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市場調査レポート
商品コード
1736872
自動車用天然ガス自動車の世界市場規模:車両タイプ別、燃料タイプ別、用途別、地域別、予測Global Automotive Natural Gas Vehicle Market Size By Vehicle Type, By Fuel Type, By Application, By Geographic Scope And Forecast |
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自動車用天然ガス自動車の世界市場規模:車両タイプ別、燃料タイプ別、用途別、地域別、予測 |
出版日: 2025年05月07日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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自動車用天然ガス自動車の市場規模は、2024年に127億7,000万米ドルと評価され、2026~2032年にかけてCAGR 6.40%で成長し、2032年には209億7,000万米ドルに達すると予測されます。
自動車用天然ガス自動車市場の市場促進要因は、様々な要因によって影響を受ける可能性があります。これらには以下が含まれます:
環境問題と排出ガス規制:従来のガソリン車やディーゼル車よりも汚染物質の排出量が少ない天然ガス自動車は、大気汚染や温室効果ガスの排出に対する懸念が高まった結果、人気が高まっています。NGVの使用は、燃費規制や排出ガス規制など、公害削減を目的とした政府の法律によって奨励されています。
豊富な天然ガス資源:液化天然ガス(LNG)や圧縮天然ガス(CNG)を含む豊富な天然ガス資源によって、持続可能で手頃な価格の自動車用代替燃料が可能になります。地元に天然ガスが埋蔵されていることで、エネルギー安全保障が向上し、輸入石油・ガスへの依存度が低くなります。
コスト削減と燃料効率:エネルギー換算では、天然ガスは一般的にガソリンやディーゼルよりも安価であり、消費者やフリートオペレーターにメリットがあります。従来の自動車と比較すると、NGVは燃費が良く、運用経費が低い場合が多いため、生涯コストの節約につながります。
政府の補助金とインセンティブ:代替燃料と低排出ガスを促進するため、政府はNGVの使用を促進する補助金、税額控除、助成金、その他のインセンティブを提供しています。こうしたインセンティブは、フリート管理者やNGV所有者に対する節税、インフラ開発に対する補助金、自動車購入に対する還付金などの形をとることがあります。
インフラ開発:自動車燃料としての天然ガスの利用可能性とアクセシビリティは、CNGステーションやLNGステーション、その他の天然ガス補給インフラへの投資によって向上します。燃料補給のためのインフラの拡大は、NGVの幅広い利用を促進し、航続距離に対する不安に対する消費者やフリートオペレーターの懸念を和らげます。
企業の持続可能性への取り組み:環境への影響を軽減し、二酸化炭素排出量を削減するため、多くの企業やフリートオペレーターがNGVを使用しています。NGVは企業の社会的責任目標を支援し、消費者のロイヤルティとブランド評価を向上させる可能性があります。
NGV技術の技術開発:燃料貯蔵システム、排出ガス制御技術、エンジンの最適化など、NGV技術の新たな開発は、車両の信頼性、性能、安全性を高める。従来の自動車と比較した場合、NGVはこうした技術開発のおかげで競争力が増し、魅力的になっています。
政府調達と車両転換のためのプログラム:運行コストと公害を削減するため、企業車両、自治体、公共交通機関を含む車両運行会社は、天然ガスで走る車両への転換を進めています。車両転換のイニシアチブは、NGVを優先する政府調達プログラムによってさらに推進されています。
世界のNGV市場の拡大:石油由来の燃料への依存を減らし、都市の大気汚染を最小限に抑える取り組みが、世界のNGV市場の成長を後押ししています。米国、ロシア、イランなど、天然ガスが豊富に埋蔵されている国は、NGVの採用と関連インフラ開発の最前線にいます。
大衆の受容性と認識:天然ガス自動車に対する消費者の受容性と需要の向上は、環境問題、大気質問題、およびNGVの利点に対する国民の意識を高めることによって促進されます。アウトリーチプログラムや教育キャンペーンは、排出ガスの削減、燃料の節約、エネルギー自給の実現など、NGVの利点を強調します。
自動車用天然ガス自動車の市場抑制要因
自動車用天然ガス自動車市場には、いくつかの要因が抑制要因や課題として作用する可能性があります。これらには以下が含まれます:
燃料補給インフラの不足:燃料補給インフラの不足は、天然ガス自動車の普及を妨げる大きな障害の一つです。特に農村部や郊外では、圧縮天然ガス(CNG)や液化天然ガス(LNG)の給油インフラは、従来のガソリンやディーゼルのスタンドに比べて整備されていません。
高い初期コスト:従来のガソリン車やディーゼル車と比較すると、NGVは通常、初期コストが高額です。特に補助金やインセンティブがない地域では、特殊なNGVエンジン、燃料貯蔵タンク、排ガス制御システムの価格が、個人やフリート管理者の天然ガス車購入意欲を削ぐ可能性があります。
限定された車両タイプ:通常の自動車に比べて、自動車市場ではNGVのバリエーションが多くありません。車種、サイズ、アメニティ、価格帯の点で好みに合ったNGVを選ぶ際、消費者は選択肢が少なくなる可能性があります。
航続距離の制限:天然ガスはガソリンやディーゼルよりもエネルギー密度が低いため、NGVの航続距離は短くなる可能性があります。航続距離の制限と頻繁な燃料補給の必要性、特に長距離運転や商用車での運用が、普及の妨げになる可能性があります。
利便性と給油時間:天然ガス車、特にCNG車への燃料補給は、ガソリン車やディーゼル車への燃料補給よりも時間がかかる場合があります。通常の輸送ニーズにNGVを利用することの利便性と実行可能性は、燃料補給に必要な時間と燃料補給施設へのアクセスによって影響を受ける可能性があります。
燃料価格の変動:需給の変動、地政学的問題、規制の変更はすべて天然ガス価格に影響を与える可能性があります。将来の燃料コストや、ガソリンやディーゼルと比較した場合の車両のコスト競合性に関する不確実性によって、消費者の信頼やNGVへの投資決定が影響を受ける可能性があります。
安全性の問題:天然ガスはそれなりに安全な燃料と考えられていますが、その取り扱い、貯蔵、車両への給油に問題が起きる可能性があります。NGVに対する消費者の信頼を高めるためには、安全上の懸念に対処し、規制基準に従わなければなりません。
排出基準と規制:NGVは汚染物質や温室効果ガスの排出量が少ないため、通常はガソリン車やディーゼル車よりもクリーンであると考えられています。しかし、排出規制や規制要件の地域差は、さまざまな市場でのNGVの普及と適用に影響を及ぼす可能性があります。
技術的課題:性能を向上させ、価格を引き下げ、一般への普及を促進するためには、エンジン効率、燃料貯蔵システム、汚染防止技術などのNGV技術を進歩させる必要があります。NGVセクターの長期的な存続は、技術的障害を克服し、規模の経済を実現できるかにかかっています。
競合技術:プラグインハイブリッド車(PHEV)、バッテリー電気自動車(BEV)、水素燃料電池車(FCV)、ハイブリッド電気自動車(HEV)、その他の代替パワートレイン技術がNGVと競合します。NGVの市場シェアと成長の可能性は、競合技術の開発と利用可能性によって影響を受ける可能性があります。
Automotive Natural Gas Vehicle Market size was valued at USD 12.77 Billion in 2024 and is projected to reach USD 20.97 Billion by 2032, growing at a CAGR of 6.40% during the forecast period 2026-2032.
The market drivers for the Automotive Natural Gas Vehicle Market can be influenced by various factors. These may include:
Environmental Issues and Regulations Regarding Emissions: Natural gas vehicles, which emit fewer pollutants than conventional petrol and diesel vehicles, are becoming more and more popular as a result of growing worries about air pollution and greenhouse gas emissions. The usage of NGVs is encouraged by government laws like fuel economy requirements and emission limitations, which are designed to reduce pollution.
Plenty of Natural Gas Resources: A sustainable and affordable alternative fuel for cars is made possible by the abundance of natural gas resources, which include liquefied natural gas (LNG) and compressed natural gas (CNG). Possessing local natural gas reserves improves energy security and lessens reliance on imported oil.
Cost savings and fuel efficiency: On an energy-equivalent basis, natural gas is typically less expensive than petrol and diesel, which benefits consumers and fleet operators. In comparison to conventional cars, NGVs often offer better fuel economy and lower operational expenses, which adds to the lifetime cost savings.
Government Subsidies and Incentives: To promote alternative fuels and lower emissions, the government offers grants, tax credits, subsidies, and other incentives that stimulate the use of NGVs. These incentives might take the form of tax savings for fleet managers and NGV owners, subsidies for infrastructure development, and refunds for car purchases.
Infrastructure Development: The availability and accessibility of natural gas as a car fuel are increased by investments in CNG and LNG stations, as well as other natural gas refuelling infrastructure. The expansion of the infrastructure for refuelling facilitates the broader use of NGVs and allays consumer and fleet operator concerns about range anxiety.
Corporate Sustainability Initiatives: In an effort to lessen their influence on the environment and cut carbon emissions, a lot of companies and fleet operators use NGVs. NGVs support corporate social responsibility objectives and have the potential to improve consumer loyalty and brand reputation.
Technological Developments in NGV Technology: New developments in NGV technology, such as fuel storage systems, emissions control technologies, and engine optimisation, enhance the vehicles' dependability, performance, and safety. When compared to traditional cars, NGVs are now more competitive and appealing thanks to these technological developments.
Programmes for Government Procurement and Fleet Conversion: In order to lower operating costs and pollution, fleet operators-including corporate fleets, municipalities, and public transit agencies-are converting more and more of their vehicles to run on natural gas. The fleet conversion initiatives are further propelled by government procurement programmes that give priority to NGVs.
Global NGV Market Expansion: Efforts to lessen reliance on fuels derived from petroleum and minimise air pollution in cities are propelling the global NGV market's growth. Nations possessing copious deposits of natural gas, like the US, Russia, and Iran, are at the forefront of the adoption of NGVs and the development of related infrastructure.
Public acceptability and Awareness: Raising consumer acceptability and demand for natural gas cars is facilitated by raising public awareness of environmental issues, air quality issues, and the advantages of NGVs. Outreach programmes and education campaigns highlight the benefits of NGVs, including their ability to reduce emissions, save fuel, and provide energy independence.
Global Automotive Natural Gas Vehicle Market Restraints
Several factors can act as restraints or challenges for the Automotive Natural Gas Vehicle Market. These may include:
Limited Refuelling Infrastructure: The scarcity of refuelling infrastructure is one of the major obstacles preventing the widespread use of natural gas cars. Particularly in rural and suburban areas, the infrastructure for refuelling with compressed natural gas (CNG) or liquefied natural gas (LNG) is less established than that of traditional petrol or diesel stations.
High Initial Vehicle Cost: When compared to traditional petrol or diesel vehicles, NGVs usually have higher initial prices. Particularly in areas without subsidies or incentives, the price of specialised NGV engines, fuel storage tanks, and emission control systems may discourage individuals and fleet operators from buying natural gas vehicles.
variants of Limited Vehicles: Compared to normal vehicles, the automotive market offers fewer NGV variants. When choosing an NGV that suits their tastes in terms of vehicle type, size, amenities, and price range, consumers can have fewer options.
Range Restrictions: Because natural gas has a lower energy density than petrol or diesel, NGVs may have shorter driving ranges. Adoption may be hampered by limited driving range and the frequent need for refuelling, especially for long-distance driving or commercial fleet operations.
Convenience and Fueling Time: Refuelling natural gas vehicles, especially CNG vehicles, can be more time-consuming than refuelling petrol or diesel vehicles. The convenience and viability of using NGVs for regular transportation needs may be impacted by the amount of time needed for refuelling and the accessibility of refuelling facilities.
Fuel Price Volatility: Variations in supply and demand, geopolitical issues, and regulatory changes can all affect the price of natural gas. Consumer confidence and decisions to invest in NGVs might be impacted by uncertainty regarding future fuel costs and the vehicle's cost-competitiveness when compared to petrol or diesel.
Safety Issues: Although natural gas is thought to be a reasonably safe fuel, there might be issues with handling, storing, and refuelling it in vehicles. To increase consumer confidence in NGVs, safety concerns must be addressed and regulatory standards must be followed.
Emission Standards and Regulations: Due to their lower emissions of pollutants and greenhouse gases, NGVs are usually thought to be cleaner than petrol or diesel vehicles. Nonetheless, regional variations in emissions restrictions and regulatory requirements may affect the uptake and application of NGVs in various markets.
Technological Challenges: In order to improve performance, lower prices, and increase public adoption, NGV technologies like as engine efficiency, fuel storage systems, and pollution control technologies must advance. The long-term survival of the NGV sector depends on overcoming technological obstacles and realising economies of scale.
Rival Technologies: Plug-in hybrid electric vehicles (PHEVs), battery electric vehicles (BEVs), hydrogen fuel cell vehicles (FCVs), hybrid electric cars (HEVs), and other alternative powertrain technologies compete with NGVs. The market share and growth potential of NGVs could be impacted by the development and availability of rival technologies.
The Global Automotive Natural Gas Vehicle Market is Segmented on the basis of Vehicle Type, Fuel Type, Application, and Geography.