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市場調査レポート
商品コード
1534927
宇宙旅行市場:現状分析と予測(2024年~2032年)Space Tourism Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032) |
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カスタマイズ可能
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宇宙旅行市場:現状分析と予測(2024年~2032年) |
出版日: 2024年07月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 即日から翌営業日
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宇宙旅行の世界市場規模は、2023年に7億9,550万米ドルとなり、予測期間(2024-2032年)には約40.92%のCAGRで力強い成長が見込まれています。宇宙旅行の市場成長を支えている主な要因の1つは、レクリエーション的な宇宙旅行を選ぼうとする富裕層の志向の高さです。宇宙旅行のコストは、ほとんどの企業が再利用可能なスペースシャトルを含む新世代の宇宙推進システムを選択し、電気スラスターやイオンスラスターなどの異なる宇宙ベースの推進力を探しているため、高い側にあります。これらの技術のさらなる統合によって宇宙旅行のコストが削減されるため、価格は下がると予想され、これは長期的には需要を支えると思われます。
さらに近年、多くの企業が宇宙旅行サービスを提供し始めており、これが個人間での成長を促進しています。例えば、2022年、Axiom Spaceは、SpaceX Crew Dragon宇宙船で4人の宇宙飛行士を国際宇宙ステーション(ISS)に送る初の商業宇宙飛行を開始しました。
別の例では、2021年にSpaceXは4人のクルーを乗せたInsporation4ミッション宇宙船を打ち上げました。このミッションは3日間続き、宇宙空間で地球を周回しました。
さらに、宇宙旅行市場で活動するプレーヤーの数の増加は、今後数年間の宇宙旅行の価格を下げるだけでなく、技術をさらに向上させるための競争を誘発するだけでなく、旅行するためのより多くのオプションで上昇をサポートするでしょう。
HNIの間で宇宙旅行に対する需要が高まっていること、メディアによる宣伝や人々の間で認知度が高まっていることを考慮すると、この分野は盛況な成長を遂げることが予想されます。さらに、新興経済諸国の多くで規制が緩和されたことで、宇宙旅行プロバイダーの存在感がさらに高まり、2024年から2032年にかけて宇宙旅行の世界市場が拡大することが予想されます。
宇宙旅行の世界市場は、タイプ別にサブオービタル、オービタル、その他に区分されます。技術実証機やサービスプロバイダーが存在することを考慮すると、サブオービタルがこれらの中で主要な市場参入企業として浮上しています。宇宙旅行は高価であり、また本格的な宇宙旅行技術は十分に規制されていないため、この分野の企業の多くはサブオービタルカテゴリーでのサービス拡大を模索しています。100kmを超えると地球への引力が無視できるようになり、旅行者は無重力を体験することになるため、ほとんどの企業がこの領域でサービスを提供しています。
世界の宇宙旅行市場は、エンドユーザーに基づき、商業部門と政府部門に区分されます。このうち、商業分野は、商業宇宙旅行分野に参入する企業が多いことから、主要な市場シェアを占めています。Blue Origin、SpaceX、Virgin Galactic、Axiomなどの企業が宇宙旅行のミッションに成功し、今後数年で完全に商業化しようとしています。これらのシフトを考慮すると、商業分野からの需要は今後数年間、すなわち2024年から2032年にかけてさらに拡大すると思われます。
その他アジア太平洋地域、北米、欧州、アジア太平洋地域、世界のその他の地域における宇宙旅行の世界市場を分析します。このうち、北米地域が2023年に最大のシェアを占めています。北米には広大な航空産業があり、航空宇宙分野とその潜在的な技術ソリューションに関する研究開発を包括的に支援しようとしています。さらに、この地域には世界最大級の民間航空宇宙企業があります。膨大な企業数を考慮すると、この地域は今後宇宙旅行の需要を支配すると予想されます。
同市場で事業を展開する主要企業には、Blue Origin, Axiom Space, Boeing, Airbus, Rocke Lab USA, Space Adventure, SpaceX, Space Perspective, Virgin Galactic, Zero Gravity Corporationなどがあります。
The Global Space Tourism market is anticipated to exhibit a remarkable growth rate during 2024-2032. With the increasing number of companies offering space travel and tourism services as well as technological and regulatory advancements in the domain, the sector has experienced a rapid boost. Space tourism has also gained sizable momentum from government space agencies opting for the commercial sector space tourism application to reduce the cost.
The Global Space Tourism market was valued at USD 795.50 million in 2023 and is expected to grow at a strong CAGR of around 40.92% during the forecast period (2024-2032). One of the key factors that have supported the market growth of space tourism is the high inclination of High-net-worth individuals striving to opt for recreational space travel. The cost of space tourism has been on the higher side due to most companies opting for new-generation space propulsion systems, including reusable space shuttles, as well as looking for different space-based propulsions such as electric or ion thrusters. With the further integration of these technologies reducing the cost of travel in space, the prices are anticipated to go down, and this would support its demand in the long run.
Additionally, in recent years, many companies have started offering space tourism services, which has fostered its growth among individuals. For instance, in 2022, Axiom Space launched its first commercial space flight to send its four astronauts to the International Space Station (ISS) with a spacecraft named SpaceX Crew Dragon spacecraft.
In another instance, in 2021, SpaceX launched its Insporation4 mission spacecraft with four crew members. The mission lasted for three days, orbiting the earth in space.
Additionally, the rise in the number of players operating in the space tourism market would support the rise with greater number of option to travel with as well as induce the competition to further improve the technology as well as reduce the prices of space travel in the coming years.
Considering the rising demand for space tourism among the HNIs and the growing media publicity and awareness among the people, it is anticipated that the sector will experience thriving growth. Additionally, with the ease of regulations in many of the developing economies, the presence of space tourism providers would further grow, resulting in the rise of the Global Space Tourism market during 2024-2032.
Based on the type, the global space tourism market is segmented into sub-orbital, orbital, and others. Considering the existing availability of technology demonstrators and service providers, the sub-orbital has emerged as the major market participant among these. As space tourism is expensive as well as full-fledged space travel technology is not fully-regulated many of the companies in the domain are alternatively looking to expand their services in the sub-orbital category. As just above 100 km, the gravitation pull towards earth becomes negligent, and the travelers experience zero gravity; most of the companies are offering their services in the domain.
Based on the end user, the global Space Tourism market has been segmented into commercial and government. Of these, the commercial sector has held the major market share due to a large number of companies entering into the commercial space tourism sector. Companies such as Blue Origin, SpaceX, Virgin Galactic, Axiom, etc., have successfully sent their space tourism missions and are on their way to fully commercialize the offering in the coming years. Considering these shifts, the demand from the commercial sector will further grow in the coming years, i.e., 2024-2032.
For a better understanding of the market adoption of Space Tourism, the Global Space Tourism market is analyzed based on its worldwide presence in regions such as North America, Europe, Asia-Pacific, and the Rest of the World. Of these, the North America region held the largest share in 2023. North America has a vast aviation industry, and it is looking forward to comprehensively supporting research & development around aerospace sector and their potential technological solutions. Additionally, the region is home to some of the largest commercial aerospace companies across the globe. Considering the vast number of companies, the region is further anticipated to dominate the demand for Space Tourism in the coming period.
Some of the major players operating in the market include Blue Origin, Axiom Space, Boeing, Airbus, Rocke Lab USA, Space Adventure, SpaceX, Space Perspective, Virgin Galactic, and Zero Gravity Corporation.