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市場調査レポート
商品コード
1615133
水素ICエンジン市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年)Hydrogen IC Engine Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032) |
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カスタマイズ可能
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水素ICエンジン市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年) |
出版日: 2024年11月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 即日から翌営業日
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水素ICエンジン市場は、予測期間中 (2024-2032年) に約10%の大幅な成長が見込まれています。クリーンエネルギーに対する需要の高まりと、燃焼用途における水素に対する政府支援の強化が、今後数年間の水素燃焼エンジン技術の利用を促進すると予想されます。水素インフラ投資需要の増加、エンジンの物理的設計の改善、再生可能エネルギー源をサポートする能力も、当該市場の拡大にプラスの影響を与えます。組織が従来の化石燃料源からの脱却を図るにつれて、この技術はさらに成長すると予想されます。
状態に基づいて、市場は気体と液体に区分されます。2023年には気体セグメントが最大セグメントとして浮上しました。一方、気体水素は液体状態である必要がなく、極低温であるため取り扱いが容易です。気体水素の貯蔵タンクと給油ステーションは、液体水素に比べてある程度大きく開発されており、このインフラがより多くの水素内燃機関車の使用を支えています。さらに、気体水素は液体水素のような複雑な冷却装置を必要としないため、一般的に安価です。このため、製造業界とユーザーの双方にとって、特に水素燃料供給の構造がダイナミックなままであることから、人気の高い選択肢となっています。しかし将来的には、新技術の開発により、高エネルギー密度が必要とされる特定の分野で、LH2がより頻繁に使用されるようになるかもしれません。
用途に基づき、市場は輸送と発電に区分されます。運輸部門が市場でかなりのシェアを占めています。水素内燃機関 (ICE) 市場では、輸送部門が発電部門を圧倒しています。氷自動車は、トラック、バス、商用車などの大型車に必要な長距離・高速燃料補給に便利だからです。水素ICEは、従来の燃料に比べて安価で環境に優しく、特に現行のエンジン・プラットフォームとの統合が容易であるため、インフラの再設計よりも排出量削減を重視する産業にとってはセールスポイントとなります。一方、水素燃料電池は据置型電力市場で広く使用されているため、発電への応用は比較的市場規模が小さいです。
定格出力に基づき、市場は低、中、高に区分されます。高セグメントが市場でかなりのシェアを占めています。高出力の水素ICEは、トラック、バス、オフロード機械など、堅牢な性能と長い運転距離が不可欠な用途に特に適しています。これらのエンジンは、水素の迅速な燃料補給能力と航続距離の延長が、特に大型用途において、バッテリー電気に代わる明確な利点を提供する分野に対応しています。高出力セグメントの優位性は、市場が現在、産業用および商用用途に重点を置いていることを反映している一方、低出力定格はあまり普及しておらず、主に小型車や特殊用途に適しています。
水素ICエンジン市場の採用をよりよく理解するために、市場は北米 (米国、カナダ、その他北米地域)、欧州 (ドイツ、フランス、英国、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋 (中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界の存在に基づいて分析されます。北米は水素燃焼エンジン市場を独占しており、現在市場セグメントに占める割合が最も大きいです。その背景には、高い革新性を持つソリューションの創出と消費者の需要に応えることを目的とした研究開発の拡大があります。さらに米国政府は、この地域全体の脱炭素化促進のために、再生可能エネルギーに関するプログラムを実施しています。米国のオフハイウェイスペースのOEMは、さらなる脱炭素化の要請に備えつつあります。世界の大手鉱山会社は、過去2年間で、スコープ1と2の排出量を正味ゼロにするという野心的な脱炭素化目標を設定しました。さらに、カリフォルニア州を含む米国の15の州は、2030年までに電気トラックの生産台数を30%に引き上げる追加要件を採択しました。これらの要因から、水素燃焼エンジン市場の規模は拡大すると予測されます。水素燃焼エンジンは、燃料として様々な用途に使用できる汎用性の高さから、消費者の注目が高まっています。また、輸送コストを削減するために気体や液化した状態にもできるため、好まれています。主要企業は、ブルー水素やグリーン水素に置き換えることを検討しており、これにより二酸化炭素排出量を大幅に削減できると期待されています。
同市場に参入している主な企業には、Wartsila、Garrett Motion Inc.、BeHydro、Deutz AG、Man Energy Solutions、Cummins Inc.、川崎重工業、トヨタ自動車、マツダ、Reliance Industries Limitedなどがあります。
A hydrogen combustion engine is one of the internal combustion engines that uses hydrogen as the primary fuel. Hydrogen can be burned in the engine as with gasoline or diesel fuel although with the added benefit of no carbon emissions, only steam. This awareness has been prompted by an increased focus on emissions reduction and enhancement of sustainability within transport and manufacturing industries. Hydrogen combustion engines can be adopted in transport, electricity generation, and large machinery industries. These engines are likely to have vital applications in industries that are beyond the range dominance of battery-electric vehicles such as long-haul trucks, airplanes, and cargo ships. The use of hydrogen engines to develop power generation solutions is expected to contribute to the concept of clean energy by providing an opportunity to generate electricity that is not dependent on fossil fuel.
