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市場調査レポート
商品コード
1622685

スマート空調の世界市場規模:製品別、用途別、地域別、範囲および予測

Global Smart Air Conditioning Market Size By Product, By Application, By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
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スマート空調の世界市場規模:製品別、用途別、地域別、範囲および予測
出版日: 2024年09月15日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

スマート空調の市場規模と予測

スマート空調の市場規模は、2023年に178億2,000万米ドルと評価され、2024年から2030年にかけて14.5%のCAGRで成長し、2030年には435億9,000万米ドルに達すると予測されています。同市場の成長が期待される主な要因は、世界の気温と湿度の高騰に加え、エアコンが高級品ではなく実用品として受け入れられつつあることです。インバーターや空気清浄技術を搭載したエアコンなど、技術的に先進的なエアコンの出現は、予測期間を通じて世界のスマート空調市場にプラスの影響を与えると予測されます。スマート空調の世界市場レポートは、市場の全体的な評価を提供します。主要セグメント、動向、市場促進要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。

スマート空調の世界市場定義

スマート空調は、特にその名称から、暖房、換気、空調(HVAC)システムと理解されています。接続された技術は、熱的快適性を与え、室内の空気の質を向上させる。HVACシステムは、主に熱力学、流体移動、および暖かさの伝達の工学原理を操作します。したがって、HVACは、アパート、ホテル、家族向け住宅、高齢者向け施設などの住宅構造にとって極めて重要な機能です。

このようなスマート空調システムの設計は、建物のモデルによって異なります。例えば、最近の建築物では、設計、設置、制御システムが複数のHVACシステムに統合されています。より広々とした建物の場合、HVACシステムは機械エンジニアやビルサービス設計者を通じて精査されます。湿度や空気の質は、強制換気システムや置換換気システムを使ってコントロールすることができます。全体として、スマート空調は、家庭や建物の暖房、冷房、湿度や空気品質レベルの制御に使用されます。

スマート空調の世界市場概要

スマート空調市場の成長は、モノのインターネット(IoT)の急速な浸透により、今後6年間で拡大すると予想されます。メーカーはスマート空調システムをIoT技術と統合しています。メーカーは、ドアロックやパワードウィンドウシェードなど、さまざまな接続されたシステムとリアルタイムで動作するようにシステムを処理しています。M2M接続の拡大は、HVACユニットでインテリジェント・システムを実践するユーザーを後押ししています。さらに、組織はセンサーを含むコンポーネントを使用してリアルタイムデータを収集し、ユーザー体験を向上させるために室内環境条件を監視しています。これらのデバイスはまた、スマートホームに既に設置されているコンポーネントを使用して情報を収集します。インテリジェントセンサー技術の利用拡大が、予測期間中のスマート空調市場の需要を促進すると思われます。さらに、スマート空調市場成長の主な促進要因は、スマートデバイスの故障検出が容易であることです。エネルギー規制の変更、生産者の技術進歩、商業部門全体の需要拡大など、いくつかの要因が世界のスマート空調市場の成長を後押ししています。

市場全体の成長を阻害する、直面する特定の制限や障害があります。政府の規則や厳しい規制といった要因は、時として阻害要因として作用します。さらに、利点に関する認識不足、低エネルギーコスト、有線から無線センサーネットワークへの代替は、世界のスマート空調市場全体の成長を妨げる潜在的な要因です。とはいえ、技術の進歩、環境悪化に鑑みた各国政府によるエネルギー管理への取り組み、新興市場における未開拓の可能性は、有益な成長機会を提供します。

目次

第1章 スマート空調の世界市場:イントロダクション

  • 市場概要
  • 調査範囲
  • 前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 VERIFIED MARKET RESEARCHの調査手法

  • データマイニング
  • バリデーション
  • 一次インタビュー
  • データソース一覧

第4章 世界のスマート空調市場展望

  • 概要
  • 市場力学
  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • ポーターのファイブフォースモデル
  • バリューチェーン分析

第5章 スマート空調の世界市場:製品別

  • 温度制御
  • 湿度制御
  • 換気制御
  • 統合制御

第6章 スマート空調の世界市場:用途別

  • 住宅
  • 工業用ビル
  • 商業ビル

第7章 スマート空調の世界市場:地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 欧州
  • ドイツ
  • 英国
  • フランス
  • その他欧州
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • インド
  • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域
  • ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ

第8章 スマート空調の世界市場:競合情勢

  • 概要
  • 企業の市場ランキング
  • 主な発展戦略

第9章 企業プロファイル

  • Daikin
  • LG
  • Haier
  • Mitsubishi Electric
  • Samsung
  • Videocon
  • Voltas
  • FUJITSU GENERAL
  • Blue star
  • Friedrich
  • Electrolux

第10章 付録

  • 関連レポート
目次
Product Code: 20950

Smart Air Conditioning Market Size And Forecast

Smart Air Conditioning Market size was valued at USD 17.82 Billion in 2023 and is projected to reach USD 43.59 Billion by 2030 , growing at a CAGR of 14.5% from 2024 to 2030. The expected growth in the market can be predominantly attributed to soaring temperature and humidity levels worldwide along with the increasing acceptance of air conditioners as a utility product rather than a luxury product. The emergence of technologically advanced air conditioners, such as air conditioners with inverter and air purification technologies, is further anticipated to positively influence the global smart air-conditioner market through the forecast period. The Global Smart Air Conditioning Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global Smart Air Conditioning Market Definition

Smart air-conditioner, particularly by name, is understood as heating, ventilation, and air-conditioner (HVAC) systems. The connected technology gives thermal comfort and improves indoor air quality. HVAC systems primarily operate engineering principles of thermodynamics, fluid transfer, and warmth transfer. Thus, HVAC is a crucial feature of residential structures like apartment buildings, hotels, family homes, and senior living facilities.

The design of such smart air conditioning systems varies with building models. For example, design, installation, and control systems are integrated into more than one HVAC system in modern constructions. For more spacious buildings, HVAC systems are scrutinized through mechanical engineers and building service designers. Humidity and air quality can be controlled with the use of force or displacement ventilation systems. Overall, smart air conditioning devices are used to heat, cool, and control moisture and air quality levels in homes and buildings.

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Global Smart Air Conditioning Market Overview

Smart air conditioning market growth is expected to grow over the next six years due to the rapid penetration of the Internet of Things (IoT). Manufacturers are integrating smart air conditioning systems with IoT technology. Manufacturers are processing the systems to operate in real-time with the different connected systems such as door locks and powered window shades. The growing M2M connectivity is boosting users to practice intelligent systems in HVAC units. Moreover, the organizations are using components including sensors to collect real-time data and monitor indoor environmental conditions to improve the user experience. These devices also use the already installed components in smart homes to collect information. The growing use of intelligent sensor technology will propel the demand for the Smart air conditioning market during the forecast timespan. Moreover, the major driving factor for the market growth of the smart air conditioner market is easy to fault detection of smart devices. Several factors like changes in energy regulations, technological advancements by producers, and growing demand across commercial sectors boost the growth of the global smart air conditioning market.

There are certain limitations and obstacles faced that will hinder the overall market growth. The factors such as government rules &stringent regulations sometimes act as an inhibitor. Further, lack of awareness regarding the benefits, low energy costs, and substitutions from wired to the wireless sensor network are the potential restraints hampering the overall growth of the global smart air conditioning market. Nevertheless, the advancements in technologies, energy management initiatives by the governments in light of environmental degradation, and untapped potential in emerging markets offer beneficial growth opportunities.

Global Smart Air Conditioning Market Segmentation Analysis

The Global Smart Air Conditioning Market is Segmented based on Product, Application, And Geography.

Smart Air Conditioning Market, By Product

  • Temperature Control
  • Humidity Control
  • Ventilation Control
  • Integrated Control

Based on Product, the market is bifurcated into Temperature control, Humidity control, Ventilation control, Integrated control. The temperature control segment is estimated to witness the highest CAGR during the forecast period. The factors that can be attributed to growing demand in the residential and commercial sector which is useful in energy efficiency and rapid environmental changes in APAC regions are accelerating the demand for this segment.

Smart Air Conditioning Market, By

  • Application
  • Residential buildings
  • Industrial buildings
  • Commercial buildings

Based on Application, the market is bifurcated into Residential buildings, Industrial buildings, Commercial buildings. The residential segment holds the largest market share during the forecast period. Residential smart air conditioner systems are compact and simpler compared to their commercial and industrial air systems. These systems are used in little places such as homes, small restaurants, and stores.

Smart Air Conditioning Market, By

  • Geography
  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Rest of the world
  • On the basis of Geography, the Global Smart Air Conditioning Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the world. Asia-Pacific accounts for the largest market share in terms of revenue. The rising usage of air conditioners in emerging countries such as China and India, rising promotional activities from the government to increase the adoption of energy-efficient air conditioning systems to reduce energy consumption, and ongoing projects will boost the market in the APAC region.

Key Players

  • The "Global Smart Air Conditioning Market" study report will provide a valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are
  • Daikin, LG, Haier, Mitsubishi Electric, Samsung, Videocon, Voltas, FUJITSU GENERAL, Blue star, Friedrich, Electrolux.
  • The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction of Global Smart Air Conditioning Market

  • Overview of the Market
  • Scope of Report
  • Assumptions

2. Executive Summary

3. Research Methodology of Verified Market Research

  • Data Mining
  • Validation
  • Primary Interviews
  • List of Data Sources

4. Global Smart Air Conditioning Market Outlook

  • Overview
  • Market Dynamics
  • Drivers
  • Restraints
  • Opportunities
  • Porters Five Force Model
  • Value Chain Analysis

5. Global Smart Air Conditioning Market, By Product

  • Temperature control
  • Humidity control
  • Ventilation control
  • Integrated control

6. Global Smart Air Conditioning Market, By Application

  • Residential buildings
  • Industrial buildings
  • Commercial buildings

7. Global Smart Air Conditioning Market, By Geography

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Mexico
  • Europe
  • Germany
  • UK
  • France
  • Rest of Europe
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • Rest of Asia Pacific
  • Rest of the World
  • Latin America
  • Middle East & Africa

8. Global Smart Air Conditioning Market Competitive Landscape

  • Overview
  • Company Market Ranking
  • Key Development Strategies

9. Company Profiles

  • Daikin
  • LG
  • Haier
  • Mitsubishi Electric
  • Samsung
  • Videocon
  • Voltas
  • FUJITSU GENERAL
  • Blue star
  • Friedrich
  • Electrolux

10. Appendix

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