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市場調査レポート
商品コード
1547631

イソアミルアルコールの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Isoamyl Alcohol Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 231 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=148.90円
イソアミルアルコールの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 231 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

イソアミルアルコール市場の世界需要は、調査期間2024-2032年のCAGR 25.55%で、2023年の2,064万米ドルから2032年にはほぼ1億5,999万米ドルの市場規模に達すると推定されます。

イソアミルアルコールは式C5H12Oで表される有機化合物で、アミルアルコールの異性体です。イソペンタノールとも呼ばれ、中程度の揮発性を持つ無色の液体です。主に香料分野で使用され、溶剤や中間体として多くの化学反応に使用されます。溶剤では、バナナ、モルト、プラム、オレンジなどの合成フルーツフレーバーの調製に使用されます。香料分野では、天然エステルであるバナナオイルを製造する際の主要化合物です。香料分野では、石鹸、洗剤、フレグランスの香りを作り出す一般的な原料です。麻薬性があり、純粋なエタノールよりも危険です。

市場力学

アロマソープ、シャンプー、香水、フェイスクリームなどの化粧品需要の増加により、化粧品原料の需要が伸びています。イソアミルアルコールは香料として様々な化粧品に利用されています。特に若者の間で、心地よい香りの化粧品への需要が高まっており、市場を牽引しています。さらに、世界中で化粧品の消費量が増加していることも、近い将来に市場が成長する道を提供しています。しかし、イソアミルアルコールは様々な毒性や有害な副作用を伴うため、市場の成長を妨げる可能性があります。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、イソアミルアルコールの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。イソアミルアルコール産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション

イソアミルアルコール市場レポートのこのセクションでは、国別および地域別のセグメントに関する詳細なデータを提供することで、戦略家がそれぞれの製品やサービスのターゲット層を特定し、今後のビジネスチャンスに役立てることができます。

タイプ別

  • 純度99%
  • 純度98%

用途別

  • 香料
  • 消泡剤
  • 香料
  • 溶剤
  • 中間体
  • 除草剤
  • その他

用途別

  • 飲食品
  • 医薬品
  • 洗浄・脱脂
  • その他

地域別分析

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東&アフリカにおけるイソアミルアルコール市場の現在および将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、著名な全地域における個々の用途セグメントの需要・推定・予測にも焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 イソアミルアルコール- 産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 イソアミルアルコールの世界市場分析:タイプ別

  • タイプ別概要
  • タイプ別過去および予測データ分析
  • 純度99%
  • 純度98%

第6章 イソアミルアルコールの世界市場分析:用途別

  • 概要:用途別
  • 過去・予測データ分析:用途別
  • 香料
  • 消泡剤
  • 香料
  • 溶剤
  • 中間体
  • 除草剤
  • その他

第7章 イソアミルアルコールの世界市場分析:最終用途別

  • 最終用途別概要
  • 最終用途別の実績データと予測データ分析
  • 食品・飲料
  • 医薬品
  • 洗浄・脱脂
  • その他

第8章 イソアミルアルコールの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米の売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州セグメント別
    • 欧州国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋セグメント別
    • アジア太平洋国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカセグメント別
    • ラテンアメリカ国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカセグメント別
    • 中東・アフリカ国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 イソアミルアルコール企業の競合情勢

