engineering can perform non-destructive ultrasonic testing and metrology inspections that are highly accurate and beneficial to increasing manufacturing productivity. During the assembly process, they can also perform delamination, crack, and fastener inspections using imaging methods. These factors drive the artificial intelligence and robotics in aerospace and defense market growth.
The use of robotics in the manufacturing industry simplifies and optimizes the operational process. The operational process of conventional robots, on the other hand, includes risk related to the safety of workers working near the robots. For example, if the robot is performing the task of packaging finished goods, the workers cannot engage in post-packaging tasks at the same time. Thus, the addition of collaborative robots' aids in the production of goods that can work in tandem with workers on the shop floor. As a result, collaborative robots were developed. They are more secure, easier to program, and integrate with other machines. The increasing demand for aircraft components is encouraging suppliers to incorporate collaborative robots into the manufacturing process in order to produce quality aircraft parts and systems in less time. Furthermore, a shift in manufacturing process safety standards following the COVID-19 pandemic will boost market growth.
Automation of robots is difficult, especially for small and medium-sized enterprises (SMEs). A large initial capital investment is required. Furthermore, training for the workforce in the programming and maintenance of the robots is required. SMEs use robots for a variety of applications including packaging, welding, assembly, and others. A change in the product specification, on the other hand, may result in a change in the operation of the robots. As a result, customization is required, which incurs an additional cost in the robot. As a result, these factors may impede the growth of this market.
Increased investments in the development and integration of AI and robotics, as well as increased defense budget allocation toward R&D and acquisition of AI-based equipment, are expected to boost market prospects. For instance, approximately 350 records were aligned to AI systems and equipment out of 21,000 equipment contracts published by the People's Liberation Army (PLA) China in 2020. NATO announced plans to launch an innovation fund worth USD 1 billion in October 2021 as its initial strategy to stay ahead of the competition in the AI vertical. In June 2021, the Pentagon announced plans to spend USD 874 million on AI and machine learning technologies as part of the Department of Defense (DoD) budget 2022, representing a 50% increase in budget allocation for AI-based technologies year over year. During the forecast period, such investments are expected to drive market growth in the military segment.
As the COVID-19 pandemic spreads around the world, many global aerospace and defense industry companies are feeling the effects. This article discusses the concerns about the short, medium, and long-term effects of COVID-19 on the industry, including aircraft manufacturing and defense, as well as the next steps that can be taken to respond, recover, and thrive. Companies in commercial aviation are experiencing production disruption and slowing demand as employees return home, passengers stop travelling, and customers postpone delivery of new aircraft. Spare part demand is also down because less maintenance is currently required. Aircraft manufacturers are capital intensive by nature, raising concerns about cash flow and liquidity in the short term. Contractors are better positioned on the defense side because COVID-19 will not have an immediate or mid-term impact. While production may slow for the same reasons that aircraft manufacturing has, demand over the next two years is unlikely to be affected because budgets for these projects were set prior to the pandemic, and the projects are critical to national defense.
The key players profiled in this report include: Airbus SE, IBM Corporation, Boeing Company, GE Aviation, Thales Group, Lockheed Martin Corporation, Intel Corporation, Raytheon Technologies Corporation, General Dynamics Corporation, and Microsoft Corporation.