お知らせ :東京証券取引所JASDAQスタンダード市場への新規上場に関するお知らせ

株式会社グローバルインフォメーション
表紙
年間契約型情報サービス
商品コード
979706

Revuze Explorer:スポーツ用品向けAI活用による世界のカスタマーレビュー自動収集・分析ツール

Revuze Explorer for Sporting Goods: Qualitative Insights that Inspire Actions - Develop, Execute, and Analyzes Insights from eCommerce Opinions to Optimize the Consumer Experience and Customer Journey

出版日: 年間契約型情報サービス | 発行: Revuze Ltd. | ページ情報: 英文

価格
詳細については [見積・お問合せ] ボタンよりお問い合わせ下さい。
Revuze Explorer:スポーツ用品向けAI活用による世界のカスタマーレビュー自動収集・分析ツール
出版日: 年間契約型情報サービス
発行: Revuze Ltd.
ページ情報: 英文
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

フォーチュン500ランクインの小売業者も信頼を寄せる、スポーツ用品向けカスタマーレビュー分析ツール

Revuze Explorer(レビューズ・エクスプローラー)は、AIを使ってネット上に散在している世界各地の消費者の商品レビューを収集し、分析するツールです。8言語の消費者レビューに対応しており、グローバルな戦略の立案および展開をサポートするツールです。


貴社製品やサービスの購入、使用、利用など、あらゆる側面において、顧客がどのように感じているかをリアルタイムで詳細に知ることができます。貴社の顧客だけでなく、競合他社の顧客がどのように考えているかも把握できます。Revuzeは、スポーツ用品業界の消費者が重要視していると思われる約50のトピックを独自のアルゴリズムにより特定し、自動で分析を行います。自社製品だけでなく、競合他社や業界リーダーの製品に対して、どのようなアプローチが効果的であるか探ることが可能です。



顧客を理解することが、マーケティング戦略・製品・カスタマーエクスペリエンス改善への第一歩

自社で多数のブランドや製品を抱えている場合、すべての製品に対して顧客がどのような感想を持っているか把握するのは困難です。ましてや製品のカテゴリが多岐に渡ればなおさらです。しかし、Revuzeを使えば、他に類を見ない詳細なカスタマーエクスペリエンス分析を得ることが出来ます。特別な技術や知識も必要ありません。


ご活用イメージ

スポーツ用品メーカーのマーケティング、商品開発、経営企画部門などが直面する次の課題も解決できます。

  • Q1 フットウェア、スポーツウェア、アウトドア用品のカスタマー評価を知るには?
    • Revuzeは、複数のEコマースサイトから数十万件もの消費者レビューをSKUレベル、ブランドレベルで集計できます。カテゴリ内の商品やブランド全体のセンチメントスコア、トレンドの把握などが可能です。
  • Q2 スポーツウェアブランドの人気や評判を比較するには?
    • Revuzeは、カテゴリ内すべてのレビューを収集するため、全ブランドの比較が可能です。SKUとブランド毎のレビュー数を分析することで人気度がわかり、センチメントスコアを把握することでポジショニングおよびトレンドの評判が明らかになります。また、消費者に議論される頻度の高いトピックを抽出し、リスト化することにより、より詳細な分析ができます。分析の際、評判やブランドロイヤルティに関連するトピックを選択することで、競合他社との比較を行うことができます。
  • Q3 新製品発売後、市場での成功度を測定するには?
    • Revuzeを使用することで、新製品に関する消費者のコメントを追跡することができます。何がうまくいっているのか、消費者は何が足りないと考えているのか把握するのに役立ちます。また、消費者はよく、同カテゴリの他の商品やブランドとの比較をレビュー上に残すため、ライバル商品と比較してどの点が受け入れられ、どの点が不足しているのか知ることができます。

主なデータソース

  • eCommerceデータソース例
    • スポーツ用品
    • adidas Reebok DICK'S Sporting Goods
      Amazon Target Yodobashi
      Nike Tmall  
  • 言語
    • ローカル言語ごとにカスタマーレビューの収集・分析を実施
    • 対応言語
    • 英語 フランス語 韓国語
      スペイン語 ロシア語 日本語
      ドイツ語 中国語  
目次

"Regardless of the industry you're operating in, Revuze can help you disrupt your market by giving you valuable insights into your customers' experience and your competitors' performance. Our AI solution is self-learning, which means you won't have to spend a single minute teaching it the jargon of your industry." Boaz Grinvald, CEO of Revuze.

Customer Experience Analytics For Sporting Goods

Know in fine details what your customers (and your competitors' customers) think in real time about every aspect of buying, using and engaging with your products and services. Revuze typically discovers ~ 50 topics that matter to consumers in the Sporting goods industry - from product specific to buying experience to customer service. With Revuze you can know what is working or not for your own products as well as for your competitors or industry leaders.

Understand your customers, improve your marketing, products and your customer's experience!

If you're like most brands, you have thousands of products. But do know what your customers think on every catagory and product? All users, even non-technical oes can gain unparalleled, in-depth cx analytics and answer game-changing questions like:

How can I learn about Consumers rating of footwear, sportswear and outdoor?

Revuze aggregates hundreds of thousands of consumers' reviews from multiple e-commerce sites to a SKU and brand level, allowing you to understand overall sentiment score and trends of the products and brands in your category. Revuze also give you insights to the long, detailed list of topics discussed by consumers highlighting what is important compared to other products and brands within the category.

How can I compare popularity and reputation of Sportswear Brands?

Revuze collects all the reviews within a category so you can have a comparison view of all brands within your category. Analysing the number of reviews per SKU and brand will indicate the popularity, while understanding Revuze Sentiment score will highlight positioning and trending reputation. For deeper analysis, Revuze will provide you with a long list of topics that are discussed by consumers. You will be able to select topics that are related to reputation and overall Brand loyalty to further understand and compare yourself against your competitors.

How can I measure the success of my latest product launch?

With Revuze you will be able to track consumers comments on your latest releases, understanding what worked well and what is missing in the eyes of your customers.

Fortune 500 retailers relies on Revuze to know what their customers think

Brands gain unparalleled, in-depth cx analytics into customers and competitors without IT, experts or lengthy projects. They're understand how their customer experiences their brand and drive that into actionable decision, better products and increased revenue.

Join them on the world's first Self Learning Customer analytics Platform and start optimising the core experiences of your products with real-time data, insights and AI-powered analytics.

Improve marketing messages based on consumers' preferences

  • Understand which topics matter.
  • Identify trends in sentiment towards different features of your products
  • Use your strong points in your marketing messages.
  • Understand your competitors weaknesses.
  • Monitor loyalty and Brand reputation based on consumers comments.

SAMPLE VIEW

Address Customers Service and e-commerce issues

  • Find out which sales channels works for your consumers better.
  • Get an in depth understanding on how your service is perceived
  • Identify replicas and illegal sellers on e-commerce sites.

Improve your next product design.

  • Identify 'Blue Oceans' in your category, which segments of users are trending and where your competitors gain less success.
  • Learn which specific products lead your category, both in popularity and in sentiment, and why!
  • Find out what is missing in your products based on consumers comments.
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2021, Global Information, Inc. All rights reserved.