  • イソアミルアルコール市場競合
  • 提携・協力・合意
  • 合併・買収
  • 新製品の上市
  • その他の開発

第10章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • BASF SE
  • Petrom
  • Oxiteno
  • Chemoxy
  • Yancheng Hongtai Bioengineering
  • Oxea-Chemicals
  • Kaili Chemical
  • Merck KGaA
  • Honeywell International
  • TCI Chemicals(India)Pvt. Ltd
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Type (Tons and USD MN)
  • 99% Pure Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • 98% Pure Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Analysis By Application (Tons and USD MN)
  • Flavoring Agent Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Antifoaming Agent Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Fragrance Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Solvent Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Intermediate Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Herbicide Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Analysis By End-use (Tons and USD MN)
  • Food And Beverages Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Pharmaceutical Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Cleaning And Degreasing Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Global Isoamyl Alcohol Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • North America Market Analysis (Tons and USD MN)
  • United States Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Canada Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Mexico Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Europe Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (Tons and USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (Tons and USD MN)
  • France Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Germany Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Italy Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Russia Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Spain Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (Tons and USD MN)
  • China Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Japan Market Analysis (Tons and USD MN)
  • India Market Analysis (Tons and USD MN)
  • South Korea Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Australia Market Analysis (Tons and USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Latin America Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Brazil Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Argentina Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Peru Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Chile Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (Tons and USD MN)
  • UAE Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Israel Market Analysis (Tons and USD MN)
  • South Africa Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (Tons and USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Isoamyl Alcohol Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Isoamyl Alcohol Market Size, By Region (Tons and USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Type
  • Market Attractiveness Analysis By Application
  • Market Attractiveness Analysis By End-use
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Type (Tons and USD MN)
  • 99% Pure Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • 98% Pure Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Global Market Analysis By Application (Tons and USD MN)
  • Flavoring Agent Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Antifoaming Agent Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Fragrance Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Solvent Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Intermediate Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Herbicide Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Global Market Analysis By End-use (Tons and USD MN)
  • Food And Beverages Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Pharmaceutical Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Cleaning And Degreasing Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (Tons and USD MN)
  • Global Market Sales (Tons and USD MN)
  • North America Market Sales (Tons and USD MN)
  • Europe Market Sales (Tons and USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (Tons and USD MN)
  • Latin America Market Sales (Tons and USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (Tons and USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11214184

The global demand for Isoamyl Alcohol Market is presumed to reach the market size of nearly USD 159.99 Million by 2032 from USD 20.64 Million in 2023 with a CAGR of 25.55% under the study period 2024-2032.

Isoamyl Alcohol is an organic compound with the formula C5H12O and an isomer of amyl alcohol. It is also known as Isopentanol colorless liquid with moderate volatility. It is primary used in the flavor and fragrance sector and in many chemical reactions as a solvent or intermediate. In solvent, it is used to prepare synthetic fruit flavors such as banana, malt, plum, orange, and others. In the flavoring sector, it is a major compound in the production of banana oil, a natural ester. In the fragrance sector, it is a common raw material to produce aroma in soap, detergent, and fragrance. It is narcotic and is more dangerous than pure ethanol.

MARKET DYNAMICS

Rising demand for cosmetic products such as aroma soaps, shampoos, perfumes and face creams, thereby growing demand for cosmetic ingredient. Isoamyl alcohol is utilized in various cosmetic product as a fragrance. The increasing demand for cosmetic product with pleasant aroma especially by youth drive the market. Additionally, raised in consumption of cosmetic product across the globe offer an avenue for the market to grow in the near future. However, isoamyl alcohol is associated with various toxic and harmful side effects may hamper the market growth.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Isoamyl Alcohol. The growth and trends of Isoamyl Alcohol industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the Isoamyl Alcohol market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Type

  • 99% Pure
  • 98% Pure

By Application

  • Flavoring Agent
  • Antifoaming Agent
  • Fragrance
  • Solvent
  • Intermediate
  • Herbicide
  • Others

By End-use

  • Food And Beverages
  • Pharmaceutical
  • Cleaning And Degreasing
  • Others

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Isoamyl Alcohol market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Isoamyl Alcohol market include BASF SE, Petrom, Oxiteno, Chemoxy, Yancheng Hongtai Bioengineering, Oxea-Chemicals, Kaili Chemical, Merck KGaA, Honeywell International, TCI Chemicals (India) Pvt. Ltd. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. ISOAMYL ALCOHOL - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Application
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By End-use
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL ISOAMYL ALCOHOL MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 5.1. Overview By Type
  • 5.2. Historical and Forecast Data Analysis By Type
  • 5.3. 99% Pure Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.4. 98% Pure Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL ISOAMYL ALCOHOL MARKET ANALYSIS BY APPLICATION

