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市場調査レポート
商品コード
1288910

カーシェアリングの世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測

Global Car Sharing Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 230 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.90円
カーシェアリングの世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測
出版日: 2023年05月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 230 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

本調査によると、世界のカーシェアリング市場は、2022年に53億8,552万米ドル(収益ベース)となり、5.86%のCAGRで推移し、2030年には88億2,367万米ドルに達すると予測されています。

カーシェアリングは、輸送サービスの一種で、個人が自分で車を所有するのではなく、時間や日単位で短期的に車を借りることができるサービスです。カーシェアリングは通常、モバイルアプリケーションやウェブサイトを通じて行われ、ユーザーは必要に応じて車両を検索、予約、利用することが可能です。カーシェアリングプログラムでは、車両はサービスを提供する企業や組織が所有し、管理します。ユーザーは、モバイルアプリケーションやウェブサイトを通じて、通常、特定の時間や場所で車両を予約し、サービスから提供されるキーまたはコードを使用して車両にアクセスすることができます。レンタルの費用には、通常、保険、燃料、メンテナンスが含まれます。カーシェアリングサービスは、従来のレンタカー会社から、個人が個人所有の車を貸し出すピアツーピアサービスまで、さまざまな形態があります。コンパクトカーからトラックやバンまで、さまざまなタイプの車を提供するカーシェアリングもあれば、電気自動車やハイブリッド車に特化したサービスもあります。カーシェアリングには、交通渋滞の緩和、環境負荷の低減、自動車を所有していない人の移動手段の増加など、さまざまなメリットがあります。また、カーシェアリングは、たまにしか車を必要としない人や短期間しか車を必要としない人にとって、車の所有に代わる費用対効果の高い選択肢となり得る。

市場力学:

交通システムの進歩に伴い、費用対効果の高い便利なモビリティシステムに対する需要が高まっていることが、市場の成長を大きく後押ししています。また、カーシェアリングの利用が増加し、道路を走る自家用車の数を減らすことで、環境の汚染レベルを最小限に抑えていることも、市場需要に拍車をかけている要因となっています。しかし、様々な低開発地域においては、インターネットへのアクセスが限られており、市場の成長を抑制すると予測されています。

この詳細な市場調査は、複数の情報源から入手したデータを中心に、ポーターのファイブフォース分析、市場魅力度分析、バリューチェーン分析などの多数のツールを用いて分析されています。これらのツールは、市場の潜在的な価値に関する洞察を得るために使用され、ビジネス戦略家に最新の成長機会を提供します。さらに、これらのツールは、カーシェアリングの世界市場における各アプリケーション/製品セグメントの詳細な分析も提供します。

地域別分析:

  • さらに、本レポートは、主に北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるカーシェアリングの需要の現状と予測に焦点を当てた地域別セグメンテーションで構成されています。さらに、全地域における個々のアプリケーションセグメントの需要にも焦点を当てています。
  • また、世界市場で事業を展開する主要企業の企業プロファイルを含む、詳細な競合情勢も取り上げています。競合の展望の詳細なビューには、将来の容量、主要なM&A、財務概要、パートナーシップ、コラボレーション、新製品の発売、新製品開発、その他の開発が含まれ、H.Q.の観点からの情報も含まれています。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場のスナップショット

第3章 カーシェアリング-産業分析

  • イントロダクション- 市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料の分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的なバイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネルの動向

第5章 COVID-19アウトブレイクの影響分析

  • COVID-19の発生別影響分析
    • 生産への直接的な影響
    • サプライチェーンと市場の混乱
    • 企業および金融市場への財務的影響
  • COVID-19の生産、輸入、輸出、需要別影響分析
  • 市場COVID-19以前/以後
  • コロナウイルス(COVID-19)流行の推定影響度
  • COVID-19:ミクロとマクロの要因分析

第6章 カーシェアリングの世界市場分析:燃料タイプ別

  • 燃料タイプ別概要
  • 実績データと予測データ
  • 燃料タイプ別分析
  • 電気自動車
  • 燃料タイプ別

第7章 世界のカーシェアリング市場分析:車種別

  • 車種別概要
  • 実績と予測データ
  • 車種別分析
  • エコノミー
  • エグゼクティブ
  • ラグジュアリー

第8章 カーシェアリングの世界市場分析:ビジネスモデル別

  • ビジネスモデル別概要
  • 実績と予測データ
  • ビジネスモデル別分析
  • 往復
  • 片道

第9章 カーシェアリングの世界市場分析:エンドユーザー別

  • エンドユーザー別概要
  • 実績と予測データ
  • エンドユーザー別分析
  • ビジネス
  • プライベート

第10章 カーシェアリングの世界市場分析:地域別

  • 地域別の展望
  • イントロダクション
  • 北米の販売分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州の販売分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他
  • アジア太平洋地域の販売分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋地域:セグメント別
    • アジア太平洋地域:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他
  • ラテンアメリカの販売分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他
  • 中東・アフリカ地域の販売分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別
    • サウジアラビア
    • UAE
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他

第11章 カーシェアリング事業者の競合情勢

  • カーシェアリング市場競争
  • 提携・協業・合意
  • 合併・買収
  • 新商品投入
  • その他の開発

第12章 企業プロファイル

  • トップ企業のシェア分析
  • 市場集中度
  • cambio Mobilitatsservice GmbH & Co. KG
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品紹介
    • 最近の開発状況
  • Car2Go Ltd.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Cityhop Ltd.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Communauto inc.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • DriveNow GmbH & Co. KG
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Ekar FZ LLC
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Getaround Inc.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • HOURCA
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の動向

注:企業プロファイルの中で、財務の詳細や最近の開発については、入手可能な情報に基づいており、非公開会社の場合、カバーされていない可能性があります。

図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • COVID-19 Impact Analysis by Production, Import, Export and Demand
  • Pre V/S Post COVID-19
  • Estimated Impact Of The Coronavirus (Covid-19) Epidemic
  • COVID-19: Micro and Macro Factor Analysis
  • Analysis by Fuel Type (USD MN)
  • Electric Market Sales by Geography (USD MN)
  • Fuel-Based Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by Car (USD MN)
  • Economy Market Sales by Geography (USD MN)
  • Executive Market Sales by Geography (USD MN)
  • Luxury Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis by Business Model (USD MN)
  • Round-Trip Market Sales by Geography (USD MN)
  • One-Way Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis by End-User (USD MN)
  • Business Market Sales by Geography (USD MN)
  • Private Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Car Sharing Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Car Sharing Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Car Sharing Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Fuel Type
  • Market Attractiveness Analysis by Car
  • Market Attractiveness Analysis by Business Model
  • Market Attractiveness Analysis by End-User
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Fuel Type (USD MN)
  • Electric Market Sales by Geography (USD MN)
  • Fuel-Based Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Car (USD MN)
  • Economy Market Sales by Geography (USD MN)
  • Executive Market Sales by Geography (USD MN)
  • Luxury Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Business Model (USD MN)
  • Round-Trip Market Sales by Geography (USD MN)
  • One-Way Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by End-User (USD MN)
  • Business Market Sales by Geography (USD MN)
  • Private Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market by Revenue
  • North America Market by Revenue
  • Europe Market by Revenue
  • Asia Pacific Market by Revenue
  • Latin America Market by Revenue
  • Middle East & Africa Market by Revenue
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11211149

As per this study the Global Car Sharing Market was valued USD 5385.52 MN (by revenue) in 2022 and is anticipated to reach USD 8823.67 MN by 2030 with a CAGR of 5.86%.

Car sharing is a type of transportation service that allows individuals to rent vehicles on a short-term basis, typically by the hour or day, rather than owning a vehicle themselves. Car-sharing services typically operate through a mobile application or website that allows users to locate, reserve, and access vehicles on demand. In a car-sharing program, vehicles are owned and maintained by a company or organization that provides the service. Users can reserve a vehicle through the mobile application or website, typically for a specific time and location, and then access the vehicle using a key or code provided by the service. The cost of the rental typically includes insurance, fuel, and maintenance. Car sharing services can take many forms, from traditional car rental companies to peer-to-peer services where individuals rent out their personal vehicles. Some car sharing services offer a variety of vehicle types, from compact cars to trucks and vans, while others specialize in electric or hybrid vehicles. Car sharing offers several benefits, including reduced traffic congestion, reduced environmental impact, and increased mobility options for individuals who do not own a vehicle. Car sharing can also be a cost-effective alternative to car ownership for those who only need a vehicle occasionally or for short periods of time.

Market Dynamics:

Growing demand for cost-effective and convenient mobility systems along with the advancement in the transportation system is predominantly fueling the market growth. Increasing usage of car sharing to reduce the number of private cars on road thereby minimizing the pollution level in the environment is another prominent factor fueling the market demand. However, limited internet access across the various underdeveloped region is projected to curb market growth.

This detailed market study is centered on the data obtained from multiple sources and is analyzed using numerous tools including porter's five forces analysis, market attractiveness analysis and value chain analysis. These tools are employed to gain insights of the potential value of the market facilitating the business strategists with the latest growth opportunities. Additionally, these tools also provide a detailed analysis of each application/product segment in the global market of car sharing.

Market Segmentation:

The broad car sharing market has been sub-grouped into car, fuel type, business model, and application. The report studies these subsets with respect to the geographical segmentation. The strategists can gain a detailed insight and devise appropriate strategies to target specific market. This detail will lead to a focused approach leading to identification of better opportunities.

By Fuel Type

  • Electric
  • Fuel-Based

By Car

  • Economy
  • Executive
  • Luxury

By Business Model

  • Round-Trip
  • One-Way

By End-User

  • Business
  • Private

Regional Analysis:

  • Furthermore, the report comprises of the geographical segmentation which mainly focuses on current and forecast demand for car sharing in North America, Europe, Asia Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. The report further focuses on demand for individual application segments in all the regions.
  • The report also covers detailed competitive landscape including company profiles of key players operating in the global market. The key players in the car sharing market includes Cambio Mobilitatsservice GmbH & Co. KG, Car2Go Ltd., Cityhop Ltd., Communauto inc., DriveNow GmbH & Co. KG, Ekar FZ LLC, Getaround Inc., HOURCAR. An in-depth view of the competitive outlook includes future capacities, key mergers & acquisitions, financial overview, partnerships, collaborations, new product launches, new product developments and other developments with information in terms of H.Q.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . CAR SHARING - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Fuel Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Car
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Business Model
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By End-User
    • 3.7.5 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 OUTBREAK

  • 5.1. Impact Analysis of Covid-19 Outbreak
    • 5.1.1. Direct Impact on Production
    • 5.1.2. Supply Chain and Market Disruption
    • 5.1.3. Financial Impact on Firms and Financial Markets
  • 5.2. COVID-19 Impact Analysis by Production, Import, Export and Demand
  • 5.3. Market: Pre V/S Post COVID-19
  • 5.4. Estimated Impact of the Coronavirus (COVID-19) Epidemic
  • 5.5. COVID-19: Micro and Macro Factor Analysis

6 . GLOBAL CAR SHARING MARKET ANALYSIS BY FUEL TYPE

  • 6.1 Overview by Fuel Type
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Fuel Type
  • 6.4 Electric Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Fuel-Based Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL CAR SHARING MARKET ANALYSIS BY CAR

  • 7.1 Overview by Car
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by Car
  • 7.4 Economy Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.5 Executive Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.6 Luxury Historic and Forecast Sales by Regions

8 . GLOBAL CAR SHARING MARKET ANALYSIS BY BUSINESS MODEL

  • 8.1 Overview by Business Model
  • 8.2 Historical and Forecast Data
  • 8.3 Analysis by Business Model
  • 8.4 Round-Trip Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.5 One-Way Historic and Forecast Sales by Regions

9 . GLOBAL CAR SHARING MARKET ANALYSIS BY END-USER

  • 9.1 Overview by End-User
  • 9.2 Historical and Forecast Data
  • 9.3 Analysis by End-User
  • 9.4 Business Historic and Forecast Sales by Regions
  • 9.5 Private Historic and Forecast Sales by Regions

10 . GLOBAL CAR SHARING MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 10.1. Regional Outlook
  • 10.2. Introduction
  • 10.3. North America Sales Analysis
    • 10.3.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 10.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 10.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 10.3.4. United State Sales Analysis
    • 10.3.5. Canada Sales Analysis
    • 10.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 10.4. Europe Sales Analysis
    • 10.4.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 10.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 10.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 10.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 10.4.5. France Sales Analysis
    • 10.4.6. Germany Sales Analysis
    • 10.4.7. Italy Sales Analysis
    • 10.4.8. Russia Sales Analysis
    • 10.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 10.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 10.5.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 10.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 10.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 10.5.4. China Sales Analysis
    • 10.5.5. India Sales Analysis
    • 10.5.6. Japan Sales Analysis
    • 10.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 10.5.8. Australia Sales Analysis
    • 10.5.9. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 10.6. Latin America Sales Analysis
    • 10.6.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 10.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 10.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 10.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 10.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 10.6.6. Peru Sales Analysis
    • 10.6.7. Chile Sales Analysis
    • 10.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 10.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 10.7.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 10.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 10.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 10.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 10.7.5. UAE Sales Analysis
    • 10.7.6. Israel Sales Analysis
    • 10.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 10.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

11 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE CAR SHARING COMPANIES

  • 11.1. Car Sharing Market Competition
  • 11.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 11.3. Merger And Acquisitions
  • 11.4. New Product Launch
  • 11.5. Other Developments

12 . COMPANY PROFILES OF CAR SHARING INDUSTRY

  • 12.1. Top Company Share Analysis
  • 12.2. Market Concentration Rate
  • 12.3. cambio Mobilitatsservice GmbH & Co. KG
    • 12.3.1. Company Overview
    • 12.3.2. Company Revenue
    • 12.3.3. Products
    • 12.3.4. Recent Developments
  • 12.4. Car2Go Ltd.
    • 12.4.1. Company Overview
    • 12.4.2. Company Revenue
    • 12.4.3. Products
    • 12.4.4. Recent Developments
  • 12.5. Cityhop Ltd.
    • 12.5.1. Company Overview
    • 12.5.2. Company Revenue
    • 12.5.3. Products
    • 12.5.4. Recent Developments
  • 12.6. Communauto inc.
    • 12.6.1. Company Overview
    • 12.6.2. Company Revenue
    • 12.6.3. Products
    • 12.6.4. Recent Developments
  • 12.7. DriveNow GmbH & Co. KG
    • 12.7.1. Company Overview
    • 12.7.2. Company Revenue
    • 12.7.3. Products
    • 12.7.4. Recent Developments
  • 12.8. Ekar FZ LLC
    • 12.8.1. Company Overview
    • 12.8.2. Company Revenue
    • 12.8.3. Products
    • 12.8.4. Recent Developments
  • 12.9. Getaround Inc.
    • 12.9.1. Company Overview
    • 12.9.2. Company Revenue
    • 12.9.3. Products
    • 12.9.4. Recent Developments
  • 12.10. HOURCA
    • 12.10.1. Company Overview
    • 12.10.2. Company Revenue
    • 12.10.3. Products
    • 12.10.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies