市場調査レポート
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1570986

映画向け生成AI市場:現状分析と予測(2024年~2032年)

Generative AI in Movies Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)


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英文 144 Pages
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映画向け生成AI市場:現状分析と予測(2024年~2032年)
出版日: 2024年09月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

映画向け生成AI市場は、約26.5%の成長率を示すと見られています。これは、AIがクリエイターチームを支援し、人間の創造性と機械の効率性をミックスすることを可能にするコラボレーションツールの開発機会によるものです。また、AI産業における研究開発と投資の増加は、映画向け生成AI市場を促進します。例えば、2023年11月、最先端の3D生成AIプラットフォームであるMap Bookは、シード資金として600万米ドルという素晴らしい資金を獲得し、ステルスモードから脱却しました。

製品タイプにより、市場はコンテンツ生成、視覚効果、ポストプロダクション・編集、予算最適化、その他に区分されます。コンテンツ生成のカテゴリは、コンテンツ作成の手順を簡素化し、ナレーションの技術を向上させるのに役立つため、映画向け生成AI市場の最大の市場シェアを保持すると予想されます。このように、脚本、台詞、ストーリーとキャラクターのアーチの作成にAIアルゴリズムを使用することで、映画制作者は創造的な可能性を広げることができると同時に、脚本開発に必要な時間を短縮することができます。プロトタイプのアイデアを素早く効率的に思いつくことができるため、ストーリーテリングにおける創造性とアイデアの展開がより豊かになります。さらに、AIを通じて作成されたコンテンツは、視聴者向けに最適化され、視聴者の関心に合わせて調整されるため、消費者の視聴可能性と満足度を高めることができ、それによって市場の収益創出と成長の見通しを高めることができます。

展開によって、市場はクラウドベースとオンプレミスに区分されます。このうち、クラウドベースのカテゴリーは、映画制作やコンテンツ制作のための柔軟で手頃な方法を提供するため、予測期間中に最も速いCAGRで成長すると予想されます。これにより、映画制作者は高価なオンプレミスのセットアップを必要とせずに高度なAIツールを使用することができ、これは特に大規模スタジオやインディーズ映画制作者にとって有用です。クラウド上のリアルタイムコラボレーションは、編集、視覚効果、アニメーションなどを含むポストプロダクションプロセスを改善します。さらに、これらのプラットフォームは、高品質でデータ指向のコンテンツ制作に高度なジェネレーティブモデルを適用するための大容量ストレージと処理能力も提供します。このような柔軟性と効率性は、映画産業におけるAIの利用を増加させ、市場の発展と成長を加速させています。

市場は用途に基づき、ゲーム、映画・テレビ、広告・マーケティング、AR・VRに区分されます。中でもゲーム分野は、現在のリアルタイムレンダリングや世界観・キャラクター作成のパラダイムに課題を投げかけており、映画向け生成AI市場の主要な促進要因となっています。プレイヤーはより魅力的でリアルな体験を求め、プロシージャルなレベル生成、ダイナミックなナラティブ、バーチャルキャラクターを含む人工知能ベースのコンテンツ生成の発展に貢献してきました。こうした技術革新は現在、映画業界にも広がり始めており、生成AIは視覚効果、リアルなCGIキャラクターの作成、ポストプロダクションプロセスなどに利用されています。ゲームと映画の統合は、より安価で、より見栄えが良く、魅力的なエンターテインメント製品の創造に、これらのAI技術を利用しています。

映画向け生成AIの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されています。なかでもアジア太平洋地域は、映画産業の成長、技術強化、AIへの投資により、映画向け生成AIの急成長市場として期待されています。中国、インド、韓国、日本は、コンテンツ、特殊効果、アニメーションの制作にAIツールを組み込んでいる主要国のひとつです。この地域には多くの一般視聴者がいるため、コンテンツのパーソナライゼーションやローカライゼーションに人工知能を利用しようという圧力も高まっています。さらに、アジア太平洋地域の人口はテクノロジーに傾倒しており、政府はAIプロジェクト、特に生成AIに協力的であるため、映画製作におけるAI分野の将来の進歩にとって理想的な場所となっています。この成長は、制作を完璧にし、プロットの質を高めるために、ハイテク企業と現地の映画製作者との間の技術・ビジネス提携によってさらに後押しされます。

市場に参入している主な企業には、IBM、NVIDIA Corporation、OpenAI、Weta FX Ltd.、Adobe、Autodesk Inc.、Foundry Visionmongers Limited、Google、ATLAS、Synthesia Limitedなどがあります。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提条件

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別見通し
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要側分析
  • 供給側分析
    • 合併と買収
    • 投資とパートナーシップのシナリオ
    • 業界考察:大手スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 価格分析

  • 地域別価格分析
  • 価格に影響を与える要因

第6章 世界の映画向け生成AI市場収益、2022-2032年

第7章 市場洞察:タイプ別

  • コンテンツ生成
  • 視覚効果
  • ポストプロダクション・編集
  • 予算最適化
  • その他

第8章 市場洞察:展開別

  • クラウドベース
  • オンプレミス

第9章 市場洞察:用途別

  • ゲーム
  • 映画・テレビ
  • 広告・マーケティング
  • AR・VR
  • その他

第10章 市場洞察:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第11章 バリューチェーン分析

  • 限界分析
  • 市場参入企業一覧

第12章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 競合市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第13章 企業プロファイル

  • IBM
  • NVIDIA Corporation
  • OpenAI
  • Weta FX Ltd.
  • Adobe
  • Autodesk Inc.
  • Foundry Visionmongers Limited
  • Google
  • ATLAS
  • Synthesia Limited

第14章 頭字語と前提条件

第15章 付録

目次
Product Code: UMAI213033

The generative AI in the movie market refers to the application of AI in creating and improving different processes of filmmaking such as content generation, visual effects, screenplay writing, and character design. This technology helps producers and directors improve the efficiency of their work, decrease expenditures, and at the same time challenge the limits of creativity. The growth in this market is due to the developments in machine learning, the increasing need for more interactive content, and the emergence of digital platforms that require more frequent content production. In addition, the connection of AI with innovative technologies such as Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR) is promoting the use of generative AI in the film industry.

The generative AI in the movie market is set to show a growth rate of about 26.5%. This is due to opportunities to develop collaborative tools where AI assists teams of creators, enabling a mix of human creativity and machine efficiency. Also, increasing R&D and investment in the AI industry drive generative AI in the movie market. For instance, in November 2023, Map Book, a cutting-edge 3D generative AI platform, emerged from stealth mode after securing an impressive ~$6 million in seed funding.

Based on type, the market is segmented into content generation, visual effects, post-production & editing, budget optimization, and others. The content generation category is anticipated to hold the largest market share of generative AI in the movie market as it helps in simplifying the procedure of content creation and improvising the techniques of narration. In this way, with the use of AI algorithms for the creation of scripts, dialogues, and story and character arches, filmmakers can expand their creative potential and at the same time cut down the time required for script development. It is fast and efficient in coming up with prototype ideas thus allowing for more creativity and development of ideas in storytelling. Furthermore, the content created through AI can be optimized for viewership and tuned to the audience's interest to enhance the viewability and satisfaction of the consumers and thereby increase the market's revenue-generating and growth prospects.

Based on the deployment, the market is segmented into cloud-based and on-premises. Among these, the cloud-based category is expected to grow at the fastest CAGR during the forecast period as it provides flexible and affordable ways for filmmaking and content creation. This allows filmmakers to use advanced AI tools without the need for having an expensive on-premises setup which is especially useful for large studios and indie filmmakers. Real-time collaboration in the cloud improves the post-production processes that include editing, visual effects, and animation, among others. Moreover, these platforms also offer large storage and processing abilities for applying advanced generative models in producing high-quality and data-oriented content. This flexibility and efficiency are increasing the use of AI in the movie industry, and fast-tracking development and growth of the market.

Based on the application, the market is segmented into gaming, film & television, advertising & marketing, and AR & VR. Among these, the gaming segment is a key driver of the generative AI in the movies market as it challenges the current real-time rendering and world and character creation paradigms. The players require more engaging and realistic experiences and have contributed to the development of artificial intelligence-based content generation including procedural generation of levels, dynamic narratives, and virtual characters. These innovations are now starting to spread to the film industry, where generative AI can be used for visual effects, creating realistic CGI characters, and post-production processes. The integration of gaming and movies uses these AI technologies in the creation of cheaper, better-looking, and engaging entertainment products.

For a better understanding of the market adoption of Generative AI in the movie, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Among these, the Asia Pacific region is expected to be the rapidly growing market for Generative AI in Movies due to the growth of the film industries, technological enhancements, and investments in AI. China, India, South Korea, and Japan are among the leading nations that have integrated AI tools in creating content, special effects, and animations. The region has a big and general audience that also increases the pressure toward using artificial intelligence for content personalization and localization. Moreover, the population in the Asia Pacific region is more inclined towards technology and the governments here are supportive towards AI projects, especially Generative AI which makes it the ideal place for future advancements in the field of AI in filmmaking. This growth is further boosted by technology and business partnerships between the tech companies and the local movie producers to perfect production and increase the quality of the plot.

Some of the major players operating in the market include IBM; NVIDIA Corporation; OpenAI; Weta FX Ltd.; Adobe; Autodesk Inc.; Foundry Visionmongers Limited; Google; ATLAS; Synthesia Limited

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Global Generative AI in Movies Market
  • 2.2. Research Methodology of the Global Generative AI in Movies Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Investment and Partnership Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL GENERATIVE AI IN MOVIES MARKET REVENUE (USD MN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY TYPE

  • 7.1. Content Generation
  • 7.2. Visual Effects
  • 7.3. Post-Production & Editing
  • 7.4. Budget Optimization
  • 7.5. Others

8.MARKET INSIGHTS BY DEPLOYMENT

  • 8.1. Cloud-Based
  • 8.2. On-Premises

9.MARKET INSIGHTS BY APPLICATION

  • 9.1. Gaming
  • 9.2. Film & Television
  • 9.3. Advertising & Marketing
  • 9.4. AR & VR
  • 9.5. Other

10.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. U.K.
    • 10.2.3. France
    • 10.2.4. Italy
    • 10.2.5. Spain
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 10.4. Rest of World

11.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 11.1. Marginal Analysis
  • 11.2. List of Market Participants

12.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 12.1. Competition Dashboard
  • 12.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 12.3. Porter Five Forces Analysis

13.COMPANY PROFILED

  • 13.1. IBM
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Key Financials
    • 13.1.3. SWOT Analysis
    • 13.1.4. Product Portfolio
    • 13.1.5. Recent Developments
  • 13.2. NVIDIA Corporation
  • 13.3. OpenAI
  • 13.4. Weta FX Ltd.
  • 13.5. Adobe
  • 13.6. Autodesk Inc.
  • 13.7. Foundry Visionmongers Limited
  • 13.8. Google
  • 13.9. ATLAS
  • 13.10. Synthesia Limited

14.ACRONYMS & ASSUMPTION

15.ANNEXURE