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市場調査レポート
商品コード
1738519

ビードワイヤー(タイヤビードワイヤー)の世界市場規模:製品タイプ別、用途別、地域範囲別、予測

Global Bead Wire (Tyre Bead Wire) Market Size By Product Type, By Application, By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.08円
ビードワイヤー(タイヤビードワイヤー)の世界市場規模:製品タイプ別、用途別、地域範囲別、予測
出版日: 2025年05月12日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ビードワイヤー(タイヤビードワイヤー)の市場規模と予測

ビーズワイヤー(タイヤビードワイヤー)市場規模は、2024年に12億5,696万米ドルと評価され、2026~2032年にかけてCAGR 6.74%で成長し、2032年には21億1,805万米ドルに達すると予測されています。

市場の需要は、安定した政府の枠組み、大きな購買力、大きな国内市場、進行中のインフラ開拓によって生み出されています。ビードワイヤー(タイヤビードワイヤー)の世界市場レポートは、市場の総合的な評価を記載しています。主要セグメント、動向、市場促進要因、抑制要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。

世界のビードワイヤー(タイヤビードワイヤー)市場の定義

タイヤビードワイヤーは、表面に真鍮または青銅メッキを施した高炭素鋼ワイヤーです。高強度、優れた柔軟性、優れた疲労特性、優れた直線性を持ち、ゴムに簡単に接着できます。主にタイヤビードの補強材として利用されています。この製品は、空気圧やその他の外的影響によってタイヤの形態が変化するのを防ぎます。タイヤの端でホイールの上に乗っている部分がタイヤビードと呼ばれます。オフロード車のドライバーは、タイヤの空気圧を下げるのが普通です。

その結果、タイヤのトレッドが広がり、トレッドが地形を捉える表面積が増えます。空気圧が低すぎると、ビードがホイールに固定できなくなり、ビードが外れてしまうことがあります。このような状況では、ビードをホイールに固定するビードロックが頻繁に使用されます。錆びるとビードがリムに固定され、ビードブレーカーが必要になります。平均的なタイヤは、さまざまな部品で構成されています。タイヤのビードは、最も重要な部品のひとつであると考えられています。

トレッドのない空気入りタイヤでも車両は走行できるが、タイヤビードが機能していないと、タイヤはリムにしっかりと固定されず、使用不能になってしまいます。タイヤビードはリムの内側の溝にしっかりと密着し、シールを作ることができるため、ホイールやリムに小さな傷があってもタイヤの空気圧を保つことができます。これはチューブレスでもインナーチューブ付きでも、すべてのタイヤに言えることです。タイヤビードはタイヤの内輪で、タイヤをリムに結合し、ホイール全体を支える部品です。

このビードは、スチールケーブルのような耐久性のある物質で強化されたゴムバンドでできています。タイヤのビード部に使われるゴムは非常に硬く、剛性が高いです。そのため、タイヤをホイールやリムに正しく取り付けるには、特別な装置が必要になります。ビードのゴムは高い摩擦力を発揮し、リムの内側と外側を強力にグリップするため、ホイールが回転してもタイヤが滑ることはないです。空気を入れることでビードが固定されます。ラジアルタイヤとバイアスプライタイヤの2種類があります。分類はタイヤの構造と特性に基づいています。

世界のビードワイヤー(タイヤビードワイヤー)市場概要

市場の需要は、安定した政府の枠組み、購買力の向上、大きな国内市場、継続的なインフラ開拓によって生み出されています。タイヤのバランシングビードは、トラックとトレーラーの両方で、全輪位置のホイールアセンブリー全体のバランスを経済的にとります。タイヤのビードは、道路上の危険やタイヤ内部の詰まりから保護され、鉛の重りのように落ちることがないため、鉛の危険から環境を保護します。ビードのゴムは高い摩擦点を提供し、内側と外側のリムに強力なグリップを与え、ホイールが回転してもタイヤが滑らないようにします。空気はビードを所定の位置に保持します。ラジアルタイヤとバイアスプライタイヤの2種類があります。

分類はタイヤの構造と特性に基づいています。タイヤを取り付けたり外したりするときを除けば、ほとんどの乗用車ではタイヤのビードに問題が生じることはほとんどないです。リムに装着されたタイヤでは、ビード内のスチールケーブルに水が浸入して問題になることがあります。ビードがリムに接着してしまうこともあり、タイヤを適切に取り外すにはビードカッターを使う必要があります。オフロードやロッククローリングは、タイヤのビードトラブルが多く発生するスポーツです。これらのスポーツに使用される車のドライバーは、タイヤの接地面積を広げるためにタイヤの空気圧を下げることが知られています。十分な空気圧が充填されていないと、ビードが滑ってリムの溝から外れてしまうことがあります。これを"ロストビード "と呼ぶ。

目次

第1章 世界のビードワイヤー(タイヤビードワイヤー)市場導入

  • 市場概要
  • 調査範囲
  • 前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 VERIFIED MARKET RESEARCHの調査手法

