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市場調査レポート
商品コード
1660071

換気シート市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年)

Ventilated Seats Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)


出版日
ページ情報
英文 142 Pages
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即日から翌営業日
カスタマイズ可能
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
換気シート市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年)
出版日: 2025年01月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

換気シート市場は予測期間内に5.72%の安定した成長率を示しています。高級感や快適さを求める消費者の嗜好の高まりが、ドライバーや同乗者の健康への関心の高まりとともに、自動車用換気シート市場の成長を大きく促進しています。換気シートは、高級車や中級車に適応する産業が増えつつあります。長旅や極端な気象条件下での運転でも、快適性が向上しています。これは、空気循環システム、シートの温度管理、発汗の軽減などのおかげです。乗客の快適性はもうひとつの顕著な動向として現れ、その結果、素材の通気性を高める素材技術の進歩がもたらされました。スマートシートの統合は、自動車における新技術や運転ニーズのための容易な方法を提供するようになりました。しかし、電気自動車やハイブリッド車では、よりエネルギー効率の高い冷却ソリューションが求められています。シートの換気におけるカスタマイズや後付けオプションもまた、ビジネスにおける新たな成長動向を目の当たりにし、顧客基盤を拡大しました。例えば、2023年9月、自動車用シートの世界的リーダーであるアディエント社は、IAA 2023の開催に合わせて、持続可能性、費用対効果、快適性に焦点を当てた3つの革新的なシートデザイン「ピュアエッセンシャル」、「オートノミーエレガンス」、「スマートエフィシェンシー2.0」を発表しました。

車種別では、換気シート市場は乗用車、小型商用車、大型商用車に区分されます。2023年、乗用車セグメントは市場最大であり、今後の予測期間でも変わらないと思われます。換気シート市場を支える重要な動向があり、自動車に搭載される機能が増え、より快適で豪華になってきています。人々の健康に対する意識も高まっています。今や誰もが適切な呼吸と良好な換気を好むようになり、長時間のドライブでも不安を感じることがなくなりました。そのため、乗用車の換気シートの人気は高まっており、中級セダンのほとんどに採用されています。

換気シート市場は推進方式別に、内燃機関車 (ICE) と電気自動車に区分されます。2023年にはICEセグメントが市場を独占し、予測期間中もその優位性を維持すると予想されます。成長を促進する最も重要な要因の1つは、世界的にICE車の利用が増加していることであり、中級モデルや高級モデルのメーカーは、換気シートや座席オプションを標準品やオプション品に組み込んでいます。中東地域や北米の一部の地域など、非常に暑い気候条件の地域に住む人々は、暑い夏の天候の間に体を冷やすために、換気シートが非常に有益であることに気づきました。例えば、快適性、信頼性、新世代装備で人気と評価を得ているトヨタ・カムリは、上級グレードのXLEとXSEを購入することができ、換気シートを搭載しています。

販売チャネルに基づき、換気シート市場はOEMとアフターマーケットに区分されます。このうち、OEMセグメントが2023年の市場を独占しており、予測期間中もリードし続けるとみられます。自動車に工場装着される高品質な換気システムの需要が増加しているため、この事業ではOEMセグメントが主導権を握る必要があります。今日、GMはより多くの消費者向け自動車を生産しており、工場で新鮮な換気シートが自動車設計に導入されています。自動車メーカーは、セダン、SUV、あるいは高級車など、さまざまなカテゴリーの車に、標準のビルトインシステムとして、あるいはオプションのアドオンとして、換気シートを提供することを選択しています。中でも、メルセデス・ベンツ、BMW、トヨタ、フォードなどは、BMW 5シリーズ、トヨタ・アバロン、フォード・エクスペディションなどの中上級モデルにベンチレーターを搭載しています。このように、ベンチマークとなるOEM装着シートは、コスト効率とデザイン美学において期待される基準を満たす作動冷却を損なうことなく、自動車の一般的な冷暖房システムと協調して作動するように設計されています。さらに、電気自動車 (EV) の増加は、消費者の間でOEMの換気シートの設計を強化しています。EVシステムの精度の目的を満たすために、最近の技術進歩はまだ初期段階ですが、より軽量でエネルギー効率の高い技術革新の開発に焦点を当てているからです。テスラのモデルXとモデルSは、それぞれ革命的な座席を備えており、涼しさだけでなく、同乗者も同様に満足しています。

換気シート市場をより深く理解するために、市場は北米 (米国、カナダ、その他北米地域)、欧州 (ドイツ、英国、フランス、イタリア、スペイン、その他欧州地域)、アジア太平洋 (中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域の世界市場でのプレゼンスに基づいて分析されています。北米の換気シート市場が予測期間で優位を占めると予想されます。市場成長の主な要因としては、快適性重視の自動車機能に対する需要の高さ、高級車・プレミアム車メーカーの存在感の強さ、換気シートに関連する健康効果に対する意識の高まりなどが挙げられます。北米には、業界の巨人であるテスラ、キャデラック、フォードがベントシートを標準装備またはオプション設定している高級SUVやセダンが数多くあります。地域的には、南部の暑い夏と北部の吹雪の冬という極端な環境条件が、換気シートの道を切り開き、乗客が調節する車内温度を快適に保っています。この地域には、シボレーやフォードの最大級の製造施設があるため、ゼネラルモーターズ (GM) やフォードなどのメーカーは、キャデラック・エスカレードやフォード・エクスプローラーなど、最も広く知られているモデルに新しいデザインを追加し、より革新的なコンセプトを提供するとともに、その時点で必要とされる車両の高級品やサービスと相まって、換気シートを使用しています。北米は電気自動車 (EV) の普及でも先行しており、換気シートをさらに後押ししています。例えば、テスラのようなEVメーカーは、テスラ・モデルSや現在のモデルXのようなトップ・セグメント・モデルに換気シートを搭載しており、このような複雑な規則性を楽しむ嗜好も兼ね備えているとはいえ、持続可能な環境に優しい消費者のためのソリューションです。

市場に参入している主要企業には、リア・コーポレーション、アディエント・ピーエルシー、コンチネンタルAG、フォルビアSE、トヨタ紡織株式会社、ジェントサーム、TSテック株式会社、HYUNDAI TRANSYS、SEOYON E-HWA、GRAMMER AGなどがあります。

目次

第1章 市場概要

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 分析手法または前提条件

  • 分析プロセス
  • 分析手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別の見通し
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要サイド分析
  • 供給サイド分析
    • 企業合併・買収 (M&A)
    • 投資シナリオ
    • 業界考察:主要スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 価格分析

  • 価格分析:地域別
  • 価格に影響を与える要因

第6章 世界の換気シートの市場収益 (2022~2032年)

第7章 市場分析:車種別

  • 乗用車
  • 小型商用車
  • 大型商用車

第8章 市場分析:推進方式別

  • 内燃機関車 (ICE)
  • 電気自動車 (EV)

第9章 市場分析:販売チャネル別

  • OEM (メーカー)
  • アフターマーケット

第10章 市場分析:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第11章 バリューチェーン分析

  • 限界分析
  • 市場参入企業の一覧

第12章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 企業の市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第13章 企業プロファイル

  • Lear Corp.
    • 企業概要
    • 主な財務指標
    • SWOT分析
    • 製品ポートフォリオ
    • 近年の動向
  • Adient plc.
  • Continental AG
  • Forvia SE
  • TOYOTA BOSHOKU CORPORATION
  • Gentherm
  • TS TECH CO.,LTD.
  • HYUNDAI TRANSYS
  • SEOYON E-HWA
  • GRAMMER AG

第14章 頭字語と前提条件

第15章 付録

目次
Product Code: UMAU213157

The Ventilated Seats Market is witnessing a steady growth rate of 5.72% within the forecast period. Increased preference of consumers towards luxury and comfort has significantly fueled the growth of the automotive ventilated seats market together with rising concern regarding the health of the driver and passengers while increasing comfort levels. Ventilated seats are getting more and more industries adapted to the high-end and mid-segment cars. They are provided with improved comfort while driving long trips or in extreme weather conditions. That is courtesy of the air circulation systems, temperature management of the seat as well as perspiration reduction. Passenger comfort has emerged as another prominent trend, which in turn resulted in material technological advancements that make materials have a greater degree of breathability. Integration of smart seating now provides easier ways for new technologies and motoring needs in automobiles. However, there is another upfront with electric and hybrid vehicles seeking cooling solutions that are more energy efficient. Customizations and retrofitting options in seat ventilation have also seen new growing trends in the business, which increased the customer base. For instance, in September 2023, Adient, a global leader in automotive seating, unveiled three innovative seat designs Pure Essential, Autonomous Elegance, and Smart Efficiency 2.0 around the IAA 2023 event, focusing on sustainability, cost-effectiveness, and comfort.

Based on vehicle type, the ventilated seat market is segmented into Passenger Vehicles, Light Commercial Vehicles, and Heavy Commercial Vehicle. In 2023, the passenger vehicle segment was the largest in the market and would remain the same even in the forthcoming forecast period. There is a significant trend that supports the ventilated seats market and is becoming more and more accommodated and luxurious with more features being brought into the cars. People are becoming more aware of the health factors. Nowadays everyone likes proper breathing and good ventilation, avoiding uneasiness at times during long drives. Therefore, the ventilated seats in passenger vehicles are getting more popularity, and one can find them inserted in most mid-range sedans.

Based on propulsion type, the ventilated seats market is segmented into ICE and electric. The ICE segment will dominate the market in 2023 and is expected to retain its dominance throughout the forecast period. One of the most significant drivers propelling growth is the increasing use of ICE vehicles worldwide wherein producers of mid-range and luxury models have been integrating ventilated seating and seating options in their standard and optional products. People residing in regions with extremely hot climate conditions, such as the Middle East regions and some parts of North America, found ventilated seats highly beneficial to cool their bodies during hot summer weather. For example, Toyota Camry, popular and valued for its comfort, reliability, and new-generation features. The vehicle can be purchased in the higher-grade XLE and XSE trims and has ventilated seats.

Based on sales channel, the ventilated seats market is segmented into OEM and Aftermarket. Among these, the OEM segment dominated the market in 2023 and is expected to continue leading during the forecast period. Increased demand for factory-installed, high-quality ventilation systems in cars necessitates the OEM segment's control in this business. Today, GMs produce many more consumer cars wherein factory-fresh ventilated seats are implemented within their automotive designs. Vehicle makers are choosing to provide ventilation seating both as standard built-in systems and as optional add-ons in various categories of their cars, whether in sedans, SUVs, or even high-end cars. Among the most easily recognizable companies with more prominently positioned brands are the likes of Mercedes-Benz, BMW, Toyota, and Ford, which incorporate ventilators in their mid-range and up-range models, for instance, the BMW 5 Series, Toyota Avalon, and Ford Expedition. The benchmark OEM-installed seats are, thus, designed to work in concert with the car's general heating and air conditioning systems without jeopardizing how the operative cooling lives up to expected standards in cost efficiency and design aesthetics. Moreover, the increase in electric vehicles (EVs) has been enhancing OEMs' ventilation seat designs among consumers because, while still cool, in meeting the objectives of EV systems' precision, recent technological advancement is focused on developing lighter, energy-efficient innovations. Tesla's Model X and Model S each feature revolutionary seating, not only for the cool and equally satisfy the passenger.

For a better understanding of the market of the ventilated seat market, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (The US, Canada, and Rest of North America), Europe (Germany, The UK, France, Italy, Spain, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. The North America ventilated seats market is expected to dominate in the forecast period. The major factors contributing to the market growth include the high demand for comfort-focused vehicle features, the strong presence of luxury and premium car manufacturers, and the growing awareness of health benefits associated with ventilated seats. North America has quite a large pool of high-end SUVs and sedans with vented seats regularly coming as standards or options with industry behemoths Tesla, Cadillac, and Ford. Regionally, the extremity of environmental conditions as hot summers in the southern parts of the country and snowstorm winters in the north has paved the way forward for ventilated seats, keeping things comfortable for those inside temperatures as passengers regulate it. The presence of one of the largest manufacturing facilities of Chevrolet and Ford in the region, manufacturers are adding new designs now, such as General Motors (GM) and Ford, to some of their most widely known models, including the Cadillac Escalade and the Ford Explorer, in offering a much more innovative concept as well as ventilated seat usage coupled with the vehicle's luxury offerings or services required at the moment. North America is also ahead of the curve with the occupancy of electric vehicles (EVs), thus further pushing ventilated seats. For example, EV manufacturers such as Tesla are including ventilated seating in their top segment models such as Tesla Models S and now Model X, and the solution is for the sustainable environment-friendly consumer albeit also combining a preference to enjoy such complex regularity.

Some of the major players operating in the market include Lear Corp., Adient plc., Continental AG, Forvia SE, TOYOTA BOSHOKU CORPORATION, Gentherm, TS TECH CO.,LTD., HYUNDAI TRANSYS, SEOYON E-HWA, and GRAMMER AG.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Ventilated Seats Market
  • 2.2. Research Methodology of the Ventilated Seats Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Investment Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL VENTILATED SEATS MARKET REVENUE (USD BN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY VEHICLE TYPE

  • 7.1. Passenger Vehicle
  • 7.2. Light Commercial Vehicle
  • 7.3. Heavy Commercial Vehicle

8.MARKET INSIGHTS BY PROPULSION TYPE

  • 8.1. ICE Vehicles
  • 8.2. Electric Vehicles

9.MARKET INSIGHTS BY SALES CHANNEL

  • 9.1. OEM
  • 9.2. Aftermarket

10.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. The US
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. The UK
    • 10.2.3. France
    • 10.2.4. Italy
    • 10.2.5. Spain
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 10.4. Rest of World

11.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 11.1. Marginal Analysis
  • 11.2. List of Market Participants

12.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 12.1. Competition Dashboard
  • 12.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 12.3. Porter Five Forces Analysis

13.COMPANY PROFILED

  • 13.1. Lear Corp.
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Key Financials
    • 13.1.3. SWOT Analysis
    • 13.1.4. Product Portfolio
    • 13.1.5. Recent Developments
  • 13.2. Adient plc.
  • 13.3. Continental AG
  • 13.4. Forvia SE
  • 13.5. TOYOTA BOSHOKU CORPORATION
  • 13.6. Gentherm
  • 13.7. TS TECH CO.,LTD.
  • 13.8. HYUNDAI TRANSYS
  • 13.9. SEOYON E-HWA
  • 13.10. GRAMMER AG

14.ACRONYMS & ASSUMPTION

15.ANNEXURE