表紙:BSS/OSSのAIトランスフォーメーションに向けた通信事業者戦略の策定
市場調査レポート
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1407717

BSS/OSSのAIトランスフォーメーションに向けた通信事業者戦略の策定

Defining Telco Strategy for BSS/OSS Artificial Intelligence Transformation

出版日: | 発行: ABI Research | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

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BSS/OSSのAIトランスフォーメーションに向けた通信事業者戦略の策定
出版日: 2023年12月18日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートでは、BSS/OSSのAIトランスフォーメーションに向けた通信事業者の戦略を調査し、通信事業者のバックオフィスにおけるAIの使用例、開発および展開戦略のAIリーダーのベストプラクティスとの比較、主要通信事業者のAIパートナーの競合分析などをまとめています。

実用的なメリット

  • 通信事業者のバックオフィスにおけるAIの使用例を特定し、検討できます
  • エンタープライズAIの現状と展開のペインポイントに関する洞察を得られます
  • 社内の開発および展開戦略をベストプラクティスAIリーダーと比較できます
  • パートナーのエコシステムを理解し、戦略を策定できます

主な質問への回答:

  • 生成AIはバックオフィスでどのような使用例をサポートできるか?
  • バックオフィスの使用例が有望なのはなぜか?
  • 通信事業者のAI導入戦略はどのように改善されるべきか?
  • 通信事業者のAI導入における主な課題と、それを克服する方法とは?
  • 通信事業者AIのリーダーは誰か?どのように社内能力を構築してきたか?

調査ハイライト:

  • 通信事業者のAI導入に関する詳細な評価
  • 主要な通信事業者AIリーダーの戦略的内訳
  • バックオフィスにおけるAI導入の機会評価
  • 主要通信事業者のAIパートナーの競合分析
  • 通信事業者の社内展開戦略の評価
目次
Product Code: PT-2798

Actionable Benefits:

  • Identify and explore Artificial Intelligence (AI) use cases in the telco back office.
  • Gain insight into the current state of enterprise AI and deployment pain points.
  • Compare internal development and deployment strategies with best practice AI leaders.
  • Understand partner ecosystem and develop strategy.

Critical Questions Answered:

  • What use cases can generative AI support in the back office?
  • Why are back-office use cases low-hanging fruits?
  • How should telco AI deployment strategies be improved?
  • What are the main challenges for telco AI adoption and how can these be overcome?
  • Who are the leaders in telco AI and how have they built their internal capabilities?

Research Highlights:

  • Granular assessment for telco AI deployment.
  • Strategic breakdown of key telco AI leaders.
  • Opportunity assessment for AI deployment in the back office.
  • Competitive analysis of key telco AI partners.
  • Evaluation of telco internal deployment strategies.

Who Should Read This?

  • Telco executives, strategists, and technologists looking to understand and define the approach to AI in the back office.
  • Partnership leaders in Operations Support System (OSS)/Business Support System (BSS) vendors, hyperscalers, and AI Independent Software Vendors (ISVs).
  • System integrators and consultants looking to develop telco AI value proposition.
  • Innovation leaders looking to position emerging products to build verticalized monetization strategies.