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市場調査レポート
商品コード
1733395
マルチチャネルキャンペーン管理の世界市場規模:業界別、展開別、地域別、予測Global Multichannel Campaign Management Market Size By Vertical (BFSI, IT and Telecommunication, Retail, Manufacturing), By Deployment (On-premise, Cloud based), By Geographic Scope And Forecast |
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マルチチャネルキャンペーン管理の世界市場規模:業界別、展開別、地域別、予測 |
出版日: 2025年05月14日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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マルチチャネルキャンペーン管理市場規模は、2024年に54億1,000万米ドルと評価され、2024~2032年にかけて18.55%のCAGRで成長し、2032年には211億2,000万米ドルに達すると予測されます。
モバイル&スマートフォン、ウェブサイト、電子メールなど、多くのチャネルを通じたデータ転送の増加が、マルチチャネルキャンペーン管理市場の需要を促進しています。この調査レポートは、マルチチャネルキャンペーン管理市場の全体的な評価を記載しています。主要セグメント、動向、市場促進要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。
世界のマルチチャネルキャンペーン管理市場の定義
マルチチャネルキャンペーン管理ソフトウェアは、モバイル、スマートフォン、電子メール、ウェブサイト、ソーシャルメディア、その他の媒体にまたがるオファーを定義し、ユーザーに伝えることによって、企業がデジタルマーケティングキャンペーンを管理するのを支援します。また、マルチチャネルキャンペーン管理ソフトウェアは、デジタルマーケティング担当者がマーケティングキャンペーンを戦略化、管理、実行、監督し、特定の顧客セグメントに焦点を当て、ターゲティングしながら望ましい結果を達成するのを支援します。マルチチャネルキャンペーン管理ソフトウェアに含まれるその他の機能には、予測分析、キャンペーン最適化、イベントトリガー、コンテンツ管理などがあります。
世界のマルチチャネルキャンペーン管理市場概要
モバイル&スマートフォン、電子メール、ウェブサイトなど、多くのチャネルを通じたデータ転送の増加が、マルチチャネルキャンペーン管理市場の需要を促進しています。マルチチャネルキャンペーン管理市場の成長を支えるその他の要因としては、タブレット、スマートフォン、ハンドヘルドデバイスを通じたモバイルマーケティングの傾向の高まり、ネットワークと通信の進歩、デジタルマーケティングの動向の変化などが挙げられます。
リアルタイムのクロスチャネル広告を見たいという顧客の期待の高まりも、マルチチャネルキャンペーン管理市場の成長を支えています。広告チャネルの力学の変化、増加する国々によるモバイルマーケティングに対する厳しい規制の採用、互換性などの点で関連する技術の複雑さは、マルチチャネルキャンペーン管理ツールとアプリケーションの需要に影響を与える抑制要因の一部です。
分析とビッグデータの概念は、あらゆる企業のマーケティング業務において重要な役割を果たしています。マルチチャネルキャンペーン管理市場のソリューションは、データを収集・分析し、顧客の行動や購買パターンに関する洞察を得る。顧客分析とソーシャルメディア分析は、顧客ベースをセグメント化し、正確な自動化を通じてマーケティングキャンペーンを計画、実行、戦略、監督するのに役立ちます。これにより、市場は顧客心理を把握し、ダイレクトマーケティングを通じて1対1のエンゲージメントを計画する機会を得ることができます。
Multichannel Campaign Management Market size was valued at USD 5.41 Billion in 2024 and is projected to reach USD 21.12 Billion by 2032, growing at a CAGR of 18.55% from 2024 to 2032.
The rise in data transfer through a number of channels including mobile & smartphones, websites, emails etc. is driving the demand for the multichannel campaign management market. The Global Multichannel Campaign Management Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.
Global Multichannel Campaign Management Market Definition
Multichannel campaign management software aids companies in managing their digital marketing campaigns by defining and communicating offers to users across mobile, smartphones, emails, websites, social media and other mediums. Multichannel campaign management software also aids digital marketers to strategize, manage, execute, and supervise the marketing campaigns and achieve desired results while focusing & targeting a particular customer segment. Additional capabilities included in multichannel campaign management software include predictive analytics, campaign optimization, event triggering, content management, and more.
Global Multichannel Campaign Management Market Overview
The rise in data transfer through a number of channels including mobile & smartphones, emails, websites etc. is driving the demand for the multichannel campaign management market. Other factors supporting the growth of the multichannel campaign management market include the growing trend of mobile marketing through tablets, smartphones, and handheld devices, network and communication advancements, changing trends in digital marketing etc.
An increase in customer expectations to view real-time cross-channel advertisements is also supporting the growth of the multichannel campaign management market. Changing dynamics of advertisement channels, adoption of stringent regulations for mobile marketing by the rising number of countries, the technological complexity involved in terms of compatibility etc. are some of the restraints affecting the demand for multichannel campaign management tools and applications.
The concepts of analytics and big data play an important role in the marketing operations of every business. The multichannel campaign management market solutions gather data & analyze it to gain insights into the customer behaviour & buying patterns. Customer & social media analytics helps to segment the customer base and to plan, execute, strategize and supervise the marketing campaigns through precise automation. This gives markets an opportunity to the customer psyche & plan one-to-one engagements through direct marketing.
The Global Multichannel Campaign Management Market is segmented based on Vertical, Deployment, and Geography.
Based on Vertical, the market is bifurcated into BFSI, IT and Telecommunication, Retail, Manufacturing, Others.
Based on Deployment, the market is bifurcated into On-premise, Cloud based.
The "Global Multichannel Campaign Management Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are IBM Corporation, Oracle, SAP AG, SAS Institute, Adobe Systems, Infor, Marketo, Adobe Systems, Salesforce.com and Teradata.