市場調査レポート
商品コード
1392371

グランピングの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測

Global Glamping Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 126 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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グランピングの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測
出版日: 2023年11月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 126 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

グランピング市場の世界需要は、調査期間2023~2030年のCAGR11.2%で、2022年の37億3,000万米ドルから2030年には約87億2,000万米ドルの市場規模に達すると推定されます。

グランピングとは、バスルーム、Wi-Fi、電気、ベッド、室内配管、スパ、ハウスキーピングサービスなど、贅沢なスタイルのアメニティや設備を備えた快適なキャンプのことです。グランピングは、従来のキャンプに比べ、より豪華で家庭的なキャンプの一種です。グランピングは一般的に、信頼できる観光と環境に優しい空間を作り出します。グランピングは、自然と豪華さ、居心地の良さとエコフレンドリーさをミックスしたものであり、宿泊施設を提供するユニークさも兼ね備えているため、アウトドア観光の新たな流行となりつつあります。

市場力学:

グランピングのニーズは、音楽フェスティバルでのグランピングの広がりや、滞在型旅行の増加などにより高まっています。消費者の間でソーシャルメディアの影響力が高まっていることも、グランピング市場の成長を後押しする主な要因の1つと考えられています。世界の人々の所得水準の上昇はアウトドア観光を急速に拡大させ、それがグランピング市場の成長を後押ししています。隠れ家観光や変身観光への志向の高まりは、予測期間中にグランピング市場の需要を創出すると予測されます。さらに、消費者の嗜好の変化、観光地に対する環境への圧力の最小化、エコツーリズムの人気の高まりは、グランピング市場の成長にプラスの影響を与えます。また、観光関連のインフラをアップグレードするための政府のイニシアチブの成長は、今後数年間でグランピング市場を拡大すると予想されます。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、グランピングの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。グランピング産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。

地域分析:

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東&アフリカにおけるグランピング市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要・推定・予測にも焦点を当てています。

ご要望がございましたら、弊社までご連絡ください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 グランピング産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場の促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 COVID-19発生の影響分析

第6章 グランピングの世界市場分析:タイプ別

  • タイプ別概要
  • 実績データと予測データ
  • タイプ別分析
  • 家族旅行
  • 企業旅行

第7章 世界のグランピング市場用途別分析

  • 用途別概要
  • 実績データと予測データ
  • 用途別分析
  • キャンピングポッド
  • テント
  • ユルト
  • ツリーハウス
  • その他

第8章 グランピングの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他の中東とアフリカ

第9章 グランピング企業の競合情勢

  • グランピング市場の競合
  • 提携・協力・契約
  • 合併・買収
  • 新製品の発売
  • その他の開発

第10章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Tent Xpert
  • Under Canvas
  • Collective Retreats
  • Tentrr
  • Glamxperience
  • Peru Ecocamp
  • Glamping La Cepa
  • Glitzcamp
  • Bighead
  • Fundo Panguilemu
  • Glamping Mangarito
  • Luna Glamping Colombia
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Type (USD MN)
  • Family Travel Market Sales by Geography (USD MN)
  • Enterprise Travel Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by Application (USD MN)
  • Camping Pods Market Sales by Geography (USD MN)
  • Tents Market Sales by Geography (USD MN)
  • Yurts Market Sales by Geography (USD MN)
  • Treehouses Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Glamping Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Glamping Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Glamping Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Type
  • Market Attractiveness Analysis by Application
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Type (USD MN)
  • Family Travel Market Sales by Geography (USD MN)
  • Enterprise Travel Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Application (USD MN)
  • Camping Pods Market Sales by Geography (USD MN)
  • Tents Market Sales by Geography (USD MN)
  • Yurts Market Sales by Geography (USD MN)
  • Treehouses Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market by Revenue
  • North America Market by Revenue
  • Europe Market by Revenue
  • Asia Pacific Market by Revenue
  • Latin America Market by Revenue
  • Middle East & Africa Market by Revenue
  • Recent Development in Industry
  • Top Companies Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11218457

The global demand for Glamping Market is presumed to reach the market size of nearly USD 8.72 BN by 2030 from USD 3.73 BN in 2022 with a CAGR of 11.2% under the study period 2023 - 2030.

Glamping is comfy camping with luxury-style amenities and facilities, such as bathrooms, Wi-Fi, electricity, beds, indoor plumbing, spas, and housekeeping services. Glamping is a type of camping that is more luxurious and homely compared to traditional camping. Glamping generally creates reliable tourism and eco-friendly spaces. Glamping is becoming a new craze in outdoor tourism since it is a mixture of nature and luxury, cosy and eco-friendly, as well as offers uniqueness in providing accommodation.

MARKET DYNAMICS:

The need for glamping is increasing owing to the rising scope of glamping at music festivals and the increasing number of staycations, among others. The growth in social media influence among consumers is considered one of the key factors fueling the glamping market growth. The rise in the income levels of the people globally expands outdoor tourism rapidly, and that drives the growth of the glamping market. The growth in the inclination towards retreat or transformational tourism is projected to create demand for the glamping market in the forecast period. Furthermore, alteration in consumer preferences, minimal environmental pressure on destinations, and the rising popularity of eco-tourism positively influence the glamping market growth. Also, growth in government initiatives to upgrade the infrastructure related to tourism is expected to expand the glamping market in the forthcoming years.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of glamping. The growth and trends of glamping industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION:

This section of the glamping market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Type

  • Family Travel
  • Enterprise Travel

By Application

  • Camping Pods
  • Tents
  • Yurts
  • Treehouses
  • Others

REGIONAL ANALYSIS:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Glamping market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the glamping market include Tent Xpert, Under Canvas, Collective Retreats, Tentrr, Glamxperience, Peru Ecocamp, Glamping La Cepa, Glitzcamp, Bighead, Fundo Panguilemu, Glamping Mangarito, Luna Glamping Colombia, among others. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . GLAMPING - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Application
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 OUTBREAK

6 . GLOBAL GLAMPING MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 6.1 Overview by Type
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Type
  • 6.4 Family Travel Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Enterprise Travel Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL GLAMPING MARKET ANALYSIS BY APPLICATION

  • 7.1 Overview by Application
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by Application
  • 7.4 Camping Pods Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.5 Tents Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.6 Yurts Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.7 Treehouses Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.8 Others Historic and Forecast Sales by Regions

8 . GLOBAL GLAMPING MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America Sales Analysis
    • 8.3.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 8.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 8.3.4. United State Sales Analysis
    • 8.3.5. Canada Sales Analysis
    • 8.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 8.4. Europe Sales Analysis
    • 8.4.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 8.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 8.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 8.4.5. France Sales Analysis
    • 8.4.6. Germany Sales Analysis
    • 8.4.7. Italy Sales Analysis
    • 8.4.8. Russia Sales Analysis
    • 8.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 8.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 8.5.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 8.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 8.5.4. China Sales Analysis
    • 8.5.5. India Sales Analysis
    • 8.5.6. Japan Sales Analysis
    • 8.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 8.5.8. Australia Sales Analysis
    • 8.5.9. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 8.6. Latin America Sales Analysis
    • 8.6.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 8.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 8.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 8.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 8.6.6. Peru Sales Analysis
    • 8.6.7. Chile Sales Analysis
    • 8.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 8.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 8.7.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 8.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 8.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 8.7.5. UAE Sales Analysis
    • 8.7.6. Israel Sales Analysis
    • 8.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 8.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

9 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE GLAMPING COMPANIES

  • 9.1. Glamping Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10 . COMPANY PROFILES OF GLAMPING INDUSTRY

  • 10.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. Tent Xpert
    • 10.3.1. Company Overview
    • 10.3.2. Company Revenue
    • 10.3.3. Products
    • 10.3.4. Recent Developments
  • 10.4. Under Canvas
    • 10.4.1. Company Overview
    • 10.4.2. Company Revenue
    • 10.4.3. Products
    • 10.4.4. Recent Developments
  • 10.5. Collective Retreats
    • 10.5.1. Company Overview
    • 10.5.2. Company Revenue
    • 10.5.3. Products
    • 10.5.4. Recent Developments
  • 10.6. Tentrr
    • 10.6.1. Company Overview
    • 10.6.2. Company Revenue
    • 10.6.3. Products
    • 10.6.4. Recent Developments
  • 10.7. Glamxperience
    • 10.7.1. Company Overview
    • 10.7.2. Company Revenue
    • 10.7.3. Products
    • 10.7.4. Recent Developments
  • 10.8. Peru Ecocamp
    • 10.8.1. Company Overview
    • 10.8.2. Company Revenue
    • 10.8.3. Products
    • 10.8.4. Recent Developments
  • 10.9. Glamping La Cepa
    • 10.9.1. Company Overview
    • 10.9.2. Company Revenue
    • 10.9.3. Products
    • 10.9.4. Recent Developments
  • 10.10. Glitzcamp
    • 10.10.1. Company Overview
    • 10.10.2. Company Revenue
    • 10.10.3. Products
    • 10.10.4. Recent Developments
  • 10.11. Bighead
    • 10.11.1. Company Overview
    • 10.11.2. Company Revenue
    • 10.11.3. Products
    • 10.11.4. Recent Developments
  • 10.12. Fundo Panguilemu
    • 10.12.1. Company Overview
    • 10.12.2. Company Revenue
    • 10.12.3. Products
    • 10.12.4. Recent Developments
  • 10.13. Glamping Mangarito
    • 10.13.1. Company Overview
    • 10.13.2. Company Revenue
    • 10.13.3. Products
    • 10.13.4. Recent Developments
  • 10.14. Luna Glamping Colombia
    • 10.14.1. Company Overview
    • 10.14.2. Company Revenue
    • 10.14.3. Products
    • 10.14.4. Recent Developments
  • 10.15. Others
    • 10.15.1. Company Overview
    • 10.15.2. Company Revenue
    • 10.15.3. Products
    • 10.15.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies