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市場調査レポート
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1547289

UHTミルクの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global UHT Milk Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032


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ページ情報
英文 180 Pages
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即日から翌営業日
カスタマイズ可能
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.76円
UHTミルクの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 図表
  • 目次
概要

UHTミルク市場の世界需要は、2023年の783億6,408万米ドルから2032年には約1,196億284万米ドルの市場規模に達すると推定され、調査期間2024-2032年のCAGRは4.81%です。

UHTミルクは一般に超高温ミルクと呼ばれ、細菌を破壊するためにミルクを高温に加熱して作られます。UHT製法は牛乳の栄養素をすべてそのまま保ち、保存料なしで室温で長期間保存できます。UHT牛乳は、使用前に冷蔵したり沸騰させたりする必要がないため、通常の流動牛乳よりも使い勝手がよいです。これは、液体食品を135℃(275°F)以上の温度で2~5秒間加熱する食品殺菌技術であり、細菌の芽胞を破壊するのに必要な温度です。無菌容器に保存されたUHT牛乳の冷蔵保存可能期間は6~9ヵ月です。さらに、この方法は人間が消費するのに重要なミネラルやビタミンの保存にも役立ちます。

市場力学

冷蔵庫のスペースが限られていたり、存在しなかったりするアパート文化の動向が高まっています。このことは、厳しいスケジュールをこなす労働人口の大幅な増加とともに、UHT牛乳の世界的需要を促進する主な要因の一つとなっています。さらに、UHT牛乳は常温で最長6ヶ月間保存できるため、冷蔵の必要がないです。その結果、特に低開発国の小規模レストランや食品販売チェーンがUHTミルクを採用しています。消費者の裾野を広げるため、著名なUHTミルク・メーカーは、オーガニック、フレーバー、乳糖不使用の製品の生産に力を入れています。これはeコマース・プラットフォームを通じた販売の増加とともに、良好な市場見通しにつながっています。都市化の拡大、所得水準の上昇、UHTミルクを消費することの利点に関する一般消費者の知識の高まりは、すべて市場を活性化すると予測されています。成長を刺激するその他の変数には、利便性、多忙なライフスタイル、長い賞味期限、食パターンの変化などがあります。

調査レポートでは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析を取り上げています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールはUHTミルクの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。UHTミルク業界の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション

UHTミルク市場レポートのこのセクションでは、国および地域レベルのセグメントに関する詳細なデータを提供し、それによって戦略家がそれぞれの製品やサービスのターゲット層を特定する上で、今後の機会を支援します。

製品別

  • フルクリームUHTミルク
  • 脱脂UHTミルク
  • 半脱脂UHTミルク

流通チャネル別

  • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
  • コンビニエンスストア
  • その他

地域分析

本セクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるUHTミルク市場の現在と将来の需要について、地域別の展望を取り上げます。さらに、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要・推定・予測にも焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 UHTミルク-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 UHTミルクの世界市場分析:製品別

  • 製品別概要
  • 製品別過去および予測データ分析
  • フルクリームUHTミルク
  • 脱脂UHTミルク
  • 半脱脂UHTミルク

第6章 UHTミルクの世界市場分析:流通チャネル別

  • 流通チャネル別概要
  • 流通チャネル別過去および予測データ分析
  • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
  • コンビニエンスストア
  • その他

第7章 世界のUHTミルク市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米の売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州セグメント別
    • 欧州国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋セグメント別
    • アジア太平洋国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカセグメント別
    • ラテンアメリカ国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカセグメント別
    • 中東・アフリカ国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第8章 UHTミルク企業の競合情勢

  • UHTミルク市場の競合
  • 提携・協力・協定
  • 合併・買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第9章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Nestle
  • Danone
  • Arla Foods
  • Amul
  • FrieslandCampina
  • Lactalis
  • Dairy Farmers Of America
  • Dean Foods And Fonterra
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Product (Units and USD MN)
  • Full-cream UHT Milk Market Sales By Geography (Units and USD MN)
  • Skimmed UHT Milk Market Sales By Geography (Units and USD MN)
  • Semi-skimmed UHT Milk Market Sales By Geography (Units and USD MN)
  • Analysis By Distribution Channel (Units and USD MN)
  • Hypermarkets/Supermarkets Market Sales By Geography (Units and USD MN)
  • Convenience Stores Market Sales By Geography (Units and USD MN)
  • Other Market Sales By Geography (Units and USD MN)
  • Global UHT Milk Market Sales By Geography (Units and USD MN)
  • North America Market Analysis (Units and USD MN)
  • United States Market Analysis (Units and USD MN)
  • Canada Market Analysis (Units and USD MN)
  • Mexico Market Analysis (Units and USD MN)
  • Europe Market Analysis (Units and USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (Units and USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (Units and USD MN)
  • France Market Analysis (Units and USD MN)
  • Germany Market Analysis (Units and USD MN)
  • Italy Market Analysis (Units and USD MN)
  • Russia Market Analysis (Units and USD MN)
  • Spain Market Analysis (Units and USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (Units and USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (Units and USD MN)
  • China Market Analysis (Units and USD MN)
  • Japan Market Analysis (Units and USD MN)
  • India Market Analysis (Units and USD MN)
  • South Korea Market Analysis (Units and USD MN)
  • Australia Market Analysis (Units and USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (Units and USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (Units and USD MN)
  • Latin America Market Analysis (Units and USD MN)
  • Brazil Market Analysis (Units and USD MN)
  • Argentina Market Analysis (Units and USD MN)
  • Peru Market Analysis (Units and USD MN)
  • Chile Market Analysis (Units and USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (Units and USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (Units and USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (Units and USD MN)
  • UAE Market Analysis (Units and USD MN)
  • Israel Market Analysis (Units and USD MN)
  • South Africa Market Analysis (Units and USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (Units and USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of UHT Milk Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global UHT Milk Market Size, By Region (Units and USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Product
  • Market Attractiveness Analysis By Distribution Channel
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Product (Units and USD MN)
  • Full-cream UHT Milk Market Sales By Geography (Units and USD MN)
  • Skimmed UHT Milk Market Sales By Geography (Units and USD MN)
  • Semi-skimmed UHT Milk Market Sales By Geography (Units and USD MN)
  • Global Market Analysis By Distribution Channel (Units and USD MN)
  • Hypermarkets/Supermarkets Market Sales By Geography (Units and USD MN)
  • Convenience Stores Market Sales By Geography (Units and USD MN)
  • Other Market Sales By Geography (Units and USD MN)
  • Global Market Sales (Units and USD MN)
  • North America Market Sales (Units and USD MN)
  • Europe Market Sales (Units and USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (Units and USD MN)
  • Latin America Market Sales (Units and USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (Units and USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11216819

The global demand for UHT Milk Market is presumed to reach the market size of nearly USD 119602.84 Million by 2032 from USD 78364.08 Million in 2023 with a CAGR of 4.81% under the study period 2024-2032.

UHT milk, commonly called ultra-high temperature milk, is made by heating milk to a high temperature to destroy bacteria. The UHT process keeps all of the nutrients in milk intact and permits it to be stored at room temperature without preservatives for longer lengths of time. UHT milk is more convenient to use than regular fluid milk because it does not need to be refrigerated or boiled before use. It is a food sterilization technique that involves heating liquid food to temperatures above 135 °C (275 °F) for 2 to 5 seconds, the temperature required to destroy bacterial endospores. Unrefrigerated shelf life for UHT milk stored in a sterile container is six to nine months. Furthermore, the method aids in the preservation of crucial minerals and vitamins for human consumption.

MARKET DYNAMICS

There is a growing trend in apartment culture where fridge space is limited or non-existent. This, together with significant growth in the working population with demanding schedules, is one of the key factors driving global demand for UHT milk. Furthermore, because UHT milk may be stored at ambient temperature for up to 6 months, it eliminates the need for refrigeration. As a result, small-scale restaurants and food outlet chains, particularly in underdeveloped nations, are embracing it. To broaden their consumer base, prominent UHT milk makers focus on producing organic, flavored, and lactose-free product varieties. This, together with rising sales via e-commerce platforms, is leading to a favorable market outlook. Expanding urbanization, rising income levels, and growing knowledge among the general public about the benefits of consuming UHT milk are all predicted to fuel the market. Other variables that stimulate growth include convenience, hectic lifestyles, lengthy shelf life, and changing eating patterns.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of UHT Milk. The growth and trends of UHT Milk industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the UHT Milk market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Product

  • Full-cream UHT Milk
  • Skimmed UHT Milk
  • Semi-skimmed UHT Milk

By Distribution Channel

  • Hypermarkets/Supermarkets
  • Convenience Stores
  • Other

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the UHT Milk market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the UHT Milk market include Nestle, Danone, Arla Foods, Amul, FrieslandCampina, Lactalis, Dairy Farmers Of America, Dean Foods And Fonterra. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. UHT MILK - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Product
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Distribution Channel
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL UHT MILK MARKET ANALYSIS BY PRODUCT

  • 5.1. Overview By Product
  • 5.2. Historical and Forecast Data Analysis By Product
  • 5.3. Full-cream UHT Milk Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.4. Skimmed UHT Milk Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Semi-skimmed UHT Milk Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL UHT MILK MARKET ANALYSIS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Overview By Distribution Channel
  • 6.2. Historical and Forecast Data Analysis By Distribution Channel
  • 6.3. Hypermarkets/Supermarkets Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.4. Convenience Stores Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. Other Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL UHT MILK MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4 United States Sales Analysis
    • 7.3.5 Canada Sales Analysis
    • 7.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 7.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 7.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5 France Sales Analysis
    • 7.4.6 Germany Sales Analysis
    • 7.4.7 Italy Sales Analysis
    • 7.4.8 Russia Sales Analysis
    • 7.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 7.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 7.5.4 China Sales Analysis
    • 7.5.5 India Sales Analysis
    • 7.5.6 Japan Sales Analysis
    • 7.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8 Australia Sales Analysis
    • 7.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 7.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 7.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 7.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6 Peru Sales Analysis
    • 7.6.7 Chile Sales Analysis
    • 7.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 7.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 7.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5 UAE Sales Analysis
    • 7.7.6 Israel Sales Analysis
    • 7.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE UHT MILK COMPANIES

  • 8.1. UHT Milk Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9. COMPANY PROFILES OF UHT MILK INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. Nestle
    • 9.3.1 Company Overview
    • 9.3.2 Company Revenue
    • 9.3.3 Products
    • 9.3.4 Recent Developments
  • 9.4. Danone
    • 9.4.1 Company Overview
    • 9.4.2 Company Revenue
    • 9.4.3 Products
    • 9.4.4 Recent Developments
  • 9.5. Arla Foods
    • 9.5.1 Company Overview
    • 9.5.2 Company Revenue
    • 9.5.3 Products
    • 9.5.4 Recent Developments
  • 9.6. Amul
    • 9.6.1 Company Overview
    • 9.6.2 Company Revenue
    • 9.6.3 Products
    • 9.6.4 Recent Developments
  • 9.7. FrieslandCampina
    • 9.7.1 Company Overview
    • 9.7.2 Company Revenue
    • 9.7.3 Products
    • 9.7.4 Recent Developments
  • 9.8. Lactalis
    • 9.8.1 Company Overview
    • 9.8.2 Company Revenue
    • 9.8.3 Products
    • 9.8.4 Recent Developments
  • 9.9. Dairy Farmers Of America
    • 9.9.1 Company Overview
    • 9.9.2 Company Revenue
    • 9.9.3 Products
    • 9.9.4 Recent Developments
  • 9.10. Dean Foods And Fonterra
    • 9.10.1 Company Overview
    • 9.10.2 Company Revenue
    • 9.10.3 Products
    • 9.10.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies