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市場調査レポート
商品コード
1448568

ホテルフランチャイズの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Hotel Franchise Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 186 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ホテルフランチャイズの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年02月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 186 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

ホテルフランチャイズ市場の世界需要は、2023年の372億3,000万米ドルから2032年には751億7,000万米ドル近くの市場規模に達すると推定され、調査期間2024~2032年のCAGRは8.12%です。

ホテルのフランチャイズは、ホテルブランド(フランチャイザー)と独立したホテルオーナー(フランチャイジー)の間で結ばれる契約です。フランチャイジーは、手数料とブランド基準の遵守と引き換えに、確立されたブランドの商標、システム、サポートを利用して運営する権利を得る。

市場力学

ホテル・フランチャイズ市場は、ホスピタリティ業界のグローバリゼーション、ブランド認知の欲求、費用対効果の高いビジネスモデルのメリットなどの要因に影響されています。起業家やホテルオーナーが、確立されたブランド名、マーケティング支援、有名ホテルチェーンに関連する評判や顧客ロイヤルティを活用できるという利点を求めているため、市場は成長を遂げています。フランチャイズは、ブランド認知を確立するための多額の資本投資を必要とせず、迅速な事業拡大を可能にします。さらに、旅行者は、有名ホテルブランドが提供する一貫性とアメニティを好むことが多く、ホテル・フランチャイズの成功に貢献しています。さらに、フランチャイザーがフランチャイジーに包括的なトレーニング、運営サポート、マーケティング戦略を提供し、ブランド全体で一貫性のある質の高い体験を保証できることも、市場の拡大を後押ししています。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析を取り上げています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、競合の魅力を世界レベルで評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールはホテルフランチャイズの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。ホテルフランチャイズ業界の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション

ホテルフランチャイズ市場レポートのこのセクションでは、国と地域レベルのセグメントに関する詳細なデータを提供することで、戦略家が今後のビジネスチャンスとそれぞれの製品やサービスの対象層を特定するのに役立ちます。

バリューチェーン別

  • ラグジュアリー
  • アッパー・アップスケール
  • アップスケール
  • アッパー・ミッドスケール
  • ミッドスケール
  • エコノミー

ホテルタイプ別

  • エクステンデッド・ステイ
  • レジデンス
  • セレクトサービス
  • その他

地域分析

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカのホテルフランチャイズ市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、著名な全地域における個々の用途セグメントの需要・推定・予測にも焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 ホテルフランチャイズ-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • 直接マーケティング
    • 間接マーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 ホテルフランチャイズの世界市場分析:チェーン価値別

  • バリューチェーン別概要
  • 実績データと予測データ
  • バリューチェーン別分析
  • ラグジュアリー
  • アッパー・アップスケール
  • アップスケール
  • アッパー・ミッドスケール
  • ミッドスケール
  • エコノミー

第6章 世界のホテルフランチャイズ市場分析:ホテルタイプ別

  • ホテルタイプ別概要
  • 実績データと予測データ
  • ホテルタイプ別分析
  • エクステンデッド・ステイ
  • レジデンス
  • セレクトサービス
  • その他

第7章 世界のホテルフランチャイズ市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第8章 ホテルフランチャイズ企業の競合情勢

  • ホテルフランチャイズ市場の競合
  • 提携/協力/合意
  • 合併と買収
  • 新製品の発売
  • その他の開発

第9章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • AccorHotels S.A.
  • Best Western Hotels & Resorts
  • Choice Hotels International
  • Extended Stay America
  • Four Seasons Hotels & Resorts
  • Hilton Worldwide Holdings Inc.
  • Hyatt Hotels Corporation
  • InterContinental Hotel Groups(IHG)
  • Jin Jiang International
  • Mandarin Oriental Hotel Group
  • Marriott International
  • Melia Hotels International
  • Motel 6
  • NH Hotel Group
  • Radisson Hotel Group
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Chain Value (USD MN)
  • Luxury Market Sales by Geography (USD MN)
  • Upper-Upscale Market Sales by Geography (USD MN)
  • Upscale Market Sales by Geography (USD MN)
  • Upper- Midscale Market Sales by Geography (USD MN)
  • Midscale Market Sales by Geography (USD MN)
  • Economy Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by Hotel Type (USD MN)
  • Extended Stay Market Sales by Geography (USD MN)
  • Residence Market Sales by Geography (USD MN)
  • Select Service Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Hotel Franchise Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Hotel Franchise Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Hotel Franchise Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Chain Value
  • Market Attractiveness Analysis by Hotel Type
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Chain Value (USD MN)
  • Luxury Market Sales by Geography (USD MN)
  • Upper-Upscale Market Sales by Geography (USD MN)
  • Upscale Market Sales by Geography (USD MN)
  • Upper- Midscale Market Sales by Geography (USD MN)
  • Midscale Market Sales by Geography (USD MN)
  • Economy Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Hotel Type (USD MN)
  • Extended Stay Market Sales by Geography (USD MN)
  • Residence Market Sales by Geography (USD MN)
  • Select Service Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Companies Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR112113777

The global demand for Hotel Franchise Market is presumed to reach the market size of nearly USD 75.17 Billion by 2032 from USD 37.23 Billion in 2023 with a CAGR of 8.12% under the study period 2024 - 2032.

A hotel franchise involves an agreement between a hotel brand (franchisor) and an independent hotel owner (franchisee). The franchisee gains the right to operate under the established brand, utilizing its trademarks, systems, and support in exchange for fees and adherence to brand standards.

MARKET DYNAMICS

The Hotel franchise market is influenced by factors such as the globalization of the hospitality industry, the desire for brand recognition, and the benefits of cost-effective business models. The market experiences growth as entrepreneurs and hotel owners seek the advantages of established brand names, marketing support, and the ability to leverage the reputation and customer loyalty associated with well-known hotel chains. Franchising facilitates swift expansion without the necessity for significant capital investment in establishing brand recognition. Additionally, travelers often prefer the consistency and amenities offered by recognized hotel brands, contributing to the success of hotel franchises. The market's expansion is further driven by the franchisors' ability to provide comprehensive training, operational support, and marketing strategies to franchisees, ensuring a consistent and high-quality experience across the brand.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of hotel franchise. The growth and trends of hotel franchise industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the hotel franchise market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Chain Value

  • Luxury
  • Upper-Upscale
  • Upscale
  • Upper- Midscale
  • Midscale
  • Economy

By Hotel Type

  • Extended Stay
  • Residence
  • Select Service
  • Others

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Hotel Franchise market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Hotel Franchise market include AccorHotels S.A., Best Western Hotels & Resorts, Choice Hotels International, Extended Stay America, Four Seasons Hotels & Resorts, Hilton Worldwide Holdings Inc., Hyatt Hotels Corporation, InterContinental Hotel Groups (IHG), Jin Jiang International, Mandarin Oriental Hotel Group, Marriott International, Melia Hotels International, Motel 6, NH Hotel Group, Radisson Hotel Group,. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . HOTEL FRANCHISE - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Chain Value
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Hotel Type
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . GLOBAL HOTEL FRANCHISE MARKET ANALYSIS BY CHAIN VALUE

  • 5.1 Overview by Chain Value
  • 5.2 Historical and Forecast Data
  • 5.3 Analysis by Chain Value
  • 5.4 Luxury Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.5 Upper-Upscale Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.6 Upscale Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.7 Upper- Midscale Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.8 Midscale Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.9 Economy Historic and Forecast Sales by Regions

