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市場調査レポート
商品コード
1626023
データファブリックの成熟度指数Data Fabric Maturity Index |
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| データファブリックの成熟度指数 |
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出版日: 2024年12月11日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文 20 Pages
納期: 即日から翌営業日
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- 概要
- 目次
概要
当レポートでは、企業によるデータファブリックの導入レベルを調査し、企業のデータファブリックの成熟度指数、企業によるデータファブリックの導入と成熟度向上に必要なステップ、クラウドプロバイダーとデータファブリックベンダーによる支援ソリューションなどをまとめています。
実用的なメリット:
- データファブリックベンダーが明確な企業向けGTM (Go-to-Market) 戦略を定義できるよう支援します
- クラウドサービスプロバイダーがエンタープライズクラウドサービスをカスタマイズするために必要な知識を習得できます
- エコシステムパートナーシップによるデータファブリックソリューションの企業への提供方法に関する詳細なガイダンスを得られます
重要な質問への回答:
- データファブリックの本格的な導入に向けて、企業はどのようなステップを踏む必要があるか?
- データファブリックの成熟度を高めるために、企業はどのようなステップを踏む必要があるか?
- クラウドの導入は、企業のデータ活用をどのように支援できるか?
- クラウドプロバイダーとデータファブリックベンダーは、データファブリック導入の準備において企業をどのように支援できるか?
調査ハイライト:
- データファブリック導入につながるさまざまな成熟度レベルの詳細分析
- AI使用事例を最大限に活用するため、企業のデータ戦略推進の最も重要な要素を特定
- 企業のデジタル化を促進するための企業クラウド導入の重要性を特定
目次
主な調査結果
主な予測
主要企業
データファブリック成熟度指数:イントロダクション
データファブリック成熟度レベルの詳細
データトランスフォーメーションを実現するクラウドの役割
データファブリックの成熟度指数に基づく主な推奨事項
目次
Product Code: PT-3344
Actionable Benefits:
- Help data fabric vendors define a clear enterprise Go-to-Market (GTM) strategy.
- Equip cloud service providers with the necessary knowledge to tailor their enterprise cloud offerings.
- Detailed guidance on how ecosystem partnerships can deliver data fabric solutions to enterprises.
Critical Questions Answered:
- What are the different steps that enterprises must go through to prepare for full-scale date fabric deployments?
- What steps do enterprises need to take to advance their data fabric maturity level?
- How can cloud adoption assist enterprises with making better use of their data?
- How can cloud providers and data fabric vendors assist enterprises with preparing for data fabric deployments?
Research Highlights:
- Detailed analysis of the different maturity levels that lead to data fabric deployments.
- Identify the most critical elements to advance enterprise verticals data strategies to make full use of AI use cases.
- Highlight the importance of enterprise cloud adoption to fuel enterprise digitization.
Who Should Read This?
- Decision makers within cloud service providers who are looking at tailoring their offering for enterprises.
- Lead strategists within data integration/data fabric vendors who want to increase the commercial traction of their solution.
- Product development managers within data integration & DataOps vendors charged with overcoming technical hurdles and designing products that balance flexibility with scalability.
TABLE OF CONTENTS
Key Findings
Key Forecasts
Key Companies
Introducing the Data Fabric Maturity Index
A Closer Look at Data Fabric Maturity Levels
The Role of the Cloud in Achieving Data Transformation
Key Recommendations Based on the Data Fabric Maturity Index


