表紙:喉頭鏡ブレード市場:現状分析と予測(2023年~2030年)
市場調査レポート
商品コード
1408722

喉頭鏡ブレード市場:現状分析と予測(2023年~2030年)

Laryngoscope Blades Market: Current Analysis and Forecast (2023-2030)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 152 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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喉頭鏡ブレード市場:現状分析と予測(2023年~2030年)
出版日: 2023年12月30日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

喉頭鏡ブレード市場は、潜在的な診断システムを見つけるための製品承認の高まりにより、予測期間中に5.1%の強力なCAGRで成長すると予想されています。例えば、2022年7月、高性能シングルユース内視鏡の大手開発企業であるZsquare社は、最初の製品であるZsquare ENT-Flex Rhinolaryngoscopeの販売許可をFDAから取得しました。その他にも、製品発売数の増加、調査への投資、患者転帰の改善、企業との提携など、いくつかの要因が市場の急増につながっています。例えば、PROACT Medical社は2022年11月に欧州市場で革新的な使い捨て喉頭鏡の新ラインを発売しました。

タイプ別に見ると、市場はストレートブレードと湾曲ブレードに二分されます。湾曲ブレードセグメントは、舌を制御し、歯肉や歯への外傷を減少させることができる狭いフランジにより、2022年の市場で最も高いシェアを占めました。このタイプのブレードは年長児により適しています。低侵襲診断のニーズの高まりと革新的な製品の発売が、このセグメントの著しい成長につながった。したがって、2022年の市場では、湾曲ブレードセグメントが大きなシェアを占めています。

使用性に基づいて、市場は使い捨てと再利用に二分されます。再利用可能セグメントは、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されています。この成長は、再利用可能なブレードのコスト効率とライフサイクルの長さに起因しています。このセグメントは、咽頭がんや肺がんの発生率を高めている喫煙やアルコールからなる悪いライフスタイルの適応や、肺がんや咽頭がんなどの慢性疾患に対する意識の高まりにより、市場の優位性を獲得しています。例えば、米国がん協会は、2022年には米国で男性9,820人、女性2,650人を含む約12,470人の喉頭がん患者が新たに発生すると予測しています。したがって、再利用可能なセグメントは予測期間中に市場で優位に立つと予想されます。

エンドユーザーに基づき、市場は病院、外来手術センター、その他に区分されます。病院カテゴリは、病院が提供するヘルスケアへのアクセスの容易さ、高度な資格を持つ医療従事者の利用可能性、高度な医療技術の活用、および世界中の多様なユニット数に起因して、2022年の市場で最も高いシェアを占めました。例えば、2023年の米国病院協会によると、米国には合計6,129の病院があり、2022年には919,649の有床診療所と34,011,386の入院患者があります。病院セグメントの市場競争は激しく、当面はこの状態が続くと予測されます。そのため、2022年の市場規模は病院部門が優勢です。

喉頭鏡ブレード業界の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されます。APACは予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。これは、市場に大手企業が存在すること、がんの罹患率が増加していること、定評のある学術研究機関が存在することによる。インドや中国などの国々は、臨床研究に魅力的な投資機会を提供しており、喉頭鏡ブレードの研究開発展望を積極的に推進すると予測されます。したがって、アジア太平洋地域は人口規模が大きいことから、予測期間中に高いCAGRで成長すると予想されます。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目標
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 COVID-19が喉頭鏡ブレード市場に与える影響

第6章 喉頭鏡ブレードの市場収益(2020年~2030年)

第7章 タイプ別の市場洞察

  • ストレートブレード
  • 湾曲ブレード

第8章 使用性別の市場洞察

  • 使い捨て
  • 再利用可能

第9章 エンドユーザー別の市場洞察

  • 病院
  • 外来手術センター
  • その他

第10章 地域別の市場洞察

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋
  • 世界のその他の地域

第11章 喉頭鏡ブレードの市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題

第12章 喉頭鏡ブレードの市場機会

第13章 喉頭鏡ブレードの市場動向

第14章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第15章 バリューチェーン分析

第16章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第17章 企業プロファイル

  • Teleflex Incorporated
  • Olympus Corporation
  • Ambu A/S
  • HOYA Corporation
  • Stryker
  • Henke Sass Wolf GmbH
  • FUJIFILM Corporation
  • Hartwell Medical LLC
  • Medtronic
  • Smiths Group plc

第18章 免責事項

目次
Product Code: UMHE212534

A laryngoscope blade is a medical device used in conjunction with a laryngoscope handle during intubation procedures. It helps visualize the larynx by lifting the tongue and epiglottis, allowing a clear passage for intubation. Blades come in various shapes and sizes to accommodate different patient anatomies and clinical needs. The laryngoscope blade market is growing at a tremendous rate owing to a surge in the number of chronic diseases such as lung and throat cancer. For instance, in 2020, the International Agency for Research on Cancer and the World Health Organization conducted a GLOBOCAN study on global cancer incidence and prevalence. According to the results of the study, there were approximately 308,102 new cases diagnosed in the U.S. Other factors such as increased focus on early detection and prevention, advances in diagnostics, rising product launch and product approval for laryngoscope systems, and a rise in the senior population are driving factors for the market.

The Laryngoscope Blades Market is expected to grow at a strong CAGR of 5.1% during the forecast period owing to the rising product approvals for finding a potential diagnostic system. For instance, in July 2022, a leading developer of high-performance, single-use endoscopes Zsquare, got FDA clearance to market its first product, the Zsquare ENT-Flex Rhinolaryngoscope. Several other factors such as an increased number of product launches, investment in research, improved patient outcomes, and company collaborations are also leading to the surge in the market. For instance, PROACT Medical launched an innovative new line of single-use laryngoscopes in the European market in November 2022.

Based on types, the market is bifurcated into straight blade and curved blade. The curved blade segment held the highest share in the market in the year 2022 owing to its narrower flange which can control the tongue and decrease trauma to the gingiva and teeth. This type of blade is more suitable for older children. The increased need for minimally invasive diagnostics and innovative product launches have led to significant growth in this segment. Hence, the curved blade segment held a significant share of the market in the year 2022.

Based on usability, the market is bifurcated into disposable, and reusable. The reusable segment is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period. This growth is attributed to the cost efficiency and longer life cycle of the reusable blades. This segment is gaining market dominance due to an adaptation of a bad lifestyle comprising of smoking and alcohol that has increased the incidences of throat and lung cancers, and increased awareness of chronic conditions such as lung and throat cancer. For instance, the American Cancer Society estimates that in 2022, there will be about 12,470 new cases of laryngeal cancer including 9,820 men and 2,650 women in the U.S. Thus, the reusable segment is expected to gain prominence in the market in the forecast period.

Based on end-users, the market is segmented into hospitals, ambulatory surgical centers, and others. The hospitals category held the highest share in the market in 2022 attributed to the ease of access to healthcare provided by hospitals, the availability of highly qualified healthcare personnel, the utilization of advanced medical technology, and a diverse number of units all over the globe. For instance, according to the American Hospital Association in 2023, there are in total of 6,129 hospitals in the U.S with 919,649 staffed beds and 34,011,386 hospital admissions in the year 2022. The market for the hospital segment is highly competitive and is projected to remain so in the foreseeable future. Thus, the hospital segment held dominance in the market in the year 2022.

For a better understanding of the market adoption of the laryngoscope blades industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. APAC is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period. This is due to the presence of major players in the market, the increasing incidence of cancers, and the presence of well-established academic and research institutes. Countries such as India and China offer attractive investment opportunities for clinical research and are anticipated to positively drive research and development prospects for laryngoscope blades. Hence, given the large population size of APAC, it is expected to grow with a high CAGR during the forecast period.

Some of the major players operating in the market include: Teleflex Incorporated; Olympus Corporation; Ambu A/S; HOYA Corporation; Stryker; Henke Sass Wolf GmbH; FUJIFILM Corporation; Hartwell Medical LLC; Medtronic; Smiths Group plc.

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Laryngoscope Blades Market
  • 2.2. Research Methodology of the Laryngoscope Blades Market
  • 2.3. Respondent Profile

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE LARYNGOSCOPE BLADES MARKET

6 LARYNGOSCOPE BLADES MARKET REVENUE (USD BN), 2020-2030F

7 MARKET INSIGHTS BY TYPE

  • 7.1. Straight Blade
  • 7.2. Curved Blade

8 MARKET INSIGHTS BY USABILITY

  • 8.1. Disposable
  • 8.2. Reusable

9 MARKET INSIGHTS BY END-USER

  • 9.1. Hospitals
  • 9.2. Ambulatory Surgical Centers
  • 9.3. Others

10 MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. U.K.
    • 10.2.3. France
    • 10.2.4. Italy
    • 10.2.5. Spain
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 10.4. Rest of World

11 LARYNGOSCOPE BLADES MARKET DYNAMICS

  • 11.1. Market Drivers
  • 11.2. Market Challenges

12 LARYNGOSCOPE BLADES MARKET OPPORTUNITIES

13 LARYNGOSCOPE BLADES MARKET TRENDS

14 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 14.1. Demand Side Analysis
  • 14.2. Supply Side Analysis

15 VALUE CHAIN ANALYSIS

16 COMPETITIVE SCENARIO

  • 16.1. Competitive Landscape
    • 16.1.1. Porters Fiver Forces Analysis

17 COMPANY PROFILED

  • 17.1. Teleflex Incorporated
  • 17.2. Olympus Corporation
  • 17.3. Ambu A/S
  • 17.4. HOYA Corporation
  • 17.5. Stryker
  • 17.6. Henke Sass Wolf GmbH
  • 17.7. FUJIFILM Corporation
  • 17.8. Hartwell Medical LLC
  • 17.9. Medtronic
  • 17.10. Smiths Group plc

18 DISCLAIMER