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市場調査レポート
商品コード
1737170

製品コスト管理の世界市場:市場規模(製品種類別・用途別・地域別)、将来予測

Global Product Cost Management Market Size By Product Type, By Application, By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
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製品コスト管理の世界市場:市場規模(製品種類別・用途別・地域別)、将来予測
出版日: 2025年05月09日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

製品コスト管理市場の規模と予測

製品コスト管理の市場規模は2024年に1億5,000万米ドルと評価され、2026年から2032年にかけてCAGR 9.84%で成長し、2032年には3億5,000万米ドルに達すると予測されます。

技術革新の増加とデジタルトランスフォーメーションが世界の製品コスト管理市場の成長を促進する主な要因です。製品コスト管理の世界市場レポートは、市場の全体的な評価を提供します。主要セグメント、動向、市場促進要因、競合情勢、市場で大きな役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。

世界の製品コスト管理市場の定義

製品コスト管理とは、製品、システム、ソリューションのライフサイクルにわたるコストを予測・把握するのに役立つ一連のツール、プロセス、手法で構成される技術的ソリューションを指します。これは、製造企業が製品を販売した後に利益を達成できるような価格を設定するのに役立ちます。コストの予測に役立つだけでなく、交渉の際にレバレッジを効かせるためのツールとしても使用されます。直接材料費、直接労務費、生産消耗品費、工場間接費などが含まれます。

製品コスト管理は、製品やツールのコストの透明性を提供することで、開発プロセスの初期段階でコストとコストのアプローチをサポートします。このアプローチは、製品のライフサイクルを通じて将来の製品コストと価格を予測することで、製品の収益性を組み合わせた費用対効果の高い製品の比類のない選択を可能にします。製品コスト管理は、製品とツールのコストのデジタル・ツインとして機能し、計画されたコストと測定されたコストの正確な表現を可能にします。

製品コスト管理は、企業がより多くのビジネスを見つけるのを助ける標準応答アプリケーションの速度と精度を向上させます。過去20年間、製品コスト管理市場は巨大な規模で成長してきましたが、その間に企業構造や従業員の行動様式が変化し、多くの課題がもたらされました。世界の製品コスト管理市場は大きな変化を遂げつつあり、業界は仕事の構造を維持するために進化する必要があります。

世界の製品コスト管理市場の概要

技術革新の増加とデジタル変革が、世界の製品コスト管理市場の成長を促す主な要因となっています。これに加えて、製造業における老舗企業や新規参入企業も、価格見積もりに関するリスクを負えないため、この市場の成長を促進しています。さらに、ICT産業の開発や世界中のインターネットユーザー数の増加も、市場の成長を後押しする要因の1つです。しかし、技術の変化に対応し、専門家にタイムリーなトレーニングを提供する必要があるため、必ずしもそれが可能とは限らず、これが市場の成長を妨げています。

いくつかの予防的な製品コスト管理の開発のための研究開発プログラムへの投資の増加や、業界リーダーに関連する機関が提供するガイドラインは、世界の製品コスト管理市場を刺激すると予想される主な要因です。効果的な製品コスト管理の開発のための国際的な大学や著名なベンダーとの提携による技術的に高度なインフラと進行中の研究プロジェクトの開発は、製品コスト管理の世界市場に有利な成長機会を提供します。しかし、新興経済諸国を中心とする世界人口の大部分がこの市場であまり効率的でないため、世界市場は課題に直面しています。

しかし、同分野における施設の運用・保守に関連する高コストは、市場成長の足かせとなると思われます。さらに、有資格の専門家の不足も市場成長の課題となると思われます。非構造化データの過剰が経済成長を鈍化させると予想されます。電子部品の相互接続の複雑化、世界の商品価格の下落、最近のCOVID-19の発生は、市場に多くの課題をもたらしています。とはいえ、データセンターにおけるネットワーキングとストレージデバイスの需要の高まり、スマートインフラ、AI&MLアプリケーション、ロボットアプリケーション、センサーベースのデバイスの需要は、予測期間中、製品コスト管理市場に巨大な機会を提供すると予想されます。

目次

第1章 世界の製品コスト管理市場:イントロダクション

  • 市場概要
  • 分析範囲
  • 前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 VERIFIED MARKET RESEARCHの分析手法

  • データマイニング
  • バリデーション
  • 一次資料
  • データソース一覧

第4章 世界の製品コスト管理市場の展望

  • 概要
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • ポーターのファイブフォースモデル
  • バリューチェーン分析

第5章 世界の製品コスト管理市場:製品種類別

  • 概要
  • クラウドベース
  • オンプレミス

第6章 世界の製品コスト管理市場:用途別

  • 概要
  • 小売業
  • 製造業
  • 消費財
  • その他

第7章 世界の製品コスト管理市場:地域別

  • 概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋
  • その他の地域 (ROW)
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 世界の製品コスト管理市場の競合情勢

  • 概要
  • 各社の市場ランキング
  • 主な発展戦略

第9章 企業プロファイル

  • Apriori
  • Competera Limited
  • IBM
  • Harvest
  • Avaza
  • Facton
  • Mti Systems
  • Orago Gmbh
  • Microestimating Inc. and Ing.
  • Tsetinis Beratungs Gmbh

第10章 付録

  • 関連分析
目次
Product Code: 54697

Product Cost Management Market Size And Forecast

Product Cost Management Market size was valued at USD 150 Million in 2024 and is projected to reach USD 350 Million by 2032, growing at a CAGR of 9.84% from 2026 to 2032

The rising number of technical innovations and digital transformation are the major factors driving the growth of the Global Product Cost Management Market. The Global Product Cost Management Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global Product Cost Management Market Definition

Product cost management refers to a technological solution that consists of a set of tools, processes, and methods that helps in predicting and capturing estimates of the costs of products, systems, or solutions over their life cycles. It helps manufacturing companies in setting a price that can help the products to accomplish profit after sale. It not only helps in predicting costs but is also used as a tool for leverage in negotiation. It includes direct materials, direct labor, consumable production supplies, and factory overhead.

Product cost management supports the cost and cost approach at the beginning of the development process by providing transparency of the cost of products and tools. This approach enables an unparalleled selection of cost-effective products with the combined product profitability by predicting future product costs and prices throughout the product life cycle. Product cost management act as a digital twin of product and the cost of tools that enables, accurate representation of planned and measured costs.

Product cost management increases the speed and accuracy of standard response applications that help companies to find more business. Over the past two decades, the Product Cost Management Market has grown at an enormous scale, and over time it has brought many challenges with the change in the structure of the company and the way employees behave. The Global Product Cost Management Market is undergoing significant changes, as the industry needs to evolve in an attempt to keep the structure of its work.

Global Product Cost Management Market Overview

The rising number of technical innovations and digital transformation are the major factors driving the growth of the Global Product Cost Management Market. In addition to this, well-established organizations and new business entrants in the manufacturing industry are also promoting the growth of this market since they cannot take any risk regarding estimating the pricing. Furthermore, development in the ICT industry and the rising number of internet users around the world are also some of the factors that are expected to boost the market growth. However, the need to keep up with changes in technologies and provide timely training to their professionals may not always be possible which is hindering the growth of this market.

Increasing investment in R&D programs for the development of several preventive Product Cost Management and guidelines provided by bodies associated with Industry Leaders are the major factors expected to stimulate the Global Product Cost Management Market. Developing technologically advanced infrastructure and ongoing research projects in association with international universities and prominent vendors for the development of effective Product Cost Management will provide lucrative growth opportunities to the Global Product Cost Management Market. However, the global market faces challenges as a large percentage of the global population predominantly in developing economies is not very efficient in this market.

However, the high costs associated with the operation and maintenance of facilities in the sector will be a hindrance to the growth of the market. In addition, the lack of qualified specialists will challenge the growth of the market. Excess of unstructured data is expected to slow economic growth. The increasing complexity of interconnecting electronic components, the drop in global commodity prices, and the recent outbreak of COVID-19 have brought up many challenges to the market. Nevertheless, rising demand for networking and storage devices in the data center, demand for smart infrastructure, AI & ML applications, robotics applications, and sensor-based devices are expected to provide huge opportunities for the Product Cost Management Market for the forecasted period.

Global Product Cost Management Market: Segmentation Analysis

The Global Product Cost Management Market is segmented based on Product Type, Application, and Geography.

Product Cost Management Market, By Product Type

  • Cloud-based
  • On-premise

Based on the Product Type, The market is bifurcated into Cloud-Based and On-Premise. On-Premise dominated the market in 2019 and is expected to be outrun by Cloud-Based in the forecast period.

Product Cost Management Market, By Application

  • Retail
  • Manufacturing
  • Consumer Goods
  • Others

Based on Application, The market is bifurcated into Retail, Manufacturing, Consumer Goods, Others. Manufacturing and Consumer Goods are the largest contributor to the global market in 2019 in this segment and are very likely to continue the trend in the forecast period.

Product Cost Management Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Rest of the world

Based on Regional Analysis, The Global Product Cost Management Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the world. The North American region dominated the global market in 2019 followed by Europe and is expected to continue the trend in the forecast period. The Asia Pacific region is expected to grow at a rapid pace in the forecast period owing to rapid urbanization and industrialization with an increased investment towards smart & efficient technology and increased per capita income.

Key Players

The "Global Product Cost Management Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are Apriori, Competera Limited, IBM, Harvest, Avaza, Facton, Mti Systems, Orago Gmbh, Microestimating Inc. and Ing. Tsetinis Beratungs Gmbh. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION OF GLOBAL PRODUCT COST MANAGEMENT MARKET

  • 1.1 Overview of the Market
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 3.1 Data Mining
  • 3.2 Validation
  • 3.3 Primary Interviews
  • 3.4 List of Data Sources

4 GLOBAL PRODUCT COST MANAGEMENT MARKET OUTLOOK

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
    • 4.2.2 Restraints
    • 4.2.3 Opportunities
  • 4.3 Porters Five Force Model
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 GLOBAL PRODUCT COST MANAGEMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE

  • 5.1 Overview
  • 5.2 Cloud-based
  • 5.3 On-premise

6 GLOBAL PRODUCT COST MANAGEMENT MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Retail
  • 6.3 Manufacturing
  • 6.4 Consumer Goods
  • 6.5 Others

7 GLOBAL PRODUCT COST MANAGEMENT MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1 Overview
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
    • 7.2.3 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 U.K.
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 Japan
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 Rest of the World
    • 7.5.1 Latin America
    • 7.5.2 Middle East and Africa

8 GLOBAL PRODUCT COST MANAGEMENT MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Company Market ranking
  • 8.3 Key Development Strategies

9 COMPANY PROFILES

  • 9.1 Apriori
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Financial Performance
    • 9.1.3 Product Outlook
    • 9.1.4 Key Developments
  • 9.2 Competera Limited
    • 9.2.1 Overview
    • 9.2.2 Financial Performance
    • 9.2.3 Product Outlook
    • 9.2.4 Key Developments
  • 9.3 IBM
    • 9.3.1 Overview
    • 9.3.2 Financial Performance
    • 9.3.3 Product Outlook
    • 9.3.4 Key Developments
  • 9.4 Harvest
    • 9.4.1 Overview
    • 9.4.2 Financial Performance
    • 9.4.3 Product Outlook
    • 9.4.4 Key Developments
  • 9.5 Avaza
    • 9.5.1 Overview
    • 9.5.2 Financial Performance
    • 9.5.3 Product Outlook
    • 9.5.4 Key Developments
  • 9.6 Facton
    • 9.6.1 Overview
    • 9.6.2 Financial Performance
    • 9.6.3 Product Outlook
    • 9.6.4 Key Developments
  • 9.7 Mti Systems
    • 9.7.1 Overview
    • 9.7.2 Financial Performance
    • 9.7.3 Product Outlook
    • 9.7.4 Key Developments
  • 9.8 Orago Gmbh
    • 9.8.1 Overview
    • 9.8.2 Financial Performance
    • 9.8.3 Product Outlook
    • 9.8.4 Key Developments
  • 9.9 Microestimating Inc. and Ing.
    • 9.9.1 Overview
    • 9.9.2 Financial Performance
    • 9.9.3 Product Outlook
    • 9.9.4 Key Developments
  • 9.10 Tsetinis Beratungs Gmbh
    • 9.10.1 Overview
    • 9.10.2 Financial Performance
    • 9.10.3 Product Outlook
    • 9.10.4 Key Developments

10 APPENDIX

  • 10.1 Related Research