表紙:IoTサービス:リサーチサブスクリプション
年間契約型情報サービス
商品コード
1491801

IoTサービス:リサーチサブスクリプション

IoT Services Research Subscription


出版日
年間契約型情報サービス
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英文
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IoTサービス:リサーチサブスクリプション
出版日: 年間契約型情報サービス
発行: Analysys Mason
ページ情報: 英文
GIIご利用のメリット
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概要

概要

当サービスでは、IoT (モノのインターネット) 市場を通信業界の視点から検証します。IoT分野におけるモバイル通信事業者、コネクティビティ・ディスラプター、その他の企業の市場機会を評価します。調査結果は、ベンダー・通信事業者・エンドユーザーへのインタビューを含んだ広範な調査に基づいています。そして、世界83ヶ国における今後10年間のIoTの市場機会の見通しを、分野別・用途別・収益の種類別・ネットワーク技術別に詳細に予測しております。

テーマ:

  • 自動車:自動車分野におけるIoT企業の市場機会 - 通信事業者が自動車分野における5Gの機会をどのように収益化するか、など。
  • IoTプラットフォーム:IoTコネクティビティやデバイス管理プラットフォームの分野における競合情勢の分析。
  • 今後の成長:IoTの新たな市場機会の評価 - 電気自動車 (EV) 充電、衛星IoT、iSIMなど。

当サービスで回答された質問:

  • 広域・ワイヤレスIoTの市場規模はどの程度か?事業者が対応可能なものはどれか?
  • IoT企業にとって将来の成長機会があるのはどの分野か?事業者はこれらの分野で、どのように提案を展開すべきか?
  • IoT市場のコネクティビティ企業はどれか?最も成功している企業は、どのような戦略を採用しているのか?
  • IoTコネクティビティ・プロバイダーはどのように差別化を図っているのか?また、その差別化はどれだけ長続きするのか。
  • eSIM・iSIMなどの新技術は、IoTバリューチェーンにどのような影響を与えるのか?事業者やベンダーはどのように対応すべきか?

Analysys Masonの12ヶ月間のリサーチサブスクリプションには、弊社の専門家やデジタルコンテンツへのアクセスが含まれます:

目次

Overview

This programme examines the Internet of Things (IoT) market from the telecoms industry perspective. It assesses opportunities for mobile operators, connectivity disruptors and other players in IoT. Our findings are based on extensive research, involving interviews with vendors, operators and end users. We produce a detailed 10-year forecast on the IoT opportunity, covering 83 countries, split by sector, application, revenue type and network technology.

Themes:

  • Automotive. The opportunities for IoT players in the automotive segment, including how operators can monetise the 5G opportunity in automotive.
  • IoT platforms. Analysing the competitive landscape in the IoT connectivity and device management platform space.
  • Future growth. Assessing the emerging opportunities in IoT, such as electric vehicle (EV) charging, satellite IoT and iSIMs.

Questions answered:

  • What is the size of the wide-area, wireless IoT market, and what is addressable to operators?
  • Which sectors present future growth opportunities for IoT players? How should operators develop propositions in these sectors?
  • Who are the connectivity players in the IoT market? What strategies are the most successful players employing?
  • How are IoT connectivity providers differentiating themselves and how sustainable are these differentiators?
  • What impact will emerging technologies, such as eSIMs and iSIMs, have on the IoT value chain? How should operators and vendors respond?

An Analysys Mason 12-month research subscription includes access to our experts and digital content: