表紙:通信事業者向け衛星戦略:リサーチサブスクリプション
年間契約型情報サービス
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1491800

通信事業者向け衛星戦略:リサーチサブスクリプション

Satellite Strategies for Telcos Research Subscription


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年間契約型情報サービス
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英文
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通信事業者向け衛星戦略:リサーチサブスクリプション
出版日: 年間契約型情報サービス
発行: Analysys Mason
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概要

概要

衛星と宇宙は、通信事業者市場の主流になりつつあります。地上波ネットワークと衛星ネットワークの隔たりは急速になくなりつつあります。

2032年に1,460億米ドルの規模となるこの市場で、通信事業者が成功して差別化を図るためには、今のうちに衛星戦略を策定する必要があります。

当サービスでは、衛星通信事業者に関する情報や、その提供する画期的ソリューション、事業者自身の市場参入戦略に欠けている要素、パートナーとして必要とされる可能性のある分野について調査しております。

テーマ:

  • 農村部のブロードバンド:衛星を用いたブロードバンドの拡大、通信圏内の維持義務の順守、新規加入者の獲得
  • D2D (Direct-to-device):標準的な電話を使って、どこからでも衛星に接続する新技術。
  • 通信事業者の衛星戦略:衛星を用いた競合他社との差別化と、IoT・プライベートネットワーク・モビリティ分野における新規サービスの開発

当サービスで回答された質問:

  • 通信事業者は衛星戦略を導入するために、どのようなステップを踏むべきなのか?
  • 事業者はどのようにしてこの市場のシェアを獲得できるのか?
  • 必要なコストはどれだけか?
  • 収益機会はどの程度の大きさなのか?
  • 事業者は誰をパートナーとして選ぶべきか?
  • 事業者は、費用とのバランスを取りつつ、どのようにして通信圏内の維持義務を果たすことができるか?
  • 衛星は事業者のビジネスを補完するのか、それとも競合するのか?

Analysys Masonの12ヶ月間のリサーチサブスクリプションには、弊社の専門家やデジタルコンテンツへのアクセスが含まれます:

目次

Overview

Satellite and space are moving into mainstream telco markets. The separation between terrestrial and satellite networks is rapidly disappearing.

Telcos must develop a satellite strategy now to succeed and differentiate in a market worth USD146 billion in 2032.

This programme provides information about satellite operators, the game-changing solutions that they offer, the elements that they lack in their own go-to-market strategies and where telecoms operators may be needed as partners.

Themes:

  • Rural broadband. Using satellite to extend broadband to meet coverage obligations and reach new subscribers
  • Direct-to-device. Emerging technologies to connect standard phones everywhere with satellite; enhanced QoS and new revenue
  • Telco-satellite strategies. Using satellite to differentiate from competition and develop new services in IoT, private networks or mobility

Questions answered:

  • What steps can operators take to adopt satellite strategies?
  • How can operators capture a share of this market?
  • What are the costs involved?
  • How big is the revenue opportunity?
  • Who should operators choose as partners?
  • How can operators meet coverage obligations while balancing costs?
  • Is satellite complementary or competition to an operators business?

An Analysys Mason 12-month research subscription includes access to our experts and digital content: