表紙:植物成分市場:現状分析と予測(2023~2030年)
市場調査レポート
商品コード
1380472

植物成分市場:現状分析と予測(2023~2030年)

Botanical Ingredients Market: Current Analysis and Forecast (2023-2030)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 152 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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植物成分市場:現状分析と予測(2023~2030年)
出版日: 2023年10月30日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
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概要

植物成分市場は、7%前後の安定した成長が見込まれています。それぞれの市場は、天然フレーバー、持続可能な信用、健康上の利点により人気を集めています。以前はジン蒸留所やハーブティーのみに使用されていた派生商品だが、時が経つにつれて、食品業界とともに飲料分野全体で新しく革新的な使い方がされるようになり、植物成分の売上を押し上げています。利便性の高い食品への欲求の高まり、合成製品に対するハーブ製品の利点に対する意識の高まり、食品およびその他の用途からの需要の高まりはすべて、予測期間中の植物成分の売上を向上させると予想されます。

供給源に基づいて、市場はハーブ、葉、スパイス、花、その他に区分されます。スパイスのカテゴリーが最大の市場シェアを占めているのは、主に、斬新な食品を体験するという人気の動向とともに、便利で健康的な食品を求めるライフスタイルの変化によるものです。スパイスは、代謝や免疫システムの改善、ホルモンの安定化といった健康上の利点から、世界的に重要性を増しています。

形態によって、市場は粉末と液体に分類されます。粉末セグメントは、主に食品、飲食品、化粧品など様々な用途で粉末が急増していること、他の形態に比べて健康効果が高いことから、世界の植物成分市場で最大のシェアを占めると予想されます。さらに、飲食品業界や化粧品・医薬品業界では、どのような最終製品とも容易に混合することができ、市場の成長を大きく後押しします。

植物成分は用途別に、飲食品、栄養補助食品、化粧品・パーソナルケア、医薬品、その他に分類されます。飲食品用途は、植物成分のユニークな風味と健康上の利点により、様々な飲食品用途に組み込まれつつあり、市場シェアを独占しています。食品メーカーは、ビタミン、ミネラル、プレバイオティクスなどの栄養価の高い成分で製品を強化し、栄養価を向上させる傾向にあり、市場の拡大に貢献しています。

植物成分業界の市場導入のより良い理解のために、市場は北米(米国、カナダ、その他の北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、イタリア、スペイン、その他の欧州地域)、アジア太平洋(中国、日本、インド、その他のアジア太平洋)、世界のその他の中東・アフリカにおける世界の存在に基づいて分析されます。北米が市場で大きなシェアを占めると予想されます。組織小売やeコマース小売の浸透などの要因が、それぞれの地域で植物成分を組み込んだコンビニエンス・フード製品の消費を促進しています。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目標
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 植物成分市場収益、2020~2030年

第6章 供給源別の市場洞察

  • ハーブ
  • スパイス
  • フラワーズ
  • その他

第7章 形態別の市場洞察

  • 粉末
  • 液体

第8章 用途別の市場洞察

  • 飲食品
  • 栄養補助食品
  • 化粧品とパーソナルケア
  • 医薬品
  • その他

第9章 地域別の市場洞察

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他の北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他の欧州地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他のアジア太平洋
  • 世界のその他の中東・アフリカ

第10章 植物成分市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第11章 植物成分市場機会

第12章 植物成分市場動向

第13章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第14章 バリューチェーン分析

第15章 価格分析

第16章 戦略的洞察

第17章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第18章 企業プロファイル

  • GrainCorp
  • Malteurop
  • Rahr Corporation
  • Boortmalt
  • Lipoid-Kosmetik
  • The Herbarie at Stoney Hill Farm, Inc.
  • International Flavors& Fragrances, Inc.
  • Bell Flavors& Fragrances
  • Rutland Biodynamics Ltd.
  • Prakruti Products Pvt. Ltd

第19章 免責事項

目次
Product Code: UMHE212364

Botanical ingredients are derived from plants and are valued mainly for its flavor and aroma, therapeutic and natural properties. Botanical ingredients are vast and diverse in range, and commonly include herbs and spices, fruits and vegetables. The products derived are available in solid, semi-solid and liquid forms because they are extracted through the solvent extraction process of these raw materials.

The botanical ingredients market is expected to grow at a steady rate of around 7%. The respective market is gaining popularity due to the natural flavors, sustainable credentials, and health benefits. The derived product was only reserved for gin distilleries or herbal teas before, but as time passed by, new and innovative usage throughout the drink sector, along with the food industry, is boosting botanical ingredients sales over the time. Growing desire for convenience foods, increased awareness of the advantages of herbal goods versus synthetic products, and rising demand from food and other uses are all expected to improve botanical ingredients sales for the forecasted period.

On the basis of source, the market is segmented into herbs, leaves, spices, flowers and others. Spices category held the largest market share primarily due to changing lifestyles demanding healthy food that is convenient along with a popular trend of experiencing novel foods. They are gaining importance globally on account of their health benefits, such as improved metabolism & immune system, and stabilization of hormones.

On the basis of form, the market is categorized into powder and liquid. Powder segment is expected to account for the largest share of the global botanical ingredient market mainly due to surge in powder among various applications, including food, beverages, and cosmetics, and high health benefits over the other forms. Moreover, it can be easily mixed with any end products in the food and beverages industry, as well as in cosmetics and pharmaceuticals which will heavily assist the market to grow.

Based on application, the botanical ingredients is categorized into food and beverages, dietary supplements, cosmetics and personal care, pharmaceuticals and others. The food and beverage application segment dominates the market share as botanical ingredients are increasingly being incorporated into various food & beverage applications owing to their unique flavor and health benefits. Food manufacturers are increasingly fortifying their products with nutritive ingredients, such as vitamins, minerals, and prebiotics, to improve their nutritional value which helps in expansion for the market.

For a better understanding of the market adoption of the botanical ingredients industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Italy, Spain, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America is expected to hold a significant share in the market. Factors, such as the penetration of organized and e-commerce retail, are driving the consumption of convenience food products incorporated with botanical ingredients in the respective region.

Some of the major players operating in the market include: GrainCorp, Malteurop, Rahr Corporation, Boortmalt, Lipoid-Kosmetik, The Herbarie at Stoney Hill Farm, Inc., International Flavors& Fragrances, Inc., Bell Flavors& Fragrances, Rutland Biodynamics Ltd., Prakruti Products Pvt. Ltd.

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Botanical Ingredients Market
  • 2.2. Research Methodology of the Botanical Ingredients Market
  • 2.3. Respondent Profile

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 BOTANICAL INGREDIENTS MARKET REVENUE (USD BN), 2020-2030F

6 MARKET INSIGHTS BY SOURCE

  • 6.1. Herbs
  • 6.2. Leaves
  • 6.3. Spices
  • 6.4. Flowers
  • 6.5. Others

7 MARKET INSIGHTS BY FORM

  • 7.1. Powder
  • 7.2. Liquid

8 MARKET INSIGHTS BY APPLICATION

  • 8.1. Food and Beverages
  • 8.2. Dietary Supplements
  • 8.3. Cosmetics and Personal Care
  • 8.4. Pharmaceuticals
  • 8.5. Others

9 MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 9.1. North America
    • 9.1.1. U.S.
    • 9.1.2. Canada
    • 9.1.3. Rest of North America
  • 9.2. Europe
    • 9.2.1. Germany
    • 9.2.2. U.K.
    • 9.2.3. France
    • 9.2.4. Italy
    • 9.2.5. Spain
    • 9.2.6. Rest of Europe
  • 9.3. Asia-Pacific
    • 9.3.1. China
    • 9.3.2. Japan
    • 9.3.3. India
    • 9.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 9.4. Rest of World

10 BOTANICAL INGREDIENTS MARKET DYNAMICS

  • 10.1. Market Drivers
  • 10.2. Market Challenges
  • 10.3. Impact Analysis

11 BOTANICAL INGREDIENTS MARKET OPPORTUNITIES

12 BOTANICAL INGREDIENTS MARKET TRENDS

13 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 13.1. Demand Side Analysis
  • 13.2. Supply Side Analysis

14 VALUE CHAIN ANALYSIS

15 PRICING ANALYSIS

16 STRATEGIC INSIGHTS

17 COMPETITIVE SCENARIO

  • 17.1. Competitive Landscape
    • 17.1.1. Porters Five Forces Analysis

18 COMPANY PROFILED

  • 18.1. GrainCorp
  • 18.2. Malteurop
  • 18.3. Rahr Corporation
  • 18.4. Boortmalt
  • 18.5. Lipoid-Kosmetik
  • 18.6. The Herbarie at Stoney Hill Farm, Inc.
  • 18.7. International Flavors& Fragrances, Inc.
  • 18.8. Bell Flavors& Fragrances
  • 18.9. Rutland Biodynamics Ltd.
  • 18.10. Prakruti Products Pvt. Ltd

19 DISCLAIMER