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市場調査レポート
商品コード
1290935
歯科用洗浄タブレット市場:現状分析と予測(2022-2028年)Dental Cleansing Tablet Market: Current Analysis and Forecast (2022-2028) |
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カスタマイズ可能
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歯科用洗浄タブレット市場:現状分析と予測(2022-2028年) |
出版日: 2023年05月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 即日から翌営業日
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歯科用洗浄タブレット市場は、歯科疾患の増加に伴い、予測期間中に6%のCAGRで成長すると予想されています。虫歯は、不健康な食習慣や口腔衛生の欠如により、一般的に子供の間で発生します。そのため、若年層はよりむし歯になりやすいと言えます。米国歯科医師会によると、虫歯はすべての年齢の人々に影響を与え、20~64歳の成人の26%が未治療の虫歯を持っているとされています。また、歯周病は30歳のアメリカ人の半数近くが罹患しているとの報告もあり、予測期間中の歯科用洗浄タブレットの需要を牽引しています。
製品別に見ると、市場は義歯洗浄用タブレットと歯磨き粉タブレットに二分されます。義歯洗浄用タブレットは、その利便性と使いやすさから消費者に好まれることが多いため、予測期間中に高い成長率を示すと予想されます。義歯洗浄用タブレットは、水にさっと溶けるように設計されているため、洗浄に手間がかからず簡単なソリューションです。さらに、急速な製品の発売と技術革新も、今後数年間のセグメント成長を後押ししています。例えば、2021年、Retainer Brite社は、頑固な汚れや細菌を除去するために配合された新しい義歯洗浄タブレットを発売しました。
タイプ別では、市場は全歯洗浄と部分歯洗浄に二分されます。2021年には全歯洗浄が市場で大きなシェアを占めると予想されています。全歯洗浄とは、天然歯やクラウン、ブリッジ、インプラントなどの歯科修復物を含む、口腔内のすべての歯を洗浄することを指します。企業はますます市場に投資するようになり、その結果、全歯洗浄用タブレットの採用を後押ししています。例えば、Colgate Optic White Renewalは、歯を白くし、汚れを除去するように設計された新しい歯面清掃用タブレットです。
販売チャネルに基づくと、市場はオンラインとオフラインに二分されます。オンライン販売チャネルは、幅広い店舗から正確な製品を検索・閲覧するのにかかる時間を短縮できるため、予測期間中に高いCAGRで成長すると予想されます。また、異なる国や州の製品を購入できることも、オンラインショップの普及を後押ししています。
歯科用洗浄タブレット産業の市場導入のより良い理解のために、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の国々における世界規模の存在に基づき分析されています。効果的で便利なオーラルケア製品に対する消費者の需要の増加により、2021年の市場では北米が圧倒的なシェアを占めています。さらに、Colgate、GlaxoSmithKline、Procter &Gambleなどの主要プレイヤーの存在と、それらによる製品発売のための関連戦略的提携も、市場の成長を促す要因となっています。例えば、2020年、Procter &GambleはThe Clorox Companyと協力関係を結び、両社の洗浄技術に関する専門知識を取り入れた新しい歯科用洗浄タブレット「Crest and Clorox Cleaning &Whitening Solution」を開発・発売しました。
Dental cleansing tablets are tablets or effervescent solutions which are used for cleaning dentures, retainers, aligners, and other oral appliances. These tablets typically consist of ingredients that dissolve plaque, tartar, and other stains which can accumulate in an oral appliance over time. The market for dental cleansing tablets is growing tremendously in the last few years owing to an increase in the geriatric population, a surge in the number of people with dentaal appliances, and a greater emphasis on oral hygiene.
The Dental Cleansing Tablet Market is expected to grow at a strong CAGR of 6% during the forecast period owing to the increase in the prevalence of dental diseases and disorders. Tooth decay commonly occurs among children due to their unhealthy food habits and lack of oral hygiene. Hence, the young population is more prone to dental caries. According to the American Dental Association, tooth decay affects people of all ages, with 26% of adults aged 20-64 having untreated tooth decay. It also reports that gum diseases affect nearly half of the Americans aged 30 years, thus driving the demand for dental cleansing tablets in the forecast period.
Based on the product, the market is bifurcated into denture cleansing tablet and toothpaste tablet. The denture cleansing tablet is anticipated to witness a high growth rate in the forecast period as these are often preferred by consumers due to their convenience and ease of use. These are designed to be quickly dissolved in water, making them simple and hassle-free solutions for cleaning. In addition, a rapid product launched and innovations are also driving segmental growth during the forthcoming years. For instance, in 2021, Retainer Brite launched a new denture cleaning tablet that is formulated to remove tough stains and bacteria.
By type, the market is bifurcated into all tooth cleaning and partial tooth cleaning. The all tooth cleaning is expected to hold a significant share of the market in 2021. The all-tooth cleaning refers to cleaning of all teeth in the mouth, including natural teeth and any dental restorations such as crowns, bridges, or implants. Companies are increasingly investing the market, thus boosting the adoption of all tooth-cleaning tablets. For instance, Colgate Optic White Renewal is a new all-tooth cleaning tablet that is designed to whiten teeth and remove stains.
Based on sales channels, the market is bifurcated into online and offline. The online sales channel is anticipated to grow with high CAGR during the forecast period as it helps to reduce the time spent on searching and browsing the exact product from a wide range of stores. Apart from this, the ability to purchase a product available from different countries or states also aids the adoption of online stores.
For a better understanding of the market adoption of the dental clensing tablet industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America held a dominant share of the market in 2021 owing to the increasing consumer demand for effective and convenient oral care products. Moreover, the presence of key players including Colgate, GlaxoSmithKline, Procter & Gamble, and others, and associated strategic alliances by them to launch products is another factor driving the growth of the market. For instance, in 2020, Procter & Gamble entered into collaboration with The Clorox Company to develop and launch a new dental cleansing tablet, Crest and Clorox Cleaning & Whitening Solution, that incorporated both companies' expertise in cleaning technology.
Some of the major players operating in the market include: Archtek, Dentsply Sirona, Childlife, Reckitt Benckiser Group PLC, Lush Retail Ltd., GlaxoSmithKline, M3 Naturals, Procter & Gamble, DENTTABS, and The Humble Co.