市場調査レポート
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1408705

シネマレンズ市場:現状分析と予測(2023年~2030年)

Cinema Lenses Market: Current Analysis and Forecast (2023-2030)


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英文 153 Pages
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シネマレンズ市場:現状分析と予測(2023年~2030年)
出版日: 2023年12月30日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 153 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

シネマレンズ市場は、スマートフォンの消費増加により、2023年から2030年にかけてCAGR約6%の安定した成長が見込まれています。スマートフォンのカメラにはシネマティックレンズが頻繁に搭載されています。そのため、携帯電話の使用台数が増えるにつれて市場は拡大します。インド国際経済関係研究センターの調査「インドの携帯端末市場における競合問題」によると、インドのスマートフォン販売台数は2012年から2018年にかけて18.91%のペースで上昇しました。さらに、結婚式の写真撮影やお祭りのビデオ撮影に対する消費者の傾向の高まりは、デジタルカメラの需要の増加をもたらし、その結果、シネレンズの消費率も増加します。例えば、ツァイスは2022年にSupreme Prime 15 mm T1.8を発売しました。この高品質な製品は軽量で汎用性が高いです。製品発売の目的は、映画業界の高まる需要に応えることです。このレンズは、ハイエンドのエピソード制作において、世界中の撮影監督に恩恵をもたらしています。

レンズ設計に基づき、市場は単焦点レンズとズームレンズに区分されます。ズームレンズはシネマレンズ市場を独占しています。このようなレンズタイプは単焦点レンズよりも高価であるため、このようなセグメントからの収益が大きくなります。さらに、ズーム光学系は、ユーザーがニーズに合わせてカメラの焦点距離を調整し、効果的な写真を撮るための柔軟性を提供します。このため、望遠レンズ付きカメラの需要を満たすことが容易になります。例えば2021年、アンジェニューが発表したオプティモ超小型ズームレンズの最新シリーズに、21-56 T2.9と37-102 T2.9の2つの新アイテムが加わる。これらのフルサイズのオプションには、新しいオプティモ超小型ズーム、オプティモ超12倍、オプティモプライムが含まれます。アンジェニューは、フィルム業界に貢献するため、高精度の光学系と機構を備えた小型軽量の製品の開発に注力しています。

用途別では、市場は映画産業、家庭用、その他に区分されます。世界の市場セグメンテーションでは、映画産業分野が大きなシェアを占めています。ズームレンズ付きカメラは、撮影に使用されるカメラの中で最も高価なものです。そのため、ズームレンズ付きデジタルカメラの普及により、映画産業が世界市場のかなりの部分を占めると予想されています。例えば、2021年にはArri AGによって、Moviecam球面レンズとALFAアナモフィックレンズの2つの大判レンズシリーズが誕生しました。様々な種類の撮影監督のニーズを満たすために、このシリーズは、グレイグ・フレイザーを含む映画制作者の協力を得て、ARRIレンタルの世界のレンズ開発チームによって作られました。

市場は流通チャネルによってオフラインとオンラインに区分されます。専門店やブランドショップでシネレンズを購入する顧客は、その特徴を直接見て理解することができるため、オフラインのセグメントが大きなシェアを占めると予想されます。もし顧客がシネマトグラフィーの初心者であれば、オフライン部門ではその日のうちに製品を購入することができ、販売員から指導を受けることもできます。例えば、キヤノンUSA社は2020年4月、中東の店舗でEOS C300 MARK IIIを発表しました。

シネマレンズ市場の採用をよりよく理解するために、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界の存在に基づいて分析されます。2020年の市場シェアは北米が圧倒的。北米シネマレンズ市場拡大の主な要因は、米国やカナダなどの国々で、Canon USA Inc.、Adorama Camera Inc.、Tamron Canadaなどの有名企業が大きな存在感を示しているためです。また、この地域はスマートフォン技術へのアクセスが容易なため、シネマティックレンズ内蔵のスマートフォンへの需要が高いです。例えば、International Journal of Environmental Research and Public Healthの調査によると、2020年5月までにアメリカ人の90%がスマートフォンにアクセスできるようになります。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目標
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 COVID-19がシネマレンズ市場に与える影響

第6章 世界のシネマレンズ市場収益 (2020年~2030年)

第7章 レンズ設計別の市場洞察

  • 単焦点レンズ
  • ズームレンズ

第8章 用途別の市場洞察

  • 映画産業
  • 家庭用
  • その他

第9章 流通チャネル別の市場洞察

  • オフライン
  • オンライン

第10章 地域別の市場洞察

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋
  • 世界のその他地域

第11章 シネマレンズ市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第12章 シネマレンズ市場機会

第13章 シネマレンズ市場動向と洞察

第14章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第15章 バリューチェーン分析

第16章 価格分析

第17章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第18章 企業プロファイル

  • Zeiss
  • Cooke Optics Limited
  • Angenieux
  • Leica
  • Canon
  • Schneider
  • TOKINA
  • Samyang
  • ARRI
  • Fujifilm(Fujinon)

第19章 免責事項

目次
Product Code: UMCG212517

The most frequently used optical components in the construction of digital cameras, which aid photographers in efficiently capturing pictures, are cinema lenses. The various types of pitches, sensor sizes, and camera mounts all affect the broad range of cinema lenses that are available. For their cinematic projects, photographers primarily depend on cameras with built-in optical lenses of reliable image output. Today, to capture high-resolution video material, filmmakers use 4k quality-based video cameras. As the resolution of 4K and 8K cameras increases, there is an increasing demand for higher-quality lenses. Filmmakers are searching for lenses that can provide the same degree of clarity and detail as these cameras grow in popularity. The need for high-resolution movie lenses is increasing because of this and drive the cinema lenses market.

The cinema lenses market is expected to grow at a steady rate of around CAGR of 6% from 2023 to 2030 owing to rise in consumption of the smartphones. Smartphone cameras frequently incorporate cinematic lenses. Thus, the market expands as the number of cellphones is used. Smartphone sales in India climbed at a pace of 18.91% from 2012 to 2018, according to the research "Competition Problems in India's Mobile Handset Market" by the Indian Center for Research on International Economic Relations. Moreover, rising consumer tendencies towards wedding photography and festival videography result in a higher demand for digital cameras, which in turn increases the rate at which cine lenses consumed. For instance, In 2022, Zeiss launched Supreme Prime 15 mm T1.8, a new cinematic lens in the market. This high- quality product is lightweight and versatile. The purpose of the product launch is to meet the growing demand of the film industry. The lens has benefitted cinematographers around the world in high-end episodic production.

Based on lens design, the market is segmented into prime lenses and zoom lenses. Zoom lenses segment dominant cinema lenses market. Due to such lens types being more expensive than prime lenses, which leads to greater revenue from such a segment. Additionally, zoom optics give users the flexibility to adjust the camera's focal length to meet their needs and take effective pictures. This makes it easier to meet the demand for cameras with telescopic lenses. For instance, in 2021, Two new items, the 21-56 T2.9 and 37-102 T2.9, are part of the newest series of Optimo Ultra-Compact Zoom Lenses introduced by Angenieux. These full-frame options include the new optimo ultra-compact zooms, optimo ultra 12X, and optimo primes. The company is concentrating on creating small, light items with high-precision optics and mechanics to serve the film industry.

Based on application, the market is segmented into film industry, households and others. The film industry segment holds a significant share of the global cinema lenses market. Cameras with zoom lenses thought to be the most expensive sort of camera utilised for filming assignments. Thus, it is anticipated that the film sector will account for a sizable portion of the global market due to the widespread use of digital cameras with zoom lenses. For Instance, in 2021, Two large format lens series were created by Arri AG: the Moviecam spherical lenses and the ALFA anamorphic lenses. In order to fulfil the needs of many sorts of cinematographers, the series was created by ARRI Rental's worldwide lens development team with the assistance of filmmakers, including Greig Fraser.

Based on distribution channel, the market is segmented into offline and online. The offline segment is expected to hold a major share of the market since customers who purchase cine lenses from specialty shops or brand stores can see and comprehend the features firsthand. If a customer is new to cinematography, the offline sector enables them to purchase the product the same day and even receive instruction from the salesperson. For Instance, Canon USA, Inc. in their Middle Eastern shop introduced the EOS C300 MARK III in April 2020, a next-generation cinema system camera with an 8k capability and 10x Zoom power.

For a better understanding of the market adoption of the cinema lenses market, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America dominant market share in 2020. The main drivers of the expansion of the North American cinema lenses market are due to significant presence of well-known firms in nations like the United States and Canada, including Canon USA Inc., Adorama Camera Inc., Tamron Canada, and others. Also, the region has a high demand for smartphones with built-in cinematic lenses due to the region's population's easy access to smartphone technology. For Instance, 90% of Americans will have access to smartphones by May 2020, according to research from the International Journal of Environmental Research and Public Health.

Some of the major players operating in the market include: Zeiss, Cooke Optics Limited, Angenieux, Leica, Canon, Schneider, TOKINA, Samyang, ARRI, Fujifilm (Fujinon).

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Cinema Lenses Market
  • 2.2. Research Methodology of the Cinema Lenses Market
  • 2.4. Respondent Profile

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE CINEMA LENSES MARKET

6 GLOBAL CINEMA LENSES MARKET REVENUE, 2020-2030F

7 MARKET INSIGHTS BY LENS DESIGN

  • 7.1. Prime Lenses
  • 7.2. Zoom Lenses

8 MARKET INSIGHTS BY APPLICATION

  • 8.1. Film Industry
  • 8.2. Households
  • 8.3. Others

9 MARKET INSIGHTS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 9.1. Offline
  • 9.2. Online

10 MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1 NORTH AMERICA CINEMA LENSES MARKET
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2 EUROPE CINEMA LENSES MARKET
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. U.K.
    • 10.2.3. France
    • 10.2.4. Italy
    • 10.2.5. Spain
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3 ASIA PACIFIC CINEMA LENSES MARKET
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 10.4 REST OF THE WORLD CINEMA LENSES MARKET

11 CINEMA LENSES MARKET DYNAMICS

  • 11.1. Market Drivers
  • 11.2. Market Challenges
  • 11.3. Impact Analysis

12 CINEMA LENSES MARKET OPPORTUNITIES

13 CINEMA LENSES MARKET TRENDS & INSIGHTS

14 DEMAND AND SUPPLY SIDE ANALYSIS

  • 14.1. Demand Side Analysis
  • 14.2. Supply Side Analysis

15 VALUE CHAIN ANALYSIS

16 PRICING ANALYSIS

17 COMPETITIVE SCENARIO

  • 17.1. Competitive Landscape
    • 17.1.1 Porter's Five forces analysis

18 COMPANY PROFILED

  • 18.1. Zeiss
  • 18.2. Cooke Optics Limited
  • 18.3. Angenieux
  • 18.4. Leica
  • 18.5. Canon
  • 18.6. Schneider
  • 18.7. TOKINA
  • 18.8. Samyang
  • 18.9. ARRI
  • 18.10. Fujifilm (Fujinon)

19 DISCLAIMER