6 . GLOBAL HOTEL FRANCHISE MARKET ANALYSIS BY HOTEL TYPE

  • 6.1 Overview by Hotel Type
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Hotel Type
  • 6.4 Extended Stay Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Residence Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.6 Select Service Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.7 Others Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL HOTEL FRANCHISE MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4. United State Sales Analysis
    • 7.3.5. Canada Sales Analysis
    • 7.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 7.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 7.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5. France Sales Analysis
    • 7.4.6. Germany Sales Analysis
    • 7.4.7. Italy Sales Analysis
    • 7.4.8. Russia Sales Analysis
    • 7.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 7.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 7.5.4. China Sales Analysis
    • 7.5.5. India Sales Analysis
    • 7.5.6. Japan Sales Analysis
    • 7.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8. Australia Sales Analysis
    • 7.5.9. South East Asia Sales Analysis
    • 7.5.10. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 7.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 7.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6. Peru Sales Analysis
    • 7.6.7. Chile Sales Analysis
    • 7.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 7.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 7.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5. UAE Sales Analysis
    • 7.7.6. Israel Sales Analysis
    • 7.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE HOTEL FRANCHISE COMPANIES

  • 8.1. Hotel Franchise Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9 . COMPANY PROFILES OF HOTEL FRANCHISE INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. AccorHotels S.A.
    • 9.3.1. Company Overview
    • 9.3.2. Company Revenue
    • 9.3.3. Products
    • 9.3.4. Recent Developments
  • 9.4. Best Western Hotels & Resorts
    • 9.4.1. Company Overview
    • 9.4.2. Company Revenue
    • 9.4.3. Products
    • 9.4.4. Recent Developments
  • 9.5. Choice Hotels International
    • 9.5.1. Company Overview
    • 9.5.2. Company Revenue
    • 9.5.3. Products
    • 9.5.4. Recent Developments
  • 9.6. Extended Stay America
    • 9.6.1. Company Overview
    • 9.6.2. Company Revenue
    • 9.6.3. Products
    • 9.6.4. Recent Developments
  • 9.7. Four Seasons Hotels & Resorts
    • 9.7.1. Company Overview
    • 9.7.2. Company Revenue
    • 9.7.3. Products
    • 9.7.4. Recent Developments
  • 9.8. Hilton Worldwide Holdings Inc.
    • 9.8.1. Company Overview
    • 9.8.2. Company Revenue
    • 9.8.3. Products
    • 9.8.4. Recent Developments
  • 9.9. Hyatt Hotels Corporation
    • 9.9.1. Company Overview
    • 9.9.2. Company Revenue
    • 9.9.3. Products
    • 9.9.4. Recent Developments
  • 9.10. InterContinental Hotel Groups (IHG)
    • 9.10.1. Company Overview
    • 9.10.2. Company Revenue
    • 9.10.3. Products
    • 9.10.4. Recent Developments
  • 9.11. Jin Jiang International
    • 9.11.1. Company Overview
    • 9.11.2. Company Revenue
    • 9.11.3. Products
    • 9.11.4. Recent Developments
  • 9.12. Mandarin Oriental Hotel Group
    • 9.12.1. Company Overview
    • 9.12.2. Company Revenue
    • 9.12.3. Products
    • 9.12.4. Recent Developments
  • 9.13. Marriott International
    • 9.13.1. Company Overview
    • 9.13.2. Company Revenue
    • 9.13.3. Products
    • 9.13.4. Recent Developments
  • 9.14. Melia Hotels International
    • 9.14.1. Company Overview
    • 9.14.2. Company Revenue
    • 9.14.3. Products
    • 9.14.4. Recent Developments
  • 9.15. Motel 6
    • 9.15.1. Company Overview
    • 9.15.2. Company Revenue
    • 9.15.3. Products
    • 9.15.4. Recent Developments
  • 9.16. NH Hotel Group
    • 9.16.1. Company Overview
    • 9.16.2. Company Revenue
    • 9.16.3. Products
    • 9.16.4. Recent Developments
  • 9.17. Radisson Hotel Group
    • 9.17.1. Company Overview
    • 9.17.2. Company Revenue
    • 9.17.3. Products
    • 9.17.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies