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市場調査レポート
商品コード
1324874
処方薬市場:現状分析と予測(2022-2028年)Prescription Drugs Market: Current Analysis and Forecast (2022-2028) |
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カスタマイズ可能
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処方薬市場:現状分析と予測(2022-2028年) |
出版日: 2023年07月31日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界中の心血管疾患、高血圧、糖尿病などの慢性疾患の有病率の増加は、処方薬の市場成長を推進しています。例えば、米国疾病管理センター(Centre for disease control 2022)の報告によると、米国に住む成人約2,010万人(7.2%)が何らかの冠動脈疾患(CAD)を患っており、さらに上記の情報源によると、米国に住む約80.5万人が心臓発作を起こし、このうち60.5万人が初めて心臓発作を起こし、20万人がすでに心臓発作を起こしたことがある人で、心臓発作の約5回に1回はサイレント・アタック(沈黙発作)です。さらに、CADの治療のために服用する薬は、短期間服用するか、生涯服用するかのどちらかです。さらに、これらの薬は、免許を持ったヘルスケア専門家による書面による指示がなければ入手できないです。したがって、世界中で慢性疾患の有病率が高まっており、予測期間において処方薬市場の成長を後押しすると予想されます。
製品タイプに基づき、市場はジェネリック医薬品、ブランド医薬品、遺児用医薬品、その他に区分されます。このうち、ジェネリック医薬品分野は2021年の市場において大きなCAGRで成長すると予測されます。これは、先発医薬品の特許切れとその後の規制当局による承認に起因しています。ジェネリック医薬品は、ブランド医薬品とは対照的に比較的低コストで製造されます。このため、ジェネリック企業は消費者に手頃な価格の代替品を提供する機会を得ています。
市場は治療分野別に、がん、抗糖尿病、ワクチン、感覚器、免疫抑制剤、抗凝固剤、その他に区分されます。なかでも免疫抑制剤分野は、2021年の市場において大きなCAGRで成長すると予測されています。これは、自己免疫疾患の有病率の増加や臓器移植手術の世界の増加に起因しています。
市場は流通チャネルに基づき、病院薬局、小売薬局、オンライン薬局に区分されます。このうち、ホスピタリティ薬局市場は予測期間中に大きなCAGRで成長すると予測されます。これは、患者が病院から薬を購入することを好むためです。さらに、ホスピタリティの高い病院薬局は、信頼性の低い販売元から購入した偽ブランド薬を購入することがないため、医薬品の購入において信頼性が高く安全です。さらに、入院患者にとって、病院から医薬品を購入することは容易です。したがって、上記の要因は、このセグメントの市場成長を促進すると予想されます。
処方薬業界の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(英国、ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、韓国、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界の存在に基づいて分析されています。アジア太平洋地域は、予測期間中に著しいCAGRで成長すると予測されています。これは主に、ジェネリック医薬品メーカーの増加、慢性疾患の有病率の上昇、同地域におけるヘルスケア支出の増加が、処方薬の需要を押し上げているためです。
Prescription Drugs are the types of medication that can only be available to the patient only against the written instruction from the licenced healthcare professional. It includes information about the medication, how to be consumed, duration of treatment and frequency of the medication to be taken.
The increase in the prevalence of chronic diseases such as cardiovascular diseases, hypertension and diabetes across the globe is driving the market growth of prescription medicine. For instance, the Centre for disease control 2022, reports, around 20.1 (7.2%) million adults living in the United States have some type of coronary artery disease (CAD), further as per the above-mentioned source approximately 805,000 people living in the United States have heart attacks, of these 605,000 have a first heart attack, 200,000 are those people who already have had a heart attack and about 1 in 5 heart attack are silent ie, the damage is done and the person is unaware. Additionally, the medication taken for the treatment of CAD is either consumed for a short duration or lifelong. Furthermore, these medications are only be obtained against written instruction from a licenced healthcare professional. Hence, the growing prevalence of chronic disease across the globe is anticipated to boost market growth for prescription medicine in the forecasted period.
Based on product type, the market is segmented into generics, branded, orphans and others. Amongst these, the generic drug segment is anticipated to grow with a significant CAGR in the 2021 market. This is attributed to the patent expiration of the branded drugs coupled with their subsequent approval by the regulatory authority. Generic drugs are produced comparatively at low cost contrary to branded drugs. This creates an opportunity for generic companies to offer affordable alternatives to consumers.
Based on the therapeutic area the market is segmented into oncology, anti-diabetic, vaccines, sensory organs, immunosuppressants, anti-coagulants and others. Amongst these, the immunosuppressant segment is anticipated to grow with a significant CAGR in the 2021 market. This is attributed to the growing prevalence of autoimmune diseases and the rise in organ transplantation procedures globally. For instance according to the Global Observatory Donation and Transplant (GODT) report, 2021 the no. of organs transplanted increased from 1,44,302 in 2021 to 1,29,680 in 2020. This accounted for 11.3% in 2021 from 2020. Additionally, these medication helps to suppress the immunity and further prevents the organ rejection response of the body. Thus, with the rising prevalence of autoimmune diseases and increase in incidences of organ transplantation procedure is driving the market growth during the forecasted period.
Based on the distribution channel the market is segmented into hospital pharmacies, retail pharmacies and online pharmacies. Amongst these the hospital pharmacies segment is anticipated to grow with a significant CAGR during the forecasted period. This is due to patients' preference for purchasing medicine from hospitals. Furthermore, hospital pharmacy source is reliable and safe for drug purchase, as it eliminates the purchase of misbranded drug purchased from non-reliable sources. Moreover, for inpatients, purchasing drugs from hospital pharmacies is easily accessible. Thus, the above-mentioned factors are anticipated to ful the market growth of this segment.
For a better understanding of the market adoption of the Prescription Drugs industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (UK, Germany, France, Italy, Spain and Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, South Korea, and Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Asia-pacific is anticipated to grow with a significant CAGR during the forecasted period. This is primarily driven by the increase in generic drug manufacturers, rising prevalence of chronic diseases and the increase in healthcare expenditure in this region is propelling the demand for prescription drugs.
Some of the major players operating in the market include: F. Hoffmann-La Roche Ltd., Teva Pharmaceuticals USA, Inc., Sanofi-aventis U.S. LLC, Pfizer Inc., GSK plc, Novartis AG, Merck & Co., Inc., AbbVie Inc. , AstraZeneca, Johnson & Johnson Services, Inc.