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市場調査レポート
商品コード
1615851
3Dフードプリンティングの世界市場規模:原料別、業界別、地域別、範囲および予測Global 3D Food Printing Market Size By Ingredient(Dough, Fruits and Vegetables), By Vertical(Government, Commercial), By Geographic Scope and Forecast |
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3Dフードプリンティングの世界市場規模:原料別、業界別、地域別、範囲および予測 |
出版日: 2024年11月23日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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3Dフードプリンティング市場規模は、2022年に7,421万米ドルと評価され、2023年から2030年にかけて53.07%のCAGRで成長し、2030年には34億2,357万米ドルに達すると予測されています。プリント食品への欲求は、便利で時間を節約でき、カスタマイズされ、栄養が詰まっていて、魅力的な食感を持つ食品を作る技術の利用が拡大していることによって煽られています。人々は、さまざまな色やパターンを使って作られ、提供されるパーソナライズされた食品を食べることを好み、このような食の嗜好やライフスタイルの変化は、3D食品プリンティングの世界市場を牽引する大きな要因となっています。この市場は、世界の3D食品印刷市場に関する調査で包括的に評価されています。この調査では、市場の主要セグメント、動向、促進要因、市場抑制要因、競合環境、その他の重要な変数について徹底的な分析を行っています。
世界の3D食品印刷市場の定義
3Dフードプリンティングは、3次元の食品や料理を印刷するために採用される付加製造技術の一種です。これは、センサー、アクチュエーター、ストレージカプセル、ソフトウェアが統合された混合物です。3Dフードプリンターは、ローラー、ヘッドスプレー、定義された食材や料理を印刷するためのプログラムされたアルゴリズムなどのコンポーネントを使用します。
3Dフードプリンターは、原材料と処理された成分を層ごとに堆積させる原理で動作します。プリンターは、付加製造技術として理解されているステープルの層を堆積させる。さらに、高度な3Dプリンターは、一種の食用セメントを使用して原材料を接着する結合技術に取り組んでいます。さらに、高度な3Dプリンタは、ノズル、粉末状材料、レーザー、ロボットアームを使用して、パターン化されたチョコレート、砂糖の彫刻、クリスピーピザ、格子状のペストリーを形成します。
世界の3Dフードプリンティング市場概要
より個性的で健康的な食品への需要が、世界の3D食品印刷市場の拡大に拍車をかけています。さらに、高級な飲食店や菓子類の増加、食の嗜好やライフスタイルの変化、その他の重要な変数が、今後数年間の世界市場の収益成長を促進すると予測されています。さらに、必要な栄養素のカスタマイズとともに、フードテック企業による投資の増加は、世界市場の成長を後押しすると予想されるいくつかの要因です。
大手企業は最近、自社製品をターゲット市場に提示し始めており、この動向は予測期間中も続くと予測されます。一方、大手企業は3Dフードプリンターを採用し、製菓、製パン、レストランと共同で会議やライブデモを通じて製品をサポートしています。これらは、世界の3Dフードプリンティング市場の成長を促進すると前向きに予想しています。
市場全体の成長を妨げるハードルや障害もあります。製造工程に時間がかかるなどの要因は、最終的に製造コストを増大させ、市場の成長を制限します。また、熟練した労働力の不足、3D食品プリンターの高価格と相まってハイテクインフラの不在、オリジナルの味とテクスチャの欠如は、世界の3D食品印刷市場の全体的な成長を妨げる潜在的な抑制要因です。とはいえ、技術の進歩、食品のカスタマイズオプション、新興市場における未開拓の可能性は、有利な成長機会を提供します。
3D Food Printing Market size was valued at USD 74.21 Million in 2022 and is projected to reach USD 3,423.57 Million by 2030, growing at a CAGR of 53.07% from 2023 to 2030. The desire for printed food has been fueled by the growing use of technology to create food that is convenient, time-saving, customized, packed with nutrients, and has enticing textures. People like eating personalized food that is made and served using different colors and patterns, and this shift in eating preferences and lifestyle is a major factor driving the global market for 3D food printing. The market is comprehensively evaluated in the study on the global 3D food printing market. The research provides a thorough analysis of the market's key segments, trends, drivers, restraints, competitive environment, and other important variables.
Global 3D Food Printing Market Definition
Global 3D Food Printing Market Overview
The demand for more individualized and healthier food is what is fueling the expansion of the worldwide 3D food printing market. Additionally, the rise of upscale eateries and confectioneries, changes in eating preferences and lifestyles, and other important variables are anticipated to propel the global market's revenue growth over the coming years. Moreover, increasing investments by food-tech companies along with customization of nutrients required are some factors anticipated to boost the growth of the global market.
Major players have recently started presenting their products to the target market, and this trend is projected to continue during the forecast period. Whereas, major companies have adopted 3D food printers and are also supporting the product through conferences, and live demos in collaboration with confectionaries, bakeries, and restaurants. These have positively anticipated propelling the growth of the global 3D food printing market.
There are certain hurdles and obstacles faced that will hinder the overall market growth. The factors such as the slow making process ultimately augments the manufacturing cost limiting the market growth. Also, the lack of a skilled workforce, the absence of hi-tech infrastructure coupled with the high price of the 3D food printers, and the lack of original flavor and texture are the potential restraints hampering the overall growth of the global 3D food printing market. Nevertheless, the advancements in technologies, food customization options, and untapped potential in emerging markets offer favorable growth opportunities.
The Global 3D Food Printing Market is Segmented on the basis of Ingredient, Vertical and Geography.
Based on Ingredient, the market is segmented into Dough, Fruits and Vegetables, Proteins, Sauces, Dairy Products, Carbohydrates, and Others. The carbohydrates segment is estimated to witness the highest CAGR during the forecast period. The factors that can be attributed to the preferable use of 3D food printers for the production of customized chocolates and other sweet food items such as donuts, candies, and pancakes, which involve carbohydrates as the main constituent are accelerating the demand for carbohydrates segment.
Based on Vertical, the market is segmented into Government, Commercial, and Residential. The commercial vertical holds the largest market share during the forecast period. The majority of key 3D food printer manufacturing companies focus on the users from the commercial vertical as their most potential clients as it is easy to provide training and maintenance services to them.
Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide an insight into the financial statements of all the major players, along with its product benchmarking and SWOT analysis. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.