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市場調査レポート
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1547732

グラフデータベースの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Graph Database Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 170 Pages
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即日から翌営業日
カスタマイズ可能
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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グラフデータベースの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 図表
  • 目次
概要

グラフデータベース市場の世界需要は、2023年の37億9,000万米ドルから2032年には約232億4,000万米ドルの市場規模に達すると推定され、調査期間2024~2032年のCAGRは22.33%です。

グラフデータベースは、データ間の関係を扱うことを目的としたデータベースです。ノード、エッジ、プロパティを用いたセマンティック・クエリにグラフ構造を使用し、データの特徴づけと保存を行う。あらかじめ定義されたモデルに圧縮することなくデータを保持することを目的としています。従来のリレーショナルデータベースでは格納が困難な複雑なデータ構造を格納するのに適しています。グラフの中に多様なオブジェクトやさまざまな種類の関係を含めることができます。グラフデータベースは、エンティティ間の相互依存関係を扱うアプリケーションに適しています。グラフデータベースの例としては、OrientDB、Neo4j、Amazon Neptune、ArangoDB、FlockDB、DataStaxなどが知られています。

市場力学

グラフデータベース市場を牽引している主要要因は、接続されたデータを使用するビジネスアプリケーションの増加と、低レイテンシーのクエリを処理できるシステムに対する世界の需要の増加です。企業データ量の拡大と、既存データから洞察を生み出す重要性の高まりが、グラフデータベース市場の成長に寄与しています。また、データ収益化ソリューションへの注目が高まっていることや、マスターデータ管理ソリューションへの需要が高いことも、グラフデータベース市場の成長にプラスの影響を与えています。さらに、ビッグデータ分析のための仮想化の急速な利用やグラフデータベース技術の技術的進歩は、今後数年間、グラフデータベース市場の主要参入企業に有益な成長機会を提供する可能性が高いです。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、グラフデータベースの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。グラフデータベース産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを記載しています。

市場セグメンテーション

グラフデータベース市場レポートのこのセクションでは、国と地域レベルのセグメントに関する詳細なデータを提供し、それによって戦略家が今後のビジネス機会とそれぞれの製品またはサービスの対象層を特定するのに役立ちます。

地域別分析

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるグラフデータベース市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要・推定・予測にも焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 グラフデータベース-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカー一覧
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤー一覧
  • マーケティングチャネル
    • 直接マーケティング
    • 間接マーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 グラフデータベースの世界市場分析:コンポーネント別

  • コンポーネント別概要
  • 実績データと予測データ
  • コンポーネント別分析
  • ソリューション
  • サービス

第6章 グラフデータベースの世界市場分析:タイプ別

  • タイプ別概要
  • 実績データと予測データ
  • タイプ別分析
  • SQL
  • 非SQL

第7章 グラフデータベースの世界市場分析:エンドユーザー別

  • エンドユーザー別概要
  • 実績データと予測データ
  • エンドユーザー別分析
  • BFSI
  • 小売・eコマース

第8章 グラフデータベースの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第9章 グラフデータベース企業の競合情勢

  • グラフデータベース市場の競合
  • 提携・協力・契約
  • 合併・買収
  • 新製品の発売
  • その他の開発

第10章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Oracle Corporation
  • IBM
  • Neo4j Inc.
  • Stardog
  • Amazon Web Services Inc.
  • Microsoft
  • ArangoDB Inc.
  • TigerGraph
  • Progress Software Corporation(MarkLogic)
  • DataStax
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Component (USD MN)
  • Solution Market Sales By Geography (USD MN)
  • Service Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Type (USD MN)
  • SQL Market Sales By Geography (USD MN)
  • Non-SQL Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By End-Use (USD MN)
  • BFSI Market Sales By Geography (USD MN)
  • Retail & E-commerce Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Graph Database Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Graph Database Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Graph Database Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Component
  • Market Attractiveness Analysis By Type
  • Market Attractiveness Analysis By End-Use
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Component (USD MN)
  • Solution Market Sales By Geography (USD MN)
  • Service Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Type (USD MN)
  • SQL Market Sales By Geography (USD MN)
  • Non-SQL Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By End-Use (USD MN)
  • BFSI Market Sales By Geography (USD MN)
  • Retail & E-commerce Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11213602

The global demand for Graph Database Market is presumed to reach the market size of nearly USD 23.24 Billion by 2032 from USD 3.79 Billion in 2023 with a CAGR of 22.33% under the study period 2024-2032.

A graph database is a database intended to treat the relationships between data. It uses graph structures for semantic queries with nodes, edges, and properties to characterize and store data. It is intended to hold data without compressing it to a pre-defined model. It is best for storing complex data structures that would be infeasible to store in a traditional relational database. It allows including diverse kinds of objects and different kinds of relationships in the graph. Graph databases are suited for applications that deal with the interdependencies between entities. Some of the known graph database examples are OrientDB, Neo4j, Amazon Neptune, ArangoDB, FlockDB, DataStax, etc.

MARKET DYNAMICS

The growing business applications with connected data and increasing demand for systems capable of processing low latency queries worldwide are the primary factors driving the graph database market. The expanding enterprise data volumes coupled with emergent significance to create insight from existing data, contributing to the graph database market's growth. Also, the rising focus on data monetization solutions and high demand for master data management solutions are positively impacting the growth of the graph database market. Moreover, the rapid use of virtualization for big data analytics and technological advancements in graph database technology is likely to provide profitable growth opportunities for key players of the graph database market in the coming years.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Graph Database. The growth and trends of Graph Database industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the Graph Database market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Component

  • Solution
  • Service

By Type

  • SQL
  • Non-SQL

By End-Use

  • BFSI
  • Retail & E-commerce

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Graph Database market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Graph Database market include Oracle Corporation, IBM, Neo4j Inc., Stardog, Amazon Web Services Inc., Microsoft, ArangoDB Inc., TigerGraph, Progress Software Corporation (MarkLogic), DataStax. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. GRAPH DATABASE - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Component
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Type
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By End-Use
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL GRAPH DATABASE MARKET ANALYSIS BY COMPONENT

  • 5.1. Overview By Component
  • 5.2. Historical and Forecast Data
  • 5.3. Analysis By Component
  • 5.4. Solution Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Service Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL GRAPH DATABASE MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 6.1. Overview By Type
  • 6.2. Historical and Forecast Data
  • 6.3. Analysis By Type
  • 6.4. SQL Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. Non-SQL Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL GRAPH DATABASE MARKET ANALYSIS BY END-USE

  • 7.1. Overview By End-Use
  • 7.2. Historical and Forecast Data
  • 7.3. Analysis By End-Use
  • 7.4. BFSI Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.5. Retail & E-commerce Historic and Forecast Sales By Regions

8. GLOBAL GRAPH DATABASE MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America Sales Analysis
    • 8.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 8.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 8.3.4 United States Sales Analysis
    • 8.3.5 Canada Sales Analysis
    • 8.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 8.4. Europe Sales Analysis
    • 8.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 8.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 8.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 8.4.5 France Sales Analysis
    • 8.4.6 Germany Sales Analysis
    • 8.4.7 Italy Sales Analysis
    • 8.4.8 Russia Sales Analysis
    • 8.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 8.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 8.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 8.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 8.5.4 China Sales Analysis
    • 8.5.5 India Sales Analysis
    • 8.5.6 Japan Sales Analysis
    • 8.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 8.5.8 Australia Sales Analysis
    • 8.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 8.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 8.6. Latin America Sales Analysis
    • 8.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 8.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 8.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 8.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 8.6.6 Peru Sales Analysis
    • 8.6.7 Chile Sales Analysis
    • 8.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 8.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 8.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 8.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 8.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 8.7.5 UAE Sales Analysis
    • 8.7.6 Israel Sales Analysis
    • 8.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 8.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

9. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE GRAPH DATABASE COMPANIES

  • 9.1. Graph Database Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10. COMPANY PROFILES OF GRAPH DATABASE INDUSTRY

  • 10.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. Oracle Corporation
    • 10.3.1 Company Overview
    • 10.3.2 Company Revenue
    • 10.3.3 Products
    • 10.3.4 Recent Developments
  • 10.4. IBM
    • 10.4.1 Company Overview
    • 10.4.2 Company Revenue
    • 10.4.3 Products
    • 10.4.4 Recent Developments
  • 10.5. Neo4j Inc.
    • 10.5.1 Company Overview
    • 10.5.2 Company Revenue
    • 10.5.3 Products
    • 10.5.4 Recent Developments
  • 10.6. Stardog
    • 10.6.1 Company Overview
    • 10.6.2 Company Revenue
    • 10.6.3 Products
    • 10.6.4 Recent Developments
  • 10.7. Amazon Web Services Inc.
    • 10.7.1 Company Overview
    • 10.7.2 Company Revenue
    • 10.7.3 Products
    • 10.7.4 Recent Developments
  • 10.8. Microsoft
    • 10.8.1 Company Overview
    • 10.8.2 Company Revenue
    • 10.8.3 Products
    • 10.8.4 Recent Developments
  • 10.9. ArangoDB Inc.
    • 10.9.1 Company Overview
    • 10.9.2 Company Revenue
    • 10.9.3 Products
    • 10.9.4 Recent Developments
  • 10.10. TigerGraph
    • 10.10.1 Company Overview
    • 10.10.2 Company Revenue
    • 10.10.3 Products
    • 10.10.4 Recent Developments
  • 10.11. Progress Software Corporation (MarkLogic)
    • 10.11.1 Company Overview
    • 10.11.2 Company Revenue
    • 10.11.3 Products
    • 10.11.4 Recent Developments
  • 10.12. DataStax
    • 10.12.1 Company Overview
    • 10.12.2 Company Revenue
    • 10.12.3 Products
    • 10.12.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies