表紙:NaaS (Network as a Service):Telcoのデジタルサービストランスフォーメーション向けビジネス戦略・オペレーション戦略・技術戦略
市場調査レポート
商品コード
1089232

NaaS (Network as a Service):Telcoのデジタルサービストランスフォーメーション向けビジネス戦略・オペレーション戦略・技術戦略

Network-as-a-Service: Business, Operational, and Technological Strategies for Telco Digital Service Transformation

出版日: | 発行: ABI Research | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.95円
NaaS (Network as a Service):Telcoのデジタルサービストランスフォーメーション向けビジネス戦略・オペレーション戦略・技術戦略
出版日: 2022年06月15日
発行: ABI Research
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートでは、NaaS (Network as a Service)市場について取り上げ、現在のビジネスモデルやオペレーションモデルについて評価し、長期的な投資戦略の構築、市場のビジネスチャンスなどについて、最新の情報を提供しています。

調査のハイライト

  • 「インフラ」から「サービスプロバイダー」へとTelcoの移行をガイドする戦略的な提言
  • Telcoと相互接続プロバイダーの競合評価
  • ビジネスモデル、オペレーションモデル、「市場参入」モデル、投資モデル、パートナーシップモデルに関する詳細な提言
  • 市場参入企業における8年間の現実的なNaaS収益予測

掲載企業

  • Amdocs Limited
  • AT&T
  • Azure
  • Comarch
  • CSP Inc.
  • Microsoft Corporation
  • Orange Business Services
  • Packet Fabric
  • SME
  • Deutsche Telekom
  • Equinix, Inc.
  • Ericsson
  • Megaport
  • Tata Communications
  • Telefonica
  • Verizon
  • Vodafone Group

目次

第1章 イントロダクション

第2章 要点

  • Telco
  • エンタープライズ
  • 相互接続プロバイダー

第3章 NaaSの説明く

  • NaaSの定義
  • NaaSの構築
  • NaaSのエンタープライズネットワーキングの変革方法

第4章 市場概要

  • 市場のセグメント化
  • 促進要因とビジネスの抑制要因
  • 見通し

第5章 Telcoのデジタルへの移行

  • 機会と課題
  • 投資戦略の再構築
  • Telcoのビジネスモデルの再構築
  • Telcoのオペレーションモデルの見直し
  • 市場参入戦略の再定義
  • 企業需要の喚起

第6章 マーケットプレースの評価

  • NaaS Telco
  • 世界の相互接続プロバイダー

第7章 予測

  • 世界のデータセンター予測
  • NaaSの市場収益
  • エンタープライズの採用率

第8章 結論

目次
Product Code: AN-5602

Actionable Benefits:

  • Build a deeper understanding of the "Network-as-a-Service (NaaS)" market.
  • Optimize telco and challenger strategies to ensure a competitive market approach.
  • Critically evaluate and transform current business and operational models.
  • Create long-run investment strategy to stimulate and capture enterprise networking demand.
  • Educate prospective customers and business stakeholders on the opportunity in the NaaS market.

Research Highlights:

  • Strategic recommendations that guide the telco transition from "infrastructure" to "service provider."
  • A competitive assessment of telcos and interconnection providers.
  • Detailed recommendations covering business, operating, "go-to-market," investment, and partnership models.
  • An 8-year realistic NaaS revenue forecast across market participants.

Who Should Read This?

  • Strategy and transformation executives within telcos.
  • Network leaders at hyperscalers/interconnection providers developing NaaS challenger strategies.
  • Data center and neutral host operators looking to understand the commercial opportunity in the NaaS market.
  • Marketing leaders looking to understand enterprise requirements and align messaging to drive customer engagement.
  • Enterprise CTOs and CIOs developing digital transformation strategies.

Companies Mentioned:

  • Amdocs Limited
  • AT&T
  • Azure
  • Comarch
  • CSP Inc.
  • Microsoft Corporation
  • Orange Business Services
  • Packet Fabric
  • SME
  • Deutsche Telekom
  • Equinix, Inc.
  • Ericsson
  • Megaport
  • Tata Communications
  • Telefónica
  • Verizon
  • Vodafone Group

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

2. KEY TAKEAWAYS

  • 2.1. Telcos
  • 2.2. Enterprises
  • 2.3. Interconnection Providers

3. DEMYSTIFYING NETWORK-AS-A-SERVICE

  • 3.1. Defining Network-as-a-Service
  • 3.2. Building a Network-as-a-Service
  • 3.3. How Can NaaS Transform Enterprise Networking

4. MARKET OVERVIEW

  • 4.1. Segmenting the Market
  • 4.2. Drivers and Business Constraints
  • 4.3. Outlook

5. TELCO DIGITAL TRANSITION

  • 5.1. Opportunities and Challenges
  • 5.2. Reframing Investment Strategy
  • 5.3. Restructuring Telco Business Model
  • 5.4. Rethinking Telco Operating Model
  • 5.5. Redefining the Go-to-Market Strategy
  • 5.6. Stimulating Enterprise Demand

6. MARKETPLACE EVALUATION

  • 6.1. NaaS Telcos
  • 6.2. Global Interconnection Provider

7. FORECASTS

  • 7.1. Global Data Center Forecast
  • 7.2. NaaS Market Revenue
  • 7.3. Enterprise Adoption Rate

8. CONCLUDING REMARKS