The Hydrogen IC Engine Market is expected to grow at a significant rate of around 10% during the forecast period (2024-2032). Rising demand for clean energy and the enhancement of government support towards hydrogen in combustion applications are expected to fuel the utilization of hydrogen combustion engine technology in the coming years. Increased demand for hydrogen infrastructure investments, improvement in engines' physical design, and their ability to support renewable energy sources also positively influence the expansion of the concerned market. This technology is expected to grow further as organizations try to move away from the traditional fossil fuel sources.
Based on the state, the market has been segmented into gas and liquid. The gas segment emerged as the largest segment in 2023. Liquid hydrogen is less used due to some challenges experienced when storing and handling it besides refueling; gaseous hydrogen on the other hand is easier to handle as it does not require being in the liquid state and this is at cryogenic temperatures. Storage tanks and fueling stations for gaseous hydrogen have been developed significantly to some extent when compared to liquid hydrogen, and this infrastructure supports the use of more hydrogen ICE vehicles. Further, hydrogen in gaseous form generally comes cheaper as it does not require the complex cooling solutions as liquid hydrogen does. This makes it a popular option for both the manufacturing industries and users especially as the structure of hydrogen fueling remains dynamic. But in the future with the development of new technology, LH2 may come into use more frequently in certain specific areas with high energy density needed.
Based on application, the market has been segmented into transportation and power generation. The transportation segment held a considerable share of the market. In the Hydrogen Internal Combustion Engine (ICE) Market, the transportation segment is dominant over the power generation segment because ice vehicles are convenient for long-range and fast refueling necessary for heavy vehicles such as trucks, buses, and commercial fleets. Hydrogen ICEs are cheaper and environmentally friendly compared to conventional fuels and their integration is easy, especially with current engine platforms which are a good selling point for industries that are more concerned with cutting their emissions than redesigning infrastructure. On the other hand, the application in power generation is of relatively smaller market size because hydrogen fuel cells are widely used in stationary power markets.
Based on power ratings, the market has been segmented into low, medium, and high. The High segment held a considerable share of the market. High-power hydrogen ICEs are particularly well-suited for applications in trucks, buses, and off-road machinery, where robust performance and long operational range are essential. These engines cater to sectors where hydrogen's quick refueling capabilities and extended range offer clear advantages over battery-electric alternatives, especially for heavy-duty applications. The dominance of the high-power segment reflects the market's current focus on industrial and commercial applications, while lower power ratings are less prevalent, mostly suited to lighter vehicles and specialized uses.
For a better understanding of the market adoption of the hydrogen IC engine market, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America dominates the hydrogen combustion engine market and has the greatest percentage of the market segment now. This is due to the expansion of Research and Development which aims to create high-innovation solutions and to meet consumer demand. In addition, the US government has implemented programs for renewable energy for the development of the market throughout the region. OEMs in the USA off-highway spaces are getting ready for more calls for further decarbonization. Global mining giants have established ambitious decarbonization targets over the past two years, targeting net zero Scope 1 and 2 emissions. In addition, 15 USA states, including California, have adopted extra requirements that trigger electric truck production to 30% by 2030. Based on these factors, the size of the hydrogen combustion engine market is projected to increase. Consumers are indeed paying more attention to the application of hydrogen combustion engines due to their versatility and their versatility in various uses as fuel. Also, they are favored because they can also be reduced to the state of gas or liquefied form to cut transport costs. The key players are considering replacing it with blue or green hydrogen, which is expected to bring down carbon emissions significantly.
Some of the major players operating in the market include Wartsila, Garrett Motion Inc., BeHydro, Deutz AG, Man Energy Solutions, Cummins Inc, Kawasaki Heavy Industries, Ltd, Toyota Motor Corporation, Mazda Motor Corporation, and Reliance Industries Limited.