市場調査レポート
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航空機MRO市場:現状分析と予測(2024年~2032年)

Aircraft MRO Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)


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英文 129 Pages
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航空機MRO市場:現状分析と予測(2024年~2032年)
出版日: 2024年07月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 129 Pages
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概要

航空機MROの世界市場規模は2023年に1,023億7,550万米ドルとなり、予測期間(2024-2032年)のCAGRは約3.92%と力強い成長が見込まれています。MROサービスの市場成長を支えている主な要因の一つは、世界中で民間航空機の数が増加していることです。2020年にCOVID-19が大流行した後、多くの航空会社が主に発展途上地域で航空旅行の急増を経験しており、そのため既存の航空機を拡張する必要性が絶え間なく生じています。商業用ジェット機の大規模な購入注文の多くに伴い、MROサービスの需要が今後増加することは極めて重要です。例えば、シンガポールを拠点とする航空会社Scootは、2023年に9機の新型E190-E2リージョナルジェットを購入する計画を発表しました。それぞれのジェット機は2024年3月に機材に加わる予定です。

さらに、インドネシアのもうひとつの格安航空会社であるLion Airは、2023年に80機の新機材を購入すると発表しました。同航空は、2022年までにすでに43機の新機材を導入しています。

さらに、発展途上地域の航空会社による民間航空機のこのような取得の増加は、国内および国際的な航空旅行のニーズのために運用可能な大規模なフリートを維持する必要性が高く、MROサービスにとって非常に重要だと予想されます。

民間航空機の需要増加を考慮すると、新しいターミナルの建設、空港の拡張、新しい航空機格納庫の設置/建設の必要性が観察されます。このような機器のアップグレードにより、世界のMRO市場は予測される数年間、すなわち2024年から2032年にかけてさらに上昇すると予測されます。

航空機のタイプに基づき、世界のMRO市場はナローボディ機、ワイドボディ機、リージョナルジェット機、その他に区分されます。このうちナローボディ機は、ボーイング社やエアバス社などの大手航空機メーカーの今後の受注残に占める需要の高さに加え、同機と比較して数が多いことから、主要な市場シェアを占めています。ボーイング社によると、2023年から2042年の間に、合計32,420機のナローボディ機が納入されます。このうち、40%近くが世界中の格安航空会社の運航に使用されると思われます。また、ナローボディ機の直径は3~4メートルで、通路が1本しかないため、座席が密集しています。ナローボディ航空機は、重量とサイズが小さいため、運航コストが低いです。

航空機オペレーターに基づき、世界の市場セグメンテーションは航空会社/MROオペレーター、独立系MRO、OEMに区分されます。このうち、旅客輸送は、国内旅行と国際旅行の両方で航空旅行を選ぶ乗客が世界中で増加しているため、この2つの中で主要な市場シェアを占めています。また、民間航空機の保有台数が非常に多く、安全性と航空規制を確保するために高い頻度のメンテナンスが必要なことから、それぞれのセグメントも大きな市場シェアを占めています。

航空機MROの市場普及をより理解するために、世界の航空機MRO市場を北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域などの世界のプレゼンスに基づいて分析しています。このうち、アジア太平洋地域が2023年に最大のシェアを占めています。アジア太平洋地域には広大な航空産業があり、航空課題とその潜在的な技術的解決策に関する研究開発を包括的に支援することを期待しています。さらに、この地域には世界最大級の民間航空会社があります。膨大な生産量を考慮すると、この地域は今後航空機MROの需要を支配すると予想されます。

同市場に参入している主な企業には、AAR Corp.、Airbus SE、Delta TechOps、HongKong Aircraft Engineering Company、KLM U.K Engineering Limited、Lufthansa Technik、MTU Aero Engines AG、Collins Aerospace(Raytheon Technologies Corporation)、Singapore Technologies Engineering Limited、TAP Maintenance &Engineeringなどがあります。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提条件

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別見通し
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要側分析
  • 供給側分析
    • 投資シナリオ
    • 業界考察:大手スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 価格分析

  • 地域別価格分析
  • 価格に影響を与える要因

第6章 世界の航空機MRO市場収益、2022-2032年

第7章 市場分析:航空機タイプ別

  • ナローボディ機
  • ワイドボディ機
  • リージョナルジェット機
  • その他

第8章 市場分析:航空機オペレーター別

  • 航空会社/MROオペレーター
  • 独立系MRO
  • OEM

第9章 市場分析:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第10章 バリューチェーン分析

  • 限界分析
  • 市場参入企業一覧

第11章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 競合市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第12章 企業プロファイル

  • AAR Corp.
  • Airbus SE.
  • Delta TechOps
  • HongKong Aircraft Engineering Company
  • KLM U.K Engineering Limited
  • Lufthansa Technik
  • MTU Aero Engines AG
  • Collins Aerospace(Raytheon Technologies Corporation)
  • Singapore Technologies Engineering Limited
  • TAP Maintenance & Engineering

第13章 頭字語と前提条件

第14章 付録

目次
Product Code: UMAD212908

Aircraft Maintenance Repair and Overhaul (MRO) refers to the on-ground activities that include timely maintenance, repair, and replacement of wear and tear as well as overhaul of entire aircraft to meet new aviation standards. As MRO activities are crucial to the operational readiness of the aviation fleet the segment has majorly benefitted from the increasing air fleet. Apart from the growing number of commercial aircraft, many of the countries are also focusing on the expansion of existing airports and the establishment of new airports, which has further impacted the ground handling services and new hangers, further promoting the demand for Global MRO services.

The Global Aircraft MRO market was valued at USD 102,375.50 million in 2023 and is expected to grow at a strong CAGR of around 3.92% during the forecast period (2024-2032). One of the key factors that have supported the market growth of MRO services is the rising number of commercial aircraft across the globe. After the COVID-19 pandemic in 2020, a large number of airlines are experiencing a surge in air travel, majorly in developing regions, due to which there is an incessant need to expand the existing air fleet. In line with many of the large-scale commercial jet purchase orders that have been placed, it would be crucial to increase the demand for MRO services in the coming period. For instance, in 2023, Scoot, a Singapore-based airline, announced its plans to purchase nine brand-new E190-E2 regional jets. The respective jets will be added to the fleet in March 2024.

Additionally, another budget airline service provider in Indonesia, Lion Air, announced the purchase of 80 new aircraft in 2023. The airline had already added 43 new aircraft in its fleet by 2022.

Additionally, this rise in the acquisition of commercial aircraft by the airlines in the developing regions would be crucial for MRO services with the higher need to maintain a large fleet operational for domestic and international air travel needs.

Considering the rising demand for commercial aircraft, it is observed that the need for building new terminals, expansion of airports, and establishing/building new aircraft hangers would be observed. With these instrumental upgrades, the Global MRO market is further anticipated to rise in the forecasted years, i.e., 2024-2032.

Based on the type of aircraft, the Global MRO market is segmented into narrow-body, wide-body, regional jets, and others. Of these narrow body aircraft segment has held the major market share due to its sheer size in numbers as opposed to its counterparts as well as high demand for the same in the upcoming order backlog of leading aircraft manufacturers such as Boeing and Airbus. According to Boeing Corporation, between 2023-2042, a total number of 32,420 narrowbody aircraft will be delivered. Of this, nearly 40% would be used for low-cost carrier operations across the globe. Additionally, Narrow Body aircraft have a 3-4 m diameter accommodating a single aisle, due to which the seating capacity comes densely packed. The respective type of aircraft have majorly been opted by airlines to reduce their cost as with low air travel and leftover seats; the narrow body aircraft still cost less to operate due to their lower weight and size.

Based on the aircraft operator, the global Aircraft MRO market has been segmented into Airline/MRO Operator, Independent MRO, and OEM. Of these, passenger transport has held the major market share of the two due to the rising number of passengers across the globe opting for air travel both for domestic and international trips. The respective segment also holds a major market share due to the sheer number of commercial aircraft fleets, which requires a higher frequency of maintenance to ensure safety and aviation regulations.

For a better understanding of the market adoption of Aircraft MRO, the Global Aircraft MRO market is analyzed based on its worldwide presence in regions such as North America, Europe, Asia-Pacific, and the Rest of the World. Of these, the Asia Pacific region held the largest share in 2023. Asia Pacific has a vast aviation industry, and it is looking forward to comprehensively supporting research & development around aviation challenges and their potential technological solutions. Additionally, the region is home to some of the largest commercial aviation companies across the globe. Considering the vast volume of production, the region is further anticipated to dominate the demand for Aircraft MRO in the coming period.

Some of the major players operating in the market include AAR Corp., Airbus SE, Delta TechOps, HongKong Aircraft Engineering Company, KLM U.K Engineering Limited, Lufthansa Technik, MTU Aero Engines AG, Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation), Singapore Technologies Engineering Limited, and TAP Maintenance & Engineering.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Aircraft MRO Market
  • 2.2. Research Methodology of the Aircraft MRO Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Investment Scenario
    • 4.7.2. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL AIRCRAFT MRO MARKET REVENUE (USD MN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY TYPE OF AIRCRAFT

  • 7.1. Narrow-Body
  • 7.1. Wide-Body
  • 7.1. Regional Jets
  • 7.1. Others

8.MARKET INSIGHTS BY AIRCRAFT OPERATOR

  • 8.1. Airline/MRO Operator
  • 8.1. Independent MRO
  • 8.1. OEM

9.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 9.1. North America
    • 9.1.1. U.S.
    • 9.1.2. Canada
    • 9.1.3. Rest of North America
  • 9.2. Europe
    • 9.2.1. Germany
    • 9.2.2. U.K.
    • 9.2.3. France
    • 9.2.4. Italy
    • 9.2.5. Spain
    • 9.2.6. Rest of Europe
  • 9.3. Asia-Pacific
    • 9.3.1. China
    • 9.3.2. Japan
    • 9.3.3. India
    • 9.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 9.4. Rest of World

10.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 10.1. Marginal Analysis
  • 10.2. List of Market Participants

11.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 11.1. Competition Dashboard
  • 11.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 11.3. Porter Five Forces Analysis

12.COMPANY PROFILED

  • 12.1. AAR Corp.
    • 12.1.1. Company Overview
    • 12.1.2. Key Financials
    • 12.1.3. SWOT Analysis
    • 12.1.4. Product Portfolio
    • 12.1.5. Recent Developments
  • 12.2. Airbus SE.
  • 12.3. Delta TechOps
  • 12.4. HongKong Aircraft Engineering Company
  • 12.5. KLM U.K Engineering Limited
  • 12.6. Lufthansa Technik
  • 12.7. MTU Aero Engines AG
  • 12.8. Collins Aerospace (Raytheon Technologies Corporation)
  • 12.9. Singapore Technologies Engineering Limited
  • 12.10. TAP Maintenance & Engineering

13.ACRONYMS & ASSUMPTION

14.ANNEXURE