市場調査レポート
商品コード
1193020
バーチャルイベント業界市場:タイプ別、ソース別、年齢層別、プラットフォーム別:世界の機会分析および産業予測、2021-2031年Virtual Events Industry Market By Type, By Source, By Age group, By Platform : Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2021-2031 |
バーチャルイベント業界市場:タイプ別、ソース別、年齢層別、プラットフォーム別:世界の機会分析および産業予測、2021-2031年 |
出版日: 2022年10月01日
発行: Allied Market Research
ページ情報: 英文 259 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のバーチャルイベント業界の市場規模は、2021年に3,063億米ドル、2022年から2031年にかけてCAGR13%で成長し、2031年には1兆248億米ドルに達すると予測されています。
バーチャルイベントとは、インターネットやウェブを利用したイベントで、ユーザーは通話や任意のプラットフォームを通じて大勢の人と交流することができます。バーチャルイベントは、ビデオやオーディオの会議からライブストリーミングや放送まで、幅広い活動をカバーしています。デジタルでシミュレートされたイベントとしては、ウェビナー、カンファレンス、バーチャルエキスポ、フェア&フェスティバル、エンターテインメント、その他、企業が製品発表や新サービス導入の際に開催するプロモーションイベントやスポーツイベントなどが一般的です。
バーチャルイベントは、物理的なイベントに参加するときの混乱とは異なり、ユーザーフレンドリーな環境を提供します。ビジネスでの会議、様々な目的でのウェビナー、博覧会、トレードショー、エンターテイメントなど、様々なイベントがバーチャルメディアで開催されます。イベントホスティングのこのモードは、世界中の国々で集中的に人気があります。仮想イベントは、物理的なモードよりも時間を短縮し、労力を排除するように、インタラクティブなセッションを行うためのビジネス-エグゼクティブによって配置されています。このようなイベントは、遠隔地にいる個人でも接続でき、イベントの一部になることができるため、より多くの聴衆にリーチすることができます。そのため、いくつかの多国籍ブランドは、徐々にバーチャルイベントプラットフォームを使用しています。その結果、多くの企業がオンライン・イベント・プラットフォームを設計・導入し、市場の成長に大きく寄与しています。世界のパンデミックの間に、ほとんどすべての部門は、ロックダウンの間に自己信頼性の高いメディアとして機能し、物理的な接触がないので、仮想イベントにその好みをシフトしました。
物理的なイベントを開催するには、現場経費、会場費、食事・ケータリング、イベントレンタル、エンターテインメント、制作費など、複数の経費がかかります。現場での支出には、イベント会場から請求される料金や費用が含まれ、より多くの費用が発生します。また、会場費には敷金、部屋代、保険料、駐車場代などが含まれます。さらに、飲食品、食事、サーバーの人件費などが含まれます。一方、バーチャル・イベントは、ホテル代、飲食品代、交通費などがかからない分、運営コストが低く抑えられますが、テクノロジー・プラットフォームの利用、スピーカーの録音、プレゼンテーションの編集などには、やはり大きな投資が必要です。また、バーチャルイベントには、参加者からのフィードバック、時間の節約、イベントの柔軟性、強力なデータ収集、広告コストの削減などの利点があります。したがって、これらすべての前述の要因は、仮想イベント市場の成長をサポートしています。
バーチャルショーは、出展者の参加費が安く、参加者の参加費もほとんどかかりません。イベントの価格は都市によって異なります。これらの博覧会、見本市、祭りの平均価格は10~100ドル程度です。バーチャルトレードショーが適している業界とそうでない業界があります。ゲーム業界では、バーチャルトレードショーがすでに確立されており、大きな人気を呼びそうだが、衣料品、製造、サービスなどの業界では、顧客が完全な感覚的体験を必要としていることが調査で分かっています。バーチャルフェスティバルは、1日以上、1週間程度で開催されるイベントです。Latitude Festival 2021、Isle of Wight Festival、Leeds Festival、Reading Festival、Isle of Wight Festivalなどの音楽フェスティバルは、年に一度、大規模に実施されるものです。
バーチャル・エンターテイメント・イベントは、世界中から集まった多数の参加者を、一つのプラットフォームで効率的に目的に合わせて集めることができる、費用対効果の高い手段です。デジタルシミュレーションイベントは、ウェブベースのプラットフォームを使って世界中の参加者をつなぎ、投票、質疑応答、チャットボックスなどのインタラクティブな参加型機能を備えています。AMRの調査によると、音楽コンサートや国際的な音楽に参加する視聴者の数は、ここ数年、パブやクラブショー、アリーナでのライブに比べてかなり増えています。これは、音楽コンサートやイベントが、プロモーターやブランドにとって、コンサートに参加する人々と連携する貴重な機会を提供しているという事実に起因しています。さらに、音楽業界ではストリーミングサービスが新しい配信方法やメディアプラットフォームとともに新たな機会を生み出しており、ブランドが世界のトップアーティストと連携し、交流するための新たな機会を提供しています。
世界市場の見通しでは、欧州はイベントの成熟市場であると考えられています。利害関係者による研究開発費の増加が、同地域の市場成長を後押ししています。また、欧州諸国では、オンライン年次総会や製品プレゼンテーションの需要が急増しており、仮想イベントプロバイダにとって有利な機会を生み出すと予想されます。大手企業は現在、同地域の企業の高まる需要に応えるため、この分野に進出しており、それによって市場の成長が促進されています。
アジア太平洋地域の高い経済成長は、同地域のビジネス環境に影響を与えています。この地域のビジネスは、IoT(モノのインターネット)の人気の高まりにより、バーチャルイベントに多くの費用を費やすようになり、それがバーチャルイベント市場の成長を促進しています。アジア太平洋地域のバーチャルイベント市場は成長段階にあり、製品発表会やショーケースなどのイベントを開催するためにバーチャルイベントを採用する企業が増えることで、さらに牽引されると予想されます。
仮想イベント市場は、タイプ、ソース、年齢層、プラットフォームに基づいてセグメント化されています。タイプ別では、ウェビナー、バーチャルエキスポ、フェア&フェスティバル、エンターテインメント、カンファレンス、その他に分類されます。ソース別では、チケット販売、スポンサーシップ、その他に分類されます。年齢層別では、20歳未満、21~40歳、40歳以上に分類されます。プラットフォーム別では、ウェブベースプラットフォームとXRプラットフォームに分類されます。
主要プレイヤーは、バーチャルイベント市場での競争力を維持するために、製品の発売と拡大を主要戦略として採用しています。本レポートで紹介する主要企業は、London Filmed、American Program Bureau, INC.、Pace Digital、Revolution CMES、Showcase Events、Target Exhibitions、TCJ Management Co.Ltd., The Collaborative Exchange, Vietapps Co., Ltd., and Morph Digital Solutions Private Limitedが含まれます。
利害関係者にとっての主なメリット
The global virtual events industry market size was valued at $306.3 billion in 2021, and is projected to reach $1024.8 billion by 2031, growing at a CAGR of 13% from 2022 to 2031. Virtual event is an internet- or web-based event, which allows users to interact with a large crowd over a call or through any platform. Virtual events cover a wide range of activities, from video and audio conferencing to live streaming and broadcasting. The most common type of digitally simulated events include webinar, conference, virtual expo, fairs & festivals, entertainment, and others such as promotional events and sports event organized by companies during product launch and introduction of new services.
Virtual event provides a user-friendly environment unlike experiencing chaos while attending physical events. Various events are hosted on a virtual medium such as conference for business, webinars for variety of purposes, expos, tradeshows, and entertainment. This mode of event hosting is intensively popular in countries all around the world. Virtual events are arranged by business executives for making interactive sessions, as they reduce time and eliminate effort over physical mode. These events have a greater audience reach, as individuals from remote areas can connect and be part of the events. Therefore, several multinational brands are gradually using virtual event platforms. As a result, many companies are designing and introducing online event platforms, which notably contributes toward the growth of the market. During the global pandemic, almost every sector shifted its preference to virtual events, as there is no physical contact, acting as a self-reliable medium during lockdown.
Organizing physical event involves multiple expenses, which include on-site expenses, venue costs, food & catering, event rentals, entertainment, and production expenses. On-site expenditure involves the fees and cost charged by the event venue, which incurs more cost. In addition, venue cost includes security deposit, room rental, insurance coverage, and parking. Furthermore, food & catering include cost of beverages, meals, and server labor fees. On the contrary, virtual events are less expensive, as virtual events exclude the cost of hotel rooms, food & beverages, and travel; however, using technology platforms, recording speakers, and editing presentations still require a significant investment. Other than low operational cost, virtual events offer benefits such as they facilitate attendee feedback, save time, enable event flexibility, collect powerful data, and save advertising costs. Thus, all these aforementioned factors support the growth of the virtual event market.
Virtual shows have low entry fees for exhibitors, and little to no entry fee for attendees. The prices for the events vary depending on the city. The average price for these expos, fairs, and festivals is around $10-$100. Virtual trade shows are more suitable for certain industries than others. For gaming industries, virtual trade shows are already established and likely to witness significant popularity; however, for industries such as clothing, manufacturing, and services, research shows that customers need and want the full sensory experience. Virtual festivals include events that are organized for more than one day and may last up to a week. Music festivals such as Latitude Festival 2021, Isle of Wight Festival, Leeds Festival, Reading Festival, and Isle of Wight Festival are conducted once in a year on a large scale.
Virtual entertainment events offer a cost-effective means to efficiently bring the number of attendees from all over the globe to a purposeful gathering at a single platform. Digitally simulated proceedings use web-based platforms to connect several attendees from across the world and include interactive engagement features, such as polling, question & answer sessions, and chat boxes for the attendees. According to research study of AMR, the number of viewers attending a music concert or international music has increased considerably as compared to pub, club show, or an arena gig in the fast few years. This is attributed to the fact that such music concerts and events offer valuable opportunity for promoters and brands to align themselves with people attending concerts. Moreover, streaming services in the music industry are creating new opportunities along with new distribution methods and media platforms that provide additional scope for brands to align and interact with world's leading artists.
From a global perspective, Europe is considered as the mature market for events. Rise in expenditure on R&D by engaged stakeholders fuels the growth of the market in the region. Moreover, upsurge in demand for online annual meeting, product presentation in the European countries is anticipated to create lucrative opportunities for the virtual events providers. Leading players are now venturing into this segment to cater to the growing demands of businesses in the region; thereby, driving the growth of the market.
High economic growth in the Asia-Pacific countries has influenced the business environment in this region. Business in this region has started spending more on virtual events, owing to growing popularity of IoT (Internet of things), which drives the growth of the virtual events market. The virtual events market is in its growth stage in Asia-Pacific, and is expected to further gain traction as more businesses adopt virtual events to organize events such as product launch, showcase, and others.
The virtual events market is segmented on the basis of type, source, age group, and platform. By type, the market is divided into webinar, virtual expo fairs & festivals, entertainment, conference, and others. By source, it is categorized into ticket sale, sponsorship, and others. By age group, the market is classified into below 20 years, 21 to 40 years, and above 40 years. By platform, the market is divided into web based platform and XR platform.
The key players have adopted product launch and expansion as their key strategies to stay competitive in the virtual events market. The key players profiled in the report include London Filmed, American Program Bureau, INC., Pace Digital, Revolution CMES, Showcase Events, Target Exhibitions, TCJ Management Co. Ltd, The Collaborative Exchange, Vietapps Co., Ltd., and Morph Digital Solutions Private Limited.
Key Benefits For Stakeholders
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