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市場調査レポート
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1547825

医療機器クレーム対応の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Medical Device Complaint Management Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032


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ページ情報
英文 117 Pages
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即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=148.50円
医療機器クレーム対応の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 117 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

医療機器クレーム対応市場の世界需要は、2023年の82億7,000万米ドルから2032年には180億米ドル近くの市場規模に達すると推定され、調査期間2024~2032年のCAGRは9.02%です。

医療機器クレーム対応システムは、医療機器の性能に関する顧客からのクレームに迅速に対応するためのソフトウェア群です。クレーム管理システムは、機械の耐久性、品質、安全性、性能、有効性に関連するすべての申し立てられた欠陥を処理します。このシステムにより、製造業者は人件費を抑え、製造時間を短縮しながら、より優れた安全な製品を開発することができます。クレーム管理ソリューションは、高度な分析機能を提供することで、設計、技術サポート、製造、販売、マーケティングなどのさまざまなチームが厳密に作業できるよう支援します。

市場力学

世界の需要に応えるために革新的な医療機器の製造が急速に増加していることが、医療機器クレーム対応市場の主要促進要因となっています。紙ベースのクレーム追跡システムからデジタル追跡システムへの移行が市場成長を促進します。意思決定プロセスを改善するための透明で自動化されたクレーム追跡システムの必要性が市場成長を後押しします。顧客サービスはあらゆるビジネスのリスク管理の中心であり、クレーム管理システムは医療機器の市場成長を促進します。システムをモバイルアプリと統合できることも、市場を後押しすると考えられます。この市場に関連する主要懸念事項は、訓練された労働力の不足、規制に対する理解の乏しさ、機器のライフサイクルに関する知識の徹底不足であろう。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析を取り上げています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、医療機器クレーム対応の世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。医療機器クレーム処理管理業界の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを記載しています。

市場セグメンテーション

医療機器クレーム対応市場レポートのこのセクションでは、国と地域レベルのセグメントに関する詳細なデータを提供し、それによって戦略家が今後の機会とともに、それぞれの製品やサービスの対象層を特定するのに役立ちます。

地域分析

本セクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおける医療機器クレーム対応市場の現在と将来需要に焦点を当てた地域展望を取り上げます。さらに、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要、推定・予測にも焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 医療機器のクレーム管理-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカー一覧
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤー一覧
  • マーケティングチャネル
    • 直接マーケティング
    • 間接マーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 医療機器クレーム対応の世界市場分析:サービスタイプ別

  • サービスタイプ別概要
  • 実績データと予測データ
  • サービスタイプ別分析
  • クレームログ/インテーク(クレームの受付、問題の分類、問題の記録)
  • 製品サーベイランスと規制コンプライアンス(報告対象/非報告対象、医療機器ビジランス/医療機器報告、フィールドアクション)
  • 返品/非返品製品分析(クレーム調査、根本原因分析、試験、是正措置/予防措置)
  • ソリューションと完了(クレーム概要、カスタマーレター作成)

第6章 医療機器クレーム対応の世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第7章 医療機器クレーム対応企業の競合情勢

  • 医療機器クレーム対応市場の競合
  • パートナーシップ/提携/合意
  • 合併・買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第8章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Tata Consulting Services(TCS)
  • IQVIA
  • Biovia
  • Wipro
  • Sparta Systems
  • AssurX
  • Freyr
  • SAS
  • Parexel International Corporation
  • MasterControl
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Service Type (USD MN)
  • Complaints Log/Intake (Receive Complaints, Classify the Issue, Record Issue) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Product Surveillance & Regulatory Compliance (Reportable/Non-reportable, Medical Device Vigilance/Medical Device Reporting, Field Action) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Returned/ Non-returned Product Analysis (Complaint Investigation, Root Cause Analysis, Testing, Corrective/Preventive Action) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Resolve & Closure (Complaint Summary, Customer Letter Creation) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Medical Device Complaint Management Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Medical Device Complaint Management Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Medical Device Complaint Management Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Service Type
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Service Type (USD MN)
  • Complaints Log/Intake (Receive Complaints, Classify the Issue, Record Issue) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Product Surveillance & Regulatory Compliance (Reportable/Non-reportable, Medical Device Vigilance/Medical Device Reporting, Field Action) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Returned/ Non-returned Product Analysis (Complaint Investigation, Root Cause Analysis, Testing, Corrective/Preventive Action) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Resolve & Closure (Complaint Summary, Customer Letter Creation) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11213046

The global demand for Medical Device Complaint Management Market is presumed to reach the market size of nearly USD 18 Billion by 2032 from USD 8.27 Billion in 2023 with a CAGR of 9.02% under the study period 2024-2032.

A medical device complaint management system is a software suite that allows companies to address customer complaints related to the performance of a medical device promptly. A complaint management system handles all alleged deficiencies related to durability, quality, safety, performance, and effectiveness of a machine. This system enables manufacturers to develop better, safe products with low labour costs and reduced production time. The complaint management solution helps the different teams like design, technical support, manufacturing, sales, and marketing to work strictly by providing advanced analytics.

MARKET DYNAMICS

The rapid increase in the manufacture of innovative medical devices to meet global demands is the main driver for the medical device complaint management market. The transition from paper-based to a digital tracking system for complaints will propel market growth. Need for a transparent and automated complaint tracking system to improve the decision-making process will boost market growth. Customer service is the heart of the risk management of any business, and a complaint management system will stimulate market growth for medical devices. The ability to integrate the system with mobile apps will be a market booster. The main concerns related to this market will be the lack of a trained workforce, poor understanding of regulations, and a lack of thorough knowledge about the lifecycle of a device.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Medical Device Complaint Management. The growth and trends of Medical Device Complaint Management industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the Medical Device Complaint Management market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Service Type

  • Complaints Log/Intake (Receive Complaints, Classify the Issue, Record Issue)
  • Product Surveillance & Regulatory Compliance (Reportable/Non-reportable, Medical Device Vigilance/Medical Device Reporting, Field Action)
  • Returned/ Non-returned Product Analysis (Complaint Investigation, Root Cause Analysis, Testing, Corrective/Preventive Action)
  • Resolve & Closure (Complaint Summary, Customer Letter Creation)

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Medical Device Complaint Management market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Medical Device Complaint Management market include Tata Consulting Services (TCS), IQVIA, Biovia, Wipro, Sparta Systems, AssurX, Freyr, SAS, Parexel International Corporation, MasterControl. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. MEDICAL DEVICE COMPLAINT MANAGEMENT - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Service Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL MEDICAL DEVICE COMPLAINT MANAGEMENT MARKET ANALYSIS BY SERVICE TYPE

  • 5.1. Overview By Service Type
  • 5.2. Historical and Forecast Data
  • 5.3. Analysis By Service Type
  • 5.4. Complaints Log/Intake (Receive Complaints, Classify the Issue, Record Issue) Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Product Surveillance & Regulatory Compliance (Reportable/Non-reportable, Medical Device Vigilance/Medical Device Reporting, Field Action) Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.6. Returned/ Non-returned Product Analysis (Complaint Investigation, Root Cause Analysis, Testing, Corrective/Preventive Action) Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.7. Resolve & Closure (Complaint Summary, Customer Letter Creation) Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL MEDICAL DEVICE COMPLAINT MANAGEMENT MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 6.1. Regional Outlook
  • 6.2. Introduction
  • 6.3. North America Sales Analysis
    • 6.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 6.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 6.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 6.3.4 United States Sales Analysis
    • 6.3.5 Canada Sales Analysis
    • 6.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 6.4. Europe Sales Analysis
    • 6.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 6.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 6.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 6.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 6.4.5 France Sales Analysis
    • 6.4.6 Germany Sales Analysis
    • 6.4.7 Italy Sales Analysis
    • 6.4.8 Russia Sales Analysis
    • 6.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 6.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 6.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 6.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 6.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 6.5.4 China Sales Analysis
    • 6.5.5 India Sales Analysis
    • 6.5.6 Japan Sales Analysis
    • 6.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 6.5.8 Australia Sales Analysis
    • 6.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 6.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 6.6. Latin America Sales Analysis
    • 6.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 6.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 6.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 6.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 6.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 6.6.6 Peru Sales Analysis
    • 6.6.7 Chile Sales Analysis
    • 6.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 6.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 6.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 6.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 6.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 6.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 6.7.5 UAE Sales Analysis
    • 6.7.6 Israel Sales Analysis
    • 6.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 6.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

7. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE MEDICAL DEVICE COMPLAINT MANAGEMENT COMPANIES

  • 7.1. Medical Device Complaint Management Market Competition
  • 7.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 7.3. Merger And Acquisitions
  • 7.4. New Product Launch
  • 7.5. Other Developments

8. COMPANY PROFILES OF MEDICAL DEVICE COMPLAINT MANAGEMENT INDUSTRY

  • 8.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 8.2. Market Concentration Rate
  • 8.3. Tata Consulting Services (TCS)
    • 8.3.1 Company Overview
    • 8.3.2 Company Revenue
    • 8.3.3 Products
    • 8.3.4 Recent Developments
  • 8.4. IQVIA
    • 8.4.1 Company Overview
    • 8.4.2 Company Revenue
    • 8.4.3 Products
    • 8.4.4 Recent Developments
  • 8.5. Biovia
    • 8.5.1 Company Overview
    • 8.5.2 Company Revenue
    • 8.5.3 Products
    • 8.5.4 Recent Developments
  • 8.6. Wipro
    • 8.6.1 Company Overview
    • 8.6.2 Company Revenue
    • 8.6.3 Products
    • 8.6.4 Recent Developments
  • 8.7. Sparta Systems
    • 8.7.1 Company Overview
    • 8.7.2 Company Revenue
    • 8.7.3 Products
    • 8.7.4 Recent Developments
  • 8.8. AssurX
    • 8.8.1 Company Overview
    • 8.8.2 Company Revenue
    • 8.8.3 Products
    • 8.8.4 Recent Developments
  • 8.9. Freyr
    • 8.9.1 Company Overview
    • 8.9.2 Company Revenue
    • 8.9.3 Products
    • 8.9.4 Recent Developments
  • 8.10. SAS
    • 8.10.1 Company Overview
    • 8.10.2 Company Revenue
    • 8.10.3 Products
    • 8.10.4 Recent Developments
  • 8.11. Parexel International Corporation
    • 8.11.1 Company Overview
    • 8.11.2 Company Revenue
    • 8.11.3 Products
    • 8.11.4 Recent Developments
  • 8.12. MasterControl
    • 8.12.1 Company Overview
    • 8.12.2 Company Revenue
    • 8.12.3 Products
    • 8.12.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies