表紙:歯科用洗浄タブレット市場:現状分析と予測(2022-2028年)
市場調査レポート
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1290935

歯科用洗浄タブレット市場:現状分析と予測(2022-2028年)

Dental Cleansing Tablet Market: Current Analysis and Forecast (2022-2028)


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英文 147 Pages
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歯科用洗浄タブレット市場:現状分析と予測(2022-2028年)
出版日: 2023年05月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

歯科用洗浄タブレット市場は、歯科疾患の増加に伴い、予測期間中に6%のCAGRで成長すると予想されています。虫歯は、不健康な食習慣や口腔衛生の欠如により、一般的に子供の間で発生します。そのため、若年層はよりむし歯になりやすいと言えます。米国歯科医師会によると、虫歯はすべての年齢の人々に影響を与え、20~64歳の成人の26%が未治療の虫歯を持っているとされています。また、歯周病は30歳のアメリカ人の半数近くが罹患しているとの報告もあり、予測期間中の歯科用洗浄タブレットの需要を牽引しています。

製品別に見ると、市場は義歯洗浄用タブレットと歯磨き粉タブレットに二分されます。義歯洗浄用タブレットは、その利便性と使いやすさから消費者に好まれることが多いため、予測期間中に高い成長率を示すと予想されます。義歯洗浄用タブレットは、水にさっと溶けるように設計されているため、洗浄に手間がかからず簡単なソリューションです。さらに、急速な製品の発売と技術革新も、今後数年間のセグメント成長を後押ししています。例えば、2021年、Retainer Brite社は、頑固な汚れや細菌を除去するために配合された新しい義歯洗浄タブレットを発売しました。

タイプ別では、市場は全歯洗浄と部分歯洗浄に二分されます。2021年には全歯洗浄が市場で大きなシェアを占めると予想されています。全歯洗浄とは、天然歯やクラウン、ブリッジ、インプラントなどの歯科修復物を含む、口腔内のすべての歯を洗浄することを指します。企業はますます市場に投資するようになり、その結果、全歯洗浄用タブレットの採用を後押ししています。例えば、Colgate Optic White Renewalは、歯を白くし、汚れを除去するように設計された新しい歯面清掃用タブレットです。

販売チャネルに基づくと、市場はオンラインとオフラインに二分されます。オンライン販売チャネルは、幅広い店舗から正確な製品を検索・閲覧するのにかかる時間を短縮できるため、予測期間中に高いCAGRで成長すると予想されます。また、異なる国や州の製品を購入できることも、オンラインショップの普及を後押ししています。

歯科用洗浄タブレット産業の市場導入のより良い理解のために、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の国々における世界規模の存在に基づき分析されています。効果的で便利なオーラルケア製品に対する消費者の需要の増加により、2021年の市場では北米が圧倒的なシェアを占めています。さらに、Colgate、GlaxoSmithKline、Procter &Gambleなどの主要プレイヤーの存在と、それらによる製品発売のための関連戦略的提携も、市場の成長を促す要因となっています。例えば、2020年、Procter &GambleはThe Clorox Companyと協力関係を結び、両社の洗浄技術に関する専門知識を取り入れた新しい歯科用洗浄タブレット「Crest and Clorox Cleaning &Whitening Solution」を開発・発売しました。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 世界の歯科用洗浄タブレット市場新型コロナウイルス感染症(COVID-19)の影響

第6章 世界の歯科用洗浄タブレット市場収益、2020-2030年

第7章 市場洞察:製品別

  • 入れ歯洗浄タブレット
  • 歯磨き粉タブレット

第8章 市場洞察:タイプ別

  • 全歯クリーニング
  • 部分的歯クリーニング

第9章 市場洞察:販売チャネル別

  • オンライン
  • オフライン

第10章 市場洞察:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第11章 歯科用洗浄タブレット市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第12章 歯科用洗浄タブレット市場機会

第13章 歯科用洗浄タブレット市場動向

第14章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第15章 バリューチェーン分析

第16章 価格分析

第17章 競合シナリオ

  • ポーターのファイブフォース分析
  • 競合情勢

第18章 企業プロファイル

  • Archtek
  • Dentsply Sirona
  • Childlife
  • Reckitt Benckiser Group PLC
  • Lush Retail Ltd.
  • GlaxoSmithKline
  • M3 Naturals
  • Procter & Gamble
  • DENTTABS
  • The Humble Co.

第19章 免責事項

目次
Product Code: UMHE2118050

Dental cleansing tablets are tablets or effervescent solutions which are used for cleaning dentures, retainers, aligners, and other oral appliances. These tablets typically consist of ingredients that dissolve plaque, tartar, and other stains which can accumulate in an oral appliance over time. The market for dental cleansing tablets is growing tremendously in the last few years owing to an increase in the geriatric population, a surge in the number of people with dentaal appliances, and a greater emphasis on oral hygiene.

The Dental Cleansing Tablet Market is expected to grow at a strong CAGR of 6% during the forecast period owing to the increase in the prevalence of dental diseases and disorders. Tooth decay commonly occurs among children due to their unhealthy food habits and lack of oral hygiene. Hence, the young population is more prone to dental caries. According to the American Dental Association, tooth decay affects people of all ages, with 26% of adults aged 20-64 having untreated tooth decay. It also reports that gum diseases affect nearly half of the Americans aged 30 years, thus driving the demand for dental cleansing tablets in the forecast period.

Based on the product, the market is bifurcated into denture cleansing tablet and toothpaste tablet. The denture cleansing tablet is anticipated to witness a high growth rate in the forecast period as these are often preferred by consumers due to their convenience and ease of use. These are designed to be quickly dissolved in water, making them simple and hassle-free solutions for cleaning. In addition, a rapid product launched and innovations are also driving segmental growth during the forthcoming years. For instance, in 2021, Retainer Brite launched a new denture cleaning tablet that is formulated to remove tough stains and bacteria.

By type, the market is bifurcated into all tooth cleaning and partial tooth cleaning. The all tooth cleaning is expected to hold a significant share of the market in 2021. The all-tooth cleaning refers to cleaning of all teeth in the mouth, including natural teeth and any dental restorations such as crowns, bridges, or implants. Companies are increasingly investing the market, thus boosting the adoption of all tooth-cleaning tablets. For instance, Colgate Optic White Renewal is a new all-tooth cleaning tablet that is designed to whiten teeth and remove stains.

Based on sales channels, the market is bifurcated into online and offline. The online sales channel is anticipated to grow with high CAGR during the forecast period as it helps to reduce the time spent on searching and browsing the exact product from a wide range of stores. Apart from this, the ability to purchase a product available from different countries or states also aids the adoption of online stores.

For a better understanding of the market adoption of the dental clensing tablet industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America held a dominant share of the market in 2021 owing to the increasing consumer demand for effective and convenient oral care products. Moreover, the presence of key players including Colgate, GlaxoSmithKline, Procter & Gamble, and others, and associated strategic alliances by them to launch products is another factor driving the growth of the market. For instance, in 2020, Procter & Gamble entered into collaboration with The Clorox Company to develop and launch a new dental cleansing tablet, Crest and Clorox Cleaning & Whitening Solution, that incorporated both companies' expertise in cleaning technology.

Some of the major players operating in the market include: Archtek, Dentsply Sirona, Childlife, Reckitt Benckiser Group PLC, Lush Retail Ltd., GlaxoSmithKline, M3 Naturals, Procter & Gamble, DENTTABS, and The Humble Co.

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Dental Cleansing Tablet Market
  • 2.2. Research Methodology of the Dental Cleansing Tablet Market
  • 2.3. Respondent Profile

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 GLOBAL DENTAL CLEANSING TABLET MARKET COVID-19 IMPACT

6 GLOBAL DENTAL CLEANSING TABLET MARKET REVENUE, 2020-2030F

7 MARKET INSIGHTS BY PRODUCT

  • 7.1. Denture Cleansing Tablet
  • 7.2. Toothpaste Tablet

8 MARKET INSIGHTS BY TYPE

  • 8.1. All Tooth Cleaning
  • 8.2. Partial Tooth Cleaning

9 MARKET INSIGHTS BY SALES CHANNEL

  • 9.1. Online
  • 9.2. Offline

10 MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. United States
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. France
    • 10.2.3. U.K.
    • 10.2.4. Italy
    • 10.2.5. Spain
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of Asia Pacific
  • 10.4. Rest of World

11 DENTAL CLEANSING TABLET MARKET DYNAMICS

  • 11.1. Market Drivers
  • 11.2. Market Challenges
  • 11.3. Impact Analysis

12 DENTAL CLEANSING TABLET MARKET OPPORTUNITIES

13 DENTAL CLEANSING TABLET MARKET TRENDS

14 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 14.1. Demand Side Analysis
  • 14.2. Supply Side Analysis

15 VALUE CHAIN ANALYSIS

16 PRICE ANALYSIS

17 COMPETITIVE SCENARIO

  • 17.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 17.2. Competitive Landscape

18 COMPANY PROFILED

  • 18.1. Archtek
  • 18.2. Dentsply Sirona
  • 18.3. Childlife
  • 18.4. Reckitt Benckiser Group PLC
  • 18.5. Lush Retail Ltd.
  • 18.6. GlaxoSmithKline
  • 18.7. M3 Naturals
  • 18.8. Procter & Gamble
  • 18.9. DENTTABS
  • 18.10. The Humble Co.

19 DISCLAIMER