  • 6.1. Overview By Application
  • 6.2. Historical and Forecast Data Analysis By Application
  • 6.3. Flavoring Agent Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.4. Antifoaming Agent Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. Fragrance Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.6. Solvent Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.7. Intermediate Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.8. Herbicide Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.9. Others Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL ISOAMYL ALCOHOL MARKET ANALYSIS BY END-USE

  • 7.1. Overview By End-use
  • 7.2. Historical and Forecast Data Analysis By End-use
  • 7.3. Food And Beverages Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.4. Pharmaceutical Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.5. Cleaning And Degreasing Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.6. Others Historic and Forecast Sales By Regions

8. GLOBAL ISOAMYL ALCOHOL MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America Sales Analysis
    • 8.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 8.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 8.3.4 United States Sales Analysis
    • 8.3.5 Canada Sales Analysis
    • 8.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 8.4. Europe Sales Analysis
    • 8.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 8.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 8.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 8.4.5 France Sales Analysis
    • 8.4.6 Germany Sales Analysis
    • 8.4.7 Italy Sales Analysis
    • 8.4.8 Russia Sales Analysis
    • 8.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 8.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 8.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 8.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 8.5.4 China Sales Analysis
    • 8.5.5 India Sales Analysis
    • 8.5.6 Japan Sales Analysis
    • 8.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 8.5.8 Australia Sales Analysis
    • 8.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 8.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 8.6. Latin America Sales Analysis
    • 8.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 8.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 8.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 8.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 8.6.6 Peru Sales Analysis
    • 8.6.7 Chile Sales Analysis
    • 8.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 8.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 8.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 8.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 8.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 8.7.5 UAE Sales Analysis
    • 8.7.6 Israel Sales Analysis
    • 8.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 8.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

9. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE ISOAMYL ALCOHOL COMPANIES

  • 9.1. Isoamyl Alcohol Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10. COMPANY PROFILES OF ISOAMYL ALCOHOL INDUSTRY

  • 10.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. BASF SE
    • 10.3.1 Company Overview
    • 10.3.2 Company Revenue
    • 10.3.3 Products
    • 10.3.4 Recent Developments
  • 10.4. Petrom
    • 10.4.1 Company Overview
    • 10.4.2 Company Revenue
    • 10.4.3 Products
    • 10.4.4 Recent Developments
  • 10.5. Oxiteno
    • 10.5.1 Company Overview
    • 10.5.2 Company Revenue
    • 10.5.3 Products
    • 10.5.4 Recent Developments
  • 10.6. Chemoxy
    • 10.6.1 Company Overview
    • 10.6.2 Company Revenue
    • 10.6.3 Products
    • 10.6.4 Recent Developments
  • 10.7. Yancheng Hongtai Bioengineering
    • 10.7.1 Company Overview
    • 10.7.2 Company Revenue
    • 10.7.3 Products
    • 10.7.4 Recent Developments
  • 10.8. Oxea-Chemicals
    • 10.8.1 Company Overview
    • 10.8.2 Company Revenue
    • 10.8.3 Products
    • 10.8.4 Recent Developments
  • 10.9. Kaili Chemical
    • 10.9.1 Company Overview
    • 10.9.2 Company Revenue
    • 10.9.3 Products
    • 10.9.4 Recent Developments
  • 10.10. Merck KGaA
    • 10.10.1 Company Overview
    • 10.10.2 Company Revenue
    • 10.10.3 Products
    • 10.10.4 Recent Developments
  • 10.11. Honeywell International
    • 10.11.1 Company Overview
    • 10.11.2 Company Revenue
    • 10.11.3 Products
    • 10.11.4 Recent Developments
  • 10.12. TCI Chemicals (India) Pvt. Ltd
    • 10.12.1 Company Overview
    • 10.12.2 Company Revenue
    • 10.12.3 Products
    • 10.12.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies