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市場調査レポート
商品コード
1634639

モジュール式バスルームポッド市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年)

Modular Bathroom Pods Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)


出版日
ページ情報
英文 140 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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モジュール式バスルームポッド市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年)
出版日: 2024年12月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

モジュール式バスルームポッド市場は、予測期間中 (2024-2032年) にCAGR 6%という著しい成長が見込まれています。これは主に、特にホテルやクリニック業界において、実用的な施設の建設に対する効果的なソリューションに対する需要が高まっているためです。これに加えて、都市化の進展と住宅不足も、ポッドが迅速に設置でき、その建設に多くの従業員を必要としないことが、ユニットの採用を促進しています。さらに、グリーン政策が、グリーン建設に沿った環境に優しいモジュール式システムへの需要を促しています。プレハブ製造技術の向上は、高品質を保証する高度なカスタム設計を提供し、市場を押し上げます。

世界銀行の発表によると、2023年4月には世界人口の約56%、44億人が都市に住むようになります。この動向は今後も続くと予想され、2050年までに都市人口は現在の2倍以上に増え、その時点で10人中7人近くが都市に住むことになります。

世界のGDPの80%以上が都市で生み出されており、都市化は、うまく管理されれば、生産性の向上とイノベーションを通じて持続可能な成長に貢献できます。

市場は種類別に、GRP製バスルームポッド、スチール製バスルームポッド、その他に区分されます。2023年の市場では、GRP製バスルームポッドが大きなシェアを占めています。ガラス強化プラスチック (GRP) 製のバスルームポッドは、軽量構造で耐久性があり、メンテナンスが少なく、大規模な建設に適しているため、成長が促進されます。耐腐食性であるため、湿度の高い地域でも長寿命です。開発企業は、より洗練された生産方法を採用し、特定のクライアントの要件に適合するモデルを開発することで、GRPポッドを採用しています。さらに、GRP素材の使用が増加しているのは、生産の無駄を最小限に抑えることができるからです。このため、GRPポッドは住宅、医療施設、学生寮の建設プロジェクトでの使用に理想的です。2021年6月、英国の大手バスルームポッドメーカーであるOffsite Solutions社は、賃貸住宅向けに開発された新しい強化型無床GRPポッドの初契約を獲得しました。

市場は用途によって、住宅用、商業用、その他に区分されます。商業用は、予測期間中 (2024~2032年) に大きなCAGRで成長すると予想されます。商業用のモジュール式バスルームポッドが成長に寄与しているのは、多忙な用途において効果的でコンパクト、かつスタイリッシュなデザインに対する需要を満たすからです。これらのポッドは建設時間や模様替えにかかる時間を短縮できるため、オフィス、モール、公共施設での使用に適しています。商業用ポッドは、インテリジェントな備品の使用に加え、安全対策やアクセシビリティ対策に必要なコンプライアンスを含む、カスタマイズされたポッド設計を提供する企業によって導入されています。このような商業プロジェクトへの統合は、請負業者や建築家との提携関係によって容易になります。また、この分野は、都市建設や不動産への投資の拡大により、その可能性が高まっています。

モジュール式バスルームポッドの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米 (米国、カナダ、その他北米地域)、欧州 (ドイツ、フランス、英国、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域 (中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されます。アジア太平洋地域は、予測期間中 (2024~2032年) に著しいCAGRで成長すると予想されています。これは主に、都市化のペースの速さ、インフラ支出の増加、手頃な価格の住宅に対するニーズの高まりによるものです。さらに、インドは人口基盤が大きく、中国も同様であるため、プレハブ化が不可避となります。さらに、この地域の企業は、この地域特有のニーズを満たすために開発された手頃な価格のイノベーション・スペースを通じて、モジュール式ポッドを採用しています。また、莫大な需要に応えるため、生産能力の増強や合弁事業への参入も試みられています。さらに、作業プロセスや生産施設の設計における多くのイノベーションは、持続可能性の目標を達成することを目的としています。次いで、政府主導のスマートシティや住宅計画が市場の成長に大きく寄与しています。

市場で事業展開している主要企業には、ウォーカー・モジュラー、デュポッド、モジュラーポッド、タプレーンズ、ハイドロディセノ、ハウイック社、B&Tマニュファクチャリング、ルーム・クラフツ・シェード・システムズPvt Ltd、ザ・ポッド・カンパニー、MODUSPACESなどがあります。

目次

第1章 市場概要

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 分析手法または前提条件

  • 分析プロセス
  • 分析手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別の見通し
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要サイド分析
  • 供給サイド分析
    • 企業合併・買収 (M&A)
    • 投資シナリオ
    • 業界考察:主要スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 価格分析

  • 価格分析:地域別
  • 価格に影響を与える要因

第6章 世界のモジュール式バスルームポッドの市場収益 (2022~2032年)

第7章 市場分析:種類別

  • GRPバスルームポッド
  • スチール製バスルームポッド
  • その他

第8章 市場分析:用途別

  • 住宅用
  • 商業用
  • その他

第9章 市場分析:種類別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第10章 バリューチェーン分析

  • 限界分析
  • 市場参入企業の一覧

第11章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 企業の市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第12章 企業プロファイル

  • Walker Modular
    • 企業概要
    • 主な財務指標
    • SWOT分析
    • 製品ポートフォリオ
    • 近年の動向
  • DuPod
  • ModularPods
  • Taplanes
  • Hydrodiseno
  • Howick Ltd
  • B&T Manufacturing
  • Loom Crafts Shade Systems Pvt Ltd
  • The Pod Company
  • MODUSPACES

第13章 頭字語と前提条件

第14章 付録

目次
Product Code: UMBM213136

Modular bathroom pods are bathroom construction models that have a whole assembly of bathroom parts as the pod, as well as come with plumbing and electrical purposes such as fixtures. These pods are pre-fabricated in factories, under tightly controlled conditions, and are delivered already as structures to the construction sites. Also, they are applied in residential, hospitality, healthcare, and commercial projects for several reasons including low prices, quality uniformity, and the impressive decrease in construction time on the construction site.

The Modular Bathroom Pods Market is expected to grow with a significant CAGR of 6% during the forecast period (2024-2032). This is mainly due to the increasing demand for effective solutions to the construction of utilitarian premises, particularly in the hotel and clinic industry. Adding to this, the higher levels of urbanization and the shortage of housing also enhance units' adoption because pods can be installed swiftly, and their construction does not require many employees. Moreover, green policies prompt the demand for environmentally friendly modular systems that are in line with green construction. The improvement in prefabrication technology provides high custom designs guaranteeing high quality, thus boosting the market.

As per the World Bank, in April 2023, some 56% of the world's population - 4.4 billion inhabitants - live in cities. This trend is expected to continue, with the urban population more than doubling its current size by 2050, at which point nearly 7 of 10 people will live in cities.

With more than 80% of global GDP generated in cities, urbanization can contribute to sustainable growth through increased productivity and innovation if managed well.

Based on the type, the market is segmented into GRP bathroom pods, steel bathroom pods, and others. The GRP bathroom pods held a significant share of the market in 2023. Bathroom pods made of Glass Reinforced Plastic (GRP) facilitate growth as they are lightweight structures, durable and low on maintenance that are suitable for extensive construction. Being corrosion-resistant, they have a long life even in areas characterized by high humidity. Businesses adopt GRP pods by embracing more refined production methods and by ensuring that models are developed in a bid to fit certain client requirements. Moreover, the increase in the use of GRP materials is the ability to minimize the wastage of their production. This makes GRP pods ideal for use in residential, healthcare, and student accommodation construction projects. In June 2021, Offsite Solutions, the UK's leading bathroom pod manufacturer, was awarded the first contract for its new enhanced and floorless GRP pods developed for the build-to-rent sector - a £1.6m (1.67 USD) project for ISG in Cardiff.

Based on applications, the market is segmented into residential use, commercial use, and others. The commercial use is expected to grow with a significant CAGR during the forecast period (2024-2032). Commercial modular bathroom pods contribute to growth because they meet demands for effective, compact, and stylish designs in busy applications. These pods reduce the time of construction, or the time involved when undertaking a makeover and would therefore be suitable for use in offices, malls, and public facilities. Commercial pods are being implemented where companies offer customized pod designs that include the use of intelligent fixtures plus the necessary compliance with safety and accessibility measures. Such integration into commercial projects is made easier by partnership relations with contractors and architects. This segment also increases its potential with growing investments in urban construction and property.

For a better understanding of the market adoption of modular bathroom pods, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Asia-Pacific is expected to grow with a significant CAGR during the forecast period (2024-2032). This is mainly due to the high pace of urbanization, growth in infrastructure spending, and the need for greater affordable housing. Adding to this, India has a large population base, and the same is the case with China; therefore, time is of the essence and that's why prefabrication becomes inevitable. Moreover, companies adopt modular pods in the region through affordable innovation spaces which are developed to meet the specific needs of the region. They are also trying to increase their production capacity and enter into a joint venture to meet the tremendous demand. Furthermore, many innovations in the working process and the design of production facilities are aimed at meeting the goals of sustainability. In the next, government-driven smart cities and housing schemes contribute significantly to market growth.

Some of the major players operating in the market include Walker Modular, DuPod, ModularPods, Taplanes, Hydrodiseno, Howick Ltd, B&T Manufacturing, Loom Crafts Shade Systems Pvt Ltd, The Pod Company, MODUSPACES.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Modular Bathroom Pods Market
  • 2.2. Research Methodology of the Modular Bathroom Pods Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Investment Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL MODULAR BATHROOM PODS MARKET REVENUE (USD BN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY TYPE

  • 7.1. GRP Bathroom Pods
  • 7.2. Steel Bathroom Pods
  • 7.3. Others

8.MARKET INSIGHTS BY APPLICATION

  • 8.1. Residential Use
  • 8.2. Commercial Use
  • 8.3. Others

9.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 9.1. North America
    • 9.1.1. U.S.
    • 9.1.2. Canada
    • 9.1.3. Rest of North America
  • 9.2. Europe
    • 9.2.1. Germany
    • 9.2.2. France
    • 9.2.3. UK
    • 9.2.4. Spain
    • 9.2.5. Italy
    • 9.2.6. Rest of Europe
  • 9.3. Asia-Pacific
    • 9.3.1. China
    • 9.3.2. Japan
    • 9.3.3. India
    • 9.3.4. Rest of APAC
  • 9.4. Rest of the World

10.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 10.1. Marginal Analysis
  • 10.2. List of Market Participants

11.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 11.1. Competition Dashboard
  • 11.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 11.3. Porter Five Forces Analysis

12.COMPANY PROFILES

  • 12.1. Walker Modular
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Key Financials
    • 12.1.3. SWOT Analysis
    • 12.1.4. Product Portfolio
    • 12.1.5. Recent Developments
  • 12.2. DuPod
  • 12.3. ModularPods
  • 12.4. Taplanes
  • 12.5. Hydrodiseno
  • 12.6. Howick Ltd
  • 12.7. B&T Manufacturing
  • 12.8. Loom Crafts Shade Systems Pvt Ltd
  • 12.9. The Pod Company
  • 12.10. MODUSPACES

13.ACRONYMS & ASSUMPTION

14.ANNEXURE