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市場調査レポート
商品コード
1288801

エネルギー成分の世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測

Global Energy Ingredients Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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エネルギー成分の世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測
出版日: 2023年05月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

エネルギー成分市場の世界需要は、2022年の216億8,000万米ドルから2030年には445億8,000万米ドルに達し、2022年から2030年の調査期間においてCAGRは9.43%に達すると推定されます。

エネルギー成分とは、エネルギー源として、あるいは身体能力を向上させるために飲食品に添加される物質です。炭水化物、カフェイン、タウリン、ガラナ、高麗人参、ビタミンB群などのエネルギー成分は、スポーツ栄養製品、エネルギー飲料、機能性食品および飲料によく使用されます。粉末、カプセル、液体などの形態があります。中枢神経系を刺激し、心拍数や血圧を上昇させ、精神的な覚醒や身体能力を向上させる。

市場力学:

多くの人々が、長時間の仕事中や複数の仕事を掛け持ちする際に、注意力や集中力を維持するためにエナジードリンクを利用しています。さらに、人々は健康志向を強めており、糖分の多い飲料や不健康なスナックに頼らずにエネルギーレベルを高めるために、エネルギー成分を求めるかもしれません。また、アスリートやフィットネス愛好家は、パフォーマンスや持久力を向上させるためにエネルギー成分を使用することが多く、これが市場の成長を後押ししていると考えられます。しかし、その安全性や健康への悪影響に対する懸念が、市場の成長を抑制する可能性があります。

本レポートでは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析について説明しています。これらのツールは、業界構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力度を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、エネルギー成分の世界市場における各セグメントを包括的に評価するものでもあります。エネルギー成分産業の成長と動向は、本調査に全体的なアプローチを提供します。

地域別分析:

本セクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるエネルギー成分市場の現在と将来の需要に焦点を当てた地域別展望を紹介します。さらに、このレポートでは、すべての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測に焦点を当てます。

また、この調査レポートは、市場の主要企業の包括的なプロファイルと、世界の競合情勢の詳細な見解もカバーしています。このセクションは、主要なM&A、将来の能力、パートナーシップ、財務概要、コラボレーション、新製品開発、新製品発売など、さまざまな戦略的発展を含む競合情勢の全体像で構成されています。

  • カスタム要件がある場合、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズされたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場のスナップショット

第3章 エネルギー成分- 産業分析

  • イントロダクション- 市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 産業動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料の分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的なバイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネルの動向

第5章 COVID-19の発生による影響分析

第6章 エネルギー成分の世界市場分析:製品別

  • 製品別概要
  • 実績データと予測データ
  • 製品別分析
  • カフェイン
  • クレアチン
  • タウリン
  • 高麗人参
  • その他

第7章 エネルギー成分の世界市場分析:用途別

  • 概要:用途別
  • 実績と予測データ
  • 分析:用途別
  • 食品
  • 飲料
  • サプリメント
  • その他

第8章 エネルギー成分の世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米の販売分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州の販売分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他
  • アジア太平洋地域の販売分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋地域:セグメント別
    • アジア太平洋地域:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他
  • ラテンアメリカの販売分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他
  • 中東・アフリカ地域の販売分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別
    • サウジアラビア
    • UAE
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他

第9章 エネルギー成分企業の競合情勢

  • エネルギー成分の市場競争
  • 提携・協業・合意
  • 合併・買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第10章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • BASF SE
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品紹介
    • 最近の開発状況
  • Spectrum Chemical Mfg. Corp.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • RFI Ingredients
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Korea Ginseng Corporation
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Orkla
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • ILHWA CO. LTD.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Applied Food Sciences Inc.(AFS)
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Naturalin Bio-Resources Co. Ltd.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Changsha Huir Biological-Tech Co. Ltd.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Sinochem Pharmaceutical Co. Ltd.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • KOEI KOGYO CO. LTD
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Aarti Industries Ltd.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の動向

注:企業プロファイルの中で、財務の詳細や最近の開発については、入手可能な情報に基づいており、非公開会社の場合、カバーされていない可能性があります。

図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Product (Metric Tons and USD MN)
  • Caffeine Market Sales by Geography (Metric Tons and USD MN)
  • Creatine Market Sales by Geography (Metric Tons and USD MN)
  • Taurine Market Sales by Geography (Metric Tons and USD MN)
  • Ginseng Market Sales by Geography (Metric Tons and USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (Metric Tons and USD MN)
  • Analysis Market by Application (Metric Tons and USD MN)
  • Food Market Sales by Geography (Metric Tons and USD MN)
  • Beverage Market Sales by Geography (Metric Tons and USD MN)
  • Supplements Market Sales by Geography (Metric Tons and USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (Metric Tons and USD MN)
  • Global Energy Ingredients Market Sales by Geography (Metric Tons and USD MN)
  • North America Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • United State Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • Canada Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • Mexico Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • Europe Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (Metric Tons and USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • France Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • Germany Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • Italy Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • Russia Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • Spain Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • China Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • Japan Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • India Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • South Korea Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • Australia Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • Latin America Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • Brazil Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • Argentina Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • Peru Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • Chile Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • UAE Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • Israel Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • South Africa Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (Metric Tons and USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Energy Ingredients Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Energy Ingredients Market Size, by Region (Metric Tons and USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Product
  • Market Attractiveness Analysis by Application
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Product (Metric Tons and USD MN)
  • Caffeine Market Sales by Geography (Metric Tons and USD MN)
  • Creatine Market Sales by Geography (Metric Tons and USD MN)
  • Taurine Market Sales by Geography (Metric Tons and USD MN)
  • Ginseng Market Sales by Geography (Metric Tons and USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (Metric Tons and USD MN)
  • Global Market Analysis by Application (Metric Tons and USD MN)
  • Food Market Sales by Geography (Metric Tons and USD MN)
  • Beverage Market Sales by Geography (Metric Tons and USD MN)
  • Supplements Market Sales by Geography (Metric Tons and USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (Metric Tons and USD MN)
  • Global Market Sales (Metric Tons and USD MN)
  • North America Market Sales (Metric Tons and USD MN)
  • Europe Market Sales (Metric Tons and USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (Metric Tons and USD MN)
  • Latin America Market Sales (Metric Tons and USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (Metric Tons and USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Companies Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR112110156

The global demand for Energy Ingredients Market is presumed to reach the market size of nearly USD 44.58 BN by 2030 from USD 21.68 BN in 2022 with a CAGR of 9.43% under the study period of 2022 - 2030. Regarding volume, the market was calculated XX Metric Tons in 2022 and forecast to touch XX Metric Tons by 2030 with a CAGR of XX% during 2023-2030.

Energy ingredients are substances that are added to food and beverage products to provide a source of energy or to enhance physical performance. Energy ingredients such as carbohydrates, caffeine, taurine, guarana, ginseng, and B vitamins, are often used in sports nutrition products, energy drinks, and functional foods and beverages. They can be in powders, capsules, or liquids form. They stimulate the central nervous system, increase heart rate and blood pressure, and improve mental alertness and physical performance. 

Market Dynamics:

The demand for energy drinks is likely to increase due to busy lifestyles; many people turn to energy ingredients to help them stay alert and focused during long work days or while juggling multiple responsibilities. Moreover, people have become more health-conscious and may seek energy ingredients to boost their energy levels without relying on sugar-laden drinks or unhealthy snacks. Along with this, athletes and fitness enthusiasts often use energy ingredients to help improve their performance and endurance, which may boost market growth. However, concerns about their safety and negative health effects may restrain the market growth.

The report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of energy ingredients. The growth and trends of Energy Ingredients Industry provide a holistic approach to this study. 

Market Segmentation:

This section of the energy ingredients market report provides detailed data on the segments by analyzing them at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Product

  • Caffeine
  • Creatine
  • Taurine
  • Ginseng
  • Others

By Application

  • Food
  • Beverage
  • Supplements
  • Others

Regional Analysis:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Energy Ingredients market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the energy ingredients market include BASF SE, Spectrum Chemical Mfg. Corp., RFI Ingredients, Korea Ginseng Corporation, Orkla, ILHWA CO. LTD., Applied Food Sciences Inc. (AFS), Naturalin Bio-Resources Co., Ltd., Changsha Huir Biological-Tech Co. Ltd., Sinochem Pharmaceutical Co. Ltd., KOEI KOGYO CO., LTD, Aarti Industries Ltd.. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

  • In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . ENERGY INGREDIENTS - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Product
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Application
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 OUTBREAK

6 . GLOBAL ENERGY INGREDIENTS MARKET ANALYSIS BY PRODUCT

  • 6.1 Overview by Product
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Product
  • 6.4 Caffeine Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Creatine Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.6 Taurine Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.7 Ginseng Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.8 Others Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL ENERGY INGREDIENTS MARKET ANALYSIS BY APPLICATION

  • 7.1 Overview by Application
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by Application
  • 7.4 Food Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.5 Beverage Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.6 Supplements Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.7 Others Historic and Forecast Sales by Regions

8 . GLOBAL ENERGY INGREDIENTS MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America Sales Analysis
    • 8.3.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 8.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 8.3.4. United State Sales Analysis
    • 8.3.5. Canada Sales Analysis
    • 8.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 8.4. Europe Sales Analysis
    • 8.4.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 8.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 8.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 8.4.5. France Sales Analysis
    • 8.4.6. Germany Sales Analysis
    • 8.4.7. Italy Sales Analysis
    • 8.4.8. Russia Sales Analysis
    • 8.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 8.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 8.5.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 8.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 8.5.4. China Sales Analysis
    • 8.5.5. India Sales Analysis
    • 8.5.6. Japan Sales Analysis
    • 8.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 8.5.8. Australia Sales Analysis
    • 8.5.9. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 8.6. Latin America Sales Analysis
    • 8.6.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 8.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 8.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 8.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 8.6.6. Peru Sales Analysis
    • 8.6.7. Chile Sales Analysis
    • 8.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 8.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 8.7.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 8.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 8.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 8.7.5. UAE Sales Analysis
    • 8.7.6. Israel Sales Analysis
    • 8.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 8.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

9 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE ENERGY INGREDIENTS COMPANIES

  • 9.1. Energy Ingredients Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10 . COMPANY PROFILES OF ENERGY INGREDIENTS INDUSTRY

  • 10.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. BASF SE
    • 10.3.1. Company Overview
    • 10.3.2. Company Revenue
    • 10.3.3. Products
    • 10.3.4. Recent Developments
  • 10.4. Spectrum Chemical Mfg. Corp.
    • 10.4.1. Company Overview
    • 10.4.2. Company Revenue
    • 10.4.3. Products
    • 10.4.4. Recent Developments
  • 10.5. RFI Ingredients
    • 10.5.1. Company Overview
    • 10.5.2. Company Revenue
    • 10.5.3. Products
    • 10.5.4. Recent Developments
  • 10.6. Korea Ginseng Corporation
    • 10.6.1. Company Overview
    • 10.6.2. Company Revenue
    • 10.6.3. Products
    • 10.6.4. Recent Developments
  • 10.7. Orkla
    • 10.7.1. Company Overview
    • 10.7.2. Company Revenue
    • 10.7.3. Products
    • 10.7.4. Recent Developments
  • 10.8. ILHWA CO. LTD.
    • 10.8.1. Company Overview
    • 10.8.2. Company Revenue
    • 10.8.3. Products
    • 10.8.4. Recent Developments
  • 10.9. Applied Food Sciences Inc. (AFS)
    • 10.9.1. Company Overview
    • 10.9.2. Company Revenue
    • 10.9.3. Products
    • 10.9.4. Recent Developments
  • 10.10. Naturalin Bio-Resources Co. Ltd.
    • 10.10.1. Company Overview
    • 10.10.2. Company Revenue
    • 10.10.3. Products
    • 10.10.4. Recent Developments
  • 10.11. Changsha Huir Biological-Tech Co. Ltd.
    • 10.11.1. Company Overview
    • 10.11.2. Company Revenue
    • 10.11.3. Products
    • 10.11.4. Recent Developments
  • 10.12. Sinochem Pharmaceutical Co. Ltd.
    • 10.12.1. Company Overview
    • 10.12.2. Company Revenue
    • 10.12.3. Products
    • 10.12.4. Recent Developments
  • 10.13. KOEI KOGYO CO. LTD
    • 10.13.1. Company Overview
    • 10.13.2. Company Revenue
    • 10.13.3. Products
    • 10.13.4. Recent Developments
  • 10.14. Aarti Industries Ltd.
    • 10.14.1. Company Overview
    • 10.14.2. Company Revenue
    • 10.14.3. Products
    • 10.14.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies