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市場調査レポート
商品コード
1547289
UHTミルクの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測Global UHT Milk Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032 |
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カスタマイズ可能
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UHTミルクの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測 |
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 即日から翌営業日
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UHTミルク市場の世界需要は、2023年の783億6,408万米ドルから2032年には約1,196億284万米ドルの市場規模に達すると推定され、調査期間2024-2032年のCAGRは4.81%です。
UHTミルクは一般に超高温ミルクと呼ばれ、細菌を破壊するためにミルクを高温に加熱して作られます。UHT製法は牛乳の栄養素をすべてそのまま保ち、保存料なしで室温で長期間保存できます。UHT牛乳は、使用前に冷蔵したり沸騰させたりする必要がないため、通常の流動牛乳よりも使い勝手がよいです。これは、液体食品を135℃(275°F)以上の温度で2~5秒間加熱する食品殺菌技術であり、細菌の芽胞を破壊するのに必要な温度です。無菌容器に保存されたUHT牛乳の冷蔵保存可能期間は6~9ヵ月です。さらに、この方法は人間が消費するのに重要なミネラルやビタミンの保存にも役立ちます。
冷蔵庫のスペースが限られていたり、存在しなかったりするアパート文化の動向が高まっています。このことは、厳しいスケジュールをこなす労働人口の大幅な増加とともに、UHT牛乳の世界的需要を促進する主な要因の一つとなっています。さらに、UHT牛乳は常温で最長6ヶ月間保存できるため、冷蔵の必要がないです。その結果、特に低開発国の小規模レストランや食品販売チェーンがUHTミルクを採用しています。消費者の裾野を広げるため、著名なUHTミルク・メーカーは、オーガニック、フレーバー、乳糖不使用の製品の生産に力を入れています。これはeコマース・プラットフォームを通じた販売の増加とともに、良好な市場見通しにつながっています。都市化の拡大、所得水準の上昇、UHTミルクを消費することの利点に関する一般消費者の知識の高まりは、すべて市場を活性化すると予測されています。成長を刺激するその他の変数には、利便性、多忙なライフスタイル、長い賞味期限、食パターンの変化などがあります。
調査レポートでは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析を取り上げています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールはUHTミルクの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。UHTミルク業界の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。
UHTミルク市場レポートのこのセクションでは、国および地域レベルのセグメントに関する詳細なデータを提供し、それによって戦略家がそれぞれの製品やサービスのターゲット層を特定する上で、今後の機会を支援します。
本セクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるUHTミルク市場の現在と将来の需要について、地域別の展望を取り上げます。さらに、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要・推定・予測にも焦点を当てています。
カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。
The global demand for UHT Milk Market is presumed to reach the market size of nearly USD 119602.84 Million by 2032 from USD 78364.08 Million in 2023 with a CAGR of 4.81% under the study period 2024-2032.
UHT milk, commonly called ultra-high temperature milk, is made by heating milk to a high temperature to destroy bacteria. The UHT process keeps all of the nutrients in milk intact and permits it to be stored at room temperature without preservatives for longer lengths of time. UHT milk is more convenient to use than regular fluid milk because it does not need to be refrigerated or boiled before use. It is a food sterilization technique that involves heating liquid food to temperatures above 135 °C (275 °F) for 2 to 5 seconds, the temperature required to destroy bacterial endospores. Unrefrigerated shelf life for UHT milk stored in a sterile container is six to nine months. Furthermore, the method aids in the preservation of crucial minerals and vitamins for human consumption.
There is a growing trend in apartment culture where fridge space is limited or non-existent. This, together with significant growth in the working population with demanding schedules, is one of the key factors driving global demand for UHT milk. Furthermore, because UHT milk may be stored at ambient temperature for up to 6 months, it eliminates the need for refrigeration. As a result, small-scale restaurants and food outlet chains, particularly in underdeveloped nations, are embracing it. To broaden their consumer base, prominent UHT milk makers focus on producing organic, flavored, and lactose-free product varieties. This, together with rising sales via e-commerce platforms, is leading to a favorable market outlook. Expanding urbanization, rising income levels, and growing knowledge among the general public about the benefits of consuming UHT milk are all predicted to fuel the market. Other variables that stimulate growth include convenience, hectic lifestyles, lengthy shelf life, and changing eating patterns.
The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of UHT Milk. The growth and trends of UHT Milk industry provide a holistic approach to this study.
This section of the UHT Milk market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.
This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the UHT Milk market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.
The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the UHT Milk market include Nestle, Danone, Arla Foods, Amul, FrieslandCampina, Lactalis, Dairy Farmers Of America, Dean Foods And Fonterra. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.
In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.