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市場調査レポート
商品コード
1274287

サービスとしての充電(Charging as a Service)の世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測

Global Charging As A Service Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 148 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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サービスとしての充電(Charging as a Service)の世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測
出版日: 2023年04月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

サービスとしての充電(サービスとしての充電(Charging as a Service))市場の世界需要は、2023年~2030年の調査期間においてCAGR 25.72%で、2022年の3,118億2,000万米ドルから2030年には1兆9,428億6,000万米ドル近くの市場規模に達すると推定されています。

サービスとしての充電(Charging as a Service)は、電気自動車の充電オプションであり、初期投資が少なく、定額制です。電気自動車を充電するための充電ステーションを会員制で提供します。会費は、一度にすべての初期費用を支払うのではなく、あらかじめ決められた期間にわたって毎月支払うことになっています。

市場力学:

電気自動車を購入する人が増えるにつれ、充電ステーションの需要が高まり、サービスとしての充電の市場成長がさらに促進されています。都市化の進展と、費用対効果の高い充電インフラへの投資の増加は、サービスとしての充電市場の成長を促進すると予想されます。サービスとしての充電(Charging as a Service)は、電気自動車の充電に対して低リスクで経済的なアプローチを提供し、さまざまな地域に充電ステーションを設置し、電気自動車の充電のための効率的なネットワークを提供するもので、市場の成長をさらに促進すると予測されます。さらに、電気自動車の利用を奨励する政府の支援策や充電ステーションの利用可能性が、サービスとしての充電の市場成長を促進すると予想されます。しかし、設置やアップグレードにかかるコストが高いため、サービスとしての充電の市場成長は抑制される可能性があります。

本調査レポートでは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析について解説しています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力度を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、サービスとしての充電(Charging as a Service)の世界市場における各セグメントを包括的に評価するものでもあります。サービスとしての充電産業の成長と動向は、本調査に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション:

このセクションでは、国・地域レベルのセグメントに関する詳細なデータを提供し、製品・サービスのターゲット層と今後のビジネスチャンスを特定するお手伝いをします。

サービス別

  • サブスクリプション
  • ホスト型
  • 融資型

充電ステーション別

  • ACチャージング
  • DCチャージング

アプリケーション別

  • 商業施設(病院、駐車場、オフィスビル、集合住宅、その他)
  • 住宅用

地域別分析:

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるAs A Service充電市場の現在および将来の需要に焦点を当てた地域別の展望を説明します。さらに、すべての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測に焦点を当てます。

また、この調査レポートは、市場の主要企業の包括的なプロファイルと、世界の競合情勢の詳細な見解もカバーしています。サービスとしての充電市場の主要企業は、ChargePoint Holdings Inc.、Shell Recharge Solutions、EV Connect、EV Safe Charge Inc、Blink Charging Co.、Lightning eMotors、SemaConnect、CATEC、WattLogic LLC、Bp pulse、などです。このセクションは、主要なM&A、将来の能力、パートナーシップ、財務概要、コラボレーション、新製品開発、新製品発売など、さまざまな戦略的発展を含む競合情勢の全体像で構成されています。

目次

第1章 序文

  • 当レポートの内容
    • 目的
    • 対象読者
    • 独自の販売提案(USP)と提供するもの
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • 市場調査プロセス
    • 市場調査の手法

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場のスナップショット

第3章 サービスとしての充電(Charging as a Service)-産業分析

  • イントロダクション- 市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ビジネスチャンス
  • 産業動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力度分析
    • サービス別の市場魅力度分析
    • 充電ステーション別の市場魅力度分析
    • 市場別魅力度分析:アプリケーション別
    • 市場別魅力度分析:地域別

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料の分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的なバイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネルの動向

第5章 COVID-19の発生による影響分析

第6章 サービスとしての充電(Charging as a Service)の世界市場分析:サービス別

  • サービス別の概要
  • 実績データと予測データ
  • サービス別分析
  • サブスクリプション
  • ホスティング
  • ファイナンス

第7章 サービスとしての充電の世界市場分析:充電ステーション別

  • 充電ステーション別の概要
  • 歴史と予測データ
  • 充電ステーション別分析
  • ACチャージング
  • DCチャージング

第8章 世界のサービスとしての充電(Charging as a Service)市場の売上分析:アプリケーション別

  • 概要:アプリケーション別
  • 過去と未来のデータ
  • 分析:アプリケーション別
  • 商業(病院、駐車場、オフィスビル、集合住宅、その他)
  • 住宅用

