市場調査レポート
商品コード
1543627

医薬品・バイオテクノロジー分野の共同プロモーション・共同マーケティング (2014~2024年)

Co-promotion and Co-marketing in Pharmaceuticals and Biotechnology 2014-2024

出版日: | 発行: Current Partnering | ページ情報: 英文 250+ Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=151.38円
医薬品・バイオテクノロジー分野の共同プロモーション・共同マーケティング (2014~2024年)
出版日: 2024年09月01日
発行: Current Partnering
ページ情報: 英文 250+ Pages
納期: 即日から翌営業日
● ご注意事項
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

当レポートでは、企業が共同プロモーション・共同マーケティング取引に参入する方法と理由について詳細な理解と分析を提供します。

今回の全面改訂版のレポートでは、2014年から2024年までの共同プロモーション・共同マーケティング取引の詳細情報を提供しています。

当レポートでは、当事者間で発表された共同プロモーション・共同マーケティング契約の支払条件へのアクセスを提供します。このデータは、支払い条件やその他の取引条件に関する有用な洞察を提供します。

パートナー候補の交渉済み取引条件の柔軟性を理解し、条件交渉中に何を期待できるかについて、交渉プロセスに対する重要な洞察が得られます。多くの中小企業は支払い条項の詳細を求めるでしょうが、支払の発動や権利の移転方法については、細部こそが肝要となります。

当レポートでは、Current Agreementsの取引・提携データベースに記録されている2014年以降に発表された共同販促・共同マーケティング取引の包括的なリストと、入手可能な場合は財務条件、さらに企業とそのパートナーが証券取引委員会に提出した実際の共同販促・共同マーケティング契約文書のオンラインコピーへのリンクを掲載しています。

主な利点

当レポートでは、読者に以下の主な利点を提供します:

  • 2014年以降の取引締結動向の把握
  • 共同プロモーション・共同マーケティング取引の閲覧
  • ベンチマーク分析:取引の市場価値を特定
  • 財務条件
  • 取引一覧:企業名別 (A~Z)、治療領域別、技術の種類別
  • 主要な取引 (金額ベース)
  • 最も活発なディールメーカー
  • 各取引の資産・取引条件の特定
  • 契約文書へのアクセス:取引構造に関する洞察
  • デューデリジェンス:提案された取引条件のパートナー企業への適合性を評価
  • 数百時間の調査時間を節約

調査範囲

  • 当レポートは、世界の大手バイオ医薬品企業による共同プロモーション・共同マーケティングの動向と取引構造を詳細に理解することを目的としています。

当レポートの取引には以下が含まれます:

  • バイオ医薬品業界における共同プロモーション・共同マーケティング取引の動向
  • 共同プロモーション・共同マーケティングの取引構造:概要
  • 製薬・バイオテクノロジー業界全体での共同プロモーション・共同マーケティング取引記録の一覧
  • 主要な共同プロモーション・共同マーケティング取引 (金額ベース)
  • 最も活発な共同プロモーション・共同マーケティングのディールメーカー
  • 共同プロモーション・共同マーケティングの主要な提携リソース

当レポートでは、情報が入手可能な取引案件がリストアップされています:

  • 企業名別 (A~Z)
  • 取引総額別
  • 治療分野別
  • 技術の種類別
  • 各ディールタイトルは、Webリンクを通じて実際の取引記録のオンライン版にリンクしています。
  • 当レポートは、ライセンス契約に関する利用可能な契約文書への包括的なアクセスを提供します。

契約合意を分析することで、以下のデューデリジェンスが可能になります:

  • どのような権利が付与・選択されているのか?
  • 契約によってどのような権利が付与されるか?
  • どのような独占権が付与されているか。
  • 契約の支払い構造は?
  • 売上・支払はどのように監査されるか?
  • 契約期間は?
  • 契約の主要条件はどのように定義されるか?
  • 知的財産権はどのように扱われ、所有されるのか?
  • 商業化の責任者は誰か?
  • 開発・供給・製造の責任者は誰か?
  • 秘密保持と公表はどのように管理されるか?
  • 紛争はどのように解決されるのか?
  • どのような条件で契約を解除することができるのか?
  • 所有者が変わった場合はどうなるのか?
  • どのようなサブライセンス条項や下請け条項が合意されているか?
  • 企業はどの定型条項を要求しているか?
  • どの定型条項が、パートナーや案件の種類によっては、異なるように見えるか?
  • 各企業は、契約法についてどの管轄権を主張しているか?

目次

エグゼクティブサマリー

第1章 イントロダクション

第2章 共同プロモーション・共同マーケティング取引の動向

  • イントロダクション
  • 共同プロモーション・共同マーケティング契約の定義
  • 共同プロモーション・共同マーケティング契約の動向 (2014年以降)
    • 共同プロモーション・共同マーケティングの取引締結:年別 (2014~2024年)
    • 共同プロモーション・共同マーケティングの取引締結:開発段階別 (2014~2024年)
    • 共同プロモーション・共同マーケティングの取引締結:業種別 (2014~2024年)
    • 共同プロモーション・共同マーケティングの取引締結:治療領域別 (2014~2024年)
    • 共同プロモーション・共同マーケティングの取引締結:技術の種類別 (2014~2024年)
    • 共同プロモーション・共同マーケティングの取引締結:最も活発な企業の場合 (2014~2024年)
  • 共同プロモーション・共同マーケティング契約を締結する理由
  • 今後の共同プロモーション・共同マーケティング契約

第3章 共同プロモーション・共同マーケティングの取引構造:概要

  • イントロダクション
  • 共同プロモーション・共同マーケティング契約の構造

第4章 主要な共同プロモーション・共同マーケティング取引

  • イントロダクション
  • 主要な共同プロモーション・共同マーケティング取引 (金額ベース)

第5章 最も活発な共同プロモーション・共同マーケティングのディールメーカー上位25社

  • イントロダクション
  • 最も活発な共同プロモーション・共同マーケティングのディールメーカー (取引締結企業) 上位25社

第6章 共同プロモーション・共同マーケティング契約の一覧 (契約内訳を含む)

  • イントロダクション
  • 共同プロモーション・共同マーケティング取引の契約 (2014~2024年)
  • 取引一覧
  • 取引一覧:共同プロモーション・共同マーケティング取引締結、企業名別 (A~Z)
  • 取引一覧:共同プロモーション・共同マーケティング取引締結、治療領域別
  • 取引一覧:共同プロモーション・共同マーケティング取引締結、技術の種類別
  • Biopharma Research Ltdについて
  • 現在の提携
  • 現在の契約
  • Current Partneringの昨今刊行のレポートタイトル
目次
Product Code: CP2050

Co-promotion and Co-marketing Deals in Pharmaceuticals and Biotechnology provides a detailed understanding and analysis of how and why companies enter co-promotion and co-marketing deals.

Fully revised and updated, the report provides details of co-promotion and co-marketing deals from 2014 to 2024.

The report provides access to co-promotion and co-marketing deal payment terms as announced between the parties. This data provides useful insight into the payment and other deal terms.

Understanding the flexibility of a prospective partner's negotiated deals terms provides critical insight into the negotiation process in terms of what you can expect to achieve during the negotiation of terms. Whilst many smaller companies will be seeking details of the payments clauses, the devil is in the detail in terms of how payments are triggered and rights transferred - contract documents provide this insight where press releases and databases do not.

This report contains a comprehensive listing of co-promotion and co-marketing deals announced since 2014 as recorded in the Current Agreements deals and alliances database, including financial terms where available, plus links to online copies of actual co-promotion and co-marketing contract documents as submitted to the Securities Exchange Commission by companies and their partners.

The initial chapters of this report provide an orientation of co-promotion and co-marketing dealmaking and business activities.

Chapter 1 provides an introduction to the report, whilst chapter 2 provides an overview and analysis of the trends in co-promotion and co-marketing as well as a discussion on the merits of the type of deal.

Chapter 3 provides an overview of the structure of co-promotion and co-marketing deals.

Chapter 4 provides a review of the leading co-promotion and co-marketing deals since 2014. Deals are listed by headline value. Where the deal has an agreement contract published at the SEC a link provides online access to the contract via the Current Agreements deals and alliances database.

Chapter 5 provides a comprehensive listing of the top 25 most active co-promotion and co-marketing dealmaker companies. Each deal title links via Current Agreements deals and alliances database to an online version of the full deal record, and where available, the actual contract document, providing easy access to each deal record on demand.

Chapter 6 provides a comprehensive and detailed review of co-promotion and co-marketing deals organized by company A-Z, therapy, technology and industry type signed and announced since 2014 where a contract document is available. Contract documents provide an indepth insight into the actual deal terms agreed between the parties with respect to the co-promotion and co-marketing deal.

The deal directory includes a comprehensive listing of all co-promotion and co-marketing deals announced since 2014. Each listing is organized as a deal directory by company A-Z, therapeutic area and technology type. Each deal title links via hyperlink to an online version of the deal record including, where available, the actual contract document.

The report also includes numerous table and figures that illustrate the trends and activities in co-promotion and co-marketing dealmaking since 2014.

In conclusion, this report provides everything a prospective dealmaker needs to know about co-promotion and co-marketing alliances.

Key benefits

Co-promotion and Co-marketing Deals in Pharmaceuticals and Biotechnology provides the reader with the following key benefits:

  • Understand deal trends since 2014
  • Browse co-promotion and co-marketing deals
  • Benchmark analysis - identify market value of transactions
  • Financials terms
  • Directory of deals by company A-Z, therapy focus and technology type
  • Leading deals by value
  • Most active dealmakers
  • Identify assets and deal terms for each transaction
  • Access contract documents - insights into deal structures
  • Due diligence - assess suitability of your proposed deal terms for partner companies
  • Save hundreds of hours of research time

Report scope

  • Co-promotion and Co-marketing Deals in Pharmaceuticals and Biotechnology is intended to provide the reader with an in-depth understanding of the co-promotion and co-marketing trends and structure of deals entered into by leading biopharma companies worldwide.

Co-promotion and Co-marketing Deals in Pharmaceuticals and Biotechnology includes:

  • Trends in co-promotion and co-marketing dealmaking in the biopharma industry
  • Overview of co-promotion and co-marketing deal structure
  • Directory of co-promotion and co-marketing deal records covering pharmaceutical and biotechnology
  • The leading co-promotion and co-marketing deals by value
  • Most active co-promotion and co-marketing dealmakers
  • The leading co-promotion and co-marketing partnering resources

In Co-promotion and Co-marketing Deals in Pharmaceuticals and Biotechnology, the available deals are listed by:

  • Company A-Z
  • Headline value
  • Therapeutic area
  • Technology type
  • Each deal title links via Weblink to an online version of the actual deal record, providing easy access to each contract document where available.
  • Co-promotion and Co-marketing Deals in Pharmaceuticals and Biotechnology provides comprehensive access to available records for co-promotion and co-marketing deals, including contract documents where available.

Analyzing contract agreements allows due diligence of:

  • What are the rights granted or optioned?
  • What rights are granted by the agreement?
  • What exclusivity is granted?
  • What is the payment structure for the deal?
  • How are sales and payments audited?
  • What is the deal term?
  • How are the key terms of the agreement defined?
  • How are intellectual property rights handled and owned?
  • Who is responsible for commercialization?
  • Who is responsible for development, supply, and manufacture?
  • How is confidentiality and publication managed?
  • How are disputes resolved?
  • Under what conditions can the deal be terminated?
  • What happens when there is a change of ownership?
  • What sublicensing and subcontracting provisions have been agreed?
  • Which boilerplate clauses does the company insist upon?
  • Which boilerplate clauses appear to differ from partner to partner or deal type to deal type?
  • Which jurisdiction does the company insist upon for agreement law?

Table of Contents

Executive Summary

Chapter 1 - Introduction

Chapter 2 - Trends in co-promotion and co-marketing dealmaking

  • 2.1. Introduction
  • 2.2. Definition of co-promotion and co-marketing deals
  • 2.3. Trends in co-promotion and co-marketing deals since 2014
    • 2.3.1. Co-promotion and co-marketing dealmaking by year, 2014-2024
    • 2.3.2. Co-promotion and co-marketing dealmaking by phase of development, 2014-2024
    • 2.3.3. Co-promotion and co-marketing dealmaking by industry sector, 2014-2024
    • 2.3.4. Co-promotion and co-marketing dealmaking by therapy area, 2014-2024
    • 2.3.5. Co-promotion and co-marketing dealmaking by technology type, 2014-2024
    • 2.3.6. Co-promotion and co-marketing dealmaking by most active company, 2014-2024
  • 2.4. Reasons for entering into co-promotion and co-marketing partnering deals
  • 2.5. The future of co-promotion and co-marketing deals

Chapter 3 - Overview of co-promotion and co-marketing deal structure

  • 3.1. Introduction
  • 3.2. Co-promotion and co-marketing agreement structure

Chapter 4 - Leading co-promotion and co-marketing deals

  • 4.1. Introduction
  • 4.2. Top co-promotion and co-marketing deals by value

Chapter 5 - Top 25 most active co-promotion and co-marketing dealmakers

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Top 25 most active co-promotion and co-marketing dealmakers

Chapter 6 - Co-promotion and co-marketing deals including contracts directory

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Co-promotion and co-marketing deals with contracts 2014-2024
  • Deal directory
  • Deal directory - Co-promotion and co-marketing dealmaking by companies A-Z
  • Deal directory - Co-promotion and co-marketing dealmaking by therapy area
  • Deal directory - Co-promotion and co-marketing dealmaking by technology type
  • About Biopharma Research Ltd
  • Current Partnering
  • Current Agreements
  • Recent report titles from Current Partnering

TABLE OF FIGURES

  • Figure 1: Definition of co-promotion and co-marketing
  • Figure 2: Trends in co-promotion and co-marketing deal announcements, 2014-2024
  • Figure 3: Co-promotion and co-marketing deals signed at each phase of development, 2014-2024
  • Figure 4: Co-promotion and co-marketing deals by industry sector, 2014-2024
  • Figure 5: Co-promotion and co-marketing deals by therapy area, 2014-2024
  • Figure 6: Co-promotion and co-marketing deals by technology type, 2014-2024
  • Figure 7: Top 25 most active co-promotion and co-marketing dealmakers, 2014-2024
  • Figure 8: Top co-promotion and co-marketing deals by value, 2014-2024
  • Figure 9: Most active co-promotion and co-marketing dealmakers, 2014-2024