表紙:中国の会計アプリケーション市場
市場調査レポート
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1555431

中国の会計アプリケーション市場

Accounting Applications Markets in China


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英文 233 Pages
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中国の会計アプリケーション市場
出版日: 2024年09月16日
発行: Asia Market Information & Development Co.
ページ情報: 英文 233 Pages
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  • 目次
概要

中国の会計アプリケーションの需要は、過去10年間に速いペースで伸びてきました。今後10年間も、生産・需要の両方が伸び続けると思われます。中国経済は、工業生産高・輸出入・消費者消費・設備投資が20年以上にわたり連続的に増加することにより刺激され、高速成長を維持しています。当レポートでは、中国の経済動向・投資環境・産業動向・需給動向・業界の生産能力・産業構造・マーケティングチャネル・主要な市場参入企業を分析しています。また、市場の実績データ (2013年・2018年・2023年) と長期的予測 (2028年/2033年まで) を掲載しています。さらに、中国の主要メーカーのプロファイルを掲載しています。

最新の政府規制・市場情報・業界データにアクセスするため、中国国内で1次調査と2次調査を実施しました。データは、中国政府の刊行物、中国語の新聞・雑誌、業界団体、地方政府の産業局、業界出版物、社内のデータベースから収集しました。インタビューは中国の業界専門家、大学教授、中国国内のメーカーに対して実施しました。当レポートでは、経済モデルと定量的手法を適用し、市場需要と産業動向を予測しています。メートル法が使用され、金額は人民元 (RMB、現在価格) または米ドルのいずれかで表示されます。

当社の市場調査レポートは、入手困難な市場データと分析を提供します。今日、中国は世界最大の市場を有しています。驚異的な急成長を遂げる輸入市場と、世界中の企業にとってのビジネスチャンスもあります。中国での事業拡大や製品販売をお考えなら、当社の調査レポートが必要な中国市場に関する洞察と予測を提供します。

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査範囲・手法
  • エグゼクティブサマリー

第2章 ビジネス環境

  • 経済展望
  • 主要経済指標
  • 工業生産
  • 人口・労働力
  • 直接投資
  • 対外貿易
  • 金融・税務規制
  • 銀行システムと規制
  • 外国為替
  • 税制と関税

第3章 会計アプリケーション産業の評価

  • 会計アプリケーション産業の構造
  • 市場規模
  • 主な中国系・外資系企業の販売量
  • 主要メーカーの市場シェア
  • 人件費
  • 潜在的な参入企業
  • 主な流通業者
  • 主な外資系企業
  • 技術開発

第4章 会計アプリケーションの販売量と予測

  • 概要
  • 会計アプリケーションの販売量と予測(単位:人民元・米ドル)
  • 会計アプリケーションの輸出入
  • 会計アプリケーションの需要:地域別
  • 東北部
  • 北部
  • 南東部
  • 中部
  • 西部
  • 南部
  • 価格動向
  • 会計アプリケーションサービス

第5章 会計アプリケーションの消費:市場別

  • 中国のIT産業の展望
  • 会計アプリケーション市場の展望:概要
  • 通信
  • 通信市場の見通し
  • 通信向け会計アプリケーションの需要
  • 金融サービス
  • 金融サービス市場の見通し
  • 金融サービス向け会計アプリケーションの需要
  • 教育
  • 教育市場の見通し
  • 教育向け会計アプリケーションの需要
  • ヘルスケア
  • ヘルスケア市場の見通し
  • ヘルスケア向け会計アプリケーションの需要
  • 製造業
  • 製造業市場の見通し
  • 製造業向け会計アプリケーションの需要
  • 小売業
  • 小売業市場の見通し
  • 小売業向け会計アプリケーションの需要
  • その他の会計アプリケーションの市場

第6章 マーケティング戦略

  • 中国市場の概要
  • 中国の流通システム
  • 会計アプリケーションの流通経路
  • 交通・貨物輸送インフラ
  • 通信
  • 中国市場への参入経路
  • 対中輸出
  • ライセンス契約
  • フランチャイズ
  • 電子商取引 (eコマース)
  • 商社と現地代理店
  • 現地事務所と中国国内の子会社
  • 独資企業

第7章 会計アプリケーションメーカーの一覧

  • 会計アプリケーションメーカーのプロファイル
  • 流通業者
  • 研究機関・業界団体
  • 主なエンドユーザー
図表

LIST OF TABLES

I. INTRODUCTION

  • Economic Outlook Summary
  • Accounting applications Supply and Demand Summary

II. BUSINESS ENVIRONMENT

  • Key Economic Indicators
  • Industrial Output
  • Population and Labor Force Trends
  • Foreign Investment and Loans
  • Foreign Trade
  • Key Commodity Exports from China
  • China Exports to its Leading Trade Partners
  • Key Commodity Imports into China
  • China Imports from Its Leading Trade Partners

III. ACCOUNTING APPLICATIONS INDUSTRY ASSESSMENTS

  • Major Chinese and Foreign Company Sales Volumes
  • Market Share of Key Producers
  • Labor Costs
  • Major Distributors
  • Major End-Users
  • Major Foreign Investments

IV. ACCOUNTING APPLICATIONS SALES VOLUMES & FORECASTS

  • Accounting applications Sales Volumes and Forecasts
  • Accounting applications Software Imports and Exports
  • Accounting applications Demand by Region
  • Northeast
  • North
  • Southeast
  • Central
  • West
  • South

V. ACCOUNTING APPLICATIONS CONSUMPTION BY MARKET

  • Chinese IT Industry Outlook
  • Total Accounting applications Demand by Market
  • Communication Market Outlook
  • Accounting applications Demand in Communications
  • Financial Services Market Outlook
  • Accounting applications Demand in Financial Services
  • Educational Market Outlook
  • Accounting applications Demand in Educational Markets
  • Health Care Market Outlook
  • Accounting applications Demand in Health Care
  • Manufacturing Market Outlook
  • Accounting applications Demand in Manufacturing
  • Retail Market Outlook
  • Accounting applications Demand in Retails
  • Other Accounting applications Markets

LIST OF CHARTS

  • Accounting applications Production and Demand Summary
  • China's GDP and Industrial Output
  • Population Trends
  • Industrial Output by Ownership
  • Foreign Investments and Loans
  • China Imports and Exports
  • Key Commodity Exports from China
  • Key Commodity Imports into China
  • Accounting applications Output and Demand
  • Accounting applications Production
  • Accounting applications Exports and Imports
  • Accounting applications Demand by Market
目次
Product Code: 253

China's demand for Accounting Applications has grown at a fast pace in the past decade. In the next decade, both production and demand will continue to grow. The Chinese economy maintains a high speed growth which has been stimulated by the consecutive increases of industrial output, imports & exports, consumer consumption and capital investment for over two decades. This new study examines China's economic trends, investment environment, industry development, supply and demand, industry capacity, industry structure, marketing channels and major industry participants. Historical data (2013, 2018 and 2023) and long-term forecasts through 2028 and 2033 are presented. Major producers in China are profiled.

The primary and secondary research is done in China in order to access up-to-date government regulations, market information and industry data. Data were collected from the Chinese government publications, Chinese language newspapers and magazines, industry associations, local governments' industry bureaus, industry publications, and our in-house databases. Interviews are conducted with Chinese industry experts, university professors, and producers in China. Economic models and quantitative methods are applied in this report to project market demand and industry trends. Metric system is used and values are presented in either Yuan (RMB, current price) and/or US dollars.

Our market research reports provide hard-to-find market data and analyses. Today, China has the largest market in the world. Tremendous fast-growing markets for imports and business opportunities for companies around the world. If you want to expand your business or sell your products in China, our research reports provide the insights and projections into Chinese markets necessary for you to do so.

TABLE OF CONTENTS

I. INTRODUCTION

  • Report Scope and Methodology
  • Executive Summary

II. BUSINESS ENVIRONMENT

  • Economic Outlook
  • Key Economic Indicators
  • Industrial Output
  • Population and Labor
  • Foreign Investment
  • Foreign Trade
  • Financial and Tax Regulations
  • Banking System and Regulations
  • Foreign Exchange
  • Taxes, Tariff and Custom Duties

III. ACCOUNTING APPLICATIONS INDUSTRY ASSESSMENTS

  • Accounting Applications Industry Structure
  • Market Size
  • Major Chinese and Foreign Company Sales Volumes
  • Market Share of Key Producers
  • Labor Costs
  • Potential Entrants
  • Major Distributors
  • Major End-Users
  • Major Foreign Investments
  • Technology Development

IV. ACCOUNTING APPLICATIONS SALES VOLUMES & FORECASTS

  • Overview
  • Accounting applications Sales Volumes and Forecasts (Yuan & US dollars)
  • Accounting applications Imports and Exports
  • Accounting applications Demand by Region
  • Northeast
  • North
  • Southeast
  • Central
  • West
  • South
  • Pricing Trends
  • Accounting Applications Services

V. ACCOUNTING APPLICATIONS CONSUMPTION BY MARKET

  • Chinese IT Industry Outlook
  • Accounting applications Markets Outlook Overview
  • Communications
  • Communication Market Outlook
  • Accounting applications Demand in Communications
  • Financial Services
  • Financial Services Market Outlook
  • Accounting applications Demand in Financial Services
  • Education
  • Educational Market Outlook
  • Accounting applications Demand in Educational Markets
  • Health Care
  • Health Care Market Outlook
  • Accounting applications Demand in Health Care
  • Manufacturing
  • Manufacturing Market Outlook
  • Accounting applications Demand in Manufacturing
  • Retails
  • Retail Market Outlook
  • Accounting applications Demand in Retails
  • Other Accounting applications Markets

VI. MARKETING STRATEGIES

  • Distribution System in China
  • China's Distribution System
  • Accounting applications Distribution Channels
  • Transportation and Freight Infrastructure
  • Communications
  • China's Market Entry
  • Licensing
  • Franchising
  • E-commerce
  • Trading Companies and Local Agents
  • Representative Offices and Chinese Subsidiaries
  • Wholly Foreign Owned Enterprises

VII. ACCOUNTING APPLICATIONS PRODUCER DIRECTORY

  • Accounting applications Producer Profiles
  • Distributors
  • Research Institutions and Associations
  • Major End-Users