第9章 サービスとしての充電(Charging as a Service)の世界市場売上分析:地域別

  • 地域別展望販売分析
  • イントロダクションの売上分析
  • 北米の売上分析
    • 概要、歴史的・予測的な販売分析
    • 北米セグメント別売上分析
    • 北米国別売上分析
    • 米国の売上分析
    • カナダ売上高分析
    • メキシコの売上分析
  • 欧州売上高分析
    • 概要、歴史的・予測的な販売分析
    • 欧州のセグメント別売上分析
    • 欧州の国別売上分析
    • 英国売上高分析
    • フランス売上高分析
    • ドイツの売上分析
    • イタリアの売上分析
    • ロシア売上高分析
    • その他欧州売上高分析
  • アジア太平洋地域の売上分析
    • 概要、歴史的・将来的な売上高分析
    • アジア太平洋地域セグメント別売上分析
    • アジア太平洋地域国別売上分析
    • 中国の売上分析
    • インドの売上分析
    • 日本の売上分析
    • 韓国の売上分析
    • オーストラリア売上高分析
    • その他アジア太平洋地域売上高分析
  • ラテンアメリカの売上分析
    • 概要、歴史的・将来的な売上高分析
    • ラテンアメリカのセグメント別売上分析
    • ラテンアメリカの国別売上分析
    • ブラジルの売上分析
    • アルゼンチン売上高分析
    • ペルーの売上分析
    • チリの売上分析
    • その他ラテンアメリカの売上分析
  • 中東・アフリカ地域の売上分析
    • 概要、歴史的・将来的な売上高分析
    • 中東・アフリカセグメント別売上分析
    • 中東・アフリカ国別売上分析
    • サウジアラビアの売上分析
    • UAE売上高分析
    • イスラエル売上高分析
    • 南アフリカ共和国の売上分析
    • その他中東とアフリカの売上分析

第10章 サービスとしての充電(Charging as a Service)企業の競合情勢

  • サービスとしての充電(Charging as a Service)の市場競争
  • パートナーシップ/コラボレーション/アグリーメント
  • 合併・買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第11章 企業プロファイル

  • 上位10社のシェア分析
  • 市場集中度
  • ChargePoint Holdings Inc.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品紹介
    • 最近の開発状況
  • Shell Recharge Solutions
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • EV Connect
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • EV Safe Charge Inc
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Blink Charging Co.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Lightning eMotors
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • SemaConnect
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • CATEC
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • WattLogic LLC
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Bp pulse
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の動向

注:企業プロファイルの中で、財務の詳細や最近の開発については、入手可能な情報に基づいており、非公開会社の場合、カバーされていない可能性があります。

図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Service (USD MN)
  • Subscription Market Sales by Geography (USD MN)
  • Hosted Market Sales by Geography (USD MN)
  • Financed Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by Charging Station (USD MN)
  • AC Charging Market Sales by Geography (USD MN)
  • DC Charging Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis by Application (USD MN)
  • Commercial (Hospitality, Parking Garage, Office Buildings, Multi-family Units, Others) Market Sales by Geography (USD MN)
  • Residential Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Charging As A Service Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Charging As A Service Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Charging As A Service Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Service
  • Market Attractiveness Analysis by Charging Station
  • Market Attractiveness Analysis by Application
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Service (USD MN)
  • Subscription Market Sales by Geography (USD MN)
  • Hosted Market Sales by Geography (USD MN)
  • Financed Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Charging Station (USD MN)
  • AC Charging Market Sales by Geography (USD MN)
  • DC Charging Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Application (USD MN)
  • Commercial (Hospitality, Parking Garage, Office Buildings, Multi-family Units, Others) Market Sales by Geography (USD MN)
  • Residential Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market by Revenue
  • North America Market by Revenue
  • Europe Market by Revenue
  • Asia Pacific Market by Revenue
  • Latin America Market by Revenue
  • Middle East & Africa Market by Revenue
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR112110173

The global demand for Charging As A Service Market is presumed to reach the market size of nearly USD 1942.86 BN by 2030 from USD 311.82 BN in 2022 with a CAGR of 25.72% under the study period 2023 - 2030.

Charging as a service is a charging option for an electric vehicle with the low initial investment and is subscription-based. It provides customers with a charging station membership from which the Evs can be charged. The membership fee is to be paid monthly over a predetermined period instead of all upfront costs at once. 

Market Dynamics:

The demand for charging stations is growing as people buy more electric vehicles, further propelling the market growth for charging as a service. The growing urbanization and increasing investment in charging infrastructures that offer a cost-effective advantage are anticipated to drive the growth of the charging as a service market. Charging as a service provides a low-risk and economical approach towards electric vehicle charging which expends the establishment of charging stations in various regions and provides an efficient network of charging for EVs, which is anticipated to propel the market growth further. Furthermore, supportive government initiatives that encourage electric vehicle usage and the availability of charging stations are expected to drive the market growth of charging as a service. However, the higher cost of installation and upgradation can restrain the market growth of charging as a service.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of charging as a service. The growth and trends of charging as a service industry provide a holistic approach to this study. 

Market Segmentation:

This section of the charging as a service market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities. 

By Service

  • Subscription
  • Hosted
  • Financed

By Charging Station

  • AC Charging
  • DC Charging

By Application

  • Commercial (Hospitality, Parking Garage, Office Buildings, Multi-Family Units, Others)
  • Residential

Regional Analysis:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Charging As A Service market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the charging as a service market include ChargePoint Holdings Inc., Shell Recharge Solutions, EV Connect, EV Safe Charge Inc, Blink Charging Co., Lightning eMotors, SemaConnect, CATEC, WattLogic LLC, Bp pulse. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . CHARGING AS A SERVICE - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Service
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Charging Station
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Application
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 OUTBREAK

6 . GLOBAL CHARGING AS A SERVICE MARKET ANALYSIS BY SERVICE

  • 6.1 Overview by Service
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Service
  • 6.4 Subscription Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Hosted Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.6 Financed Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL CHARGING AS A SERVICE MARKET ANALYSIS BY CHARGING STATION

  • 7.1 Overview by Charging Station
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by Charging Station
  • 7.4 AC Charging Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.5 DC Charging Historic and Forecast Sales by Regions

8 . GLOBAL CHARGING AS A SERVICE MARKET SALES ANALYSIS BY APPLICATION

  • 8.1 Overview by Application
  • 8.2 Historical and Forecast Data
  • 8.3 Analysis by Application
  • 8.4 Commercial (Hospitality, Parking Garage, Office Buildings, Multi-family Units, Others) Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.5 Residential Historic and Forecast Sales by Regions

9 . GLOBAL CHARGING AS A SERVICE MARKET SALES ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Regional Outlook Sales Analysis
  • 9.2. Introduction Sales Analysis
  • 9.3. North America Sales Analysis
    • 9.3.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 9.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 9.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 9.3.4. United State Sales Analysis
    • 9.3.5. Canada Sales Analysis
    • 9.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 9.4. Europe Sales Analysis
    • 9.4.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 9.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 9.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 9.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 9.4.5. France Sales Analysis
    • 9.4.6. Germany Sales Analysis
    • 9.4.7. Italy Sales Analysis
    • 9.4.8. Russia Sales Analysis
    • 9.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 9.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 9.5.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 9.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 9.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 9.5.4. China Sales Analysis
    • 9.5.5. India Sales Analysis
    • 9.5.6. Japan Sales Analysis
    • 9.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 9.5.8. Australia Sales Analysis
    • 9.5.9. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 9.6. Latin America Sales Analysis
    • 9.6.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 9.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 9.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 9.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 9.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 9.6.6. Peru Sales Analysis
    • 9.6.7. Chile Sales Analysis
    • 9.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 9.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 9.7.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 9.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 9.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 9.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 9.7.5. UAE Sales Analysis
    • 9.7.6. Israel Sales Analysis
    • 9.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 9.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

10 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE CHARGING AS A SERVICE COMPANIES

  • 10.1. Charging As A Service Market Competition
  • 10.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 10.3. Merger And Acquisitions
  • 10.4. New Product Launch
  • 10.5. Other Developments

11 . COMPANY PROFILES OF CHARGING AS A SERVICE INDUSTRY

  • 11.1. Top 10 Company Share Analysis
  • 11.2. Market Concentration Rate
  • 11.3. ChargePoint Holdings Inc.
    • 11.3.1. Company Overview
    • 11.3.2. Company Revenue
    • 11.3.3. Products
    • 11.3.4. Recent Developments
  • 11.4. Shell Recharge Solutions
    • 11.4.1. Company Overview
    • 11.4.2. Company Revenue
    • 11.4.3. Products
    • 11.4.4. Recent Developments
  • 11.5. EV Connect
    • 11.5.1. Company Overview
    • 11.5.2. Company Revenue
    • 11.5.3. Products
    • 11.5.4. Recent Developments
  • 11.6. EV Safe Charge Inc
    • 11.6.1. Company Overview
    • 11.6.2. Company Revenue
    • 11.6.3. Products
    • 11.6.4. Recent Developments
  • 11.7. Blink Charging Co.
    • 11.7.1. Company Overview
    • 11.7.2. Company Revenue
    • 11.7.3. Products
    • 11.7.4. Recent Developments
  • 11.8. Lightning eMotors
    • 11.8.1. Company Overview
    • 11.8.2. Company Revenue
    • 11.8.3. Products
    • 11.8.4. Recent Developments
  • 11.9. SemaConnect
    • 11.9.1. Company Overview
    • 11.9.2. Company Revenue
    • 11.9.3. Products
    • 11.9.4. Recent Developments
  • 11.10. CATEC
    • 11.10.1. Company Overview
    • 11.10.2. Company Revenue
    • 11.10.3. Products
    • 11.10.4. Recent Developments
  • 11.11. WattLogic LLC
    • 11.11.1. Company Overview
    • 11.11.2. Company Revenue
    • 11.11.3. Products
    • 11.11.4. Recent Developments
  • 11.12. Bp pulse
    • 11.12.1. Company Overview
    • 11.12.2. Company Revenue
    • 11.12.3. Products
    • 11.12.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies