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市場調査レポート
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1547794

バニリンの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Vanillin Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 128 Pages
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即日から翌営業日
カスタマイズ可能
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
バニリンの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

バニリン市場の世界需要は、2024~2032年の調査期間においてCAGR 8.19%で、2023年の7億226万米ドルから2032年には約14億2,621万米ドルの市場規模に達すると推定されます。

バニリンは、天然のバニラエキスの代用品として飲食品、医薬品に使用される香料です。この香料化合物は、アイスクリーム、シロップ、その他の菓子の香料として一般的に使用されています。バニリンには抗ラストゲン作用、抗菌作用があることが分かっており、それゆえいくつかの医薬品に使用されています。薬としてのバニリンの最も一般的な用途は、抗痙攣剤として発作を予防/管理することです。バニリンはまた、虫除けスプレー、ペットケア、農薬など、さまざまな製品を製造する際の化学中間体としても使用されています。近年では、芳香剤として様々なフレグランス製品や香水にも使用されています。バニリンは、高価な天然バニラの希少性から、飲食品業界で非常に求められています。

市場力学

社会経済状況の改善と飲食品産業の拡大がバニリン市場の主要因です。既製食品や加工食品の消費拡大につながるライフスタイルや労働文化の変化は、この市場の成長をプラスの方向に推進すると考えられます。アロマセラピー製品、トイレタリー、車の芳香剤に対する消費者の需要の高まりは、市場の成長を後押しします。医薬品やその他のエンドユーザー製品の化学中間体としてバニリンが数多く使用されていることも、この市場を刺激する要因となると考えられます。市場成長を妨げる主要抑制要因は、バニリンの毒性と長期使用による副作用の可能性です。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールはバニリンの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。バニリン業界の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを記載しています。

市場セグメンテーション

バニリン市場レポートのこのセクションでは、国と地域レベルのセグメントに関する詳細なデータを提供し、それによって戦略家は、今後の機会で、それぞれの製品やサービスの対象層を識別するのに役立ちます。

地域分析

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるバニリン市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、このレポートでは、すべての著名な地域にわたる個々の用途セグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 バニリン-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカー一覧
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤー一覧
  • マーケティングチャネル
    • 直接マーケティング
    • 間接マーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 バニリンの世界市場分析:製品別

  • 製品別概要
  • 実績データと予測データ
  • 製品別分析
  • 合成
  • バイオベース

第6章 バニリンの世界市場分析:用途別

  • 用途別概要
  • 実績データと予測データ
  • 用途別分析
  • 飲食品
  • フレグランス
  • 医薬品

第7章 バニリンの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第8章 バニリン企業の競合情勢

  • バニリン市場の競合
  • 提携・協力・協定
  • 合併と買収
  • 新製品の上市
  • その他の開発

第9章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Apple Flavor & Fragrance Group Co Ltd.
  • Camlin Fine Sciences Ltd.
  • De Monchy Aromatics
  • International Flavors & Fragrances
  • Ennloys
  • Evolva Holding
  • Advanced Biotech
  • Omega Ingredients Ltd.
  • Comax Flavors
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Product (USD MN)
  • Synthetic Market Sales By Geography (USD MN)
  • Bio-based Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Application (USD MN)
  • Food & Beverage Market Sales By Geography (USD MN)
  • Fragrances Market Sales By Geography (USD MN)
  • Pharmaceuticals Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Vanillin Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Vanillin Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Vanillin Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Product
  • Market Attractiveness Analysis By Application
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Product (USD MN)
  • Synthetic Market Sales By Geography (USD MN)
  • Bio-based Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Application (USD MN)
  • Food & Beverage Market Sales By Geography (USD MN)
  • Fragrances Market Sales By Geography (USD MN)
  • Pharmaceuticals Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11213335

The global demand for Vanillin Market is presumed to reach the market size of nearly USD 1426.21 Million by 2032 from USD 702.26 Million in 2023 with a CAGR of 8.19% under the study period 2024-2032.

Vanillin is a flavor chemical used in beverages, food, and pharmaceuticals as a substitute for natural vanilla extract. This aroma compound is commonly used as a flavoring agent in ice creams, syrups, and other confectionaries. It is found to have anticlastogenic, anti-microbial properties, hence used in several drugs. The most common use of vanillin as a medication is to prevent/manage seizures as an anticonvulsant agent. Vanillin also finds its usage as a chemical intermediate in manufacturing several products like bug sprays, pet care, and agrochemicals. Since recently, it is used as an aromatic agent in various fragrance products and perfumeries. Vanillin is highly sought after in the food and beverage industry because of the scarcity of expensive natural vanilla.

MARKET DYNAMICS

Improving socio-economic conditions and the expanding food and beverage industry is the key contributor to the vanillin market. Changing lifestyles and work culture leading to increased consumption of ready-to-eat and processed foods will propel this market's growth in a positive trajectory. The growing consumer demand for aromatherapy products, toiletry, and car fresheners will boost market growth. The numerous vanillin uses as a chemical intermediate in pharmaceuticals and other end-user products will be a stimulating factor in this market. The main restraining factor hampering market growth is vanillin's toxicity and the potential side effects due to prolonged use.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Vanillin. The growth and trends of Vanillin industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the Vanillin market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Product

  • Synthetic
  • Bio-based

By Application

  • Food & Beverage
  • Fragrances
  • Pharmaceuticals

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Vanillin market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Vanillin market include Apple Flavor & Fragrance Group Co Ltd., Camlin Fine Sciences Ltd., De Monchy Aromatics, International Flavors & Fragrances, Ennloys, Evolva Holding, Advanced Biotech, Omega Ingredients Ltd., Comax Flavors. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. VANILLIN - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Product
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Application
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL VANILLIN MARKET ANALYSIS BY PRODUCT

  • 5.1. Overview By Product
  • 5.2. Historical and Forecast Data
  • 5.3. Analysis By Product
  • 5.4. Synthetic Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Bio-based Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL VANILLIN MARKET ANALYSIS BY APPLICATION

  • 6.1. Overview By Application
  • 6.2. Historical and Forecast Data
  • 6.3. Analysis By Application
  • 6.4. Food & Beverage Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. Fragrances Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.6. Pharmaceuticals Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL VANILLIN MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4 United States Sales Analysis
    • 7.3.5 Canada Sales Analysis
    • 7.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 7.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 7.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5 France Sales Analysis
    • 7.4.6 Germany Sales Analysis
    • 7.4.7 Italy Sales Analysis
    • 7.4.8 Russia Sales Analysis
    • 7.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 7.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 7.5.4 China Sales Analysis
    • 7.5.5 India Sales Analysis
    • 7.5.6 Japan Sales Analysis
    • 7.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8 Australia Sales Analysis
    • 7.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 7.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 7.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 7.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6 Peru Sales Analysis
    • 7.6.7 Chile Sales Analysis
    • 7.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 7.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 7.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5 UAE Sales Analysis
    • 7.7.6 Israel Sales Analysis
    • 7.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE VANILLIN COMPANIES

  • 8.1. Vanillin Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9. COMPANY PROFILES OF VANILLIN INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. Apple Flavor & Fragrance Group Co Ltd.
    • 9.3.1 Company Overview
    • 9.3.2 Company Revenue
    • 9.3.3 Products
    • 9.3.4 Recent Developments
  • 9.4. Camlin Fine Sciences Ltd.
    • 9.4.1 Company Overview
    • 9.4.2 Company Revenue
    • 9.4.3 Products
    • 9.4.4 Recent Developments
  • 9.5. De Monchy Aromatics
    • 9.5.1 Company Overview
    • 9.5.2 Company Revenue
    • 9.5.3 Products
    • 9.5.4 Recent Developments
  • 9.6. International Flavors & Fragrances
    • 9.6.1 Company Overview
    • 9.6.2 Company Revenue
    • 9.6.3 Products
    • 9.6.4 Recent Developments
  • 9.7. Ennloys
    • 9.7.1 Company Overview
    • 9.7.2 Company Revenue
    • 9.7.3 Products
    • 9.7.4 Recent Developments
  • 9.8. Evolva Holding
    • 9.8.1 Company Overview
    • 9.8.2 Company Revenue
    • 9.8.3 Products
    • 9.8.4 Recent Developments
  • 9.9. Advanced Biotech
    • 9.9.1 Company Overview
    • 9.9.2 Company Revenue
    • 9.9.3 Products
    • 9.9.4 Recent Developments
  • 9.10. Omega Ingredients Ltd.
    • 9.10.1 Company Overview
    • 9.10.2 Company Revenue
    • 9.10.3 Products
    • 9.10.4 Recent Developments
  • 9.11. Comax Flavors
    • 9.11.1 Company Overview
    • 9.11.2 Company Revenue
    • 9.11.3 Products
    • 9.11.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies