デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1802434

UHF RFID:小売ソフトウェア&サービスの市場データ概要 (2025年第3四半期)

UHF RFID: Retail Software & Services Market Data Overview: 3Q 2025


出版日
発行
ABI Research
ページ情報
英文 15 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=149.25円
UHF RFID:小売ソフトウェア&サービスの市場データ概要 (2025年第3四半期)
出版日: 2025年08月18日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文 15 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートでは、小売ソフトウェア&サービス業におけるUHF RFID利用の動向を調査し、小売業におけるソフトウェアサービスのバリューチェーン、小売業における社内システムとサードパーティーシステム導入の比較、サプライヤーの小売業における収益などをまとめています。

実用的なメリット:

  • さまざまな小売業におけるソフトウェアとサービスの成長機会を比較できます。
  • ソフトウェア&サービススタックのどこで価値が生み出されているかを理解できます。
  • 企業間のベンチマークができます。

重要な質問への回答:

  • RFIDソフトウェアの採用は、アパレル小売業から他の小売業へどのように多様化しているか?
  • 小売業におけるRFIDのワークフローと用途のうち、最も価値の高いものは何か?
  • ソフトウェアとサービスの成長は、店舗とサプライチェーン上流のどこから生じているか?
  • 主要ベンダーはどこか、またそのカバー範囲は自社システムと比較してどうか?

調査ハイライト:

  • 各種小売業における普及率とTAM (総アドレス可能市場) の機会
  • RFIDソフトウェア&サービスのバリューチェーンの各部分、用途とワークフローに関する洞察
  • ソフトウェアサプライヤーの収益と市場シェア
  • 小売業におけるRFIDカバレッジの物理的フットプリント、社内システムとサードパーティーシステムの導入の比較

目次

この製品は、「UHF RFID Retail Software Services MD-RFIDS-101」 と併せてお読みください。

主な調査結果

新着情報

調査手法

重要予測

小売業におけるソフトウェアサービスのバリューチェーン

小売業

小売店の敷地面積

小売業における自社ソリューションと既製品ソリューション

サプライヤーの小売業における収益

サプライヤーの店舗フットプリント

小売業での各種用途

目次
Product Code: PT-3692

Actionable Benefits:

  • Compare opportunities for software & service growth across different retail verticals.
  • Understand where value is being generated across the software & services stack.
  • Benchmark companies against each other.

Critical Questions Answered:

  • How is adoption of Radio Frequency Identification (RFID) software diversifying away from apparel retail into other retail verticals?
  • What RFID workflows and applications in retail are driving the greatest growth in value?
  • Where is software & service growth coming from in stores and the upstream supply chain?
  • Who are the key vendors, and how does their coverage stack up against each other and against in-house systems?

Research Highlights:

  • Penetration rates across different retail verticals and total addressable market opportunity.
  • Insights into different parts of the RFID software & services value chain, and into applications and workflows.
  • Software supplier revenue and market shares.
  • Physical footprint of RFID coverage in retail, and comparison of in-house versus third-party system deployments.

Who Should Read This?

  • RFID software suppliers looking to position themselves for future growth opportunities across retail verticals.
  • Product and strategy personas looking to plan roadmaps around growing areas of value in software & services.
  • Integrators looking to take advantage of growing RFID opportunities in the retail market.

TABLE OF CONTENTS

This product is meant to be read in conjunction with UHF RFID Retail Software Services MD-RFIDS-101

Key Findings

Whats New

Methodology

Significant Forecasts

Software Services Value Chain in Retail

Retail Verticals

Retail Store Footprint

In-House Versus Off-the-Shelf Solutions in Retail

Supplier Retail Revenue

Supplier Store Footprint

Retail Applications