  • データマイニング
  • バリデーション
  • 一次資料
  • データソース一覧

第4章 世界のビードワイヤー(タイヤビードワイヤー)市場展望

  • 概要
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • ポーターのファイブフォースモデル
  • バリューチェーン分析

第5章 ビードワイヤー(タイヤビードワイヤー)の世界市場:製品タイプ別

  • 概要
  • 0.78~1.60mm
  • 1.60~1.83mm
  • 1.83mm以上

第6章 ビードワイヤー(タイヤビードワイヤー)の世界市場:用途別

  • 概要
  • ラジアルタイヤ
  • バイアスタイヤ

第7章 ビードワイヤー(タイヤビードワイヤー)の世界市場:地域別

  • 概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他のアジア太平洋
  • その他
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 世界のビードワイヤー(タイヤビードワイヤー)市場の競合情勢

  • 概要
  • 各社の市場ランキング
  • 主要開発戦略

第9章 企業プロファイル

  • Bekaert
  • Kiswire
  • Rajratan
  • Heico Wire Group
  • TATA Steel
  • WireCo WorldGroup
  • Shandong Daye
  • Xingda
  • Snton
  • Xinglun

第10章 付録

  • 関連調査
目次
Product Code: 59436

Bead Wire (Tyre Bead Wire) Market Size And Forecast

+Bead Wire (Tyre Bead Wire) Market size was valued at USD 1256.96 Million in 2024 and is projected to reach USD 2118.05 Million by 2032, growing at a CAGR of 6.74% from 2026 to 2032.

The market demand has been created by a stable government framework, greater purchasing power, a big domestic market, and ongoing infrastructural development. The Global Bead Wire (Tyre Bead Wire) Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global Bead Wire (Tyre Bead Wire) Market Definition

Tyre bead wire is a high-carbon steel wire with brass or bronze plating on the surface. It has high strength, outstanding flexibility, superior fatigue properties, and great linearity, and can be easily adhered to rubber. It is mostly utilized as reinforcing materials in the tyre bead. This product keeps tyres from altering shape as a result of air pressure or other external influences. The edge of a tyre that sits on the wheel is referred to as a Tyre bead. It is usual for off-road vehicle drivers to lower the air pressure in their tyres.

As a result, the tire's tread spreads out, providing more surface area for the tread to grasp the terrain. If the pressure is too low, the bead may not be able to stay on the wheel, causing it to pop off; this is known as "losing a bead." In this situation, bead locks, which clamp the bead on the wheel, are frequently utilized. After rusting, the bead can become frozen to the rim, necessitating the employment of a bead breaker. The average tyre consists of a number of different components. The tyre bead is easily considered to be one of the most crucial components.

A vehicle can still travel on an inflated tyre without tread, but without a working tyre bead, the tyre would simply not stay tight on the rim, leaving it unusable. A tyre bead can stick firm to the inner groove of the rim and create a seal that allows a tyre to stay inflated even if the wheel or rim has minor damage. This is true for all tyres, whether they are tubeless or have inner tubes. The tyre bead is the tire's inner circle, the component that joins the tyre to the rim and holds the entire wheel together.

This bead is made up of a rubber band that has been strengthened with a durable substance like steel cable. The rubber compound utilized in tyre bead construction is extremely hard and rigid. As a result, special equipment is required to properly mount tyres onto a set of wheels or rims. The bead's rubber provides a high friction point and strong grip on the inner and outer rims, keeping the tyre from slipping when the wheel rolls. Inflation holds the bead in place. Radial tyres and bias-ply tyres are the two types of tyres available. The classifications are based on the construction and characteristics of the tyre.

Global Bead Wire (Tyre Bead Wire) Market Overview

The market demand has been created by a stable government framework, greater purchasing power, a big domestic market, and ongoing infrastructural development. Balancing the Tires Beads economically balance the entire wheel assembly in all-wheel positions on both the truck and the trailer. Tire beads are protected from road dangers and blockages inside the tyre, and they will not fall off like lead weights, preserving the environment from the hazards of lead. The bead's rubber provides a high friction point and strong grip on the inner and outer rims, keeping the tyre from slipping when the wheel rolls. Inflation holds the bead in place. Radial tyres and bias-ply tyres are the two types of tyres available.

The classifications are based on the construction and characteristics of the tyre. Except when mounting or removing a tyre, most passenger automobiles will rarely have problems with a tyre bead. Water can sometimes get into the steel cable within the bead, causing an issue with a tyre mounted on a rim. The bead can become attached to the rim, necessitating the use of a bead cutter to remove the tyre properly. Off-roading and rock crawling are the sports where most tyre bead troubles arise. The air pressure in tyres is known to be reduced by drivers of cars used for these sports in order to extend the footprint or contact area of the tyre. A bead might slip and detach from the groove in the rim if there isn't enough filled pressure. This is referred to as a "lost bead."

Global Bead Wire (Tyre Bead Wire) Market: Segmentation Analysis

The Global Bead Wire (Tyre Bead Wire) Market is Segmented on the basis of Product Type, Application And Geography.

Bead Wire (Tyre Bead Wire) Market, By Product Type

  • 0.78~1.60 mm
  • 1.65~1.83 mm
  • Above 1.83 mm

Based on Product Type, The Market is bifurcated into 0.78~1.60 mm, 1.65~1.83 mm and Above 1.83 mm. During the forecast period, the 0.781.60 mm wire diameter Tyre Bead Wire segment is expected to account for the biggest sales volume share in 2017, this segment was forecasted to account for 83.88 percent volume share.

Bead Wire (Tyre Bead Wire) Market, By Application

  • Radial Tire
  • Bias Tire

Based on Application, The Market is bifurcated into Radial Tire and Bias Tire. In 2017, the Radial Tire segment was anticipated to have the biggest sales volume share of 86.70 percent, and by the end of 2025, it is expected to have a considerable market share.

Bead Wire (Tyre Bead Wire) Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Rest of the world
  • On the basis of Geography, The Global Bead Wire (Tyre Bead Wire) Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the world. with a market share of almost 31.23 percent in 2016, China was the leading consumer of Tyre Bead Wire. In 2016, Europe was the second-largest consumer of Tyre Bead Wire.

Key Players

The "Global Bead Wire (Tyre Bead Wire) Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are Bekaert, Kiswire, Rajratan, Heico Wire Group, TATA Steel, WireCo WorldGroup, Shandong Daye, Xingda, Snton and Xinglun.

  • The competitive landscape section also includes key development strategies, market share and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION OF GLOBAL BEAD WIRE (TYRE BEAD WIRE) MARKET

  • 1.1 Overview of the Market
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 3.1 Data Mining
  • 3.2 Validation
  • 3.3 Primary Interviews
  • 3.4 List of Data Sources

4 GLOBAL BEAD WIRE (TYRE BEAD WIRE) MARKET OUTLOOK

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
    • 4.2.2 Restraints
    • 4.2.3 Opportunities
  • 4.3 Porters Five Force Model
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 GLOBAL BEAD WIRE (TYRE BEAD WIRE) MARKET, BY PRODUCT TYPE

  • 5.1 Overview
  • 5.2 0.78~1.60 mm
    • 5.31.65~1.83 mm
  • 5.4 Above1.83 mm

6 GLOBAL BEAD WIRE (TYRE BEAD WIRE) MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Radial Tire
  • 6.3 Bias Tire

7 GLOBAL BEAD WIRE (TYRE BEAD WIRE) MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1 Overview
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
    • 7.2.3 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 U.K.
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 Japan
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 Rest of the World
    • 7.5.1 Latin America
    • 7.5.2 Middle East and Africa

8 GLOBAL BEAD WIRE (TYRE BEAD WIRE) MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Company Market Ranking
  • 8.3 Key Development Strategies

9 COMPANY PROFILES

  • 9.1 Bekaert
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Financial Performance
    • 9.1.3 Product Outlook
    • 9.1.4 Key Developments
  • 9.2 Kiswire
    • 9.2.1 Overview
    • 9.2.2 Financial Performance
    • 9.2.3 Product Outlook
    • 9.2.4 Key Developments
  • 9.3 Rajratan
    • 9.3.1 Overview
    • 9.3.2 Financial Performance
    • 9.3.3 Product Outlook
    • 9.3.4 Key Developments
  • 9.4 Heico Wire Group
    • 9.4.1 Overview
    • 9.4.2 Financial Performance
    • 9.4.3 Product Outlook
    • 9.4.4 Key Developments
  • 9.5 TATA Steel
    • 9.5.1 Overview
    • 9.5.2 Financial Performance
    • 9.5.3 Product Outlook
    • 9.5.4 Key Developments
  • 9.6 WireCo WorldGroup
    • 9.6.1 Overview
    • 9.6.2 Financial Performance
    • 9.6.3 Product Outlook
    • 9.6.4 Key Developments
  • 9.7 Shandong Daye
    • 9.7.1 Overview
    • 9.7.2 Financial Performance
    • 9.7.3 Product Outlook
    • 9.7.4 Key Development
  • 9.8 Xingda
    • 9.8.1 Overview
    • 9.8.2 Financial Performance
    • 9.8.3 Product Outlook
    • 9.8.4 Key Developments
  • 9.9 Snton
    • 9.9.1 Overview
    • 9.9.2 Financial Performance
    • 9.9.3 Product Outlook
    • 9.9.4 Key Developments
  • 9.10 Xinglun
    • 9.10.1 Overview
    • 9.10.2 Financial Performance
    • 9.10.3 Product Outlook
    • 9.10.4 Key Development

10 Appendix

  • 10.1 Related Research