デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1324929

鉄道アフターマーケット:現状分析と予測(2022-2028年)

Railway Aftermarket: Current Analysis and Forecast (2022-2028)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 152 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.70円
鉄道アフターマーケット:現状分析と予測(2022-2028年)
出版日: 2023年07月31日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

鉄道アフターマーケット市場は、アップグレードと近代化の必要性から、予測期間中にCAGR 6%という力強い成長が見込まれています。技術の進歩に伴い、より効率的な新しい鉄道機器が利用できるようになります。競争力を維持するためには、鉄道事業者はこれらの進歩を利用するために設備をアップグレードしなければならないです。そのため、既存の機器を新しい技術で改造するためのアフターマーケット製品やサービスのニーズが生まれます。例えば、英国のNetwork Railは2020年に、人工知能と機械学習を利用して、安全上の問題になる前に欠陥や潜在的な問題を検出する新しい橋梁監視技術を導入しました。

サブシステムに基づき、市場は牽引・推進、台車・車輪セット・サスペンション、車体構造、ブレーキシステム、補助システム、線路、その他に区分されます。このうち、鉄道アフターマーケットの台車/車輪セット&サスペンション・カテゴリーは、いくつかの要因によって大きな成長を遂げています。技術の進歩は、台車/ホイールセット&サスペンション・カテゴリーの成長を牽引する主な要因の1つです。さらに、新しいセンサー技術や予知保全ツールが鉄道システムの信頼性と安全性の向上に役立っており、これらの技術をサポートできる高度な台車、ホイールセット、サスペンション・システムへの需要が高まっています。

サービス提供者別に見ると、市場はOEM、鉄道事業者、部品サプライヤーに区分されます。このうち、鉄道アフターマーケット市場のOEMカテゴリーが大きく成長しているのにはいくつかの理由があります。主な原動力のひとつは、信頼性が高く高品質の鉄道部品やシステムに対する需要が高まっていることです。OEMは、特定の安全・性能要件を満たすよう設計・試験された製品やサービスを提供するため、鉄道事業者や保守チームから信頼されることが多いです。

製品は、鉄道インフラ、鉄道車両・機関車、地下鉄、機関車、客車、貨車、その他に分類されます。鉄道インフラ・セグメントは、いくつかの重要な 促進要因により、鉄道アフターマーケット市場で圧倒的なシェアを占めています。第一に、鉄道インフラはあらゆる鉄道システムにとって不可欠な構成要素であり、安全で効率的な運行を確保するために継続的なメンテナンス、修理、アップグレードが必要です。このため、線路保守、信号システム、電力供給インフラなどの分野で、アフターマーケット・サービスに対する大きな需要が生じています。第二に、世界の多くの国々が、都市化の進展と混雑の課題に対処するため、また輸送による温室効果ガス排出を削減するために、鉄道インフラに多額の投資を行っています。こうした投資は、既存の鉄道網の近代化や拡張を伴うことが多く、その結果、こうしたプロジェクトをサポートするアフターマーケット・サービスの需要が高まっています。例えば、米国政府は2021年11月に1兆2,000億米ドルのインフラ法案を可決したが、その中には鉄道インフラへの660億米ドルの資金提供が含まれています。この資金は、アムトラックの北東回廊の改善、高速鉄道プロジェクトの支援、貨物鉄道インフラの近代化に使われます。

鉄道アフターマーケット業界の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他欧州地域といった国々における世界の存在に基づいて分析されています。アジア太平洋(APAC)地域が鉄道アフターマーケット市場で圧倒的なシェアを占めているのは、いくつかの重要な原動力があるためです。主な原動力のひとつは、同地域における都市化と工業化の著しい成長であり、これによって鉄道を含む輸送インフラに対する需要が急増しています。APAC地域の国々が経済の発展と拡大を続けるなか、効率的で信頼性の高い鉄道輸送ソリューションに対する需要が高まり、アフターマーケット製品やサービスに対する強い需要が生まれています。もうひとつの原動力は、APAC地域の鉄道網が大規模で多様性に富んでいることです。この多様性により、さまざまな鉄道システムや技術が使用されるようになり、これらのシステムをサポート・保守するための専門的なアフターマーケット製品やサービスに対する大きな需要が生まれています。さらに、鉄道業界における安全性と信頼性への注目の高まりも、アフターマーケット製品やサービスに対する需要を押し上げています。APAC地域の政府や鉄道事業者が安全性と信頼性の基準向上を目指すなか、既存の鉄道インフラを維持・アップグレードするための先進技術やサービスへの投資が進んでいます。例えば、2021年12月9日、日立電鉄とフランスのアルストムは、日立・アルストム・ハイスピード(HAH-S)50/50合弁会社がHS2フェーズ1の次世代高速鉄道の設計・建設・保守を行う契約を米国ハイスピード・ツー(HS2)と締結したと発表しました。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 世界の鉄道アフターマーケット市場の新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第6章 世界の鉄道アフターマーケット市場収益、2020-2028年

第7章 サブシステム別の市場洞察

  • トラクションと推進力
  • 台車・車輪セット・サスペンション
  • 車体構造
  • ブレーキシステム
  • その他

第8章 製品別の市場洞察

  • 鉄道インフラ
  • 車両・機関車
  • 地下鉄
  • 機関車
  • 客車
  • 貨車
  • その他

第9章 サービスプロバイダー別市場洞察

  • OEM
  • 鉄道事業者
  • 部品サプライヤー

第10章 地域別の市場洞察

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • APACのその他諸国
  • 世界のその他の地域

第11章 鉄道アフターマーケット市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第12章 鉄道アフターマーケット市場機会

第13章 鉄道アフターマーケット市場動向

第14章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第15章 バリューチェーン分析

第16章 価格分析

第17章 戦略的洞察

第18章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第19章 企業プロファイル

  • CRRC Zhuzhou Electric Co.
  • Siemens Mobility
  • ZF Friedrichshafen AG
  • Stadler
  • Bombardier
  • Alstom
  • Knorr-Bremse
  • Harsco Corporation
  • Wabtec
  • Caterpillar.

第20章 免責事項

目次
Product Code: UMAU211961

The railway aftermarket refers to the market for products and services that are required to maintain, repair, and upgrade railway equipment, components, and systems after they have been sold and are in use. This includes replacement parts, maintenance services, repair services, upgrades, and retrofits. The railway aftermarket is driven by a number of factors, including the age and condition of existing railway equipment, the need for upgrades and modernization, and regulatory requirements. One of the primary drivers of the railway aftermarket is the age and condition of existing railway equipment. As railway equipment ages, it is more likely to require repairs and replacement parts. This creates a steady demand for aftermarket products and services. Additionally, older equipment may be less efficient and reliable, making upgrades and modernization necessary.

The railway aftermarket is expected to grow at a strong CAGR of 6% during the forecast period owing to the need for upgrades and modernization. As technology advances, new and more efficient railway equipment becomes available. In order to remain competitive, railway operators must upgrade their equipment to take advantage of these advances. This creates a need for aftermarket products and services that can help retrofit existing equipment with new technology. For instance, In 2020, the UK's Network Rail installed new bridge monitoring technology that uses artificial intelligence and machine learning to detect defects and potential problems before they become safety issues.

Based on subsystem, the market is segmented into traction & propulsion, bogies/wheelsets & suspension, body structures, braking systems, auxiliary systems, rail tracks, and others. Amongst these, the bogies/wheelsets & suspension category of the railway aftermarket has been experiencing significant growth due to several drivers. Advancements in technology is one of the main driver driving the growth of the bogies/wheelsets & suspension category. Additionally, new sensor technologies and predictive maintenance tools are helping to improve the reliability and safety of railway systems, which is increasing demand for advanced bogies, wheelsets, and suspension systems that can support these technologies.

By service provider, the market is segmented into OEM, rail operators, and component suppliers. Among these, the OEM category of the railway aftermarket has significant growth for several reasons. One of the main drivers is the growing demand for reliable and high-quality railway components and systems. OEMs are often trusted by railway operators and maintenance teams as they offer products and services that are designed and tested to meet specific safety and performance requirements.

On the basis of product, the market is categorized into rail infrastructure, rolling stock & locomotives, metro, locomotives, passenger coaches, freight wagons, and others. The rail infrastructure segment has a dominant share of the railway aftermarket due to several key drivers. Firstly, rail infrastructure is an essential component of any railway system, and it requires ongoing maintenance, repair, and upgrades to ensure safe and efficient operation. This creates a significant demand for aftermarket services in areas such as track maintenance, signalling systems, and power supply infrastructure. Secondly, many countries around the world are investing heavily in rail infrastructure to address growing urbanization and congestion challenges, as well as to reduce greenhouse gas emissions from transportation. These investments often involve the modernization and expansion of existing rail networks, which in turn drives demand for aftermarket services to support these projects. For instance, In November 2021, the U.S. government passed a $1.2 trillion infrastructure bill, which includes $66 billion in funding for rail infrastructure. This funding will be used to improve Amtrak's Northeast Corridor, support high-speed rail projects, and modernize freight rail infrastructure.

For a better understanding of the market adoption of railway aftermarket industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. The APAC (Asia-Pacific) region has a dominant share of the railway aftermarket due to several key drivers. One of the main drivers is the significant growth in urbanization and industrialization in the region, which has led to a rapid increase in demand for transportation infrastructure, including railways. As countries in the APAC region continue to develop and expand their economies, the demand for efficient and reliable rail transportation solutions has increased, creating a strong demand for aftermarket products and services. Another driver is the large and diverse railway network in the APAC region, which spans many different countries and regions. This diversity has led to a wide range of railway systems and technologies being used, creating a significant demand for specialized aftermarket products and services to support and maintain these systems. Furthermore, the increasing focus on safety and reliability in the rail industry has also driven demand for aftermarket products and services. As governments and railway operators in the APAC region seek to improve safety and reliability standards, they are investing in advanced technologies and services to maintain and upgrade existing rail infrastructure. For instance, on December 9, 2021, Hitachi Rail and France's Alstom announced that the Hitachi-Alstom High Speed (HAH-S) 50/50 joint venture has signed contracts with the U.K.'s High Speed Two (HS2) to design, build, and maintain the next-generation of high-speed trains for HS2 Phase 1.

Some of the major players operating in the market include: CRRC Zhuzhou Electric Co., Siemens Mobility, ZF Friedrichshafen AG, Stadler, Bombardier, Alstom, Knorr-Bremse, Harsco Corporation, Wabtec, and Caterpillar.

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Railway Aftermarket
  • 2.2. Research Methodology of the Railway Aftermarket
  • 2.3. Respondent Profile

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 GLOBAL RAILWAY AFTERMARKET COVID-19 IMPACT

6 GLOBAL RAILWAY AFTERMARKET REVENUE, 2020-2028F

7 MARKET INSIGHTS BY SUBSYSTEM

  • 7.1. Traction & propulsion
  • 7.2. Bogies/wheelsets & suspension
  • 7.3. Body structures
  • 7.4. Braking systems
  • 7.5. Others

8 MARKET INSIGHTS BY PRODUCT

  • 8.1. Rail infrastructure
  • 8.2. Rolling stock & locomotives
  • 8.3. Metro
  • 8.4. Locomotives
  • 8.5. Passenger coaches
  • 8.6. Freight wagons
  • 8.7. Others

9 MARKET INSIGHTS BY SERVICE PROVIDER

  • 9.1. OEM
  • 9.2. Rail operators
  • 9.3. Component suppliers

10 MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. UK
    • 10.2.3. France
    • 10.2.4. Italy
    • 10.2.5. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of APAC
  • 10.4. Rest of the World

11 RAILWAY AFTERMARKET DYNAMICS

  • 11.1. Market Drivers
  • 11.2. Market Challenges
  • 11.3. Impact Analysis

12 RAILWAY AFTERMARKET OPPORTUNITIES

13 RAILWAY AFTERMARKET TRENDS

14 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 14.1. Demand Side Analysis
  • 14.2. Supply Side Analysis

15 VALUE CHAIN ANALYSIS

16 PRICING ANALYSIS

17 STRATEGIC INSIGHTS

18 COMPETITIVE SCENARIO

  • 18.1. Competitive Landscape
    • 18.1.1. Porters Fiver Forces Analysis

19 COMPANY PROFILED

  • 19.1. CRRC Zhuzhou Electric Co.
  • 19.2. Siemens Mobility
  • 19.3. ZF Friedrichshafen AG
  • 19.4. Stadler
  • 19.5. Bombardier
  • 19.6. Alstom
  • 19.7. Knorr-Bremse
  • 19.8. Harsco Corporation
  • 19.9. Wabtec
  • 19.10. Caterpillar.

20 DISCLAIMER