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市場調査レポート
商品コード
1733311

ヘルスケアワイプの世界市場:製品タイプ別、販売チャネル別、地域別規模および予測

Global Healthcare Wipes Market Size By Product Type (Dry wipes and Wet wipes), By Sales Channel (Hypermarkets and Supermarkets, Departmental stores), By Geography Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=148.47円
ヘルスケアワイプの世界市場:製品タイプ別、販売チャネル別、地域別規模および予測
出版日: 2025年05月13日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 目次
概要

ヘルスケアワイプの市場規模と予測

ヘルスケアワイプ市場規模は2024年に126億4,000万米ドルで、2026~2032年にかけてCAGR 7.39%で成長し、2032年には223億6,000万米ドルに達すると予測されます。

予測期間中、交差汚染問題の高まり、個人衛生と衛生に対する世界の意識の高まりなどにより、ヘルスケアワイプの消費者需要が増加すると予測されます。プレインジェクションワイプ、スキンクリーニングワイプ、非侵襲性消毒ワイプ、バスワイプ、洗浄液にやさしいボディワイプは、ヘルスケアワイプの多くタイプのほんの一例です。これらの製品タイプには、小袋、フローパック、バケット、チューブなど、数多くの包装オプションがあります。また、感染を追跡し予防する能力を持つヘルスケアワイプの使用増加が、市場拡大を支える重要な要因となっています。ヘルスケアワイプの世界市場レポートは、同市場の総合的な評価を記載しています。主要セグメント、動向、市場促進要因、抑制要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。

ヘルスケアワイプの世界市場定義

ヘルスケアワイプは、体を感染から守り、個人の衛生状態を維持するために使用されるティッシュや紙などで、表面洗浄、皮膚洗浄、手指消毒、殺菌、院内滅菌などが含まれます。介護施設、病院、クリニックなど、さまざまなヘルスケア施設での感染予防に非常に効果的です。また、非常に便利で使いやすいです。

最も一般的に使用されているワイプは、流せる皮膚洗浄ワイプ、洗浄液にやさしいボディワイプ、注射前用アルコールワイプ、ベッドバス用ワイプ、非侵襲性医療機器消毒ワイプで、小袋、キャニスター/タブ、フローパック、バケットなどさまざまな包装があります。これらのワイプの有益な特性には、交差汚染のリスク低減、携帯性、障害性などがあります。

ヘルスケアワイプの世界市場概要

衛生、二次汚染の問題などに関する個人の健康と衛生への関心の高まりが、ヘルスケアワイプの世界市場の成長を促進する主要因となっています。これに加えて、洗浄剤に適したボディワイプ、ベッド用バスワイプ、注射前用アルコールワイプ、非侵襲性医療機器用消毒ワイプ、流せる皮膚洗浄ワイプなど、ヘルスケアワイプタイプが豊富であること、バケット、小袋、キャニスターなどさまざまな包装があること、手指の消毒、病院の滅菌、医療関連機器の洗浄、皮膚の洗浄、表面の洗浄など、さまざまな用途に使用できる利便性があることも、この市場の成長を後押ししています。

さらに、雑菌の蔓延を防ぐため、食品衛生環境やスーパーマーケットでワイプが広く使用されていることや、コスト面での利便性も同市場の成長を促進しています。しかし、一部の身体や皮膚のタイプにアレルギーを起こす可能性のある特定の化学品の使用や、厳しい政府規制がこの市場の成長を妨げる可能性があります。

目次

第1章 世界のヘルスケアワイプ市場の導入

  • 市場概要
  • 調査範囲
  • 前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 VERIFIED MARKET RESEARCHの調査手法

  • データマイニング
  • バリデーション
  • 一次資料
  • データソース一覧

第4章 ヘルスケアワイプの世界市場展望

  • 概要
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • ポーターのファイブフォースモデル
  • バリューチェーン分析

第5章 ヘルスケアワイプの世界市場:製品タイプ別

  • 概要
  • ドライワイパー
  • ウェットティッシュ

第6章 ヘルスケアワイプの世界市場:流通チャネル別

  • 概要
  • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
  • 百貨店
  • オンラインプラットフォーム
  • その他

第7章 ヘルスケアワイプの世界市場、地域別

  • 概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他のアジア太平洋
  • その他
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 世界のヘルスケアワイプ市場の競合情勢

  • 概要
  • 各社の市場ランキング
  • 主要開発戦略

第9章 企業プロファイル

  • Procter and Gamble
  • 3M
  • Johnson & Johnson Private Limited
  • Diamond Wipes International Inc.
  • The Clorox Company
  • Kimberly-Clark Corporation
  • Costco Wholesale Corporation
  • Reckitt Benckiser Group PLC
  • Procotech Limited
  • Beiersdorf AG

第10章 付録

  • 関連調査
目次
Product Code: 63680

Healthcare Wipes Market Size And Forecast

Healthcare Wipes Market size was valued at USD 12.64 Billion in 2024 and is projected to reach USD 22.36 Billion by 2032, growing at a CAGR of 7.39% from 2026 to 2032.

Over the forecast period, consumer demand for Healthcare Wipes is anticipated to increase due to rising cross-contamination issues, increased global awareness of personal hygiene and sanitation, and other factors. Pre-injection wipes, skin cleaning wipes, non-invasive antiseptic wipes, bath wipes, and macerator-friendly body wipes are just a few examples of the many different kinds of Healthcare Wipes. There are numerous packaging options for these product types, including sachets, flow packs, buckets, and tubes. In addition, the increased use of Healthcare Wipes because of their capacity to track and prevent infection is a significant driver supporting the market's expansion. The Global Healthcare Wipes Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global Healthcare Wipes Market Definition

Healthcare Wipes are tissues, papers, etc that are used to protect the body from infection and maintain personal hygiene and sanitation which includes surface cleaning, skin cleansing, hand sanitizing, disinfection, and hospital sterilization. These wipes are very efficient in preventing infection in various healthcare facilities such as nursing homes, hospitals, clinics, and other places. It is also very convenient and easy to use.

The wipes that are most commonly used are flushable skin cleansing wipes, macerator-friendly body wipes, pre-injection alcohol wipes, bed bath wipes, and non-invasive medical devices disinfecting wipes which come in a variety of packagings like sachets, canisters/tubs, flow-packs, or buckets. Some of the beneficial properties of these wipes include reduced risk of cross-contamination, portability, disability, etc.

Global Healthcare Wipes Market Overview

The growing health and hygiene concerns among individuals regarding sanitation, cross-contamination issues, etc are the major factor responsible to drive the growth of the global Healthcare Wipes Market. In addition to this, the wide variety of types of Healthcare Wipes such as macerator-friendly body wipes, bed baths wipes, pre-injection alcohol wipes, non-invasive medical device disinfectant wipes, and flushable skin cleansing wipes along with a variety pf packaging like buckets, sachets, canisters, etc, and the convenience to use it for several purposes such as hand sanitizing, hospital sterilization, health-related equipment cleaning, skin cleaning, surface cleaning, etc has also boosted the growth of this market.

Furthermore, extensive use of wipes in food prevention environments and supermarkets to prevent the spreading of germs, and cost convenience has promoted the growth of this market. However, the use of certain chemicals that may be allergic to a few bodies or skin types and stringent government regulations may hinder the growth of this market.

Global Healthcare Wipes Market Segmentation Analysis

The Global Healthcare Wipes Market is Segmented on the basis of Product Type, Sales Channel, and Geography.

Healthcare Wipes Market, By Product Type

  • Dry wipes
  • Wet wipes
  • Others
  • Healthcare Wipes Market By Product Type

Based on Product Type, the market is bifurcated into Dry wipes and Wet wipes. The dry wipes segment is expected to hold the maximum share because of an increase in demand and various uses of these wipes in hospitals, medical practices, and nursing homes.

Healthcare Wipes Market, By Sales Channel

  • Hypermarkets & Supermarkets
  • Departmental stores
  • Online Platform
  • Others
  • Healthcare Wipes Market By Sales Channel

Based on Sales Channel, the market is bifurcated into Hypermarkets and Supermarkets, Departmental stores, Online platforms, and Others. The hypermarkets and supermarkets segment is accounted for the largest share due to the convenience offered by the product to its consumers to choose as per requirement and the high availability of the products.

Healthcare Wipes Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Rest of the world
  • On the basis of Geography, the Global Healthcare Wipes Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the world. The Asia Pacific is expected to hold the largest market share in the forecast period. The growth can be attributed to rapid urbanization, and a rise in the usage of healthcare wipes to control and prevent infections in this region.

Key Players

The "Global Healthcare Wipes Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are Procter and Gamble, 3M, Johnson & Johnson Private Limited, Diamond Wipes International Inc, The Clorox Company, Kimberly-Clark Corporation, Costco Wholesale Corporation, Reckitt Benckiser Group PLC, Procotech Limited, and Beiersdorf AG.

  • The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION OF GLOBAL HEALTHCARE WIPES MARKET

  • 1.1 Overview of the Market
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 3.1 Data Mining
  • 3.2 Validation
  • 3.3 Primary Interviews
  • 3.4 List of Data Sources

4 GLOBAL HEALTHCARE WIPES MARKET OUTLOOK

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
    • 4.2.2 Restraints
    • 4.2.3 Opportunities
  • 4.3 Porters Five Force Model
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 GLOBAL HEALTHCARE WIPES MARKET, BY PRODUCT TYPE

  • 5.1 Overview
  • 5.2 Dry wipes
  • 5.3 Wet wipes

6 GLOBAL HEALTHCARE WIPES MARKET, BY SALES CHANNEL

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Hypermarkets and Supermarkets
  • 6.3 Departmental stores
  • 6.4 Online Platform
  • 6.5 Others

7 GLOBAL HEALTHCARE WIPES MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1 Overview
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
    • 7.2.3 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 U.K.
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 Japan
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 Rest of the World
    • 7.5.1 Latin America
    • 7.5.2 Middle East & Africa

8 GLOBAL HEALTHCARE WIPES MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Company Market Ranking
  • 8.3 Key Development Strategies

9 COMPANY PROFILES

  • 9.1 Procter and Gamble
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Financial Performance
    • 9.1.3 Product Outlook
    • 9.1.4 Key Developments
  • 9.2 3M
    • 9.2.1 Overview
    • 9.2.2 Financial Performance
    • 9.2.3 Product Outlook
    • 9.2.4 Key Developments
  • 9.3 Johnson & Johnson Private Limited
    • 9.3.1 Overview
    • 9.3.2 Financial Performance
    • 9.3.3 Product Outlook
    • 9.3.4 Key Developments
  • 9.4 Diamond Wipes International Inc.
    • 9.4.1 Overview
    • 9.4.2 Financial Performance
    • 9.4.3 Product Outlook
    • 9.4.4 Key Developments
  • 9.5 The Clorox Company
    • 9.5.1 Overview
    • 9.5.2 Financial Performance
    • 9.5.3 Product Outlook
    • 9.5.4 Key Developments
  • 9.6 Kimberly-Clark Corporation
    • 9.6.1 Overview
    • 9.6.2 Financial Performance
    • 9.6.3 Product Outlook
    • 9.6.4 Key Developments
  • 9.7 Costco Wholesale Corporation
    • 9.7.1 Overview
    • 9.7.2 Financial Performance
    • 9.7.3 Product Outlook
    • 9.7.4 Key Developments
  • 9.8 Reckitt Benckiser Group PLC
    • 9.8.1 Overview
    • 9.8.2 Financial Performance
    • 9.8.3 Product Outlook
    • 9.8.4 Key Developments
  • 9.9 Procotech Limited
    • 9.9.1 Overview
    • 9.9.2 Financial Performance
    • 9.9.3 Product Outlook
    • 9.9.4 Key Developments
  • 9.10 Beiersdorf AG
    • 9.10.1 Overview
    • 9.10.2 Financial Performance
    • 9.10.3 Product Outlook
    • 9.10.4 Key Developments

10 Appendix

  • 10.1 Related Research